Fabryka ciastek przestrzega przed spożywaniem jej wyrobów. Federalne Biuro Ochrony Konsumentów udziela informacji na temat wycofania produktu.
Oosterhout – Konsumenci są ostrożni: każdy, kto kupił ciastka własnej marki od Rewe, Aldi, Kaufland lub Lidl, powinien je dokładnie sprawdzić. Producent ciastek wycofał wielkoseryjne warianty swoich ciastek, które były sprzedawane w całych Niemczech. Istnieje możliwość, że do produktów przedostały się cząsteczki metalu.
Klienci powinni niezwłocznie powiadomić o wycofaniu produktu i pod żadnym pozorem nie spożywać produktu, którego to dotyczy, aby uniknąć obrażeń. Produkty producenta sprzedawane były także w supermarketach i innych dyskontach. Rewe i Kaufland dotknęły ostatnio wycofanie cukierków.
Aldi, Rewe, Edeka and Co.: Wycofanie dotyczy tych marek ciastek
Lidla: Miękkie Ciasteczka Lodowe z Białą Czekoladą i Cytryną 210g – Najlepiej spożyć przed 13 grudnia 2024 – L2334809
Kaufland: K Classic Double Chocolate Cookies 200g – Najlepiej spożyć przed 06-12-2024 – L2334103
Edica: Edeka Potrójne czekoladowe ciasteczka 200g – Najlepiej spożyć przed 06.12.2024 – L2334103;
Roy: Rewe Best Choice Potrójne ciasteczka czekoladowe 200 g – Najlepiej spożyć przed 06-12-2024 – L2334103;
Rio Best Choice Ciasteczka z białą czekoladą i cytryną 210 g – Najlepiej spożyć przed 12.12.2024 – L2334709
tygout: Ciasteczka Merba Double Chocolate 200g – Najlepiej spożyć przed 07-12-2024 – L2334203
Aldi Północ: Miękkie Ciastka Pieczone Potrójna Czekolada 210g – Najlepiej spożyć przed 12-12-2024 – L2334703
Rodzina północno-wschodnia: Potrójne ciasteczka Hoofgot Soft Muffin 210 gramów – Najlepiej spożyć przed 12.12.2024 – L2334703
uderzyć: Potrójne ciasteczka Hoofgot Soft Muffin 210 gramów – Najlepiej spożyć przed 12.12.2024 – L2334703
Jeden grosz: Mike Mitchell Soft Muffin Cookies 210 g – Najlepiej spożyć przed 12.12.2024 – L2334703;
Mike Mitchell Gładka biała czekolada z cytryną 210 g – Najlepiej spożyć przed 12.12.2024 – L2334709
Edeka Ciasteczka Podwójnie Czekoladowe 200g – Najlepiej spożyć do 13 grudnia 2024 – L2334803;
G&G Soft Cookies Potrójna czekolada 175 g – MDH 13-12-2024 – L2334809
Rabat marki Netto: Miękkie ciasteczka biscotteria z pełnym mlekiem, ciemną i białą czekoladą 210 g Data przydatności do spożycia – 12.12.2024 – L2334703;
Miękkie Ciasteczka Biscuiteria z białą czekoladą i olejem cytrynowym 210 g Najlepiej spożyć przed 13 grudnia 2024 r. – L2334809
metro: Ciasteczka Merba Double Chocolate 200g – Najlepiej spożyć przed 07-12-2024 – L2334203
sieć: Fenton Bakery Ciasteczka z kawałkami czekolady 225 g – Najlepiej spożyć przed 12 września 2024 r. – L2334803
Wycofanie dotyczy Aldi, Lidl, Edeka, Netto, Rewe and Co.: Producent ostrzega przed ryzykiem infekcji
Holenderska firma cukiernicza Banketbakkerij Merba BV zdecydowanie odradza spożywanie łącznie siedemnastu różnych rodzajów ciastek sprzedawanych w niemieckich sklepach i supermarketach. Różne produkty ciastka są dostępne pod różnymi nazwami, takimi jak Metro, tegut, Famila, Markant, Rewe, Aldi, Penny, Edeka, Netto, Kaufland i Lidl.
A także władze krajów związkowych Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności (BVL) przestrzega przed jedzeniem ciastek. „Nie można wykluczyć możliwości obecności obcych przedmiotów metalowych w pojedynczych opakowaniach z datą przydatności do spożycia i numerami partii.”
Klienci mogą zwracać pliki cookies: wycofywane są prywatne marki Aldi, Lidl i Kaufland
Przedmioty, których dotyczył problem, były sprzedawane w różnych sieciach handlowych na terenie całego kraju. Zainteresowany Banketbakkerij Merba BV i dyskonty zareagowały szybko i natychmiast wycofały ze sprzedaży wadliwy towar – poinformował producent w oświadczeniu. Nie ma to wpływu na inne pozycje, daty przydatności do spożycia ani numery partii. Klienci Aldi, Lidl, Rewe, Edeka, Kaufland, Netto i innych marketów powinni sprawdzić zakupione przez siebie produkty.
Klienci, którzy kupili produkty, których dotyczy problem, w podanych preferencyjnych terminach, mogą zwrócić je w swoich witrynach handlowych bez przedstawienia paragonu i otrzymać zwrot ceny zakupu. (pierwszy)
Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.
MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.
Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach
W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.
W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.
Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki
Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.
Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.
LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.
Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?
Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.
Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.
Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.
Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.
Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.
W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.
Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.
Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji
Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.
Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.
W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.
Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw
Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.
Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.
Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów
Z danych celnych wynika, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.
Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)