Connect with us

Tech

Pierwszy lot helikopterem „Prowess” nad Marsem został przełożony

Published

on

NASA chce po raz pierwszy pozwolić helikopterowi „kreatywnemu” przelecieć nad Czerwoną Planetą. Zadanie z wieloma trudnościami.

Mały „pomysłowość” helikoptera na Marsie. Zdjęcie: Jpl-Caltech / ZUMA Wire / dpa (Zdjęcie: dpa)
(Zdjęcie: Jpl-Caltech / ZUMA Wire / dpa)

Waszyngton – NASA ogłosiła bardzo specjalną prezentację, sporządzając historyczne porównanie.

17 grudnia 1903 roku bracia Wright jeden po drugim wystartowali w Północnej Karolinie w samolocie z napędem. Maszyna pozostawała w powietrzu przez dwanaście sekund podczas pierwszego na świecie lotu zmotoryzowanego – 36 metrów, który przeszedł do historii. Teraz nastąpi dziewiczy lot na Marsa – a kilka godzin później filmy zostaną opublikowane. Jednak wszyscy zainteresowani będą musieli trochę poczekać na te zdjęcia, niż planowano.

Z powodu problemów technicznych NASA musiała odłożyć pierwszy lot helikopterem nad inną planetą. Mały helikopter „Creativity”, który wylądował na łaziku „Persevering” na Marsie w lutym, wystartuje teraz najwcześniej 14 kwietnia, za pośrednictwem tweeta NASA w sobotę (czasu lokalnego). Wcześniej 11 kwietnia był najwcześniejszą możliwą datą rozpoczęcia. Helikopter ma rozpocząć erę lotnictwa na Czerwonej Planecie.

Tło: Pod koniec lutego „kreatywność” została umieszczona w brzuchu „wytrwałego” łazika po 203 dniach lotu w suchym jeziorze kraterowym Jiezero na Marsie. „Wytrwałość” to eksploracja tego jeziora w ciągu najbliższych dwóch lat. Rozwój i budowa kosztowały około 2,5 miliarda dolarów i trwały osiem lat. Pojazd będzie poszukiwał śladów dawnego życia drobnoustrojów na Marsie oraz badał klimat i geologię planety.

Lata skrupulatnej pracy poprzedziły dziewiczy przelot 1,8-kilogramowego małego helikoptera na pokładzie. Wyzwania „kreatywności”:

Zimno: Jeszcze kilka dni temu „wytrwały” łazik chronił „kreatywność” na Marsie. Wbudowane grzejniki zapobiegały zniszczeniu elektroniki pokładowej przy minus 90 stopniach. „Chociaż odkrycie powierzchni Marsa będzie dużym wyzwaniem, samo przeżycie pierwszej nocy na powierzchni Marsa bez ochrony sondy i obsługi jej będzie jeszcze większym wyzwaniem” – powiedział główny inżynier Bob Ballaram. Mała maszyna już pokonała tę przeszkodę.

Sytuacja właściwa: Ponieważ następna osoba, która może stworzyć „kreatywność” w środku miejsca startu o wymiarach dziesięć na dziesięć metrów, znajduje się obecnie w odległości około 250 milionów kilometrów, mały helikopter musiał bardzo się postarać. Po opuszczeniu z łazika rozpoczął kilkudniowy proces, podczas którego „pomysłowość” została oddzielona od pojazdu i przeniesiona za pomocą dźwigni sprzęgła w obu czterech pojazdach.

Cienka atmosfera: W dobrych warunkach pogodowych zespół NASA chciał zezwolić na start. Wirniki powinny następnie przyspieszyć do 2537 obrotów na minutę i wyzwolić „kreatywność” zgodnie z planem podczas pierwszej historycznej podróży. Plan: unosi się trzy metry podczas operacji, pozostaje w powietrzu przez 30 sekund i ląduje ponownie po około 40 sekundach. Będzie coraz więcej śmiałych lotów.

Podczas wypraw na Marsa łopaty wirnika muszą obracać się wielokrotnie szybciej niż na Ziemi. Ponieważ chociaż przyciąganie grawitacyjne Marsa jest około jednej trzeciej ziemskiej, atmosfera na powierzchni ma tylko jeden procent grubości w porównaniu. „Innowacja” pobiera energię do tego napięcia ze swojej baterii zasilanej przez ogniwa słoneczne.

