Tech
Wydobywanie Ethereum: Bitmain Antminer E9 32 RTX 3080 może zakończyć wydobywanie GPU
Bitmain ogłosił Antminer E9. ASIC jest zbudowany do wydobywania Ethereum i zapewnia moc 32 kart graficznych GeForce RTX 3080.
Rzecz o cenach GPU
Rynek kart graficznych po raz kolejny cierpi z powodu branży wydobywczej. Kryptowaluty, takie jak Ethereum, odnotowują obecnie realne wzrosty cen, co ponownie powoduje wydobycie Stało się to bardzo opłacalne. Chociaż wydobywanie bitcoinów jest obecnie obsługiwane głównie za pomocą tak zwanych ASIC, różni się to w przypadku wielu monet. Tutaj karty graficzne działają w kopalniach, aby utrzymać działanie sieci. W zamian górnicy otrzymują wynagrodzenie w postaci określonej waluty, co sprawia, że całość jest bardzo opłacalna. Nawet dla graczy w Niemczech, z którymi pracuję w wolnym czasieCałość jest opłacalna, co pokazuje nasz artykuł i kalkulator. W rezultacie rynek kart graficznych jest pusty. Jeśli nawet dostaniesz model, który chcesz, To jest bardzo drogie. Jeśli nadal chcesz kupić niedrogą kartę graficzną, Musi uciec się do kilku sztuczek.
Największa część wydobycia znajduje się na Ethereum. Kryptowaluta zajmuje drugie miejsce pod względem kapitalizacji rynkowej, zaraz po Bitcoinie, a Ether jest obecnie wyceniany na 1,920 €. Wkrótce nastąpi wydobycie To może znacznie obniżyć opłacalnośćJednak przejście z Proof of Work (= Mining) na Proof of Stake przyniesie oczekiwane odprężenie. Teraz dodano kolejny czynnik: nowy ASIC firmy Bitmain.
Tak działa wydobycie ASIC
Jak wspomniano wcześniej, układy ASIC nie są w rzeczywistości czymś nowym w branży wydobywczej. W wydobywaniu bitcoinów są najbardziej wydajnym rozwiązaniem, dlatego Bitcoiny są wydobywane tylko w ASIC. ASIC oznacza układ scalony specyficzny dla aplikacji Specyficzne układy scalone. Są to mikroprocesory, które nadają się tylko do jednej lub kilku operacji, ale potrafią je bardzo dobrze. Podczas gdy procesory i procesory graficzne mogą być używane uniwersalnie, układy ASIC nadają się tylko do jednego celu. Mówiąc najprościej, procesory mogą dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić, podczas gdy układy ASIC mogą wykonywać tylko jeden z tych typów obliczeń.
To sprawia, że idealnie nadaje się do górnictwa. Dzieje się tak, ponieważ wykonywane jest tylko to jedno zadanie, które należy wykonać tak wydajnie i efektywnie, jak to tylko możliwe. Jednak ograniczenie polega na tym, że jest wtedy optymalizowany tylko dla jednej kryptowaluty. Bitcoin ASIC od lat pokazuje, jak skutecznie to robi. Również dla Ethereum Układy ASIC istnieją już od dłuższego czasuCo jednak nie jest tak skuteczne, jak obecne wysokiej klasy karty graficzne. Jednak to może się teraz zmienić.
Bitmain Antminer E9: 3 GHz, 2556 W.
Producent ASIC Bitmain przedstawił nowego górnika. Bitmain Antminer E9 to pojedyncze urządzenie składające się z wielu chipów zoptymalizowanych tylko pod kątem wydobywania Ethereum. A Antminer E9 może to zrobić bardzo dobrze: osiąga wydajność mieszania 3GHz – średnio odpowiada to wydajności 32 kart Nvidia GeForce RTX 3080. Podczas gdy te 32 procesory graficzne RTX 3080 będą zużywać około 7500 watów, według Bitmain, Antminer E9 zużywa zaledwie 2556 watów. Potrzebuje tylko 0,852 wata na MH / s, podczas gdy nawet najbardziej wydajny procesor graficzny, RTX 3060 Ti, potrzebuje co najmniej 2,06 wata na MH / s. Mniejsze ciepło odpadowe wymaga również mniejszego chłodzenia, co znajduje odzwierciedlenie w kosztach eksploatacji. Ponadto zużycie miejsca jest znacznie mniejsze, co również zmniejsza koszty eksploatacji.
Jednak po uruchomieniu Bitmain Antminer E9 nie ma wzmianki o ogłoszeniu. Cena jest również nieznana, ale zwykle znana witryna Videocardz kosztuje około 14 000 USD. Inne rozwiązania na rynku, takie jak Linzhi Phoenix Miner, zużywają więcej energii elektrycznej i mają mniejszą wydajność. W tej cenie Antminer E9 będzie znacznie tańszy niż odpowiednik RTX 3080. Nawet przy zalecanej cenie detalicznej 699 euro będzie to kosztować 28 000 euro, w tym niezbędny dodatkowy sprzęt. Przy obecnych stawkach scalpera znacznie więcej.
