Connect with us

Top News

Bilet na 100 dni w Niemczech: Centrum Doradztwa Konsumenckiego podejmuje gorzką decyzję średnioterminową

Published

on

Bilet na 100 dni w Niemczech: Centrum Doradztwa Konsumenckiego podejmuje gorzką decyzję średnioterminową
  1. Strona główna
  2. Konsumenci

Dzięki biletowi cyfrowemu możesz podróżować w dowolnym miejscu w Niemczech – bardzo wygodnie i łatwo. Ale czy bilet rzeczywiście spełnia to, co obiecuje?

Frankfurt – 1 maja 2023 r. wprowadzono Deutschlandticket jako następcę biletu za dziewięć euro. Pomimo początkowego sceptycyzmu pośpiech w kierunku sprzedaży biletów cyfrowych umożliwia obywatelom korzystanie z lokalnego transportu publicznego na terenie całych Niemiec. Jak tam stwierdzono Stowarzyszenie Niemieckich Firm Transportowych (VDV) z oferty skorzystało aż jedenaście milionów klientów.

Według VDV około 46 proc. to tzw. osoby przełączające z istniejących abonamentów. 44 proc. stanowili nowi abonenci, którzy korzystali już wcześniej z komunikacji miejskiej na podstawie biletu jednorazowego lub okresowego bez abonamentu. Dla federalnego ministra transportu Volkera Wissinga bilet był „boombowym sukcesem”. 8 sierpnia to 100. dzień Deutschlandticket. Ale w jakim stopniu klienci są zadowoleni z oferty trzy miesiące po wprowadzeniu na rynek? Ocena atrakcyjności konsumenckiej przeprowadzona przez Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv) pokazuje, dlaczego nadal jest wiele do zrobienia.

Nawet po 100 dniach Deutschlandticket nadal ma wiele do poprawienia. © Sebastian Gollnow/dpa

Deutschlandticket: Problemy konsumentów są inne

Deutsche Bahn ogłosił nowe zmiany w Deutschlandticket. W rezultacie pasażerowie nie będą już uprawnieni do korzystania z pociągów ICE, IC i EC w przypadku opóźnienia. Musisz więc ponieść koszty przejścia na transport dalekobieżny.

W okresie od maja do lipca vzbv otrzymał ponad 350 odpowiedzi na apel konsumentów. Często zgłaszano następujące problemy:

  • Trudności w procesie składania zamówienia: Ofiary zgłaszają nieoczekiwane rezultaty podczas składania zamówienia. Wielokrotne próby rezerwacji kończyły się przypadkowym zakupem większej liczby biletów. Dla niektórych proces zamawiania jest zbyt skomplikowany.
  • Problemy z aplikacją i biletami: Niektóre z biletów zamówionych online nie pojawiają się w odpowiedniej aplikacji.
  • Brak płynnego procesu przejścia: Przejście z istniejącej subskrypcji na Deutschlandticket było generalnie kłopotliwe. Karty inteligentne nie docierają na czas lub nie są jasne podczas kontroli biletów.
  • Zwolnienie jest bardziej skomplikowane: Klienci zgłaszali, że przyciski anulowania nie działały. Ponadto wiele osób nie otrzymało potwierdzenia wypowiedzenia.
  • Nieodpowiednia obsługa klienta: Klienci skarżyli się, że w przypadku problemów dostęp do infolinii dla klientów był utrudniony lub niemożliwy. Może to skomplikować zakup i anulowanie biletu Deutschland.
  • Subskrypcja cyfrowa jest bardziej sztywna i nieelastyczna: W sprawozdaniach terenowych często krytykowano również rygorystyczne terminy mianowania i zwalniania. Na przykład klienci chcą kupować w kasie lub w automacie bez 30-dniowego okresu ważności lub skomplikowanych procesów rejestracji i rezerwacji.
  • Biletów niemieckich nie można łączyć: Bilet nie łączy się z pociągami dalekobieżnymi i nie gwarantuje pasażerom nieprzerwanych praw przez całą podróż.
  • Bilety nie są dostępne dla wszystkich: Nie wszyscy konsumenci mogą kupić bilety. Zatem osoba nieposiadająca konta bankowego jest wykluczona z zakupów. Biletu nie może kupić inna osoba mieszkająca za granicą, która nie posiada niemieckiego adresu zamieszkania lub niemieckiego konta bankowego. Kontrole kredytowe niektórych przewoźników wykluczają osoby o niskich dochodach z nowej oferty transportu publicznego.
READ  Ameryka dostarcza Ukrainie systemy Patriot

„Jeśli polityka i przemysł zdecydują się na bilet cyfrowy, muszą zadbać o to, aby procesy techniczne działały” – mówi członkini zarządu vzbv Ramona Popp.

