Connect with us

Economy

Najbardziej poszukiwany pojazd elektroniczny w testach

Published

on


Nie masz teraz czasu?

Ze współczynnikiem oporu powietrza 0,20 i zasięgiem ponad 700 km Mercedes-Benz EQS wyznacza nowe standardy mobilności elektrycznej. Wcześniej mieliśmy okazję jeździć w pełni elektryczną Klasą S.

Nie jest tajemnicą, że niemieccy producenci luksusowych samochodów od dawna zmagają się z mobilnością elektryczną. Mercedes-Benz nie jest tutaj wyjątkiem. Pierwsze kroki z Electric B-Class i Smart EQ podjęto w 2018 roku przez EQC, co zapoczątkowało „nową erę” dla Daimlera. Wynik to Samochód elektryczny, Który pod wieloma względami spełnia różne wymagania firmy ze Stuttgartu, ale nie wyróżnia się zasięgiem ani szybkością wysyłki. EQC nadal opiera się na platformie dopalacza To dziedzictwo ma wielką wagę.

Dlatego nie jest błędem nazywanie nowego Mercedes-Benz EQS pierwszym „prawdziwym” samochodem elektrycznym Daimlera. Pojazd, który został zaprojektowany od podstaw jako samochód elektryczny, jest przeznaczony Jego architektura odtąd jako podstawa dla innych modeli (EQE i powiązane warianty SUV).

Czas na pierwszą jazdę próbną.

Prawie skończone!

Kliknij łącze w wiadomości e-mail z potwierdzeniem, aby zakończyć rejestrację.

Chcesz uzyskać więcej informacji o naszym biuletynie?
Dowiedz się więcej teraz

Mercedes-Benz EQS: całkowicie elektryczny luksus

Gdy zbliżamy się do Mercedes-Benz EQS w centrum wystawowym w Stuttgarcie, jego drzwi otwierają się nagle jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Siadamy na siedzeniu, kierowca krótko wciska pedał hamulca i drzwi się zamykają. Wszystko odbywa się automatycznie. I tak – wraz z wysokiej jakości materiałami zdobiącymi kabinę – od razu widać, że EQS nie należy do klasy premium, ale do segmentu luksusowego.

Z długością 5,21 mi rozstawem osi ponad 3 m, EQS jest nieco większy od Klasy S. W związku z tym wnętrze jest przestronne, co technicznie różni się od Super ekran 1,41 m Zdominowany przez. Składa się on w sumie z trzech ekranów, zamkniętych w ramie łączącej wykonanej z tworzywa sztucznego i która wydaje się unosić nad deską rozdzielczą. Dzięki podejściu „zerowego poziomu”, najbardziej krytyczne aplikacje kierowcy w zależności od sytuacji i kontekstu są zawsze prezentowane na najwyższym poziomie – w razie potrzeby wspierane przez sztuczną inteligencję i asystenta głosowego Mercedesa. Jeśli to nadal nie wystarczy, obszar wyświetlania można rozszerzyć za pomocą wyświetlacza head-up kompatybilnego z ekranem 77-calowym.

(Zdjęcie: Frank Phil)

Ale podczas pierwszej jazdy próbnej skupiono się na mobilności elektrycznej – a Mercedes-Benz odniósł imponujący wyczyn pod tym względem. Ponieważ chociaż EQS jest bardzo duży, inżynierom udało się ustanowić rekord świata w aerodynamice ze współczynnikiem oporu powietrza 0,20 (w dziedzinie samochodów seryjnych). To z kolei pomaga EQS osiągnąć zasięg 770 kilometrów w cyklu WLTP. Przynajmniej jeśli wybierzesz opcję napędu na wszystkie koła (EQS 580 4Matic) z akumulatorem 107,8 kWh. Alternatywnie Mercedes-Benz będzie oferował EQS z akumulatorem 90 kWh i napędem na tylne koła (EQS 450+).

Mercedes-Benz EQS: pojazd elektryczny spełniający najwyższe wymagania

2,5-tonowy Mercedes-Benz EQS cicho ślizga się po wiejskiej drodze. Hałas i wibracje podczas jazdy są prawie niezauważalne w pomieszczeniach; Zawieszenie pneumatyczne pochłania nawet głębokie dziury bez całkowitego uszkodzenia. Standardowa skrętna oś tylna z 4,5 ° (opcjonalnie do 10 °) zapewnia pewną dynamikę. Poziom komfortu jazdy jest dokładnie tym, co fani Klasy S zawsze cenili – dodatkowo wzmocniony przez charakterystykę elektryczną pojazdu.

