Connect with us

Economy

Nowe przepisy: polscy przewoźnicy przenoszą się do Brandenburgii

Published

on

nowe ustawodawstwo

Polskich przewoźników przyciąga Brandenburgia


dźwięk: b | zdjęcie: DBA / Friedrich Bangert

Coraz więcej firm transportowych z Polski rejestruje się w Brandenburgii. Ze względu na nowe przepisy, prowadzenie biznesu w Polsce jest mało opłacalne. Jednak wielu kierowców ciężarówek z tych firm nie może pracować w Niemczech. przez Magdalenę Dercz

Polski spedytor Piotr Kaczmarek z Nowego Tomyśla kilka dni temu zarejestrował swoją firmę transportową Transbud w Niemczech. Wpisuje się więc w trend gospodarczy: polscy przewoźnicy przenoszą swoją działalność do Brandenburgii i innych części Republiki Federalnej. „W Niemczech warunki prowadzenia działalności gospodarczej są bardziej stabilne i przewidywalne” – wyjaśnia Kachmarek.

Spedytor mówi, że praca w jego ojczystym kraju już dla niego nie działa. Po pierwsze dlatego, że teraz zatrudnienie kierowców ciężarówek z powrotem do kraju kosztuje dużo po tym, jak polski rząd wprowadził od początku lutego nowy system podatkowy – znany jako „Polski System”. Z drugiej strony, bo 21 lutego wejdą w życie nowe unijne przepisy, które utrudnią polskim przewoźnikom konkurencyjne działanie na rynku niemieckim. – W Polsce panuje obecnie chaos i właśnie dodawany jest pakiet mobilności – mówi Kaczmarek.

Czasy bezczynności, koszty pracy i problem z parkowaniem

„Pakiet Mobilności” to słowo, którego się obawiają spedytorzy z Europy Wschodniej. Zawiera wiele nowych regulacji w zakresie regulacji socjalnych, rekrutacji pracowników przez kierowców zawodowych, dostępu do rynku i zawodu. Od przyszłego poniedziałku zaczną obowiązywać również nowe przepisy dotyczące żeglugi przybrzeżnej. W związku z tym każdy kierowca ciężarówki musi zrobić czterodniową przerwę po wypełnieniu trzech wniosków w Niemczech.

„Dla większości z nas oznacza to przestój, płacenie kierowcy, nawet jeśli odpoczywa przez kilka dni, i problem z parkowaniem. Gdzie mamy parkować nasze wielkie ciężarówki na niemieckich autostradach? Brakuje do tego infrastruktury” – skarży się szef Transbudu. Piotra Kaczmarka.

Przeprowadzka do Niemiec jest tego warta

Dlatego teraz polscy przedsiębiorcy starają się pójść o krok dalej – i zarejestrować swoje firmy jako firmy niemieckie. To usuwa wszelkie przeszkody, jakie stwarza pakiet mobilności dla Europy Wschodniej.

– Faktycznie rejestrujemy coraz więcej polskich firm – mówi Rainer Jenelek, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Planowania Regionalnego Brandenburgii. „Od dwóch lat, od ogłoszenia pakietu mobilności, rośnie liczba polskich firm zakładanych w Brandenburgii”. Według Genilke w ciągu roku w Brandenburgii zarejestrowano około 50 firm. trend wznoszący.

Według Agnieszki Bollmann, konsultanta firmy z Frankfurtu nad Odrą, polscy przedsiębiorcy stoją w kolejkach i są wydalani z Polski od czasu wejścia w życie nowego systemu podatkowego. – Zawieranie umów w Niemczech i zatrudnianie ich za minimalną pensję w Niemczech jest warte znacznie więcej niż zatrudnianie pracowników w Polsce i branie na siebie wszystkich nowych obciążeń podatkowych – mówi. Ręce Pullmana są pełne rekordów.

Większość kierowców nie jest obywatelami UE

Rekrutacja pracowników to kolejne wyzwanie dla polskich firm zarejestrowanych w Niemczech. Ponieważ ich kierowcy – głównie z Ukrainy lub Białorusi – nie mogą już pracować w Niemczech. 80 proc. siły roboczej polskich firm żeglugowych pochodzi spoza Unii Europejskiej.

To może stać się poważnym problemem, zdaniem Larsa Gothela, szefa Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Warszawie. „Musimy pamiętać, że drogowy ruch towarowy między Niemcami a Polską ma ogromny wpływ na życie gospodarcze. Polska jest liderem w Europie, jeśli chodzi o ruch towarowy i większość towarów, które przewożą tę trasę, trafia do Niemiec”.

Unikaj „bałaganu jak w Wielkiej Brytanii”.

Gothel zwraca uwagę na problem braku kierowców – AHK od dawna opowiada się za przepisami, które nie utrudniają zatrudniania kierowców. „Jeśli przepisy jeszcze bardziej pogorszą sytuację, naprawdę będziemy mieli wąskie gardła, które ustawodawca może być zmuszony do podjęcia działań”. Landesverband des Berliner und Brandenburger Verkehrsgewerbes eV LBBV zdaje sobie sprawę z problemu, przyznaje dyrektor zarządzający Eberhard Tief. „Poszukuje się rozwiązań” – dodaje.

Według konsultantów firmy, takich jak Agnieszka Bollmann, zatrudnianie osób spoza UE jako kierowców ciężarówek w Niemczech powinno być łatwiejsze. – W przeciwnym razie grozi nam podobny chaos w logistyce i na autostradach, jak to miało miejsce w Wielkiej Brytanii, kiedy kraj opuścił Unię Europejską – przewidywał konsultant z Frankfurtu.

Transmisja: Antena Brandenburg, 19 lutego 2022

READ  Migranci zarobkowi: wzbogacenie dla obu stron
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wycofanie z Aldi – istnieje ryzyko zakażenia salmonellą

Published

on

Wycofanie z Aldi – istnieje ryzyko zakażenia salmonellą
  1. spieszyć się
  2. konsument

Naciska

Rabat pamięta organiczne nasiona słonecznika. W ramach kontroli w jednej próbce wykryto Salmonellę.

WAŻNE – Do odmiany sałatkowej zalicza się również nasiona słonecznika. Konsumenci powinni jednak zachować ostrożność podczas jego przygotowywania – przynajmniej jeśli nasiona słonecznika trafiają do miski jako składnik. Ponieważ dyskont Aldi wycofał odpowiedni produkt. Powód: Istnieje ryzyko zakażenia salmonellą.

Aldi wycofuje nasiona słonecznika, co ma wpływ na niektóre preferowane przez niego daktyle

Nasiona słonecznika są bogate w białko i są zdrowym źródłem składników odżywczych. Klienci będą jednak musieli teraz bliżej przyjrzeć się produktowi, który Aldi ma w swojej ofercie. Jak dyskont wie, dostawca „Estyria Naturprodukte GmbH” rozpoczął wycofywanie następujących towarów:

  • Produkt: Nasiona słonecznika Gotbio 650 gramów
  • Najlepiej spożyć przed: 03.2025
  • Płatność: 23007616/1
Dostawca wycofał organiczne nasiona słonecznika. © Productwarning.eu

Według doniesień podczas badania w próbce wykryto salmonellę. Salmonella może powodować choroby żołądkowo-jelitowe, takie jak biegunka, a także objawy grypopodobne, takie jak ból głowy i gorączka. Dlatego też nie należy spożywać wyżej wymienionej substancji. Mówią, że cena zakupu zostanie zwrócona w oddziałach – nawet bez przedstawienia paragonu.

Nie ma to wpływu na inne daty przydatności do spożycia i partie nasion słonecznika

Ogólne wycofanie nie ma wpływu na inne daty przydatności do spożycia i płatności za artykuł, inne artykuły od dostawcy i inne artykuły marki „GutBio” sprzedawane w Aldi.

W jednym z produktów Rewe's podejrzewano także salmonellę. Jednak bakterie nie zawsze powodują wycofanie produktu. W wielu sklepach istniało ryzyko, że szpinak może zawierać opiłki metalu.

READ  Migranci zarobkowi: wzbogacenie dla obu stron
Continue Reading

Economy

Kod identyfikacyjny badania koncepcyjnego: VW oferuje SUV-y z funkcjonalnością poziomu 4 wyłącznie na terenie Chin

Published

on

Kod identyfikacyjny badania koncepcyjnego: VW oferuje SUV-y z funkcjonalnością poziomu 4 wyłącznie na terenie Chin

Volkswagen, producent samochodów z Wolfsburga, zaprezentuje futurystyczny wygląd na wystawie samochodowej w Pekinie „SUV zupełnie nowej generacji”. ID.Code, opracowany wspólnie przez zespoły w Chinach i Europie, to „Witamy chińskich klientów Volkswagena”, Spółka ogłosiła 24 kwietnia 2024 r. Studium koncepcyjne już istnieje „Konsekwentnie zaprojektowany do w pełni zautomatyzowanej jazdy na poziomie 4”. VW chce także do 2027 roku wprowadzić na rynek w Chinach pięć modeli submarki ID.UX.






