Economy
Na szybkiej ścieżce: Pomimo malejących zysków akcje Tesli na giełdzie Nasdaq wciąż wyprzedzają konkurencję
Amerykański producent samochodów elektrycznych Tesla wywołał ostatnio rozczarowanie raportem o wynikach za trzeci kwartał. Eksperci twierdzą jednak, że inwestorzy nie muszą się martwić, ponieważ grupa Muska wciąż może zostawić konkurencję w tyle.
• Tesla rozczarowuje liczbami i traci udziały w rynku
• Eksperci wyjaśniają wszystko: Tesla wciąż ma jasne punkty
• Kup teraz akcje Tesli?
Amerykański producent samochodów elektrycznych Tesla nie był w stanie spełnić oczekiwań pod względem sprzedaży i zysków w liczbach za trzeci kwartał. Akcje Tesli spadły wówczas chwilowo o ponad dziesięć procent.
Tesla stawia czoła konkurencji
Grupa Muska coraz bardziej odczuwa skutki silnej konkurencji ze strony Rivian, NIO i BYD, a także ze strony tradycyjnych producentów samochodów, takich jak General Motors i Ford & Co. Udział Tesli w amerykańskim rynku pojazdów elektrycznych spadł w trzecim kwartale do około 50 procent z 65 procent w całym 2022 roku, podaje Investopedia, powołując się na raport sprzedaży pojazdów elektrycznych Cox Automotive.
Oprócz zwiększonej konkurencji, obciążeniem jest także trudne otoczenie rynkowe, charakteryzujące się wysokimi stopami procentowymi, wysoką inflacją, słabą gospodarką i ryzykiem geopolitycznym.
Warunki wpływają na rentowność Tesli
Wszystko to skłoniło Teslę do radykalnych obniżek cen. Producent samochodów chciał sprzedać więcej pojazdów i ponownie zwiększyć swój udział w rynku. W porównaniu do roku poprzedniego Tesla była w stanie odnotować w trzecim kwartale 2023 roku 19,5-procentowy wzrost sprzedaży samochodów. Jednak obniżki cen wpłynęły oczywiście na dynamikę sprzedaży. Koszty rosną, dlatego Tesla osiąga mniejszy zysk na pojazd, co ostatecznie wywiera presję na rentowność. Podczas gdy Tesla zarabiała 15 159 dolarów na sprzedanym samochodzie w trzecim kwartale 2022 roku, w trzecim kwartale tego roku było to zaledwie 8431 dolarów.
Jasne punkty, pasemka, ważne miejsca
Jednak magazyn finansowy Nasdaq.com daje wszystko jasne, ponieważ inwestorzy będą musieli wziąć pod uwagę różne inne zmienne, aby uzyskać kompleksowy obraz sytuacji Tesli. Zysk brutto Tesli na pojazd w trzecim kwartale spadł zaledwie o cztery procent w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Dodatkowo Tesla pod wieloma względami wciąż znacznie wyprzedza konkurencję. Jak pokazuje raport firmy zajmującej się danymi Cloud Theory, żaden z pozostałych producentów pojazdów elektrycznych nie okazał się „silną konkurencją” – podaje Business Insider. Konkurencja ma sporo pracy, aby dogonić Teslę. Ponadto nie jest jasne, kto będzie w stanie sprostać tym wyzwaniom w nadchodzących dziesięcioleciach. „Szczerą odpowiedzią jest to, że nikt tak naprawdę nie wie” – czytamy w raporcie. „Tesla jest obecnie wyraźnie dominującym graczem na rynku i ma dobrą pozycję, aby utrzymać pozycję lidera” – Business Insider zacytował w komunikacie prasowym Ricka Winchella, wiceprezesa ds. nauki i analityki danych w Cloud Theory. „Najważniejsze pytanie brzmi, który producent rzuci wyzwanie dominacji Tesli. Jak dotąd nikt nie okazał się silnym konkurentem”.
Czy akcje Tesli można już kupić?
Według Nasdaq.com akcje Tesli są obecnie notowane na jednym z najniższych poziomów wyceny, odkąd firma stale osiąga zyski. Gazeta zrobiła sobie przerwę, dlatego stanowi doskonałą okazję do wejścia. Koszt jednej akcji amerykańskiego producenta pojazdów elektrycznych kosztuje obecnie 223,71 dolarów (stan na 13 listopada 2023 r.). Od początku roku ceny gier wzrosły o ponad 81,61 proc.
Nasdaq.com zauważa również, że inwestorzy długoterminowi powinni w dalszym ciągu mieć na uwadze normalizację inflacji i że Fed ponownie obniży stopy procentowe. W lepszym otoczeniu rynkowym Tesla być może nie będzie musiała dalej obniżać cen. Gdy koszty ponownie spadną, a sprzedaż wzrośnie, rentowność również powinna ponownie znacznie wzrosnąć.
Zespół redakcyjny Finanzen.net
Ten tekst ma charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi rekomendacji inwestycyjnej.finanzen.net GmbH wyklucza wszelkie roszczenia referencyjne.
Wybrane produkty lewarowane na BYD
Dzięki efektowi domina inwestorzy spekulacyjni mogą w nieproporcjonalny sposób uczestniczyć w ruchach cen. Po prostu wybierz żądany dźwig, a my pokażemy Ci odpowiednie otwarte produkty na BYD
Dźwignia musi mieścić się w przedziale od 2 do 20
Reklama
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone
Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów
5 maja 2024 o 12:29
Posłuchaj materiału
Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię
W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.
Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.
Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.
Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.
Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne
Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).
Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
Naciska
Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.
Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).
Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin
wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.
Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:
W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.
Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania
W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.
Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.
Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu
Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.
Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.
Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka
Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …
Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.
Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?
Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.
„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.
Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.
„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.
Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.
Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“
Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de