Być może nie ma ulgi dla rynku kart graficznych
Nowy Bitmain Antminer E9 został zaprojektowany z myślą o wydobywaniu Ethereum, ale nie przyniesie żadnej ulgi rynkowi kart graficznych w perspektywie krótkoterminowej. Dzieje się tak z kilku powodów. Z drugiej strony powinien być również dostępny Antminer E9. Bitmain nie podał jeszcze żadnych szczegółów, a tylko ASIC zostanie uruchomiony „wkrótce”. Dodatkowo, ze względu na rzekomo wyższe koszty zakupu, jest przeznaczony przede wszystkim dla profesjonalnych farm górniczych, podczas gdy osoby fizyczne nadal będą polegać na kartach graficznych.
Istnieje jednak inny problem z produkcją. Bitmain zwykle ma własne ASIC zamówione przez TSMC. Dla większości z nich powinny już dzwonić dzwonki alarmowe. Ponieważ AMD ma również karty graficzne i produkowane tam procesory. Bitmain ma również własne układy ASIC produkowane przez TSMC przy 7 nm do 5 nm. Tajwański producent kontraktowy ma składać zamówienia u producentów sprzętu górniczego konkretny, Ale Bitmain jest prawdopodobnie dużym i znaczącym klientem. Oznacza to również, że mniej pojemności jest dostępnych dla klientów, takich jak AMD lub Intel. Ponieważ ci ostatni powinni również mieć swoje karty graficzne DG2 wyprodukowane przez TSMC.
W dłuższej perspektywie metryki takie jak EIP-1559, Ethereum 2.0 i Bitmain Antminer E9 będą miały wpływ na rynek kart graficznych. Jednak ważne jest, aby uzbroić się w cierpliwość – efekty te będą odczuwalne po miesiącach.
„Ewangelista mediów społecznościowych. Baconaholic. Oddany czytelnik. Badacz Twittera. Zapalony pionier w dziedzinie kawy”.
Tech
Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam
Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.
Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe
Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.
Uważajcie nurkowie,
Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.
Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.
To są terminy
Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:
- 6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
- 30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
- 4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation
Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.
Problem dotyczy wielu graczy
To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.
„Ewangelista mediów społecznościowych. Baconaholic. Oddany czytelnik. Badacz Twittera. Zapalony pionier w dziedzinie kawy”.
Tech
Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier
Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.
reklama
W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.
Zgoda jest nieaktualna
W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.
Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.
Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.
Odcinek 108:
Tutaj znajdziesz wszystkie poprzednie odcinki:
(Skrobia)
„Ewangelista mediów społecznościowych. Baconaholic. Oddany czytelnik. Badacz Twittera. Zapalony pionier w dziedzinie kawy”.
Tech
Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18
Apple pracuje nad wieloma nowymi funkcjami dla aplikacji wbudowanych w iOS. Słynna plotka o Apple gotuje. W związku z tym powinny nastąpić poważne zmiany w kilkunastu programach magazynowych – od projektu, przez funkcjonalność AI, aż po całkowite przeprojektowanie. Niektóre szczegóły już wyciekły. Obiecują, że iOS 18 będzie bardziej odpowiedni po dość umiarkowanej aktualizacji do iOS 17. Zmiany dotyczą też ekranu głównego, który ma być bardziej płynnie zaprojektowany – m.in. bezpłatne umieszczenie ikon.
reklama
Mapy, muzyka, poczta, wiadomości, notatki i nie tylko
W nowej aplikacji Mapy po raz pierwszy pojawią się tzw. trasy niestandardowe, za pomocą których będzie można samodzielnie zdefiniować trasę. Mapy topograficzne – na przykład do pieszych wędrówek – są również zaplanowane tak, jak w watchOS 10. Apple Music po raz pierwszy w iOS 18 powinno mieć możliwość automatycznego tworzenia list odtwarzania – przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji. Apple Mail może mieć nowy wygląd i funkcjonalność AI. Aplikacja SMS otrzymuje długo oczekiwane wsparcie dla standardu przesyłania wiadomości RCS. Planowany jest zintegrowany dyktafon i wyświetlanie symboli matematycznych dla notatek.
Mówią, że Apple chce całkowicie przebudować kalkulator, łącznie z funkcją daty. Wprowadzono również poważne zmiany w aplikacjach do zdjęć i fitness, ale szczegóły są nadal niejasne. Aplikacja Apple Health otrzyma nowe funkcje AI. Rozwiązanie Freeform do mapowania myśli zawiera nowe sceny ułatwiające nawigację po dokumentach. Safari po raz pierwszy otrzyma funkcje AI i obiecuje innowacje w interfejsie.
Sztuczna inteligencja dla każdego – i nowa integracja przypomnień
Wreszcie Apple chce także ulepszyć Pages, Numbers i Keynote za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, a Skróty powinny umożliwiać łatwiejszą automatyzację złożonych zadań. Istnieją również doniesienia o integracji kalendarza z aplikacją Przypomnienia – Bardzo logiczny krok. Czas pokaże, czy Memories wymrze jako samodzielna aplikacja w dłuższej perspektywie.
iOS 18 zadebiutuje na WWDC w czerwcu. Jest i pozostaje flagowym systemem operacyjnym Apple. Nowa funkcjonalność sztucznej inteligencji prawdopodobnie trafi do systemu MacOS i innych platform Apple.
(licencjat)
„Ewangelista mediów społecznościowych. Baconaholic. Oddany czytelnik. Badacz Twittera. Zapalony pionier w dziedzinie kawy”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de