W rzeczywistości, według MiMi Aung, dyrektora projektu „kreatywność”, ostatnie testy również były satysfakcjonujące dla NASA: „Sprawdziliśmy profil energetyczny w kategorii„ Kreatywność ”: bardzo zdrowy, bardzo dobry”. Czujniki i komputery helikoptera zostały włączone i działały idealnie, a łopaty wirnika zostały wysunięte i uruchomione: „Zakończyliśmy test wirnika przy niskiej prędkości 50 obr / min”.

Szczęśliwe szczęście historyczne

Inżynierowie ukryli coś wyjątkowego pod ogniwami słonecznymi helikoptera: mały kawałek materiału z samolotu braci Wright przymocowany do kabla. Obaj mężczyźni nie tylko uczestniczyli w pierwszym zmotoryzowanym locie na Ziemi. Będzie też pośrednio uczestniczyć w pierwszym locie na Marsa.

© dpa-infocom, dpa: 210411-99-157078 / 3

READ  Ponad 12 ofert na smartfony w MediaMarkt / Saturn
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Tech

Jak banki mogą nadal kontrolować kwestię ESG

Published

on

Przez Christiana Kirchnera

Czy znowu było z zrównoważonym rozwojem? Najpierw ogólnobranżowy szum wokół wszystkich spraw związanych z ESG – a potem kwestia „greenwashingu” w DWS: temat dobrobytu rzadko okazuje się tematem ryzyka w tak krótkim czasie.

I teraz???

Jedno jest pewne: w przyszłości nie będzie to tak łatwe, jak niektóre banki, fintechy i firmy inwestycyjne osiągnęły pod względem ESG w ostatnich latach. Ponieważ 1.) administrator teraz przygląda się bliżej. Ponieważ 2.) Dzięki „klasyfikacji UE” wkrótce pojawi się pierwsza normalizacja regulacyjna w codziennym doradztwie. I nie zapominaj, ponieważ 3.) Zbliżająca się recesja może sprawić, że dostawcy i inwestorzy wkrótce nie będą pierwszymi, którzy zadają sobie pytanie, patrząc na Fundusz X lub Fundusz Y: Jak duże jest w rzeczywistości środowisko? Ale: czy nadal w ogóle działa?

Konkluzja: Sektor finansowy musi ponownie przemyśleć zrównoważony rozwój. Ale co to dokładnie oznacza? O tym pytaniu rozmawiamy w dzisiejszym „Podcaście dla partnerów” z Ralphem Hientzschem z Consileon*. oto jesteśmy:


* Należy do Consileona Do „Doskonałych Partnerów” Finanz-szene.de. Więcej o modelu partnerskim znajdź tutaj.

READ  Rozbłyski gamma z bliska wyzwalają nowe tajemnice
Continue Reading

Tech

MSI Crosshair 15 B12U – MSI Crosshair 15

Published

on

Nie da się ukryć, że nawet dzisiejsze laptopy do gier znajdują się w dość nietypowym miejscu. Zaprojektowane z myślą o przenośności, ale nadal świetne do grania, urządzenia te znajdują się na kursie kolizyjnym z grami opartymi na chmurze, które stają się obecnie coraz bardziej popularne. Ale to nie znaczy, że laptopy do gier są w jakikolwiek sposób złe. I odwrotnie, istnieje wiele systemów, które mogą służyć podwójnemu celowi pracy i zabawy, gdy jesteś z dala od komputera stacjonarnego lub konsoli do gier, a przyjrzenie się aktualnej ofercie MSI pozwoli ci tylko rzucić okiem na ogromny zasięg produktu Kategoria. W tym celu w ciągu ostatnich kilku tygodni testowałem jeden z laptopów do gier MSI, Crosshair 15 B12U, zaprojektowany i związany z Rainbow Six: Extraction. Na szczęście podobieństwa tkwią tylko w jego wyglądzie fizycznym.

Ponieważ ten laptop jest bardzo wydajny i ma wewnątrz sprzęt, aby móc uruchamiać najnowsze gry wideo przy wysokich ustawieniach graficznych, bez zmniejszania lub braku szybkości klatek i płynności. Testowany przeze mnie system zawierał procesor 12. generacji Intel i7-12700H kompatybilny z kartą Nvidia GeForce RTX 3070 i 32 GB pamięci RAM. Nie trzeba dodawać, że jest to dość kompetentny zestaw technologii pod maską, wystarczająco potężny, aby uruchomić Forza Horizon 5 na grafice Extreme i nadal utrzymywać 80 klatek na sekundę, lub tak, że możesz dostarczyć hordy chaotycznych błędów w A Plague Tale: patent z maksymalnych opcji graficznych bez zauważalnego spadku liczby klatek na sekundę. Och, to wszystko dzieje się podczas grania w dowolną grę i przy pełnym rozciągnięciu ekranu o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli, który może osiągnąć nawet 165 Hz, jeśli przedkładasz wydajność nad jakość.

