Connect with us

Economy

Meyer Berger grozi zamknięciem elektrowni słonecznej

Published

on

Meyer Berger grozi zamknięciem elektrowni słonecznej

Stan na: 18 stycznia 2024 r. o 14:12

Szwajcarski producent modułów fotowoltaicznych Meyer Berger rozważa zakończenie produkcji w Niemczech. Jeśli polityka nie pomoże branży, decyzja musi zostać podjęta do połowy lutego.

Szwajcarski producent modułów fotowoltaicznych Mayer Berger poddaje próbie swoją produkcję w Niemczech. Wycofanie będzie miało wpływ na zakład we Freibergu w Saksonii. Firma grozi zamknięciem, „jeśli nie zostaną podjęte wystarczające środki w celu stworzenia uczciwych warunków konkurencji w Europie, na przykład poprzez środki zapewniające elastyczność”.

Z punktu widzenia spółki otoczenie rynkowe w Europie uległo pogorszeniu. Dlatego planuje skoncentrować się na Stanach Zjednoczonych, aby ograniczyć „niezrównoważone straty” w Europie. Produkcja ma rozpocząć się w Stanach Zjednoczonych w drugim kwartale.

Zmiany dotkną 500 pracowników

Oznacza to: jeśli polityka nie pomoże, zakład we Freibergu może zostać zamknięty pod koniec kwietnia. Meyer Berger chce podjąć decyzję do końca lutego. Według Mayera Bergera największa produkcja modułów fotowoltaicznych w Europie zlokalizowana jest we Freibergu. Zamknięcie zakładu dotknie 500 pracowników.

Według Meyera Bergera produkcja ogniw w Bitterfeld-Wolfen będzie kontynuowana pomimo planów zamknięcia Freiberga i będzie wspierać zwiększoną produkcję modułów w USA, a także produkcję ogniw słonecznych w Thalheim w Niemczech. Według Meyera Bergera żadne środki nie powinny również dotyczyć ośrodków zajmujących się inżynierią mechaniczną oraz ośrodków badawczo-rozwojowych w Szwajcarii i Niemczech.

Duża konkurencja ze strony Chin i Indii

Według Mayera Bergera na europejskim rynku energii słonecznej występuje znaczna nadpodaż, wynikająca z gwałtownego wzrostu wolnych mocy produkcyjnych w Chinach, konkurencji ze strony Indii oraz ograniczeń handlowych nałożonych przez Stany Zjednoczone. Ma to wpływ na realizację strategii własnej firmy. Z drugiej strony producenci w Chinach i Stanach Zjednoczonych odnieśli korzyści z kompleksowej polityki przemysłowej.

W niektórych przypadkach produkty fotowoltaiczne docierają do Europy za 25% lub 50% kosztów ich produkcji w Chinach, wyjaśnił Günter Erfurt, prezes Meyer Berger. „Europejskie firmy, które nie otrzymują żadnego wsparcia i nie otrzymują znaczącego wsparcia, tak jak Chiny, nie mogą oczywiście nic zrobić”.

READ  12 maja 2022 - Międzynarodowy komunikat prasowy

Wezwał europejskich polityków do wdrożenia rozważanych już środków. „Europa w dalszym ciągu radzi sobie w tej nowej rzeczywistości geopolitycznej i robi mniej, niż powinna”.

Premia za produkcję w Europie?

Niemieccy producenci paneli słonecznych od dawna ostrzegali przed dumpingiem cenowym modułów z Chin i wskazują na znacznie lepsze warunki w Stanach Zjednoczonych. Prawie rok temu federalny minister gospodarki Robert Habeck (Partia Zielonych) obiecał wsparcie i ewentualnie odbudowę pozostałego w Niemczech przemysłu fotowoltaicznego.

Centralnym narzędziem w przetargach powinna być tzw. premia za elastyczność: każdy, kto zastosuje w tych systemach określone komponenty o wartości dodanej z Niemiec lub Europy, otrzyma wyższą rekompensatę za energię elektryczną sprzedaną z elektrowni słonecznej. Drugim kryterium mógłby być także wpływ CO2 na produkcję modułów i innych komponentów, który w Niemczech jest zwykle niższy niż w Chinach.

Koncepcja ta faktycznie miała zostać uruchomiona w ramach zapoczątkowanego przez rząd w ubiegłym roku tzw. pakietu fotowoltaicznego. W Koalicji Sygnalizacji Światła występuje jednak opór, zwłaszcza ze strony FDP.

Rozmowy trwają – potrzebne jest wsparcie

Rząd federalny prowadzi już rozmowy z Meyerem Bergerem. Poinformował o tym dziś rzecznik ministra gospodarki Habaeka. Ministerstwo jest w pełni świadome trudnej sytuacji spółki i branży fotowoltaicznej w Niemczech. Rzecznik powiedział, że nie może udzielić żadnych informacji na temat szczegółów rozmów. Ogólnie rzecz biorąc, rząd federalny chce wspierać przemysł fotowoltaiczny w Niemczech i Europie.

Tego domaga się także rząd kraju związkowego Saksonii ze względu na rychłe zamknięcie zakładu we Freibergu. Premier Saksonii Michael Kretschmer (CDU) wezwał do zawarcia porozumienia ratunkowego między rządem federalnym a UE dla przemysłu fotowoltaicznego.

Minister energetyki Saksonii Wolfram Günther (Zieloni) stwierdził, że to ogłoszenie to sygnał alarmowy. „Bez pomocy rządu niemiecki przemysł fotowoltaiczny w końcu zakończy działalność” – powiedział niemiecki minister gospodarki Martin Dolig (SPD). Rząd federalny i Unia Europejska będą musiały zareagować na „zniszczenie rynku energii słonecznej spowodowane chińskimi dotacjami”.

READ  Rewe i Penny planują radykalne innowacje

Myer Burger przynosi straty

Według wstępnych danych Myer Burger spodziewa się sprzedaży odpowiadającej około 144 mln euro za ostatni rok finansowy 2023 i straty operacyjnej przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i amortyzacją (EBITDA) w wysokości co najmniej 134 mln euro. Powodem tak słabego wyniku są zakłócenia na rynku europejskim.

Akcje Meyer Burger tymczasowo spadły w Zurychu o 30 procent. Spółka rozważa podwyższenie kapitału.

Konstantin Rose, Zasoby ludzkie, Tagesschau, 17 stycznia 2024, 17:16

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Ponowna ocena ryzyka na tle stabilnego rozwoju
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  12 maja 2022 - Międzynarodowy komunikat prasowy

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Wznowienie postępowania karnego przeciwko byłemu szefowi Volkswagena
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending