Connect with us

Economy

Boisz się szoku cenowego?: Inflacja stała się głównym problemem dla rynków

Published

on

Boisz się szoku cenowego?
Inflacja stała się głównym problemem dla rynków

Komentarz Horsta von Butlera

Przesłanie banków centralnych jest takie, że wysokie ceny są „zjawiskiem przejściowym” po pandemii. Ale rynki mu nie ufają, ponieważ sytuacja jest bardziej skomplikowana.

Jeśli inflacja jest słynnym duchem, to od jakiegoś czasu jest jak Hui Buh, duch zamku: powraca regularnie (jak wiadomo, Hui Buh jest skazany na pościg każdej nocy między północą a godziną), książka w nietoperzowa wieża jest „nawiedzona łatwo dla każdego” – i jakimś cudem masz w głowie głos Hansa Clarina.

Jest wytłumaczenie na wszystko, ale także wiele niepewności i nerwowości – dlatego Duch Zamku Hui Buh z pewnością będzie go nadal prześladował.

(Zdjęcie: Picture Alliance / dpa)

Nie oznacza to, że widmo inflacji jest nieszkodliwe.

Od pewnego czasu głównym motorem rozwoju rynków i życia codziennego są obawy o inflację. Ten tydzień jest znowu znacznie mocniejszy. Podwyżki cen można poczuć na stacji benzynowej, rano w piekarni (moja piekarz podniosła wszystkie ceny chleba o 15-20 centów), a teściowa narzeka na fryzjera, który po zamknąć. Inwestorzy i firmy odczuwają wzrost cen na rynkach surowców, a rzemieślnicy w specjalistycznych sklepach żelaznych. Nawet sekretarz skarbu USA Janet Yellen, która być może zapomniała, że ​​nie jest już przewodniczącą Fed, dwa tygodnie temu wstrząsnęła rynkami z danymi o rosnącej inflacji i stopach procentowych. Bank of America obliczył, że użycie słów wzrosło o 800 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Wszystko to niepokoi partię na giełdach, zwłaszcza na giełdach technologii, które cierpią.

Inflacja USA.JPG

(Foto: Grafik: „Capital”, Quelle: US Bureau of Labor Statistics)

W tym tygodniu niepokój wywołały dane z USA: w kwietniu inflacja wzrosła o 4,2 proc. W porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Ceny konsumenckie w USA wzrosły gwałtownie bardziej niż od 2008 r., Znacznie bardziej niż oczekiwano. „Rosnąca inflacja wstrząsa rynkami” to główny nagłówek „Wall Street Journal”, zwłaszcza że inflacja również wzrosła w porównaniu z marcem, nawet jeśli wpływ Korony jest obliczany w kwietniu 2020 roku.

W Niemczech od początku roku wzrosła również stopa inflacji, przy stopie inflacji na poziomie 2%. Dyrektor Europejskiego Banku Centralnego Isabel Schnabel Tymczasowo, dopóki nie spodziewasz się więcej niż trzech procent.

Uważam, że są trzy ważne punkty, niezależnie od tego, czy temat interesuje Cię jako inwestora, czy w życiu codziennym:

