drGrupa telekomunikacyjna Vodafone oskarża Deutsche Telekom o wyrządzenie znacznej szkody klientom swoich konkurentów. Andreas Laukenmann, Kierownik ds. Klientów Specjalnych w Vodafone, naprzeciwko WELT AM SONNTAG. Gdy konkurenci dzierżawią łącza od dotychczasowego monopolisty, polegają również na usługach telekomunikacyjnych w celu przełączania połączeń. Telekom zobowiązuje się do traktowania klientów konkurencji w taki sam sposób, w jaki traktuje swoich własnych. Jednak według Vodafone w wielu przypadkach tak się nie dzieje.
Vodafone zwrócił się teraz z przesłaniem do polityków federalnych i stanowych – zwiększając w ten sposób presję na Federalną Agencję ds. Sieci, aby w nadchodzącym porządku prawnym ustanowiła jasne specyfikacje dla szybszych sieci światłowodowych. W piśmie przesłanym przez WELT AM SONNTAG, Vodafone poinformowało o dużej liczbie przypadków, w których komunikacja z klientami Vodafone przez Telekom była opóźniona poza uzgodniony w umowie okres oszczędności z powodu niewystarczających zasobów kadrowych lub nieodpowiednich systemów informatycznych – czasami nawet o kilka tygodni. „Klienci, których to dotyczy, anulowali połączenia Vodafone, o które już prosili, i wkrótce potem otrzymali połączenia od Telecom” – czytamy w liście.
Telekom zaprzecza tym zarzutom i wskazuje na znaczną poprawę wyników konkurencji. „Wszystkich klientów traktujemy jednakowo” – zacytowano w raporcie rzecznika firmy. Vodafone może również przeglądać i rezerwować wszystkie możliwe terminy dostaw w dowolnym momencie za pośrednictwem interfejsu do systemu komputerowego Telekom. Według Telekom, Vodafone nie stworzył jednak podstawowych wymagań technicznych potrzebnych do pełnego korzystania z tego interfejsu.