Connect with us

Economy

Najbardziej poszukiwany pojazd elektroniczny w testach

Published

on


Nie masz teraz czasu?

Ze współczynnikiem oporu powietrza 0,20 i zasięgiem ponad 700 km Mercedes-Benz EQS wyznacza nowe standardy mobilności elektrycznej. Wcześniej mieliśmy okazję jeździć w pełni elektryczną Klasą S.

Nie jest tajemnicą, że niemieccy producenci luksusowych samochodów od dawna zmagają się z mobilnością elektryczną. Mercedes-Benz nie jest tutaj wyjątkiem. Pierwsze kroki z Electric B-Class i Smart EQ podjęto w 2018 roku przez EQC, co zapoczątkowało „nową erę” dla Daimlera. Wynik to Samochód elektryczny, Który pod wieloma względami spełnia różne wymagania firmy ze Stuttgartu, ale nie wyróżnia się zasięgiem ani szybkością wysyłki. EQC nadal opiera się na platformie dopalacza To dziedzictwo ma wielką wagę.

Dlatego nie jest błędem nazywanie nowego Mercedes-Benz EQS pierwszym „prawdziwym” samochodem elektrycznym Daimlera. Pojazd, który został zaprojektowany od podstaw jako samochód elektryczny, jest przeznaczony Jego architektura odtąd jako podstawa dla innych modeli (EQE i powiązane warianty SUV).

Czas na pierwszą jazdę próbną.

Prawie skończone!

Kliknij łącze w wiadomości e-mail z potwierdzeniem, aby zakończyć rejestrację.

Chcesz uzyskać więcej informacji o naszym biuletynie?
Dowiedz się więcej teraz

Mercedes-Benz EQS: całkowicie elektryczny luksus

Gdy zbliżamy się do Mercedes-Benz EQS w centrum wystawowym w Stuttgarcie, jego drzwi otwierają się nagle jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Siadamy na siedzeniu, kierowca krótko wciska pedał hamulca i drzwi się zamykają. Wszystko odbywa się automatycznie. I tak – wraz z wysokiej jakości materiałami zdobiącymi kabinę – od razu widać, że EQS nie należy do klasy premium, ale do segmentu luksusowego.

Z długością 5,21 mi rozstawem osi ponad 3 m, EQS jest nieco większy od Klasy S. W związku z tym wnętrze jest przestronne, co technicznie różni się od Super ekran 1,41 m Zdominowany przez. Składa się on w sumie z trzech ekranów, zamkniętych w ramie łączącej wykonanej z tworzywa sztucznego i która wydaje się unosić nad deską rozdzielczą. Dzięki podejściu „zerowego poziomu”, najbardziej krytyczne aplikacje kierowcy w zależności od sytuacji i kontekstu są zawsze prezentowane na najwyższym poziomie – w razie potrzeby wspierane przez sztuczną inteligencję i asystenta głosowego Mercedesa. Jeśli to nadal nie wystarczy, obszar wyświetlania można rozszerzyć za pomocą wyświetlacza head-up kompatybilnego z ekranem 77-calowym.

(Zdjęcie: Frank Phil)

Ale podczas pierwszej jazdy próbnej skupiono się na mobilności elektrycznej – a Mercedes-Benz odniósł imponujący wyczyn pod tym względem. Ponieważ chociaż EQS jest bardzo duży, inżynierom udało się ustanowić rekord świata w aerodynamice ze współczynnikiem oporu powietrza 0,20 (w dziedzinie samochodów seryjnych). To z kolei pomaga EQS osiągnąć zasięg 770 kilometrów w cyklu WLTP. Przynajmniej jeśli wybierzesz opcję napędu na wszystkie koła (EQS 580 4Matic) z akumulatorem 107,8 kWh. Alternatywnie Mercedes-Benz będzie oferował EQS z akumulatorem 90 kWh i napędem na tylne koła (EQS 450+).