  1. Pierwszy Pandemia jeszcze bardziej zniekształciła koronę Podobno nie chodzi tylko o PKB i wskaźnik zadłużenia. Statystycznie mamy do czynienia z najmroczniejszymi miesiącami od dziesięcioleci, a także jest wiele skutków doganiania i stłumionego popytu: ludzie chcą wyjść i znowu żyć, a zarobili dużo pieniędzy podczas pandemii, wydali i uderzył w głowę. Na przykład stopa oszczędności Niemców wzrosła do rekordowego poziomu w 2020 r. I wyniosła 16 procent dochodów. Majątek prywatnych gospodarstw domowych wzrósł o 400 miliardów euro, do 7,1 biliona dolarów. A więc popyt rośnie, co jest dobrą wiadomością, ale podaż nie wszędzie nadąża za jego tempem. Na przykład w samochodach bez chipów, co jest przyczyną gwałtownego wzrostu cen używanych samochodów w Stanach Zjednoczonych.
    Mieliśmy również efekty jednorazowe: obniżka podatku od towarów i usług zakończyła się w styczniu, cena ropy wzrosła, a podatek od dwutlenku węgla podniósł ogólnie koszty energii. Ekonomiści i bankierzy centralni biorą to pod uwagę, gdy mówią o „zjawisku przejściowym”. Ale nie w pełni ufają swoim statystykom – a rynki nie ufają bankom centralnym.
  2. Dotyczy to drugiego punktu, Biliony, które Joe Biden rozprowadza w Stanach ZjednoczonychCzasami jako czeki, czasami jako wsparcie rodziny, czasami jako obietnice inwestycji w zieloną przyszłość. Jego pakiety pomocy i inwestycji inspirują wielu w Europie, polityków, a także ekonomistów, ale od początku było też zastrzeżenie: to eksperyment, ryzyko. Zawsze nowe biliony w gospodarce, która odrodziła się dawno temu! Stany Zjednoczone spodziewają się najwyższej stopy wzrostu od 1980 r.
    Zwłaszcza, że ​​Amerykanie również oszczędzają półtora biliona dolarów. Rząd zatwierdził już 3 biliony pomocy w 2020 r., A teraz jest jeszcze kilka bilionów – nawet jeśli niektóre z tych programów mają charakter długoterminowy. Od samego początku ostrzegano, że gospodarka USA może się przegrzać, inflacja gwałtownie rośnie – a Rezerwa Federalna Stanów Zjednoczonych może zostać zmuszona do zwolnienia tempa, jakiego świat nie widział od wielu lat. Niepewność ta odbija się echem z każdą dotychczasową inflacją (zanim wzrost na rynkach trwał kilka dni).
  3. Nazywam to trzecią kwestią Paradoks jest zawyżonyW rzeczywistości inflacja prawie zniknęła, a nawet od lat była ujemna, a banki centralne desperacko i czasami bezskutecznie próbowały podnieść ją do celu 2%. Ale kiedy inflacja zniknęła, natychmiast kojarzono ją ze słowem „strach”, „niepokój” lub „ryzyko”. Nie dlatego, że ktoś taki jak ty lub ja powinniśmy się bać, ale dlatego, że może to wskazywać, że wskazówka dotycząca długoterminowych przepływów pieniężnych, która doprowadziła do końca tak wielu cen aktywów.
    W tym miejscu pojawia się drugi eksperyment w Stanach Zjednoczonych wraz z programami biliona Demokratów, który teoretycznie przebiega w tle nieco dłużej: zmiana paradygmatu Rezerwy Federalnej Stanów Zjednoczonych zeszłego lata. W tym czasie prezes Fed Jerome Powell jasno dał do zrozumienia, że ​​zaakceptuje wyższe stopy inflacji w pewnym okresie. Od tego czasu Fed postrzega inflację jako średnią z określonego okresu i nie jest już migawką w określonym momencie.

    Dodatkowo, Fed dał wówczas jasno do zrozumienia, że ​​postrzega słaby rynek pracy jako swój własny problem, ale silny problem jest krytyczny tylko wtedy, gdy rzeczywiście podnosi inflację. Financial Times nazywa to „nierównym spojrzeniem na zatrudnienie”. Europejski Bank Centralny, jak słychać tu i ówdzie z wypowiedzi jego przedstawicieli, także rozważa zrewidowanie swojej strategii – i dostosowanie do Rezerwy Federalnej, czyli dopuszczenie wyższej inflacji w pewnym okresie (przy retorycznym jej oswajaniu). jako „zjawisko przejściowe”). Presja na dostosowanie się jest znacznie słabsza w Europie; Ponieważ ożywienie jest słabsze, ponieważ nie napłyną nowe biliony, a Europejski Bank Centralny nie był skuteczny w zarządzaniu inflacją w poprzednich latach.

Widzisz: istnieje wytłumaczenie dla każdego, ale jest dużo niepewności i nerwowości – dlatego Hui Buh z pewnością będzie go ścigać: jednorazowe efekty, nagromadzenie, przebudzenie po historycznej zarazie, pomoc historyczna programy, rejestr zadłużenia państwa, refleksje gubernatorów, banki centralne w świetle podaży pieniądza, która utrzymywała się od tamtej pory.

