Connect with us

Economy

Inwestorzy są nerwowi: słabość Wall Street spowalnia powrót DAX’a

Published

on

Status: 16.09.2021 18:40

Nastrój na giełdach pozostaje napięty. Pomimo pozytywnych danych z amerykańskiego sektora detalicznego, Wall Street nie nabiera jeszcze rozpędu. Indeks DAX zdołał utrzymać pozycję na plusie.

Wzloty i upadki na giełdach trwały dzisiaj. Po wczorajszym spadku o 0,6 proc., dziś DAX znów rośnie – choć tylko o 0,2 proc. Czasami wiodący niemiecki indeks przekraczał granicę 15 700, ale nie był w stanie go utrzymać.

Inwestorzy są rozdarci

Pomimo lekkiego nadrabiania zaległości na lokalnych rynkach, nastroje są nadal nieco przygnębiające, mówi obserwator rynku Craig Erlam z brokera Oanda. Erlam powiedział, że inwestorzy są rozdarci między pokusą „kupowania dna” a rosnącą listą zagrożeń gospodarczych i rynkowych, „które stają się coraz bardziej widoczne”.

Tego popołudnia z Wall Street nadleciał przeciwny wiatr. Indeks Dow Jones stracił 0,6 procent w ciągu pierwszych dwóch godzin handlu. Straty w szerszym indeksie S&P 500 i Nasdaq były równie duże.

Amerikaner w Shoppinglaune

Inwestorzy z Wall Street nie złapali nawet amerykańskiej gorączki konsumenckiej, która wróciła do życia. Sprzedaż detaliczna wzrosła w sierpniu zaskakująco o 0,7 proc. Ekonomiści spodziewali się spadku o 0,8 proc. Amerykańscy konsumenci mają co najmniej 2 biliony dolarów nadwyżki oszczędności, które zgromadzili podczas pandemii koronawirusa. Akumulacja konsumpcji wydaje się stopniowo zanikać.

Dobre dane nie zawsze są dobre dla giełdy

Jednak dobre dane gospodarcze niekoniecznie są obecnie postrzegane na giełdach przychylnie. Ponieważ mogą skłonić Rezerwę Federalną Stanów Zjednoczonych do zacieśnienia polityki pieniężnej wcześniej niż później, powstrzymując ich 1 miliard dolarów na zakup papierów wartościowych. W handlu obligacjami w USA rentowności wzrosły po dobrych danych ekonomicznych.

Evergrande trwa

Inwestorzy ostrzegają również przed brakiem równowagi w chińskim gigantze nieruchomości Evergrande. Drugi co do wielkości deweloper w kraju, wijący się pod górą zadłużenia przekraczającego 300 miliardów dolarów, ostrzegł niedawno przed ryzykiem płynności i niewypłacalnością. Akcje ponownie spadły dzisiaj o ponad sześć procent. „Coraz wyraźniej widać, że chiński rząd wyraźnie chce dawać przykład Evergrande” – napisali analitycy LBBW w komentarzu. Teraz rynki muszą mieć nadzieję, że urzędnicy w Pekinie wiedzą, jak zapobiec kryzysowi systemowemu.

READ  Fundusze zrównoważone: czyń dobro i czerpaj z tego zyski!

DIW obniża niemieckie prognozy gospodarcze

Ryzyko umiarkowanego ożywienia gospodarczego po pandemii nie zostało jeszcze zażegnane, przynajmniej w Niemczech. Nawet Niemiecki Instytut Badań Ekonomicznych (DIW) drastycznie obniżył swoje prognozy gospodarcze na ten rok ze względu na stagnację produkcji w branży. Berlińscy badacze spodziewają się, że PKB wzrośnie w tym roku tylko o 2,1%. W czerwcu spodziewali się wzrostu o 3,2 proc.

Euro nadal osłabiało się i spadło poniżej poziomu 1,18 USD – do 1,1755 USD. Europejski Bank Centralny ustalił wczoraj stopę referencyjną na 1,1824 USD. Dolar wyraźnie wzrósł w stosunku do wielu walut rano, co wywarło presję na euro.

Thyssenkrupp kontynuuje restrukturyzację grupy, sprzedając swoją fabrykę stali nierdzewnej w Terni we Włoszech. Nabywcą jest włoska firma Arvedi, poinformował Thyssenkrupp. Arvedi będzie zarządzać całą grupą AST zatrudniającą około 2700 pracowników. AST wygenerowała sprzedaż w wysokości około 1,7 miliarda euro w roku obrotowym 2019/20. Sprzedaż powinna zakończyć się w pierwszej połowie 2022 roku, a strony ustaliły, że cena zakupu nie zostanie ujawniona. Rada nadzorcza Thyssenkrupp i urzędy antymonopolowe muszą jeszcze dojść do porozumienia. Thyssenkrupp określił sprzedaż jako kolejny kamień milowy w reorganizacji grupy.