Volkswagen znalazł się w Chinach pod presją ze względu na rosnącą konkurencję ze strony chińskich dostawców, szczególnie w obszarze samochodów elektrycznych. „Ceny stale spadają, a konkurencja staje się coraz trudniejsza”.Ralf Brandstätter, który kieruje chińskim oddziałem Volkswagena, powiedział niemieckiej agencji informacyjnej DPA na krótko przed rozpoczęciem salonu samochodowego w Pekinie. Chiński BYD sprzedaje obecnie w swoim kraju więcej samochodów elektrycznych i hybrydowych niż Volkswagen.

Logiczne wydaje się zatem, że Volkswagen chciałby w większym stopniu odpowiadać na pragnienia klientów w Chinach poprzez design i technologię. Prace nad konwencjonalnymi samochodami z silnikami spalinowymi są w dalszym ciągu zarezerwowane dla Volkswagena „Bardzo opłacalne” On jest. Jednak jeśli chodzi szczególnie o samochody elektryczne, Chińczycy preferują lokalnych dostawców lub Teslę.

Mnóstwo cyfrowych dzwonków i gwizdków

Nic więc dziwnego, że ID.Code ma wiele cyfrowych wodotrysków. Samochód koncepcyjny to pierwszy samochód Volkswagena, „Ten, kto komunikuje się i wchodzi w pełną interakcję ze swoim otoczeniem poprzez swój wygląd zewnętrzny”.. Ponieważ ID.Code jest zrozumiały „Nie tylko jako samochód, ale także jako cyfrowy awatar, który wchodzi w interakcję z innymi użytkownikami dróg i zapewnia właścicielom bogactwo informacji i opinii”..




READ  Migranci zarobkowi: wzbogacenie dla obu stron


Podczas Salonu Samochodowego w Pekinie Volkswagen prezentuje studium koncepcyjne dedykowane chińskim klientom. (Zdjęcie: Volkswagen) [1/9]

ID.Code jest właściwie zaprojektowany do jazdy autonomicznej na poziomie 4. (Zdjęcie: Volkswagen) [2/9]

VW nazywa ID.Code SUV-em, ale wygląda bardziej płasko niż kombi. (Zdjęcie: Volkswagen) [3/9]

ID.Code ma elektrycznie sterowane drzwi bez uchwytów i cyfrowe lusterka zewnętrzne. (Zdjęcie: Volkswagen) [4/9]

Dachowy moduł fotowoltaiczny ma za zadanie zaspokoić zapotrzebowanie pojazdu elektrycznego na energię elektryczną. (Zdjęcie: Volkswagen) [5/9]

Żeton identyfikacyjny musi mieć niski opór powietrza. (Zdjęcie: Volkswagen) [6/9]

Kompaktowy robot próżniowy Lupo będzie dostępny dla kodu ID. (Rysunek: Volkswagen) [7/9]

To powinno wyczyścić samochód w trybie czyszczenia. (Rysunek: Volkswagen) [8/9]

Volkswagen zaproponował także wersję GTI. (Rysunek: Volkswagen) [9/9]


Symbol identyfikacyjny na przedniej części wyposażony jest w inteligentny system oświetlenia. Volkswagen nazywa ten typ chmur świetlnych 3D Interactive Eyes „Wiązka światła pod przednią osłoną”. Obejmuje to również wyświetlacz LED w częściowo przezroczystej części przedniej. Kiedy zbliża się kierowca lub autoryzowany użytkownik, ID.Code zaczyna działać „Wizualny i dźwiękowy scenariusz powitalny, który bezpośrednio dostarcza kierowcy i gościom aktualnej prognozy pogody na najbliższe dwie godziny”..

Największą innowacją jest jednak jazda autonomiczna z automatyzacją poziomu 4.


Continue Reading

Economy

Dlaczego może to stać się problemem

Published

on

Dlaczego może to stać się problemem
  1. Strona główna
  2. życie
  3. pieniądze

Naciska

Wypłata pieniędzy z supermarketu jest wygodna i nieskomplikowana oraz cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. Może to stanowić problem dla rynków.

Wypłata pieniędzy podczas zakupów staje się coraz bardziej popularna. Coraz więcej klientów korzysta z usług nie tylko supermarketów, ale także aptek i sklepów z artykułami metalowymi. Korzyść jest oczywista: oszczędzisz sobie wizyty w bankomacie i będziesz mógł przechowywać gotówkę podczas zakupów.

Z reguły można wypłacić do 200 euro. Jedyną rzeczą, która różni się w zależności od sprzedawcy, jest wartość zakupu, po której oferowana jest usługa. O ile w 2019 r. rynki wypłaciły klientom około 2,23 mld euro, o tyle w 2023 r. przekroczyły one już 12,3 mld euro. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Handlowych EHI.