Mercedes-Benz EQS

(Zdjęcie: Frank Phil)

Akumulator EQS 580 4Matic przy minimalnej mocy silnika 385 kW (523 KM) ładuje się do około 80 procent. Komputer pokładowy pokazuje zasięg około 545 kilometrów przy temperaturze zewnętrznej 15 stopni. Dzięki stuprocentowemu i ostrożnemu stylowi jazdy EQS powinien przekroczyć granicę 700 km w połączeniu z wysoką mocą zwrotu (do 290 kW) – poza zimą – bez żadnych problemów. W ten sposób Mercedes-Benz ma decydującą przewagę nad innymi producentami premium, takimi jak Porsche czy AudiNa przykład EQS obsługuje trasę ze Stuttgartu do Berlina bez przerywania żeglugi. Może to niekoniecznie być punktem odniesienia dla wytrawnych entuzjastów pojazdów elektrycznych, ale jest to czynnik krytyczny, zwłaszcza dla grupy docelowej EQS – zwłaszcza, że ​​dla wielu kierowców długodystansowe podróże nadal odgrywają istotną rolę.

A jeśli konieczna jest przerwa w ładowaniu, nowa funkcja Plug and Charge zapewnia niezbędną wygodę: proces ładowania rozpoczyna się zaraz po podłączeniu kabla ładującego. Nie jest wymagane żadne dalsze uwierzytelnianie. Początkowo funkcja ta będzie dostępna na stacjach szybkiego ładowania w całej Europie w Ionity – gdzie kierowcy EQS mogą pobierać opłaty za darmo przez pierwszy rok. Ponadto klienci Mercedes-me-Charge mają dostęp do ponad 500 000 punktów ładowania AC i DC w 31 krajach, w tym ponad 200 000 w Europie. Jest to obecnie największa sieć żeglugowa na świecie.

Mercedes-Benz EQS

(Zdjęcie: Frank Phil)

Poza tym – i oczywiście zasięg – Mercedes-Benz nie działa bez samych superlatyw: na przykład, podczas gdy Porsche Taycan Może być ładowany z mocą 270 kW, EQS jest zadowolony z 200 kW w szczytowym momencie. 300 km można w ten sposób naładować w 15 minut. Jeśli jedziesz 1000 kilometrów z Monachium na Sylt, zrób 15-minutową przerwę. Nawet zagorzali fani silników wysokoprężnych muszą sobie z tym poradzić. Spojrzenie na prędkość maksymalną pokazuje również, że EQS skupił się na luksusie i komforcie jazdy, a nie na bezwarunkowych osiągach: skończyło się 210 kilometrów na godzinę.

Ale EQS oferuje pierwszorzędną wartość w innym obszarze: gwarancji na akumulator. Zamiast 160 000 kilometrów lub ośmioletniego standardu w branży, certyfikacja akumulatorów Mercedes-Benz obejmuje okres dziesięciu lat lub przebiegu 250 000 kilometrów.

Mercedes-Benz EQS

(Zdjęcie: Frank Phil)

Mercedes-Benz EQS: kompleksowe podejście

Nasza pierwsza podróż z EQS jako pasażera zajęła niecałe 45 minut, ale wystarczyło powiedzieć, że Mercedes-Benz zrobił wiele rzeczy dobrze ze swoim w pełni elektrycznym samochodem Klasy S. Nie tylko wszystko było warte gotówki w samochodzie. EQC obsłużone w EQS było, zostało też znacznie ulepszone. Rezultatem jest pojazd elektryczny, który na wiele sposobów wyznacza nowe standardy – pionier całkowicie elektrycznych modeli Daimlera. EQS wreszcie zapewnia możliwość pełnej aktywacji nowych funkcji pojazdu poprzez aktualizacje Over-the-Air (OTA). Istnieją również najnowsze systemy wspomagające kierowcę (podobne do Klasy S), funkcje bezpieczeństwa i techniczne sztuczki, takie jak różne scenariusze dźwiękowe podczas jazdy.

Mercedes-Benz EQS

(Zdjęcie: Frank Phil)

Oczywiście można argumentować, dlaczego Mercedes-Benz EQS nie jest wyposażony w technologię 800 V i jego zawartość o mocy ładowania 200 kW. Nawet przy maksymalnej prędkości ograniczonej do 210 kilometrów na godzinę jedno lub drugie może mieć problemy. Ale jeśli spojrzysz na cały pakiet, szybko zorientujesz się, że EQS nie bije żadnych rekordów prędkości ani przyspieszenia, ale jest wszechstronny pod wieloma względami. To jest dokładnie to, czym jest plik Ruch elektryczny.