Mercedes-Benz EQS: pojazd elektryczny spełniający najwyższe wymagania

2,5-tonowy Mercedes-Benz EQS cicho ślizga się po wiejskiej drodze. Hałas i wibracje podczas jazdy są prawie niezauważalne w pomieszczeniach; Zawieszenie pneumatyczne pochłania nawet głębokie dziury bez całkowitego uszkodzenia. Standardowa skrętna oś tylna z 4,5 ° (opcjonalnie do 10 °) zapewnia pewną dynamikę. Poziom komfortu jazdy jest dokładnie tym, co fani Klasy S zawsze cenili – dodatkowo wzmocniony przez charakterystykę elektryczną pojazdu.

Mercedes-Benz EQS

(Zdjęcie: Frank Phil)

Akumulator EQS 580 4Matic przy minimalnej mocy silnika 385 kW (523 KM) ładuje się do około 80 procent. Komputer pokładowy pokazuje zasięg około 545 kilometrów przy temperaturze zewnętrznej 15 stopni. Dzięki stuprocentowemu i ostrożnemu stylowi jazdy EQS powinien przekroczyć granicę 700 km w połączeniu z wysoką mocą zwrotu (do 290 kW) – poza zimą – bez żadnych problemów. W ten sposób Mercedes-Benz ma decydującą przewagę nad innymi producentami premium, takimi jak Porsche czy AudiNa przykład EQS obsługuje trasę ze Stuttgartu do Berlina bez przerywania żeglugi. Może to niekoniecznie być punktem odniesienia dla wytrawnych entuzjastów pojazdów elektrycznych, ale jest to czynnik krytyczny, zwłaszcza dla grupy docelowej EQS – zwłaszcza, że ​​dla wielu kierowców długodystansowe podróże nadal odgrywają istotną rolę.

A jeśli konieczna jest przerwa w ładowaniu, nowa funkcja Plug and Charge zapewnia niezbędną wygodę: proces ładowania rozpoczyna się zaraz po podłączeniu kabla ładującego. Nie jest wymagane żadne dalsze uwierzytelnianie. Początkowo funkcja ta będzie dostępna na stacjach szybkiego ładowania w całej Europie w Ionity – gdzie kierowcy EQS mogą pobierać opłaty za darmo przez pierwszy rok. Ponadto klienci Mercedes-me-Charge mają dostęp do ponad 500 000 punktów ładowania AC i DC w 31 krajach, w tym ponad 200 000 w Europie. Jest to obecnie największa sieć żeglugowa na świecie.

Mercedes-Benz EQS

(Zdjęcie: Frank Phil)

Poza tym – i oczywiście zasięg – Mercedes-Benz nie działa bez samych superlatyw: na przykład, podczas gdy Porsche Taycan Może być ładowany z mocą 270 kW, EQS jest zadowolony z 200 kW w szczytowym momencie. 300 km można w ten sposób naładować w 15 minut. Jeśli jedziesz 1000 kilometrów z Monachium na Sylt, zrób 15-minutową przerwę. Nawet zagorzali fani silników wysokoprężnych muszą sobie z tym poradzić. Spojrzenie na prędkość maksymalną pokazuje również, że EQS skupił się na luksusie i komforcie jazdy, a nie na bezwarunkowych osiągach: skończyło się 210 kilometrów na godzinę.

Ale EQS oferuje pierwszorzędną wartość w innym obszarze: gwarancji na akumulator. Zamiast 160 000 kilometrów lub ośmioletniego standardu w branży, certyfikacja akumulatorów Mercedes-Benz obejmuje okres dziesięciu lat lub przebiegu 250 000 kilometrów.

Mercedes-Benz EQS

(Zdjęcie: Frank Phil)

Mercedes-Benz EQS: kompleksowe podejście

Nasza pierwsza podróż z EQS jako pasażera zajęła niecałe 45 minut, ale wystarczyło powiedzieć, że Mercedes-Benz zrobił wiele rzeczy dobrze ze swoim w pełni elektrycznym samochodem Klasy S. Nie tylko wszystko było warte gotówki w samochodzie. EQC obsłużone w EQS było, zostało też znacznie ulepszone. Rezultatem jest pojazd elektryczny, który na wiele sposobów wyznacza nowe standardy – pionier całkowicie elektrycznych modeli Daimlera. EQS wreszcie zapewnia możliwość pełnej aktywacji nowych funkcji pojazdu poprzez aktualizacje Over-the-Air (OTA). Istnieją również najnowsze systemy wspomagające kierowcę (podobne do Klasy S), funkcje bezpieczeństwa i techniczne sztuczki, takie jak różne scenariusze dźwiękowe podczas jazdy.