Klienci otrzymują płatność, mimo że płacą kartą

Paradoksalny może wydawać się fakt, że coraz więcej klientów wypłaca pieniądze podczas zakupów. Przecież ludzie coraz mniej płacą monetami i banknotami. „Popyt rośnie również ze względu na zmniejszenie liczby bankomatów” – wyjaśnia niemieckiej agencji informacyjnej DPA Horst Rutter, autor badania EHI. Ponadto w Niemczech nadal jest wielu miłośników gotówki, którzy nie chcą płacić kartą. Z raportów wynika, że ​​szczególnie na obszarach wiejskich, gdzie wiele banków zamknęło swoje oddziały i zlikwidowało bankomaty, coraz ważniejsze staje się wypłacanie pieniędzy z supermarketów. skupiać się Cytat z działów korporacji.

Możesz używać koloru żółtego w sklepach spożywczych, takich jak Rewe i Edeka, w aptekach, takich jak dm i Rossmann, a także w sklepach z artykułami żelaznymi. © Funke Photo Services/Imago

Klientom łatwiej jest znaleźć miejsce, w którym można otrzymać gotówkę. Usługa jest także wolna od dodatkowych opłat – w przeciwieństwie do bankomatów innych banków. Portal potwierdza, że ​​banki oszczędzają pieniądze, kontynuując demontaż maszyn i tym samym zmniejszając koszty eksploatacji maszyn. Finanse.net. Usługa jest przydatna także dla sprzedawców detalicznych. Zwiększasz sprzedaż, pozyskujesz nowych klientów i wzmacniasz swój wizerunek. Badanie potwierdza jednak, że w dłuższej perspektywie usługa ta może wpędzić rynki w kłopoty Instytut Badań Handlowych EHI.

Brak wystarczających środków w kasie rynkowej

Jeśli więcej osób będzie nadal wypłacać pieniądze, a jednocześnie mniej klientów będzie płacić gotówką, „w niektórych przypadkach sprzedawcom detalicznym będzie trudno w pełni utrzymać tę usługę i zaspokoić popyt” – wyjaśnia autor badania Horst Rutter: „Wtedy będzie trzeba Kupowanie gotówki od dostawców.” Udział gotówki w całkowitej sprzedaży spadł o dwa punkty procentowe do 35,5 proc. w 2023 r. Jednocześnie sprzedaż płatności kartami wzrosła do 61,8 proc., czyli 300 mld euro, czyli – jak wynika z badania – krytycznego limitu zostaje osiągnięty, gdy wskaźnik obrotu gotówkowego spadnie poniżej 25%.

READ  Börse Express - Viva Wallet nabywa 33,5% udziałów w firmie zajmującej się tworzeniem oprogramowania „N7 Mobile”

Może to oznaczać, że sklepy nie zawsze są w stanie to zrobić, szczególnie rano, gdy punkty kasowe są puste. Wydawanie pieniędzy klientommówi Horst Rutter. Do tego dochodzą opłaty transakcyjne. Za każdą wypłatę rynki muszą zapłacić od 0,1 do 0,2 procent kwoty wypłacanej bankom. W 2023 roku firmy zapłaciły bankom 17,23 mln euro, co oznacza wzrost o 25,7 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Klienci mogą spotkać się z ograniczeniami

„Handel nie uważa tej rekompensaty za uzasadnioną, ponieważ obsługa gotówkowa oznacza ulgę dla sektora bankowego. Daje mu to możliwość demontażu większej liczby bankomatów i obniżenia kosztów”. Niemieckie Stowarzyszenie Handlowe W zeszłorocznym oświadczeniu. Horst Rutter spodziewa się, że w przyszłości usługa będzie podlegać ograniczeniom dla klientów. Jedną z możliwości jest na przykład ustalenie dolnego górnego limitu kwot wypłat. Sami handlowcy nie widzą jeszcze żadnego problemu. A oni nadal krytykują.

Chcesz cennych wskazówek, jak zaoszczędzić pieniądze?

W biuletynie „Clever Save” Merkur.de w każdy czwartek znajdziesz najlepsze wskazówki dotyczące oszczędzania pieniędzy.

Rossman na przykład nie widzi ograniczeń w podaży, ale nie chce kupować dodatkowej gotówki. Z drugiej strony konkurencyjny DM „byłby z radością, gdyby banki zniosły opłatę za pobranie kwoty płatności”. Brama Finanse.net Podejrzewa się, że dużym dyskontom i sieciom supermarketów uda się zakończyć model opłatowy. Docelowo w interesie banków leży zmniejszenie liczby bankomatów. Niezależnie od tego, co stanie się dalej, jest mało prawdopodobne, aby sprzedawcy detaliczni zaprzestali oferowania w przyszłości.

Continue Reading

Trending