W DAX na jeden dzień na tablicy cen było 31 członków. Vitesco, spółka zależna zajmująca się technologią jazdy, wydzielona z Continental, została tymczasowo członkiem Leading Index. Akcjonariusze Conti otrzymali jedną akcję Vitesco za każde pięć akcji Continental. podrzędny Producent technologii jazdy Vitesco zadebiutował na giełdzie w wysokości 2,4 mld euro. Pierwszą cenę akcji Regensburga ustalono dziś na giełdzie we Frankfurcie na 59,80 euro.

W tym samym czasie udział Conte spadł o dwanaście procent do 99,63 euro. Dla akcjonariuszy – kierowanych przez frankońską rodzinę biznesmenów Schaeffler – spin-offy na razie nie działają. Pięć akcji Continental i jedna w Vitsco są warte o 1,3 procent mniej niż koszt pięciu akcji Conte w środę wieczorem.

READ  Medycyna ratunkowa: zawał serca w pobliżu granicy – ​​który szpital jest teraz?

BVB strzela do własnej bramki

Akcje Borussii Dortmund spadły po ogłoszeniu podwyższenia kapitału o 11,9 procent do 5,40 euro. Z tym zanieśli Czerwoną Latarnię w SDax. Klub piłkarski chce pozyskać od udziałowców 86 mln euro nowego kapitału.

Serwis streamingowy Netflix chce zainwestować pół miliarda euro w niemieckojęzyczne tytuły z Niemiec, Austrii i Szwajcarii do 2023 roku. Firma ogłosiła to wczoraj w Berlinie, gdzie serwis streamingowy otworzył biuro dla trzech krajów w obecności Netflix Green Reed Hastings. 500 milionów euro trafi do 80 krajowych seriali, filmów i programów. Według firmy celem nowej witryny jest bliższe nawiązanie kontaktu z lokalnymi filmowcami w krajach niemieckojęzycznych. Ponadto należy wzmocnić współpracę z lokalnymi partnerami produkcyjnymi.

Inżynieria mechaniczna również przewiduje mocny rok 2022

Według ich stowarzyszenia VDMA, niemieckie firmy inżynierii mechanicznej w przyszłym roku wyjdą z kryzysu Corona za sobą. Główny ekonomista Ralph Witchers spodziewa się w 2022 r. 5-procentowego wzrostu produkcji skorygowanego o wzrost cen, ogłosiło dziś we Frankfurcie stowarzyszenie. W tym roku, według po raz kolejny potwierdzonych prognoz, firmy będą produkować o około dziesięć procent więcej niż w kryzysie 2020 roku, ale nie będą jeszcze w stanie odrobić poprzedniej recesji o 11,8 procent. Według własnej oceny branża zorientowana na eksport może rozwijać się szybciej dzięki dobrze wypełnionym księgom zamówień, ale obecnie boryka się z wąskimi gardłami materiałowymi i dostawczymi.

Producent butów do biegania na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych

Producent butów do biegania On Holding świetnie wystartował na nowojorskiej giełdzie. Akcje szwajcarskiej firmy wzrosły wczoraj we wczesnych notowaniach o około 48 procent do 35,4 dolarów. Generalnie giełda szacuje spółkę, w której ma udziały gwiazda tenisa Roger Federer, na około 11,4 miliarda dolarów. Wcześniej firma z siedzibą w Zurychu uplasowała 31,1 miliona akcji klasy A po 24 USD, cenie wyższej niż planowano. Pierwotnie cena emisyjna wynosiła od 18 do 20 dolarów.

READ  Heidelberger Druckmaschinen: Bajkowy koniec pudła ściennego

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Akcjonariusze Tesli: po masowej sprzedaży akcji Musk: są teraz największymi akcjonariuszami Tesli na NASDAQ | biuletyn Informacyjny

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Medycyna ratunkowa: zawał serca w pobliżu granicy – ​​który szpital jest teraz?
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Akcjonariusze Tesli: po masowej sprzedaży akcji Musk: są teraz największymi akcjonariuszami Tesli na NASDAQ | biuletyn Informacyjny
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending