Connect with us

Tech

Wycofano praktyczną funkcjonalność Map Google – jest to szczególnie dotkliwe dla kierowców

Published

on

Wycofano praktyczną funkcjonalność Map Google – jest to szczególnie dotkliwe dla kierowców
  1. Strona główna
  2. konsument

Wielu kierowców korzysta z Map Google, aby usprawnić nawigację. Jednak ta przydatna i popularna funkcja zostanie w przyszłości wycofana.

Kassel – Asystent Google może służyć do wyszukiwania informacji lub wykonywania drobnych zadań podczas jazdy. Wcześniej kierowcy mogli zadawać pytania oprogramowaniu w Mapach Google bez pisania, co oznaczało, że nie byli rozpraszani. Ale ta praca powinna należeć już do przeszłości.

Asystent Google nie jest już dostępny w Mapach Google

Wewnętrzny asystent głosowy o nazwie Asystent Google został wprowadzony siedem lat temu. Od początku 2024 roku usunięto wiele dotychczasowych funkcji asystenta głosowego. Google stwierdził, że firma chce skupić się na podstawowej funkcjonalności. Google wyjaśnił ten krok: „Usuwamy niektóre nieużywane funkcje Asystenta Google, aby skupić się na zapewnieniu jak najlepszego doświadczenia użytkownika”.

Mapy Google są wykorzystywane przez wielu kierowców do nawigacji. Jednak ta popularna funkcja zostanie wycofana w lutym. © Bihlmayerfotografie/Imago (awatar)

W związku z tym Google ogłosił, że od lutego 2024 r. zostanie wyłączony tryb samochodowy dla Asystenta Google. Potwierdzeniem tego był baner na głównym ekranie Map Google: „W lutym ta oferta nie będzie już wyświetlana”. Dzięki wprowadzonemu w 2019 r. trybowi jazdy kierowcy mogą cieszyć się ulepszonym interfejsem użytkownika w Mapach Google. Funkcje takie jak sterowanie głosowe, odtwarzanie treści audio i wykonywanie połączeń podczas jazdy staną się przeszłością. Jednak ostatnio pojawiła się nowa funkcjonalność w Mapach Google.

Asystent Google oferuje różnorodne funkcje

Jak androidpolice.com Zgłoszono, że funkcja Map Google została wycofana 1 lutego, przynajmniej nie na wszystkich urządzeniach. Oczekuje się jednak, że tryb jazdy zniknie z oprogramowania jeszcze w tym miesiącu. Jeśli tryb samochodowy jest dostępny, można go aktywować w Mapach Google, dotykając czterokwadratowego przycisku w prawym dolnym rogu.

Usunięcie trybu jazdy Asystenta Google to kolejna zmiana w szeregu innowacji na Androidzie. Google wycofał już Android Auto dla telefonów, a wkrótce potem usunięto także panel sterowania wspomagający jazdę. Wielu użytkowników mediów społecznościowych nie było entuzjastycznie nastawionych do zmian: „Doprowadza mnie to do szaleństwa. Pomyślałem, że może aktualizacja to zepsuła. „Nie mogę już nawet pisać do Asystenta ani prosić o przeczytanie mi wiadomości” – skarży się jeden z użytkowników Reddita. (prawie)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Nowe webinarium: Wykorzystanie Apple Vision Pro w Twojej firmie

Published

on

Nowe webinarium: Wykorzystanie Apple Vision Pro w Twojej firmie

Apple Vision Pro przenosi oprogramowanie bezpośrednio do środowiska fizycznego, dzięki czemu aplikacje stają się namacalne przestrzennie. W ten sposób technologia otwiera nowe scenariusze i obszary zastosowań – szczególnie do zastosowania w firmach. Dzięki systemowi VisionOS 1.1 firma Apple położyła niedawno podwaliny pod integrację urządzeń z systemami zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM).

reklama

the Seminarium internetowe „Wykorzystaj Apple Vision Pro w swojej firmie” Poświęcony nowym możliwościom, jakie niesie ze sobą rzeczywistość mieszana i obliczenia przestrzenne, oraz wyjaśnia różnice między przetwarzaniem klasycznym a mobilnym. Mark Zimmerman, dyrektor ds. rozwoju rozwiązań mobilnych w EnBW i oddany autor, podczas wydarzenia przedstawi praktyczny opis tego, jak używać zestawu słuchawkowego do użytku profesjonalnego i na co firmy muszą zwracać uwagę podczas zarządzania urządzeniem.