Mercedes-Benz EQS

(Zdjęcie: Frank Phil)

Oczywiście można argumentować, dlaczego Mercedes-Benz EQS nie jest wyposażony w technologię 800 V i jego zawartość o mocy ładowania 200 kW. Nawet przy maksymalnej prędkości ograniczonej do 210 kilometrów na godzinę jedno lub drugie może mieć problemy. Ale jeśli spojrzysz na cały pakiet, szybko zorientujesz się, że EQS nie bije żadnych rekordów prędkości ani przyspieszenia, ale jest wszechstronny pod wieloma względami. To jest dokładnie to, czym jest plik Ruch elektryczny.

Według Daimlera sprzedaż EQS ma zostać wydana w czerwcu i dopiero wtedy producent samochodów ogłosi ceny.

Możesz być tym zainteresowany

READ  Relacja na żywo z wojny na Ukrainie: +++ 8:23 Pocisk dla regionu Odessy +++
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Dow oczekiwany na zielono - DAX umiarkowanie niski - Akcjonariusze Volkswagena zgadzają się na cele środowiskowe i społeczne w premiach dla zarządu - Panasonic sprzedaje wszystkie akcje Tesli - Koncentracja na Nike, Hornbach Holdings i FedEx | Wiadomość
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Komentarz: Kto tu pracuje inaczej?
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Wyniki gospodarcze Polski są obecnie najlepsze w historii

Published

on

Wyniki gospodarcze Polski są obecnie najlepsze w historii

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się bardzo dobrze. Potwierdzenie dobrej sytuacji można znaleźć w najnowszych danych Eurostatu. PKB Polski wzrósł po 2015 roku o ponad 33%; Lepiej radzą sobie jedynie kraje podające się za raje podatkowe.

Dobre lata dla polskiej gospodarki

Z pewnością wielu ekonomistów jest zgodnych, że Polska przeżywa obecnie złoty wiek gospodarczy. Takie głosy z pewnością byłyby słuszne. Jak pokazuje analiza danych historycznych, dystans do Zachodu jest mniejszy niż kiedykolwiek od 2018 roku. Obecnie PKB Polski na mieszkańca stanowi około 70% PKB Włoch, Anglii, Francji, Szwecji i Holandii. To znakomity wynik, bo za czasów Lecha Wałęsy odsetek ten wynosił zaledwie 30%.

reklama

Co ciekawe, był to jeden z najgorszych okresów w historii. W czasach komunizmu PKB na mieszkańca we wspomnianych krajach wynosił około 40% PKB na mieszkańca. Wynik był bardzo podobny w II Rzeczypospolitej. Historycznie rzecz biorąc, Polska była najbliżej Zachodu za czasów Henryka Walezego i Stefana Batorego. W tamtym czasie PKB kraju na mieszkańca wynosił około 60% średniego PKB na mieszkańca Włoch, Anglii, Francji, Szwecji i Holandii. Na tle Europy Zachodniej kraj nadwiślański jest obecnie najbogatszym w całej swojej historii.

Tak dobry wynik nie byłby możliwy bez dwóch czynników. Recesja gospodarcza we Włoszech i Francji z pewnością wywarła znaczący wpływ, ale na taki wynik w dużej mierze wpłynął bardzo dynamiczny wzrost gospodarczy, jakiego Polska doświadczyła w ostatnich latach. Bo okazuje się, że w latach 2015-2023, po krajach podających się za raje podatkowe, Polska zajmuje drugie miejsce.

Wzrost PKB Polski jest imponujący

Ostatnie kilka lat to okres wielkiej koniunktury gospodarczej. Po 2015 roku sytuacja gospodarcza w krajach Europy Południowej zaczęła się poprawiać. Polska radziła sobie wyjątkowo dobrze przez ostatnie osiem lat, nawet biorąc pod uwagę, że kraje postkomunistyczne rozwijały się w tym okresie średnio znacznie szybciej.