Pytanie, czy presja cenowa okaże się pętlą, czy przelotnym ryzykiem, pozostanie głównym pytaniem dla rynków. Dotyczy to również wszystkich zakładów dotyczących tego, kiedy i jak szybko Fed podniesie stopy procentowe – i jak długo to potrwa, zanim inflacja przestanie rosnąć, jak słynne drzewa w maju.

Musimy to teraz obserwować: część szumu inflacyjnego jest również znakiem, że świat się budzi, a życie zaczyna się od nowa.

Horst von Butler jest redaktorem naczelnym „Capital”. Ten komentarz pojawił się po raz pierwszy w Capital.de.

READ  Vogelsberger kręci film dokumentalny o Ukrainie
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Economy

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Published

on

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Stan na: 21 kwietnia 2024 o 21:43

Zdaniem organizatorów to najważniejsze targi przemysłowe na świecie: Hannover Messe do piątku prezentuje innowacje z branży energetycznej i budowy maszyn. Doradca ma nadzieję, że wystawa nabierze nowego rozmachu.

Hanower jest przez tydzień miejscem spotkań przemysłu. Wieczorem wystawę otworzyli kanclerz Olaf Scholz, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen oraz premier tegorocznego kraju partnerskiego, Norwegii Jonas Gahr Sture, wraz z kilkoma przedstawicielami świata biznesu i polityki.

Około 4000 wystawców z 60 krajów zaprezentuje do piątku innowacje w dziedzinie inżynierii mechanicznej, inżynierii instalacji, elektrotechniki i technologii ochrony klimatu.

Niedroga energia i więcej innowacji

Kanclerz Schulz ma nadzieję, że Targi Hanowerskie nadadzą nowy impuls transformacji energetycznej i zwiększą konkurencyjność niemieckiego przemysłu. To, czego nasz kraj doświadczy w przyszłości, można zobaczyć na tych targach: opracowujemy nowe rzeczy, stale udoskonalamy produkty, badamy i stosujemy technologie zorientowane na przyszłość” – powiedział Schulz podczas otwarcia. Organizatorzy twierdzą, że to najważniejsze wydarzenie światowych targów przemysłowych.

Koncentrując się na rozwiązaniach w zakresie sztucznej inteligencji i transformacji energetycznej, targi przemysłowe wyznaczają ważne priorytety, powiedział polityk Partii Socjaldemokratycznej. Niedroga energia i więcej innowacji są warunkiem wstępnym zwiększenia produktywności i wzrostu gospodarczego. Wymaga to inteligentnych rozwiązań AI, takich jak te prezentowane na targach: „maszyny, które wyręczają nas w prostych zadaniach, dzięki czemu pracownicy mogą przejść na bardziej wykwalifikowane stanowiska”.

Jak głośno podkreślał Prezes Targów Jochen Köckler NDR: Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu konkurencyjności branży w przyszłości. „Sztuczna inteligencja jest kluczem do konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu”. Pomimo niedoboru siły roboczej daje to branży szansę na rozwój, powiedział Kockler. Na targach zaprezentowany zostanie asystent sztucznej inteligencji, który umożliwia sterowanie robotami przemysłowymi za pomocą głosu. Można także zobaczyć urządzenia automatycznie wykrywające awarie lub systemy samodzielnie planujące ich konserwację.

READ  Literówka „Fat Finger” wysyła 36 milionów dolarów kryptowaluty do Nirvany | biuletyn

Ponad 500 wystawców na wodorze

Na targach reprezentowanych jest także kilka firm technologicznych, w tym Microsoft, Google, Amazon Web Services, Dell, SAP, Siemens i Bosch. Istnieje również wiele średnich firm i ponad 300 start-upów. Tylko do branży wodorowej należy ponad 500 wystawców. „Oznacza to, że Hannover Messe jest w tym temacie światowym liderem” – powiedział Kokler, szef targów.

Mając na uwadze ten cel, celowo wybrano także Norwegię, tegoroczny kraj partnerski. Dzięki bogatej elektrowni wodnej kraj jest w stanie dostarczyć duże ilości zielonego wodoru, czyli wodoru przyjaznego dla klimatu.