Deutschlandticket: „istotna potrzeba ulepszeń, aby stała się ofertą dla wszystkich”

49 Euro to atrakcyjna oferta i tania alternatywa dla ważnego ogólnokrajowego biletu komunikacji miejskiej. Jednak z punktu widzenia Centrum Doradztwa Konsumenckiego jest to mało elastyczne ze względu na cyfryzację i obowiązek abonamentu. Aby uzyskać podstęp, bilety można również kupić osobno.

Jak pokazują statystyki połączeń konsumenckich, kupowanie i anulowanie biletów powoduje dla konsumentów więcej problemów. vzbv żąda zatem, aby bilet był lepiej dostosowany do potrzeb konsumentów. „Nawet po 100 dniach od uruchomienia Deutschlandticket vzbv dostrzega znaczne zapotrzebowanie na ulepszenia, dzięki czemu stało się szansą dla wszystkich” – kontynuuje Bob.

Niemcy są jednak o krok od dalszego istnienia biletu

Pracownicy mogą kupić bilet o wartości 49 euro jako bilet do pracy za 34,30 euro. Jeśli pracodawcy dotują abonament, rząd centralny również dotuje. Dzięki temu pracownicy mogą zaoszczędzić aż do 30 procent kosztów.

Jednakże sposób postępowania Deutschlandticket wzbudzi obawy konsumentów. Czy w końcu pozostanie stała cena 49 euro? Krytycy obawiają się, że niemiecki bilet ponownie się skończy. (Vivian Werk)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Pożar w Polsce: Pożar lasu w pobliżu Słubic budzi alarm we Frankfurcie nad Odrą.

Published

on

Pożar w Polsce: Pożar lasu w pobliżu Słubic budzi alarm we Frankfurcie nad Odrą.

Każdy, kto ma zainstalowany na swoim smartfonie system wczesnego ostrzegania taki jak NINA, otrzymał w czwartek (16 maja) o godzinie 19:51 wiadomość, że „zapach z Polski” nakazuje w razie potrzeby zamknąć okna i drzwi.

Powodem jest pożar lasu w Ribosis, o którym jako pierwszy poinformował serwis informacyjny Sloopys24. na jego stronie na Facebooku Zgłoszenie otrzymaliśmy około godziny 18:40. Strażacy pracują nad ugaszeniem pożaru. Rybocice to wieś należąca do gminy miejsko-wiejskiej Słubice, położona nieco ponad 20 minut jazdy samochodem od Frankfurtu nad Odrą.

To nie pierwszy pożar lasu w okolicach Słubic

We Frankfurcie nad Odrą i powiecie słubickim, poza Słubicami, obejmuje on także gminy Cybinka, Ośno Lubuskie i Rzepin, w których obecnie w swoich krajach utrzymuje się wysoki poziom zagrożenia pożarowego lasów.

Jak zapobiec katastrofom w Rzepinie koło Frankfurtu nad Odrą.

„Pisaliśmy o dwóch pożarach lasu, a już mamy kolejny” – relacjonuje Słubice24 o ostatnim pożarze lasu, który miał miejsce 16 maja. Serwis informacyjny donosił wcześniej o dwóch pożarach lasów w hrabstwie, które miały miejsce 14 i 15 maja. (wtorek i środa). Jak podaje portal, o czym wspomina rzecznik straży pożarnej, w obu przypadkach ucierpiało kilkanaście hektarów lasu.

Niezależnie od aktualnego poziomu alertu, na wolności zawsze zaleca się ostrożność. Nawet niewielka nieostrożność może spowodować duży pożar. Dotyczy to nie tylko palących się papierosów wyrzucanych przez okno samochodu, ale także np. szklanych butelek leżących w lesie. Każdy, kto popełnia wykroczenia administracyjne, musi się do nich zastosować Ustawa o Lesie Brandenburskim Zostanie nałożona kara w wysokości do 20 000 euro.

READ  Koniec pandemii – i wszystkie interwencje? Skąd teraz wielkie nieporozumienie?

Continue Reading

Top News

Hesja: Od piątku nowy strajk w prywatnych firmach autobusowych | hessenschau.de

Published

on

Hesja: Od piątku nowy strajk w prywatnych firmach autobusowych |  hessenschau.de

Od piątku pasażerowie transportu publicznego w Hesji znów będą mieli problemy: prywatne firmy autobusowe rozpoczną strajk. Ostatni strajk miał miejsce kilka tygodni temu.

Przed wszystkimi, którzy korzystają z autobusów w dużych miastach, nadchodzą ciężkie dni. Związek Verdiego wezwał do strajku w prywatnych firmach autobusowych w najbliższy piątek, wtorek i środę (21 i 22 maja). Powodem jest to, że negocjacje zbiorowe dotyczące około 6000 pracowników w branży ponownie utknęły w martwym punkcie.

