od bz / dp
Berliński Teatr Trieffen to Olimp scen niemieckojęzycznych. Co roku zapraszana jest dziesiątka najlepszych, tym razem dwie produkcje z Berlina.
Jury obejrzało 460 przedstawień, a dziesięć najlepszych prac należało teraz do Berlinera Spotkanie teatralne (12-28 maja) zaproszeni. Z Berlina pochodzą dwie produkcje: „Ofelia ma talent” Florentiny Holzinger z Volksbühne oraz „Jedyny i jego własność” Deutsches Theatre w reżyserii Sebastiana Hartmanna.
Bochum Schauspielhaus i Burgtheater w Wiedniu zostały w tym roku zaproszone dwukrotnie, na przykład z produkcjami „Maria Blot’s Tubylcy” Lucii Bühler (Burgtheater) i „Autobus do Dachau. Pamiątki XXI wieku” De Warmwinkel (Schauspielhaus Bochum) .
Wybrano także „Sen nocy letniej” Antú Romero Nunes w Theatre Basel oraz „Das Vermächtnis (The Inheritance)”. Part 1 and Part 2” berlińskiego reżysera Philippa Stölzla w Residenztheater w Monachium.
W przyszłości dziesięciu produkcjom towarzyszyć będzie także dziesięć spotkań. Poinformowała o tym nowa kadra zarządzająca złożona z czterech scenografów z Polski, Ukrainy i Niemiec. Formuły powinny odnosić się do rosyjskiej wojny napastniczej na Ukrainie, białoruskiego ruchu protestacyjnego czy feminizmu.
Dyrektor Berliner Festival, Matthias Pease, mówił o rozszerzonej orientacji na scenę teatralną. Celem jest skupienie się na tym z różnych i konkretnych perspektyw europejskich etap Aby zbadać, przemyśleć i szeroko omówić obszar niemieckojęzyczny na tym poziomie. Chcieli sprowokować i sfilmować nową wymianę zdań.