Tematy obejmują między innymi możliwości zapewniane przez federację z dostawcami tożsamości, a także rejestrację urządzeń na podstawie użytkowników lub kont. Wspomniano także o parametrach konfiguracyjnych i poleceniach, których w VisionOS 1.1 wciąż brakuje do kompleksowego zarządzania urządzeniami i bezpieczeństwem. Porządek obrad obejmuje również takie obszary, jak ochrona danych, bezpieczeństwo informacji i dostępność.

120-minutowe seminarium internetowe na żywo skierowane jest do administratorów, decydentów i kierowników projektów. Odbędzie się ono 16 maja 2024 roku w godzinach 10:00 – 12:00. Uczestnicy mogą także zadawać pytania prelegentowi za pośrednictwem czatu online. Nagranie webinaru będzie dostępne później. Bilet kosztuje 129 euro.



(funt)

Do strony głównej

READ  Zielone światło, aby powrócić na Księżyc, misja Artemis I NASA, Niemcy uczestniczą w ESM i DLR z eksperymentem radiologicznym MARE
Continue Reading

Tech

Firma ostrzega NASA przed wystrzeleniem „Starlinera” z astronautami – „ryzyko katastrofy”

Published

on

Firma ostrzega NASA przed wystrzeleniem „Starlinera” z astronautami – „ryzyko katastrofy”
  1. Strona główna
  2. Dowiedzmy się

Naciska

Statek kosmiczny Boeinga CST-100 Starliner z załogą na pokładzie oczekuje na swój pierwszy start. © Thierry Reyna/DPA

Brzęczący dźwięk uniemożliwia start statku kosmicznego Starliner. Jeden z ekspertów ds. zaworów ostrzega teraz przed potencjalną katastrofą na platformie startowej.

PRZYlądek CANAVERAL – Pierwszy załogowy start statku kosmicznego Starliner został odwołany w ubiegły wtorek (7 maja), dwie godziny przed planowanym startem. Tory Bruno, prezes operatora rakiety United Launch Alliance (ULA), na kolejnej konferencji prasowej jako przyczynę przerwania podał zauważalny „brzęczący hałas” jako przyczynę przerwania ciąży. Odkryto, że konieczne było sprawdzenie zaworu w górnym stopniu rakiety, czyli zaworu odpowiedzialnego za transport Starlinera w przestrzeń kosmiczną. Teraz już wiadomo: zawór zostanie wymieniony, a przewidywane uruchomienie nastąpi nie wcześniej niż 17 maja.

ValveTech, amerykańska firma specjalizująca się w zaworach i twierdząca, że ​​współpracuje z amerykańską organizacją kosmiczną NASA, wydała jasne oświadczenie w sprawie incydentu. Erin Favell, prezes ValveTech, ostrzegła w… komunikat prasowy: „Jako ważny partner NASA i eksperci od zaworów zdecydowanie odradzamy próbę drugiego startu ze względu na ryzyko katastrofy na platformie startowej”. Dodała: „Według doniesień mediów, ktoś przelatujący obok Starlinera na kilka minut przed startem zauważył hałas wskazujący na nieszczelność zaworu. Hałas ten może wskazywać, że okres użytkowania zaworu przekroczył swój okres użytkowania.

Przed wystrzeleniem „Starlinera”: ekspert od zaworów ostrzega NASA przed „katastrofą”

Favell zalecił ponadto: „NASA powinna zwiększyć liczbę kontroli bezpieczeństwa i ponownie przeanalizować protokoły bezpieczeństwa, aby zapewnić bezpieczeństwo Starlinera, zanim katastrofa dotknie astronautów i ludzi na Ziemi”.

Tori Bruno, prezes ULA, Skomentuj X (wcześniej Twitter) odnośnie tych twierdzeń: „Nie jestem pewien, co o tym powiedzieć. Prawie nic z tego nie jest prawdą: nie jest to pilne, nie ma wycieków itp. Warto zauważyć, że wspomniana osoba wydaje się nie wiedzieć, jak działa tego typu zawór .”

READ  AirTags Tracker Aplikacja na Androida ›Macerkopf

Długi spór prawny pomiędzy producentami zaworów

Uwagi Favella należy rozpatrywać w kontekście długotrwałego sporu prawnego pomiędzy ValveTech a konkurencyjną firmą Aerojet Rocketdyne. Dostawcą Starlinera jest Aerojet Rocketdyne i może to być powodem ostrzeżenia, gdyż spór prawny pomiędzy obiema firmami został właśnie rozstrzygnięty. ValveTech pozwał Aerojet Rocketdyne kilka lat temu, ponieważ firma wykorzystała tajemnice handlowe ValveTech do opracowania nowych zaworów.