Dotyczy to usług autobusowych Deutsche Bahn w północno-wschodniej Hesji (Homberg/Efze, Melsungen i Rotenburg) oraz autobusów w Fuldzie, Gießen, Frankfurcie, Maintal (Main-Kinzig), Offenbach, Oberursel (Hochtaunus), Hanau, Niddender (Hanau, Niddender). Wetterau), Kelnhausen, Bad Homburg, Wieterstadt (Darmstadt-Dieburg), Russelsheim i Wiesbaden.

Oczekuje się, że zmiany będą miały wpływ na wszystkie linie autobusowe we Frankfurcie

Do Frankfurt Lokalna agencja transportu publicznego Traffic ogłosiła w środę, że oczekuje się strajku na prawie wszystkich 68 liniach autobusowych. Obejmuje to linię 61, z której regularnie korzystają odwiedzający Wäldchestag, regionalny festiwal folklorystyczny odbywający się w lesie miejskim.

Traffic twierdzi jednak, że klienci mogą korzystać z innych środków transportu publicznego, takich jak kolej S-Bahn, tramwaje, pociągi regionalne, metro i dwie linie minibusów.

W Offenbacha Strajk dotyczy także pracowników spółek zależnych przedsiębiorstw komunalnych MMO Main Mobil Offenbach i Offenbacher Verkehrs-Betriebe (OVB).

Wiesbaden: Awarie są możliwe

miasto Wiesbaden ESWE Verkehr spodziewa się opóźnień i odwołań niektórych autobusów na sieci tras w dni strajku w piątek 17 maja, wtorek 21 maja i środę 22 maja.

Na liniach 39 i 46 mogą występować odchylenia od rozkładu, ponieważ zapewniają je firmy partnerskie.

Długie zmiany, krótkie przerwy

Według Verdiego w sektorze prywatnych autobusów brakuje personelu. Związek skarży się na zbyt długie zmiany, wspólne zmiany, krótkie przerwy, nadmierne nadgodziny i nadmierne zwolnienia chorobowe.

READ  Koniec pandemii – i wszystkie interwencje? Skąd teraz wielkie nieporozumienie?

W toczącym się sporze zbiorowym z Państwowym Stowarzyszeniem Heskich Przewoźników Autobusowych (LHO) związek domaga się między innymi wyższych wynagrodzeń dla około 6000 pracowników. Pensja powinna za każdym razem podwajać się o 8,5 proc., a Verdi żąda 3000 euro rekompensaty za inflację.

Stowarzyszenie pracodawców odrzuciło żądania LHO Verdiego jako nieuzasadnione. Dlatego negocjacje zakończyły się fiaskiem. „Szczególnie kontrowersyjne tematy to przepisy dotyczące przerw w pracy, płace, urlopy i rekompensaty za inflację” – powiedział negocjator Jochen Koppel, „co oznacza prawie wszystko”. Związek i federacja pracodawców uzgodniły nowy termin negocjacji na 24 maja.

Dyrektor wykonawczy i negocjator LHO Volker Duchan powiedział w czwartek, że uważa strajki ostrzegawcze za „niepotrzebne i nieistotne” w świetle uzgodnionego układu zbiorowego. Dłuższe dni strajków podczas weekendu Zesłania Ducha Świętego szczególnie zirytowały osoby dojeżdżające do pracy, „które z pewnością z tego powodu ucierpią”. „Wielokrotnie obciążane narzędzie stresu” – stwierdził – „nie będzie już pomocne w złożonych sporach dotyczących rokowań zbiorowych w 2024 r.”.

Drugi strajk za kilka tygodni

Verdi wezwał już pracowników do rozpoczęcia strajku ostrzegawczego 24 kwietnia, co oznaczało odwołanie kilku wyjazdów. W większych miastach skutki kwietniowego strajku były minimalne, ponieważ inne układy zbiorowe dotyczyły wielu kierowców w Kassel, Marburgu, Darmstadt i Wiesbaden i dlatego nie zostały anulowane. We Frankfurcie, pomimo braku autobusów, goście często mogli przesiąść się na inne środki transportu.

formularz

hessenschau Update – Biuletyn dla Hesji

Koniec formy

Continue Reading

Top News

Rosja może przeprowadzić atak na państwo NATO

Published

on

Rosja może przeprowadzić atak na państwo NATO
  1. Strona główna
  2. Polityka

Naciskać

Szef polskiego wywiadu ostrzega: Rosja przygotowuje się do działań wojskowych przeciwko wschodniej flance NATO Putin zaprzecza planom ataku.