Dużo biurokracji

Ostatnio w gospodarce pojawiła się krytyka ze względu na nadmierną biurokrację i wysokie ceny energii. Z punktu widzenia branży zagraża to atrakcyjności lokalizacji, szczególnie w porównaniu z innymi regionami, takimi jak USA. „Nowoczesna polityka dostaw oznacza w sposób naturalny, że staliśmy się szybsi i prostsi” – podkreślił Scholz. „Ograniczenie biurokracji nic nie kosztuje, a wiele daje”.

Komisja Europejska pracuje również nad likwidacją przepisów przy wsparciu rządu federalnego. „To również prawda, ponieważ większość biurokratycznych przepisów pochodzi z Brukseli”. Celem jest zmniejszenie o co najmniej jedną czwartą liczby raportów, które przedsiębiorstwa muszą składać zgodnie z przepisami unijnymi.

Ceny energii są bardzo wysokie

Jeśli chodzi o ceny energii, rząd federalny rozważa również, w jaki sposób nadal zapewniać wsparcie energochłonnym przedsiębiorstwom. Niedawno szef Stowarzyszenia Przemysłu Elektrycznego i Cyfrowego ZVEI Günter Kegel skrytykował fakt, że pomimo spadku ceny energii są w dalszym ciągu zbyt wysokie dla energochłonnych przedsiębiorstw.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, która po raz pierwszy przemawiała podczas otwarcia targów, zgodziła się ze Scholzem. Tylko jeśli Europa stanie się prostsza, szybsza i tańsza, obiekt przetrwa w obliczu coraz silniejszej globalnej konkurencji. „Najważniejsze jest zmniejszenie obciążeń przedsiębiorstw i zmniejszenie biurokracji”. Należy także zwiększyć prędkość energii wiatrowej.

Continue Reading

Economy

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu

Published

on

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu
  1. Strona główna
  2. lokalny
  3. Landsberga

Naciska

Samojezdne ciężarówki jeżdżą teraz także na autostradzie A96 pomiędzy Monachium a Landsbergiem. © Człowiek

MAN Truck & Bus jest pierwszym producentem, który otrzymał zezwolenie na testy autonomicznych ciężarówek na niemieckich autostradach. Trasa testowa biegnie z Norymbergi przez Monachium do Ulm i Landsberg. W Lechstadt znajduje się zarówno Centrum Testów Mobilności ADAC (Penzing), jak i Centrum Logistyczne EDEKA.

Landsberg – „Wymagana do tego technologia była przez pewien czas testowana w Centrum Testów Mobilności ADAC w Penzing” – wyjaśnia dr inż. Reinhard Kölke, dyrektor Centrum Technologicznego ADAC w Landsbergu.

Federalny Minister Transportu dr. Volker Wessing wraz z dyrektorem generalnym MAN Alexandrem Vlaskampem towarzyszył w dziewiczym locie na krótkim odcinku między Alershausen a Vorholzen. Według firmy MAN w firmie MAN i jej spółce macierzystej TRATON Group nad tematyką „jazdy autonomicznej” pracuje 500 inżynierów. Zarejestrowano już ponad 130 patentów.

Trasa testowa MAN do Landsbergu – autonomiczna ciężarówka na autostradzie A96

Autonomiczna jazda ciężarówką – zacznij
Federalny Minister Transportu dr. Udział wzięli Volker Wessing i dyrektor zarządzający MAN Alexander Vlaskamp (po lewej). © Człowiek

Samobieżne ciężarówki mogą potencjalnie zapobiegać wypadkom związanym ze zmęczeniem, usprawniać transport i zaradzić niedoborowi 100 000 kierowców ciężarówek.

Samodzielna jazda - ciężarówka - tor testowy
Samobieżne ciężarówki można testować na czerwonych odcinkach autostrady – na trasie A96 do Landsberg. © Człowiek

Z Biuletyn Crespota Codziennie na koniec dnia lub z nowym Aplikacja „Crespot”. Zawsze na bieżąco z najważniejszymi historiami.

READ  Vogelsberger kręci film dokumentalny o Ukrainie
Continue Reading

Trending