Connect with us

Economy

Niemieckie i chińskie samochody elektryczne – porównanie pokazuje, kto jest przed nami

Published

on

Niemieckie i chińskie samochody elektryczne – porównanie pokazuje, kto jest przed nami
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Samochód elektryczny Ora 03 firmy Great Wall Motors: w teście porównawczym chiński model nie widzi żadnych korzyści. © Imago/Khalil Daoud

Niemieckie czy chińskie samochody elektryczne: kto wyprzedza w porównaniu? Według testu przeprowadzonego przez specjalistyczny magazyn nie ma wątpliwości co do zwycięzcy.

BERLIN/MONACHIUM – Zdaniem wielu ekspertów niemiecki przemysł motoryzacyjny zmierza w stronę przepaści, natomiast chińscy producenci mają przed sobą przyszłość, i to nie tylko w obszarze samochodów elektrycznych. Nie ma wątpliwości, że koncerny samochodowe z Państwa Środka nadrobiły zaległości – pod względem globalnej sprzedaży pojazdów elektrycznych w 2023 roku przodowała firma BYD z PRL. Czy europejskim markom grozi strata w dłuższej perspektywie?

Test samochodu elektrycznego: Chińskie modele wypadają wyraźnie gorzej w porównaniu

Silnik samochodu i sport W celu dostarczenia informacji przetestowano cztery samochody elektryczne (dostępne od 29 lutego). Porównanie dostarcza wskazówek na temat konkurencyjności Europy i Chin w różnych kategoriach.

Modele Cupra Born (Volkswagen) i Opel Astra Electric (Stellantis) stawiają czoła konkurentom z Chin: BYD z Dolphin i Great Wall Motors (GWM) z Aura 03 (wcześniej znaną jako „Funky Cat”) mają w segmencie kompaktowym dwie oferty, które jest dostępny także w Niemczech.

Jak podaje branżowy magazyn, chińscy aktorzy nie mają najmniejszych szans. Porównania wygrywa Volkswagen Cupra Born, wyprzedzając przedstawiciela Opla. Pomiędzy zwycięzcą testu a przegranym, czyli BYD Dolphin, różnica wynosi około 100 punktów.

Chińskie samochody elektryczne: co jest rzekomo nie tak z BYD i GWM?

Z testu wynika, że ​​między tymi dwoma modelami istnieją „światy” oraz że GWM i BYD są gorsze od elektrycznej Astry. Według raportu lista niedociągnięć BYD Dolphin obejmuje następujące punkty:

  • Strojenie podwozia: samochód „kołysze się i chwieje”
  • Układ kierowniczy: „Wyczucie drogi – pozbawione precyzji”
  • Złe hamulce
  • „Zabawne” światła drogowe.
  • System ogrzewania jest niewystarczający
  • Słaba nawigacja bez planowania trasy z ładowaniem
  • Luki w zabezpieczeniach łączności (w tym Amazon Music i Spotify)
READ  Handel na giełdzie rozpoczyna się w środę, 28 lipca 2021

Ogólne wrażenie Ory 03, która według statystyk KBA została zarejestrowana tysiące razy w zeszłym roku w Niemczech, wywołuje nie mniej skarg:

  • Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu kieruje pojazd do rowu na drogach wiejskich
  • Podwozie jest niewygodne nawet na małych nierównościach
  • Hamulce to utrapienie
  • Zachowanie układu kierowniczego jest „odrętwiałe” i „pośrednie”
  • Dużo hałasu wiatru z ciała
  • Poruszanie się po menu jest uciążliwe w przypadku systemu informacyjno-rozrywkowego

Porównanie samochodów elektrycznych: jakość Cupry i Opla znacznie lepsza?

Są dwie cechy, w których GWM Ora 03 radzi sobie lepiej niż BYD Dolphin: wnętrze jest lepsze, a materiały wyższej jakości.

Wniosek AMS Oznacza to, że BYD ma przewagę cenową nad rywalami z Cupry i Opla – ale nie ma szans, jeśli chodzi o jakość. Z drugiej strony Ora nie oferuje przewagi nad lokalnymi dostawcami pod względem ceny.

Dla użytkowników portalu samochodów elektrycznych Ecomento.de Wynik testu wywołał gorącą dyskusję. Część użytkowników popiera ten wynik i argumentuje, że chińskie samochody elektryczne nie stanowią poważnej konkurencji dla znanych producentów.