WARSZAWA – Rosną obawy przed rosyjskim atakiem na wschodnią flankę NATO. Po tym, jak państwa bałtyckie od pewnego czasu biły na alarm i obawiały się o swoje bezpieczeństwo, Polska rysuje obecnie ponury obraz rosyjskiego ataku na terytorium NATO. Chociaż większość rosyjskich sił zbrojnych, zwykle stacjonujących na granicach NATO, przeniosła się teraz na Ukrainę, Rosja chce odbudować swoją armię. NATOZagrażaj granicom, utrzymując i rozwijając tajne i hybrydowe operacje.

Władimir Putin Szef polskiego kontrwywiadu wojskowego Jarosław Stroczyk powiedział polskiej gazecie, że przygotowuje się już do małej operacji przeciwko jednemu z państw bałtyckich. Gazeta Prawna. Rosyjski przywódca jest gotowy „zająć słynne przygraniczne miasto Narwa na granicy estońsko-rosyjskiej lub wylądować na jednej ze szwedzkich wysp”.

Putin twierdzi, że atak na terytorium NATO to „kompletny nonsens”.

W marcu Putin powiedział… BBC Agresja na terytorium NATO jest odrzucana. Mówienie jakichkolwiek słów o swoim kraju, czyli o Polsce, która posiada jeden z największych arsenałów nuklearnych na świecie, zaatakuje państwa bałtyckie i w przeciwieństwie do Ukrainy jest członkiem sojuszu NATO, było „absolutną bzdurą”. Ostrzegł jednak, że jeśli Ukraina rozmieści zachodnie myśliwce F-16 z lotnisk w innych krajach, staną się one „legalnymi celami w dowolnym miejscu”.

Państwa NATO starają się obecnie przywrócić pełną zdolność obronną po tym, jak zachodni sojusz wojskowy był świadkiem dekady konfliktu o niskiej intensywności. Zwłaszcza brak odpowiednich zasobów artylerii i obrony powietrznej zachodni partnerzy Kijowa nie byli w stanie sprostać wymaganiom nowoczesnej wojny na pełną skalę.

Największe ćwiczenia NATO od czasów zimnej wojny na marginesie wojny na Ukrainie

Według doniesień NATO uzgodniło możliwe „czerwone linie” w postępowaniu w sprawie wojny Rosji z Ukrainą. (miniaturka) © Sebastian Kahnert/dpa

Stróczyk uważa, że ​​imperialistyczne cele Kremla już nieco osłabły. Zjednoczenie się Zachodu w celu wsparcia Ukrainy pokazuje, że gdyby NATO zostało zaatakowane, reakcja Zachodu byłaby jeszcze silniejsza, powiedział szef wywiadu. Niemiecki rząd federalny stara się obecnie wysyłać mocne sygnały dotyczące zdolności obronnych NATO i Europy.

READ  Prezydent federalny Steinmeier ogłasza limit kobiet na Federalny Krzyż Zasługi

„W sytuacji awaryjnej Niemcy będą bronić każdego centymetra terytorium NATO” – powiedział kanclerz Olaf Scholz (SPD) podczas wizyty na Litwie w poniedziałek (6 maja). RND. Bundeswehr wzięła udział w największych ćwiczeniach NATO od zakończenia zimnej wojny: Resolute Defender. Niemcy chcą do 2027 roku utworzyć pułk poza własnymi granicami na Litwie. Scholes powiedział swoim litewskim kolegom: „Atak na was jest atakiem na nas wszystkich”.

„Wojna wróciła do Europy” – SPD opowiada się za silnym NATO

Minister obrony Boris Pistorius (SPD) podczas swojej wizyty w USA wyraził swoje zdecydowane zaangażowanie na rzecz Zachodniego Sojuszu Obronnego. „NATO jest ważne dla naszego bezpieczeństwa i nie przyjmujemy tego za pewnik” – powiedział głośno dpa. „Rozumiemy, że czasy znów się zmieniły. Do Europy wróciła wojna i minął czas pokojowych dywidend. Dlatego robimy, co do nas należy. Niemcy wydadzą w tym roku na obronność więcej pieniędzy niż kiedykolwiek wcześniej w historii Bundeswehry .

Podkreślił, że dwuprocentowy cel NATO zostanie osiągnięty „i nie możemy na tym poprzestać”. W NATO coraz więcej członków wzywa do większych inwestycji. Na przykład brytyjski minister spraw zagranicznych David Cameron stawia głośne żądania krajom NATO ap Wzrost wydatków na wojsko do 2,5 proc. PKB. Jak wynika z opublikowanych wcześniej fragmentów przemówienia Camerona zaplanowanego na czwartek (9 maja) w Narodowym Centrum Cyberbezpieczeństwa w Londynie, na lipcowym szczycie NATO wszyscy sojusznicy muszą jasno dać do zrozumienia, że ​​wkrótce osiągną cel dwóch procent. „W takim razie powinniśmy szybko wprowadzić cel na poziomie 2,5 procent” – kontynuuje. (LaHeMa)

Continue Reading

Trending