Connect with us

entertainment

Polski reżyser miał premierę w Cannes filmu biograficznego o Putinie wykorzystującym sztuczną inteligencję

Published

on

Polski reżyser miał premierę w Cannes filmu biograficznego o Putinie wykorzystującym sztuczną inteligencję

Polak, który do tej pory zajmował się głównie produkcją filmów gangsterskich, powiedział, że początkowo chciał stworzyć swoją kinową osobowość za pomocą prawdziwych materiałów filmowych z udziałem Putina. Ale jakość nie była wystarczająco dobra dla dużego ekranu. Sztuczną inteligencję (AI) „trzeba zasilić. Aby mogła działać, potrzebuje 20 000 obrazów o wysokiej rozdzielczości”. Zamiast tego opracował nową technologię, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby nadać twarz prawdziwemu aktorowi rangi Putina.

Efekt jest niesamowity. W filmie Putina można zobaczyć takim, jakim go znamy – w wydaniu dyktatora, przy barokowych biurkach, ale także grającego na pianinie i wypróżniającego się w spodniach w szpitalnym łóżku. „Chciałam wpełznąć do głowy Putina” – potwierdziła Vega. Jego film jest „instrukcją obsługi” dla prezydenta Rosji. „Putin nie jest szalony” – mówi reżyser, który wpadł na pomysł filmu wkrótce po rozpoczęciu wojny na Ukrainie. „Ale dla niego liczy się tylko jego ego”. Rezultatem jest mieszanka thrillera politycznego i psychologicznego portretu rosyjskiego władcy, obejmującego około 60 lat jego życia.

Właśnie to przeraża wiele osób pracujących w świecie kina. Zeszłoroczny masowy strajk w Hollywood nie dotyczył przynajmniej pytania, jakie będą konsekwencje, jeśli scenarzyści, aktorzy głosowi i aktorzy będą w końcu w coraz większym stopniu zastępowani inteligentnym oprogramowaniem. W grudniu ubiegłego roku osiągnięto porozumienie, które daje aktorom możliwość decydowania o tym, czy ich kopie cyfrowe powinny zostać wykorzystane. Należy również rekompensować używanie awatarów AI.

Od dawna można było sztucznie odmładzać aktorów, jak Harrison Ford w Indianie Jonesie, sztucznie tworzyć scenografię filmową czy kalkulować komercyjny sukces filmu na podstawie obsady. „Postrzegamy sztuczną inteligencję jako narzędzie sprzyjające kreatywności i tworzące nowe możliwości biznesowe” – powiedział dziennikowi The Hollywood Reporter Charles Rifkin, prezes Motion Picture Association, stowarzyszenia skupiającego największe firmy zajmujące się produkcją filmową w Stanach Zjednoczonych.

Czas pokaże, czy fałszywy Putin przekona opinię publiczną. Według dystrybutora film sprzedał się już do ponad 50 krajów. Film wejdzie do kin na całym świecie 26 września.

Wyświetl całą zawartość

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

Kolorowy Śledź 2024: Festiwal Miejski w Słubicach – koncerty, trendy, kino letnie

Published

on

Kolorowy Śledź 2024: Festiwal Miejski w Słubicach – koncerty, trendy, kino letnie

Beim Stadtfest in Słubice am 5. und 6. Juli 2024 warten Konzerte und gute Unterhaltung. Welche polnischen Stars auftreten und was Besucher wissen sollten.

Słubice

W ubiegłym roku Festiwal Miejski w Słubicach odwiedziło kilka tysięcy gości, w tym wielu z Frankfurtu nad Odrą.

Tomasz Gutke

Zacznie się za kilka dni: pewnego dnia 5 i 6 lipca zamienione na Sloopy the Boczne boisko na boisku Na festiwalowej mili. W piątek od 16:00 i w sobotę od 14:00 na rodziny czeka wiele atrakcji turystycznych. Swój udział zapowiedziało także wielu wybitnych muzyków z Polski. Jeśli chcesz zaspokoić swój głód, znajdziesz go Stoiska z jedzeniem Z frytkami, kiełbaskami, klasycznymi daniami kuchni polskiej, a także food truckami z nietypowymi daniami. Ceny tutaj w zeszłym roku były mniej więcej na tym samym poziomie, co na German City Festival.

READ  Nagle wybuchnęła płaczem
Continue Reading

entertainment

Film: Opuszczenie Bractwa

Published

on

Film: Opuszczenie Bractwa

nr 44 –

„Polska modlitwa”. Reżyseria: Hanka Nobis. Polska/Szwajcaria 2022. Zapowiedzi w obecności reżysera w: Zurych Refraw, poniedziałek, 6 listopada 2023 r.; Lucerna Bourbaki, wtorek, 7 listopada 2023. Wyświetlanie w kinach od 9 listopada 2023.

Zanim napisy końcowe się skończą, „Polskie modlitwy” pozostawiają poczucie wszechobecnej zażyłości. Być może ze względu na rygorystyczny język, jakim reżyserka Hanka Nobis prowadzi swój dokument. Ale przede wszystkim urzeka bohater jej debiutu: Antic, 22 lata, młody człowiek pełen sprzeczności, pytań i mięśni. Na przykład, gdy kąpie się w małym strumyku, robi to bez przeszkód, a jednocześnie ostrożnie; Bardzo męski, ale jednocześnie intymny i przyjazny. Przez cztery lata śledzimy jego codzienne życie i dorastanie.