Według Daimlera sprzedaż EQS ma zostać wydana w czerwcu i dopiero wtedy producent samochodów ogłosi ceny.

Możesz być tym zainteresowany

READ  Import pomimo wojny na Ukrainie: Polska i jej rosyjska ropa
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Published

on

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.

Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.

Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach

Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.

Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:

  1. Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
  2. Mercedes EQS 450+: 753 km
  3. Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
  4. SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
  5. Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
  6. Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
  7. Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
  8. BMW iX xDrive50: 633 km
  9. SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
  10. BMW i7 xDrive60: 625 km

Model Tesli

Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.

Dostęp ma wiele czynników

O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.

Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne

Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.

Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).

Ecotest: tak mierzy ADAC

W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.

Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.

Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:

  1. BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
  2. Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
  3. Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
  4. Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
  5. Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  6. BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
  7. Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
  8. Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  9. Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
  10. Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
  11. Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
  12. Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
READ  Brak oznak ożywienia gospodarczego: badanie: Niemcy mają mniej wykwalifikowanych pracowników

Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.

A na autostradzie?

Continue Reading

Economy

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –

Published

on

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Chińskie aplikacje zakupowe przyciągają klientów ogromnymi rabatami. Szef Otto Austria Group wyjaśnia, jakie triki można w tym osiągnąć. I krytykował.

Monachium – W gigantycznym sklepie Timo wiele produktów jest znacznie tańszych niż w lokalnych sklepach. Dostawca Otto ostro krytykuje machinacje chińskiego konkurenta i oskarża Timo o oszustwo.

Chińska aplikacja zakupowa Temu: Otto mówi o „systematycznym oszustwie”

Timo od dawna był krytykowany z wielu stron. Konkurencja mówi teraz także: „Nie boimy się konkurencji, ale ogólne warunki są nieuczciwe. To, co robią ci dostawcy, to systematyczne oszustwa” – powiedział Harald Götsche, prezes grupy Auto Austria korona.at Zacytowany. Jak twierdzi Gucci, około 65 procent paczek pochodzących z Chin jest błędnie deklarowanych. Jest on albo wart więcej niż podano, albo zamówienie jest pakowane w pojedyncze przesyłki, dzięki czemu nie trzeba płacić cła.

Grupa Otto jest bardzo wściekła na machinacje chińskiej aplikacji zakupowej Temu. © SOPA Obrazy/Imago

Jak twierdzi Gucci, konkurencji w jej obecnym kształcie nie da się już utrzymać: „Wiele kryzysów uderzyło w handel detaliczny jak nigdy dotąd, brakuje pieniędzy na giełdzie” – twierdzi Grupa Otto Austria W ubiegłym roku o 3,8 proc. Dopiero od 2028 r. zostaną podjęte działania przeciwko machinacjom Temu i innych usługodawców, krytykuje Juche, i do tego czasu oczekuje się, że co roku będzie przybywać od dwóch do czterech miliardów paczek Unia Europejska nadawca.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego rozważa podjęcie kroków prawnych przeciwko gigantowi handlowemu Temu

Chiński sprzedawca internetowy jest także solą w oku obrońców praw konsumentów. Centrum Doradztwa Konsumenckiego bada obecnie środki prawne przeciwko Timo. Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv) ostrzegało już firmę kilkakrotnie. Jak stwierdziła Ramona Pope, prezes vzbv, platforma będzie dezorientować potencjalnych klientów przypadkowymi rabatami i manipulacyjnymi projektami. Bardzo młoda grupa docelowa jest na to szczególnie narażona.

READ  Nowość Land of the Aces: Blind Flight trafia na Kickstartera w cztery godziny

Obecnie w Centrum Doradztwa Konsumenckiego trwa proces koordynacji w sprawie ewentualnego skierowania pozwu przeciwko Timo. Krytykowane jest przede wszystkim to, że dla klientów nie jest jasne, skąd biorą się wysokie rabaty. Temu odpowiedział już na roszczenia rzeczników konsumentów. Firma twierdzi, że z radością przyjmuje możliwość współpracy z grupami konsumentów: „Chcemy mieć pewność, że nasze praktyki są uczciwe”.rd/dpa)

Continue Reading

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Trending