Ale chociaż Crosshair 15 odgrywa imponującą rolę, warto zauważyć, że wszystko to jest zasilane elektrycznie. I z różnych powodów. Oczywistą rzeczą jest to, że uruchamianie każdego komponentu w jego granicach całkowicie wyczerpuje baterię, co oznacza, że ​​nie będziesz miał dużo czasu na grę przed śmiercią. Ale jest to obecnie dość powszechny problem w laptopach do gier. Innym powodem, dla którego zawsze będziesz chciał ładować ten laptop, jest to, że gdy tego nie robisz, wydajność spada niewiarygodnie. Weźmy ponownie za przykłady Forza i A Plague Tale, dwie gry, które rzucają wyzwanie na swój własny sposób. Jeśli grasz bez dodatkowego zasilania, które pomaga Crosshair 15, obie gry staną się niewiarygodnie niestabilne i wolne, do tego stopnia, że ​​będzie to jak próba grania w zwolnionym tempie z powodu liczby klatek na sekundę, która spadła do nierozsądnie niskiej liczby . Chodzi o to, że nie oczekuj, że użyjesz Crosshair 15 w pełni w podróży, ponieważ po prostu nie wytrzyma.

READ  Rozbłyski gamma z bliska wyzwalają nowe tajemnice

Szczerze mówiąc, i tak nie polecałbym grać w podróży z tym laptopem, ponieważ po przekroczeniu granic możliwości wewnętrzni fani sprawiają, że wygląda to tak, jakby myśliwiec startował do bitwy. Jest bardzo głośny, co jest produktem ubocznym ciepła generowanego przez laptop i może rozpraszać, co jest rażącym problemem, zwłaszcza jeśli zamierzasz grać w gry z Crosshair 15, gdy leży on na kolanach. Nie mogę się powstrzymać, aby wyrazić współczucie tym, którzy spróbowali tego w szortach, ponieważ ja tam byłem i niestety tego doświadczyłem.

Reklama:

Celownik MSI 15

Nie ma wątpliwości, że celownik 15 B12U ma swoje demony, ponieważ są one bardzo wyraźnie obecne. Ale jeśli możesz to ominąć, a może po prostu chcesz, aby przenośny system działał i bawił się nim trochę lub dwa, nadal spełnia wiele właściwych zasad. Żywotność baterii jest wystarczająca i długa w przypadku korzystania z większości innych systemów. Ekran jest wysokiej jakości i zapewnia dobrą widoczność. A jeśli możesz ominąć neonowożółty schemat kolorów Rainbow Six: Odznaki ekstrakcji i wyglądu (może po prostu złapanie Essential Grid 15 jest właściwą drogą), ma bardzo subtelny design i korpus. To nie jest cienki ani lekki laptop, ale ze sprzętem, który go pakuje, nie spodziewałbyś się, że tak się stanie.

Biorąc pod uwagę, że Crosshair 15 B12U ma również prawie każdy port pod słońcem (różne USB-C, USB-As, HDMI, DC-In, gniazdo audio 3,5 mm i port Ethernet), w tym laptopie jest wiele uznania. Po prostu wiedz, w co się pakujesz, zwłaszcza gdy weźmiesz pod uwagę, że będziesz kaszleć około 1600 funtów, aby zdobyć jedną z nich.

Continue Reading

Tech

Miasto przyszłości – Monachium ma teraz „cyfrowego bliźniaka”

Published

on

Wirtualny Stadion Olimpijski w Monachium jest pokazany na tyle szczegółowo, że każdy kabel można zidentyfikować. Ciężarówki z Biurem Gospodarki Odpadami działają tylko wtedy, gdy pojemniki na zużytą odzież z czujnikami są naprawdę pełne. To tylko dwa przykłady tak zwanego „cyfrowego bliźniaka” stolicy Bawarii.

Ogromne zbiory danych są przetwarzane za pomocą dronów i czujników Wzmacniacz lub Wirtualna rzeczywistość Zbierano, obliczano, przetwarzano i przechowywano. Monachium chce też stać się neutralnym dla klimatu do 2030 roku. W piątek zaprezentowano najnowsze projekty „cyfrowego bliźniaka”.

  • Wszystkie najnowsze wiadomości z Monachium i Górnej Bawarii tutaj.

Odkryj każdy kabel na Stadionie Olimpijskim za pomocą prywatnego drona

pierwsze piętro w strefa kreatywności w Monachium. Florian Bernhard z monachijskiego okręgu miejskiego wyświetla na dużym ekranie obrazy Stadionu Olimpijskiego z drona. Wraz z kolegami ustawił obok niego prywatny samolot Topcon Falcon 8+.

Możesz zobaczyć wirtualne obrazy stadionu na ekranie, które stają się coraz bardziej szczegółowe w miarę zbliżania się kamery. Cecha szczególna: w przeciwieństwie do tradycyjnych zdjęć z drona z góry, specjalne urządzenie oferuje również wgląd pod dach namiotu. Kamera toczy się między rzędami krzeseł. Dzięki tym szczegółowym informacjom można zidentyfikować każdy kabel, co może być również ważne na przykład podczas planowania ważnych wydarzeń. Jest to więc szczegółowy wirtualny obraz wyjątkowego miejsca w Monachium – tak zwanego „cyfrowego bliźniaka” Stadionu Olimpijskiego.

Dane służą jako uzupełnienie regularnych badań lotniczych obejmujących całe miasto. Do bazy włączane są również inne miejsca i obiekty w stolicy stanu. Jednak Stadion Olimpijski był szczególnie złożony ze względu na swoją szczególną architekturę. Wirtualny pokaz trwał około miesiąca, wyjaśnia urzędniczka miasta Christina Frank. Sam komputer potrzebował półtora tygodnia na ocenę i obliczenie ogromnego zestawu danych.

„Cóż, to stosunkowo złożony projekt, ale Stadion Olimpijski był również jedną z najbardziej złożonych rzeczy, jakie miasto miało do zaoferowania”. Christina Frank, burmistrz miasta Monachium

Inteligentna zbiórka starych ubrań: ciężarówki jeżdżą tylko wtedy, gdy kontenery są pełne

Kilka metrów dalej inny pracownik miejski, Jonas Wehr, zaprezentował kolejny „podwójny cyfrowy” projekt: inteligentne pojemniki na stare ubrania.

READ  Opublikowano zwiastun startowy i pełną listę ocen kierowców dla F1 2021

Aby Monachium stało się neutralne dla klimatu najpóźniej w ciągu ośmiu lat, konieczne jest również ograniczenie przejazdów ciężarówkami na terenie miasta. W projekcie pilotażowym stare pojemniki na ubrania zostały wyposażone w elektryczny wskaźnik poziomu. Czujniki przesyłają informacje do platformy danych. Na podstawie tych informacji planowana jest wówczas trasa rozładunku kontenera. Ciężarówki podjeżdżają do punktów zbiórki tylko wtedy, gdy kontenery są naprawdę pełne.

Podczas regularnej piątkowej wycieczki dwie ciężarówki musiały rozpocząć opróżnianie wszystkich kontenerów w Monachium, wyjaśnia Wehr. Dzięki czujnikom w kontenerach i odpowiedniej kolejności priorytetów jedzie teraz tylko jeden samochód, a do tego pokonuje znacznie mniej kilometrów. W ten sposób na dłuższą metę można zaoszczędzić również personel i godziny pracy.

Przykładem są czujniki w pojemnikach na zużytą odzież. Ciekawie stanie się tylko wtedy, dodaje urzędniczka miejska Christina Frank, jeśli już niedługo uda się w nie wyposażyć tradycyjne domowe kosze na śmieci. Oszczędność czasu będzie większa, ponieważ pracownicy będą musieli wysiąść z samochodu, aby opróżnić pojemniki na odpady domowe. W przyszłości ciężarówki będą jeździć tylko wtedy, gdy kontenery będą pełne co najmniej do połowy.

Obrazy: Przegląd regularnej piątkowej wycieczki podczas rozpakowywania starych ubrań (pierwszy obraz) w porównaniu z przeglądem Smart Tour z cyfrowymi czujnikami poziomu (drugi obraz)

Continue Reading

Trending