Rozpoczyna tam swoją podróż w obozie przetrwania ultrakonserwatywnego bractwa. Antik ścina siekierą krzyż w drzewie i zaczyna się modlić z innymi młodymi mężczyznami. Kamera jest nieruchoma i porusza się powoli. Odnotowujemy obecność kilkudziesięciu młodych katolickich nacjonalistów, a on jest ich wyłaniającym się przywódcą. Świat prawicowych ekstremistów jest opowiadany tak bezstronnie i bez oceniania, że ​​bliskość idei faszystowskich jest niemal bolesna. Twarze, ciała i dialogi, ale bez lektora i wywiadów. Kamera ukazuje Antica i jemu podobnych, bez idealizacji i gloryfikacji, ale też bez szerszego kontekstu.

Ta bliskość jest dość niepokojąca, ale ujawnia także politycznie. Tylko dzięki tej intymności rozumiemy, że prawicowa ideologia Antika opiera się zasadniczo na relacjach osobistych. Wtedy jego wiara zaczyna się kruszyć. Antic poznaje swoją pierwszą dziewczynę. Pocałunek w czerwono-białym morzu polskich flag, pierwszy przebłysk śmiechu na kanapie po paleniu trawki. To spotkanie zażyłości sprawia, że ​​Antik najpierw przemyśla swoje stanowisko, a potem je przezwycięży.

Polskie Modlitwy oferują estetyczną, jeśli nie polityczną, odpowiedź: otwartość umysłu. A nie wobec radykalnej sceny prawicowej i jej treści politycznych. Przeciwnie, wizja młodego bohatera zawsze pozostaje otwarta, dlatego film opiera się idei walki doktryną z doktryną. Ta otwartość, długie ujęcia i żywiołowa kamera wpływają także na zakończenie filmu. Antyk rzeczywiście powoli, ale nagle dotarł na drugą stronę spektrum.

READ  Nagle wybuchnęła płaczem

Anna Bertram

Continue Reading

entertainment

Zdobywca Oscara w żałobie: umiera scenarzysta Robert Towne

Published

on

Zdobywca Oscara w żałobie: umiera scenarzysta Robert Towne

Stan na: 3 lipca 2024 r. o 8:19

Pisał scenariusze do hollywoodzkich filmów, takich jak „Chinatown”, „Tequila Sunrise” i „Mission: Impossible” – w wieku 89 lat zmarł zdobywca Oscara Robert Towne.

Nagrodzony Oscarem scenarzysta i pochodzący z Kalifornii Robert Towne, który zainspirował takie filmy jak „Chinatown”, „Tequila Sunrise” i „Mission: Impossible”, zmarł w poniedziałek „spokojnie” w obecności swojej rodziny. Rzeczniczka Carrie McClure powiedziała. Miał 89 lat.

Towne był jednym z najbardziej rozchwytywanych scenarzystów w Hollywood. Jego najsłynniejszym dziełem jest scenariusz do filmu kryminalnego „Chinatown” (1974), opowiadającego o władzy, korupcji i romansach w Los Angeles lat 30. XX wieku. Film wyreżyserował Roman Polański, z Jackiem Nicholsonem i Faye Dunaway w rolach głównych. Film był jedenaście razy nominowany do Oscara, ale tylko Towne zdobył trofeum za oryginalny scenariusz.

Współpraca ze znanymi aktorami

Towne napisał kilka scenariuszy do filmów z Tomem Cruisem, w tym Days of Thunder, The Firm i Mission: Impossible. Kilkakrotnie współpracował także z Warrenem Beattym („Szampon”, „Heaven Must Wait”) i Jackiem Nicholsonem. Towne był także zatrudniony do dopracowywania scenariuszy, na przykład przy produkcjach takich klasyków jak „Bonnie i Clyde” czy „Ojciec chrzestny”.

Autor stanął za kamerą także jako reżyser. Wyreżyserował film akcji „Tequila Sunrise” (1988) z Melem Gibsonem, Michelle Pfeiffer i Kurtem Russellem. W 2006 roku w dramacie o imigrantach Ask the Dust zaprosił przed kamerę takie gwiazdy jak Salma Hayek, Colin Farrell i Donald Sutherland.

Nominowany do Oscara pod pseudonimem

Oprócz zdobycia Oscara za „Chinatown” Towne otrzymał trzy inne nominacje do Oscara za scenariusze do filmów „Ostatni rozkaz”, „Szampon” i „Greystoke: Legenda Tarzana, władcy małp”.

Towne przez kilka lat pisał scenariusz do komedii o Tarzanie, ale potem pokłócił się z producentami. Wyciągnął swoje zapisane imię i zamiast tego w napisach końcowych filmu umieścił imię swojego psa – „PH Vazak”. Towne przystąpił do wyścigu o Oscara w 1985 roku pod tym pseudonimem. Ostatecznie nagrodę przyznano za scenariusz do filmu „Amadeus”.

READ  8 maja Merkel ostrzegła przed rozważeniem zamknięcia linii
Continue Reading

Trending