Porównanie samochodów elektrycznych: kontrowersje wokół chińskich modeli – „Kontrowersje wynikające wyłącznie ze strachu”

Inni czytelnicy krytykują to, co uważają za subiektywne raporty i podejrzenie stronniczości. Ich zdaniem podniesione tam uwagi krytyczne są niezgodne z wcześniejszymi doświadczeniami i wynikają wyłącznie z faktu, że niemiecki przemysł motoryzacyjny jest istotnym finansistą tego typu publikacji. Wybrane komentarze:

  • „W Chinach wymagania dotyczące pojazdów elektrycznych z akumulatorem są inne niż w Europie. Testy wymagają standardów europejskich i wynik jest odpowiedni.
  • „Ta hańba dla pojazdów elektrycznych BYD jest czystą kontrowersją wynikającą ze strachu. Neutralni testerzy opisali już prawdę na podstawie szeroko zakrojonych testów.
  • „Niezależnie od tego, jakie pojazdy są testowane/porównywane w TMS, można założyć, że kryteria zostaną dobrane w taki sposób, aby osiągnąć pożądany rezultat.”
  • „Testy przeprowadzone przez prasę branżową itp. powinny być takie, aby niemiecki przemysł samochodowy mógł produkować najlepsze samochody”.
  • „Samochody z Dalekiego Wschodu są dobre, ale w Europie jeszcze nie są dobre. Prędkość, jaką potrafią nadrobić, jest niesamowita”.
  • „Jeżdżę BYD od roku i jedno mogę powiedzieć na pewno: nie miałem żadnych problemów i jestem bardzo zadowolony z BYD. Artykuł ten jest na pewno jednostronny.
  • „Przed chińską inwazją preferowanymi konkurentami byli Koreańczycy, a wcześniej Japończycy, a wśród nich wciąż byli europejscy producenci samochodów, był ogień przeciwko Francuzom”.
  • „Punktacja jest przejrzysta, możesz ją zobaczyć, a to, czego nie potrzebujesz, nie wlicza się do Twojego osobistego wyniku”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Tyle obecnie kosztują subskrypcje standardowe i premium

Published

on

Tyle obecnie kosztują subskrypcje standardowe i premium

Można było się tego spodziewać i nadal jest to zaskoczeniem. To tyle od teraz Abonament Netflix jest również droższy w Niemczech. Przynajmniej jeśli nie chcesz oglądać reklam. Zmiana nie została ogłoszona w oficjalnym ogłoszeniu, ale można ją znaleźć na stronach pomocy usługi przesyłania strumieniowego.

Podwyżka cen: Oto nowe ceny Netflix na rok 2024

Podwyżka ceny dotyczy abonamentów Standard i Premium i obowiązuje od razu w przypadku nowych abonamentów. Informacja ta pojawia się na stronie informacyjnej serwisu Netflix. Reklamy nie mają wpływu na model subskrypcji.

Oto, ile kosztuje Netflix: taryfy w skrócie

  • Abonament standardowy z reklamami: 4,99 € miesięcznie – pozostaje bez zmian
  • Abonament standardowy: Rośnie od 12,99 € 13,99 €/miesiąc
  • Subskrypcja premium: Podwyżki od 17,99 euro 19,99 €/miesiąc

Zrzut ekranu strony pomocy serwisu Netflix przedstawiającej nowe ceny

Standardowy abonament przy dwóch urządzeniach i rozdzielczości Full HD zwiększa się o 1 euro miesięcznie. Subskrypcja premium z 4 urządzeniami i Ultra HD kosztuje dodatkowo 2 euro. Jeśli chcesz roczną subskrypcję premium Netflix, płacisz teraz około 240 euro.

Ponadto istnieją koszty, które mogą zostać poniesione Dodatkowi członkowie Powstańcie, którzy nie należą do rodziny. Za to pobierana jest opłata w wysokości 4,99 EUR miesięcznie za członka. Szczegóły można znaleźć tutaj Strona informacyjna Z serwisu streamingowego.

Więcej wiadomości o Netfliksie:

Co się stanie, jeśli masz już subskrypcję?

O ile nie zostanie ogłoszone inaczej, dla osób, które posiadają już aktywną subskrypcję Netflix, nic się nie zmieni. Jeśli jednak zmienisz taryfę, musisz liczyć się z nową strukturą cen.

długoterminowy Podwyżka prawdopodobnie dotknie również obecnych klientów. W przeszłości usługa przesyłania strumieniowego w pewnym momencie dawała klientom możliwość zaakceptowania nowej ceny, zmiany taryfy lub rezygnacji z subskrypcji.

READ  Ucieczka do bezpiecznych przystani: „Fed zawsze to schrzani” – amerykański ekspert ds. rynku przewiduje krach na giełdzie | biuletyn

Dlaczego ceny rosną teraz?