Niedawno rozstrzygnięto sprawę na korzyść ValveTech, a firma otrzymała odszkodowanie w wysokości 850 000 dolarów. ValveTech zażądało dalszych ograniczeń wobec konkurenta i zwrotu kosztów prawnych. Jednak sąd odrzucił te wnioski na kilka dni przed publikacją komunikatu prasowego. (niezapłacony rachunek)

Continue Reading

Tech

Firma radzi NASA, aby nie wystrzeliwała „Starlinera” z załogą – „ryzyko katastrofy”

Published

on

Firma radzi NASA, aby nie wystrzeliwała „Starlinera” z załogą – „ryzyko katastrofy”
  1. Strona główna
  2. Dowiedzmy się

Naciska

Statek kosmiczny Boeinga CST-100 Starliner z załogą na pokładzie oczekuje na swój pierwszy start. © Thierry Reyna/DPA

Ekspert ds. zaworów radzi NASA, aby nie wystrzeliwała statku kosmicznego Starliner z ludźmi na pokładzie. Być może tło to inna sprawa.

Przylądek Canaveral – Dwie godziny przed pierwszym startem statku kosmicznego Starliner z załogą na pokładzie został odwołany w ubiegły wtorek (7 maja). Na późniejszej konferencji prasowej Tory Bruno, prezes operatora rakietowego United Launch Alliance (ULA), powiązał słyszalny „brzęczący hałas” z poronieniem. Trzeba sprawdzić zawór w górnym stopniu rakiety, która ma wynieść Starlinera w przestrzeń kosmiczną. Teraz już wiadomo: zawór zostanie wymieniony i długo oczekiwany start nastąpi najwcześniej 17 maja.

ValveTech, amerykańska firma specjalizująca się w zaworach i twierdząca, że ​​współpracuje z amerykańską agencją kosmiczną NASA, ma w tej sprawie jednoznaczne zdanie: „Jako ważny partner NASA i eksperci od zaworów zdecydowanie odradzamy próbę drugiego startu”, gdyż w oświadczeniu ValveTech stwierdził: „Stwarza to ryzyko katastrofy na platformie startowej”. komunikat prasowy. „Według doniesień mediów ktoś usłyszał brzęczenie wskazujące na nieszczelny zawór, gdy przelatywali przed samolotem Starliner na kilka minut przed startem. Dźwięk ten może wskazywać, że zawór przekroczył zamierzony okres użytkowania.

Zalecenie: „NASA powinna podwoić kontrole bezpieczeństwa”

Favell kontynuował zalecenie specjalistów od zaworów: „NASA powinna zintensyfikować kontrole bezpieczeństwa i ponownie przeanalizować protokoły bezpieczeństwa, aby upewnić się, że Starliner jest bezpieczny, zanim katastrofa dotknie astronautów i ludzi na Ziemi”.

Na X (wcześniej na Twitterze) Bruno skomentował oskarżenie: „Nie jestem pewien, co o tym powiedzieć. Prawie nic z tego nie jest prawdą: nie jest to pilne. – pisze prezes ULA.

Tłem ostrzeżenia dotyczącego „Starlinera” jest prawdopodobnie wieloletni spór prawny.

Oświadczenia Favell należy czytać w kontekście długotrwałego sporu prawnego pomiędzy jej firmą ValveTech a jej konkurentem Aerojet Rocketdyne. Aerojet Rocketdyne jest jednym z dostawców Starlinera – i może to być powodem ostrzeżenia, gdyż spór prawny między nimi właśnie się zakończył. ValveTech pozwał konkurencyjną firmę wiele lat temu, ponieważ wykorzystała ona tajemnice handlowe ValveTech do opracowania nowych zaworów.

READ  NASA opóźnia start SpaceX Crew-3 na Międzynarodową Stację Kosmiczną

Spór prawny został niedawno rozstrzygnięty – ValveTech otrzymało 850 000 dolarów odszkodowania, ale zażądało dalszych ograniczeń konkurencji i opłat sądowych. Sąd odrzucił te wnioski na kilka dni przed publikacją komunikatu prasowego. (niezapłacony rachunek)

Continue Reading

Trending