READ  Dow oczekiwany na zielono - DAX umiarkowanie niski - Akcjonariusze Volkswagena zgadzają się na cele środowiskowe i społeczne w premiach dla zarządu - Panasonic sprzedaje wszystkie akcje Tesli - Koncentracja na Nike, Hornbach Holdings i FedEx | Wiadomość

W porównaniu z 2015 r. irlandzki PKB wzrósł najbardziej i wyniósł 59,6%. Malta zajmowała drugie miejsce w UE ze wzrostem na poziomie 57,9% do czwartego kwartału 2023 r. Na podium znalazł się Cypr, którego gospodarka w ostatnim kwartale ubiegłego roku była o 44,9% większa niż w 2015 r.

Polska zajęła czwarte miejsce. PKB Polski w ostatnim kwartale 2023 r. był o 33,2% wyższy niż w 2015 r., przy czym nie należy zapominać, że kraj wychodził z pandemii, wojny na Ukrainie i kryzysu energetycznego. Ponadto wszystkie kraje poprzedzające Polskę uznawane są za raje podatkowe. Ich wartości PKB są zatem zniekształcane przez międzynarodowe korporacje i nie odzwierciedlają stanu gospodarki kraju.

Na czele znajdują się kraje postkomunistyczne i Dania

Które kraje zdołały jeszcze wykazać się w ostatnich latach silnym wzrostem gospodarczym? Rumunia podąża śladem Polski, gdzie wzrost PKB osiągnął 33,1%. Wynik Chorwacji również był imponujący, ze stopą wzrostu wynoszącą 31,6%. Co ciekawe, w odróżnieniu od piątki najlepszych krajów, przed pandemią kraj ten nie znajdował się w czołówce. Jednakże dobrobyt i wprowadzenie euro poprawiły wyniki gospodarcze tego małego bałkańskiego kraju.

Bardzo wysokie były także Słowenia (+28,2%), Litwa (+26,8%), Węgry (+25,4%), Bułgaria (+24,5%), Dania (+21,7%) i Estonia (+19,4%). Na liście dominują zwłaszcza kraje postkomunistyczne. Zjawisko to nie jest zaskakujące, gdyż jest to konwergencja gospodarcza obserwowana w Unii Europejskiej od wielu lat. Bogate kraje rozwijają się wolniej, a biedne kraje nadrabiają zaległości i zmniejszają dystans do krajów bogatych. Skutkiem tego zjawiska było zwiększenie osadnictwa gospodarczego w Unii Europejskiej.

Największą niespodzianką może być tutaj wynik zamożności Danii. Sekretem tak wysokiego wzrostu w tym 6-milionowym kraju jest… lek przeciw otyłości. Wegovy to nowy lek, którego celem jest zmiana sposobu walki z otyłością na całym świecie. Lek uczynił duńską firmę Novo Nordisk najcenniejszą firmą w Europie i zajmuje 14. miejsce na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej, wyprzedzając takie firmy jak Tesla, Walmart, Exxon Mobil, Mastercard, LVMG, Samsung, Toyota i Johnson & Johnson. .

READ  Nagrzewnice olejowe — największy wykonawca instalacji grzewczych likwiduje obecnie swoją działalność związaną z olejem opałowym

Niemcy są na dnie Unii Europejskiej. Jej wzrost gospodarczy był najwolniejszy

Każdy wyścig ma zwycięzców i przegranych. Kto spisał się najgorzej w ostatnich latach? Niemcy zanotowały najniższy wzrost PKB. Niemiecka gospodarka jest obecnie tylko o 7,8% większa niż w 2015 roku. Do głównych przyczyn zaliczają się problemy z niemieckim przemysłem samochodowym oraz przerwanie dostępu do taniego gazu z Rosji. Wysokie ceny gazu sprawiły, że niemieccy producenci stali się mniej konkurencyjni.

Fińska gospodarka wzrosła zaledwie o 8,3%. Włochy również wypadły słabo, a wzrost PKB wyniósł zaledwie 8,5%. Francja (+9,2%), Austria (+9,3%) i Grecja (+10,5%) również należą do krajów o najniższej stopie wzrostu po 2015 r.

źródło: Forsal

Continue Reading

Trending