Krok l Podwyżka cen Netflixa Nie jest to niespodzianką. Już w zeszłym roku podjęto działania przeciwko powszechnemu udostępnianiu haseł. Następnie serwis streamingowy w Niemczech zrezygnował z podstawowego abonamentu, który kosztował 7,99 euro. Tymczasem Netflix w ostatnich miesiącach podnosił ceny w takich krajach jak Wielka Brytania, Francja i Stany Zjednoczone. Wzrost cen w Niemczech był tylko kwestią czasu.

Podwyżki cen i inne środki stanowią między innymi część wysiłków serwisu przesyłania strumieniowego mających na celu zaradzenie znaczącym kosztom produkcji seriali, filmów i programów po stronie przychodów.

Wskazówka dotycząca transmisji:

Podcast na temat: Czy Netflix nadal jest tego wart?

Polecane treści redakcyjne

W tym momencie znajdziesz zawartość zewnętrzną, co kończy artykuł. Możesz go ponownie wyświetlić i ukryć jednym kliknięciem.

W strumieniu podcastu Moviepilot prezentujemy je Argumenty za i przeciw Netfliksowi oraz wyjaśnienie działań podjętych przeciwko udostępnianiu konta. Przyglądamy się również angażującym treściom, które nadal oferuje usługa przesyłania strumieniowego, i dochodzimy do odpowiedzi: zrezygnować czy nie?

Continue Reading

Economy

Zarobki prezesów DAX: Najlepiej zarabia prezes Mercedesa z 12,7 mln euro | pieniądze

Published

on

Zarobki prezesów DAX: Najlepiej zarabia prezes Mercedesa z 12,7 mln euro |  pieniądze

Sie leiten die größten deutschen Unternehmen, dafür werden sie auch fürstlich entlohnt.

Drei Bosse kassierten über zehn Millionen Euro im letzten Jahr. Und es gibt einen heimlichen Gewinner, der es nicht in die Top-Drei geschafft hat.

Spitzenreiter Mercedes Boss Ola Källenius

Ola Källenius bei der Jahrespressekonferenz im Februar vor einer elektrischen Mercedes G-Klasse

Foto: picture alliance/dpa

Der Topverdiener unter den Dax-Vorständen ist Mercedes-Boss Ola Källenius (54). Im vergangenen Jahr verdiente der Manager satte 12,74 Millionen Euro inklusive Boni.

Der gebürtige Schwede überholte 2023 Deutsche-Börse-Chef Theodor Weimer, der aber mit 10,60 Millionen Euro knapp vor Belen Garijo von Chemie- und Pharmakonzern Merck (10,53 Millionen) bleibt. Nur das Trio knackt die Zehn-Millionen-Marke.

Im Dax werden die 40 größten deutschen Unternehmen gebündelt. Die Fixgehälter machen bei den Vorständen in der Regel nur einen Bruchteil der Vergütung aus. Der Löwenanteil entfällt auf Boni für die Leistung des abgelaufenen Jahres und auf Boni, die einen Zeitraum von drei bis vier Jahren umfassen.

Chart: Die Gehälter der Dax-Bosse – Infografik

Größtes Unternehmen heißt nicht höchstes Gehalt

Christian Klein übernahm nach seiner Stelle als Co-CEO von SAP das alleinige CEO-Amt im April 2020

Christian Klein übernahm nach seiner Stelle als Co-CEO von SAP das alleinige CEO-Amt im April 2020

Foto: picture alliance/dpa

Nach Unternehmenswert ist der Softwarehersteller SAP das größte Unternehmen im Dax. Der Boss Christian Klein (43) belegt Platz Nummer 11 mit einem Einkommen von 7,16 Millionen Euro 2023. Der ausgeschiedene SAP-Finanzchef Luka Mucic (52) erhielt sogar 9,6 Millionen Euro Abfindung.

Der „heimliche“ Gewinner Adidas Boss Gulden

Bjørn Gulden, Adidas-Boss, im Trainingslager der deutschen Frauennationalmannschaft für die WM 2023

Bjørn Gulden, Adidas-Boss, im Trainingslager der deutschen Frauennationalmannschaft für die WM 2023

Foto: picture alliance/dpa

Adidas-Chef Bjørn Gulden (58) liegt mit einer Vergütung von 9,18 Millionen Euro zwar nur auf Platz fünf. Der Norweger erhielt aber nach dem Wechsel vom kleineren Sportartikelhersteller Puma als eine Art Antrittsprämie zusätzlich fast 11.900 Adidas-Aktien.

Adidas bezahlte für die Aktien inklusive Steuern 3,88 Millionen Euro. Macht insgesamt 13,06 Millionen Euro, damit wäre der Adidas-Boss Gulden der Spitzenreiter.

Allerdings müsste Gulden dafür seine Aktien noch zu Geld machen, dafür würde aber einiges an Steuern anfallen.

READ  Handel na giełdzie rozpoczyna się w środę, 28 lipca 2021
Continue Reading

Economy

Przedsiębiorstwo budowy maszyn jest niewypłacalne – światowy lider rynku z Niemiec jest w stanie upadłości

Published

on

Przedsiębiorstwo budowy maszyn jest niewypłacalne – światowy lider rynku z Niemiec jest w stanie upadłości
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Tradycyjna firma napotkała trudności finansowe. Lider światowego rynku zatrudniający 500 pracowników został zmuszony do ogłoszenia upadłości w Heilbronn.

Heilbronn – W Niemczech fala bankructw znanych i tradycyjnych firm nie ustała. Upadłość jednego z gigantów branży budowlanej wywołała prawdziwe trzęsienie ziemi. Napięta sytuacja doprowadziła nawet do 30 bankructw w ciągu jednego tygodnia. Jednak niepowodzenia zdarzają się także w innych branżach.

Bankructwo zmuszona została między innymi do ogłoszenia upadłości znanego specjalisty w dziedzinie ciepłownictwa, podobnie jak niemiecka sieć spożywcza. Gigant branży modowej mógł popaść w bankructwo także dlatego, że firma wpadła w kłopoty finansowe. Ale teraz stała się także jednym z liderów rynku światowego w swojej branży. We wtorek w Heilbronn zmuszona została do ogłoszenia upadłości znana niemiecka firma z branży inżynierii mechanicznej.

Znana firma Illig zajmująca się inżynierią mechaniczną jest niewypłacalna – światowy lider rynku ma kłopoty od czasów Corony

Ponieważ przedsiębiorstwo zajmujące się inżynierią mechaniczną w Heilbronn-Illig jest niewypłacalne. Trudności finansowe tradycyjnej firmy doprowadziły już do trudności finansowych podczas pandemii korony. Teraz firma, będąca jednym z liderów światowego rynku w dziedzinie budowy maszyn do pakowania i termoformowania, została zmuszona do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości do Sądu Okręgowego w trybie samorządowym. Sąd Okręgowy zgodził się we wtorek (9 kwietnia).

Jeden ze światowych liderów rynku opakowań i termoformowania pochodzi z Niemiec. Jednak ze względu na sytuację popytową tradycyjna firma z Heilbronn musi rozpocząć postępowanie upadłościowe. (Awatar) © Klaus-Dietmar Gabbert

Nie jest jeszcze do końca jasne, co będzie dalej z Elijem. Pewne jest jednak: „Firmy nie należy rozbijać. „To jasne” – mówi Michael Unser, starszy przedstawiciel IG Metall Heilbronn-Neckarsulm SWR. Teraz ważne jest, aby znaleźć inwestora i potrzebne są nowe, dodatkowe środki. „Jest praca” – kontynuował Unser.

Przedsiębiorstwo budowy maszyn Illig ogłasza upadłość – dotyczy to 500 pracowników

We wtorek o złożeniu wniosku o upadłość powiadomiono ponad 500 pracowników centrali w Heilbronn-Sontheim. Dla pracowników oznacza to, że działalność będzie kontynuowana normalnie – przynajmniej przez następne trzy miesiące.

READ  Ceny srebra zależą od cen złota – czy srebro będzie lepsze od złota?

„Trzeba teraz ustalić, co stanie się dalej” – kontynuował Unser. Jednakże IG Metall pragnie wspierać pracowników i zapewnić zachowanie miejsc pracy na przyszłość.

Tradycyjna firma Illig musi ogłosić upadłość – powodem jest niechęć klientów

Michael Anser przyczyny, które skłoniły założoną w 1946 roku firmę do ogłoszenia upadłości, widzi w niechęci klientów do zakupów i trudnej sytuacji ekonomicznej. Dlatego 500 pracowników nie ma innego wyjścia, jak tylko poczekać i zobaczyć, co stanie się dalej z ekspertem ds. systemów narzędziowych. Podobnie jak pracownicy tradycyjnej firmy w Bawarii, która niedawno ponownie ogłosiła upadłość.

Wydaje się jednak, że w przypadku upadłości spółka z Heilbronn będzie polegać na samorządzie. Inżynier mechanik chce dokończyć restrukturyzację i znaleźć inwestora, który odwróci sytuację.

Continue Reading

Trending