Connect with us

Economy

Nagrzewnice olejowe — największy wykonawca instalacji grzewczych likwiduje obecnie swoją działalność związaną z olejem opałowym

Published

on

Nagrzewnice olejowe — największy wykonawca instalacji grzewczych likwiduje obecnie swoją działalność związaną z olejem opałowym
  1. Strona główna
  2. Praca

kreatura:

z: Amy Walker

Największy niemiecki inżynier ogrzewania Thermondo zawiesił ze skutkiem natychmiastowym sprzedaż wszystkich olejowych systemów grzewczych. I to pomimo faktu, że popyt wzrósł w tym roku.

BERLIN – Kodeks energetyczny budynku nie został jeszcze zdefiniowany, ale już wiadomo, że ogłoszono koniec ogrzewania kopalnego. Branża się przygotowuje pompy ciepłaod 2024 r. instalacje grzewcze na biomasę, gazowe i olejowe muszą być instalowane tylko w wyjątkowych przypadkach. Jedna firma robi nawet kolejny krok: od tej pory inżynier ogrzewania Thermondo nie będzie już sprzedawał grzejników olejowych.

Wymiana ciepła musi być szybsza.

Czołowy inżynier ds. ogrzewania w Niemczech napisał: „Wraz z trwającą dyskusją na temat reformy GEG ponownie wzrosło zapotrzebowanie na systemy olejowe”. Ale berlińska firma nie chciała już mieć nic wspólnego z brudnymi obiektami. „Każda kilowatogodzina oleju opałowego emituje około 266 gramów dwutlenku węgla – przy średnim zużyciu 20 000 kilowatogodzin, czyli około 5,3 tony rocznie”, mówi Thermondo. Z tego powodu kotły olejowe zostaną wycofane z oferty ze skutkiem natychmiastowym. Zamiast tego zostaną zintensyfikowane prace związane z pompami ciepła i systemami energii słonecznej.

Od 2024 r. rząd federalny chce zezwolić na instalację systemów grzewczych na czysty olej tylko w wyjątkowych przypadkach. Jednak teraz ponownie cieszą się zwiększonym popytem. © Song David Indian/dpa

Każdy, kto już zamówił podgrzewacz olejowy Thermondo, nadal go otrzyma. Istniejące systemy również muszą być nadal konserwowane, ale zostaną zainstalowane tylko gazowe pompy ciepła i systemy grzewcze. Ale ten ostatni również zostanie wkrótce wycofany w Thermondo: „Chcielibyśmy zatem, aby politycy szybko wyjaśnili kwestię GEG i aby zasada 65% EEG dla nowych systemów grzewczych zaczęła obowiązywać od 2024 r., abyśmy mogli również zaplanować kolejne kroki tutaj, a najpóźniej od 2024 roku będziemy mogli bardzo wyraźnie skoncentrować się na pompie ciepła”. Eben.

„Transmisja ciepła musi nadal nabierać tempa: paliwa kopalne są wycofywane. Szybka instalacja systemu ogrzewania olejowego, który następnie wytwarza tony CO2 przez 20 lat, nie ma ani ekologicznego, ani finansowego sensu” – mówi dyrektor generalny i założyciel Thermondo. Phillip Pouzer w sprawie decyzji

READ  Polska domaga się 1,3 biliona euro odszkodowania

Według własnych informacji Thermondo jest największą firmą zajmującą się instalacjami grzewczymi w Niemczech. Firma powstała w Berlinie w 2013 roku. Firma zatrudnia 500 stałych rzemieślników, a firma zatrudnia łącznie 800 osób. Thermondo weszło na rynek pomp ciepła dopiero w 2022 roku, wcześniej montowano tylko olejowe i gazowe systemy grzewcze.

Branża ciepłownicza przeżywa największy rozkwit od lat 90

Wśród kontrowersji branża ciepłownicza przeżywa boom. Federalne Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Ciepłowniczego (BDH) poinformowało we wtorek, że branża rzadko sprzedawała tyle grzejników, co tej wiosny. Po sprzedaży 980 000 grzejników w całym 2022 roku stowarzyszenie uważa, że ​​w tym roku może zostać sprzedanych ponad 1 milion systemów. Według szefa oddziału BDH, Ralpha Kerika, liczba ta przypada na połowę lat 90. podzielić pompy ciepłaGdzie sprzedaż wzrosła o 111 proc.

Jednak nie tylko pompy ciepła neutralne dla klimatu są szczególnie często sprzedawane. Według informacji ponad połowa nowych stacji będzie opalana gazem. Stowarzyszenie odnotowało tu 14-procentowy wzrost. W przypadku olejowych systemów grzewczych producenci podwoili sprzedaż w stosunku do roku poprzedniego i sprzedali 21,5 tys. systemów.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Kłopoty zjazdowe: elektryczne Mustangi idą w rzędach

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Tylko na początku sezonu grillowego
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Kłopoty zjazdowe: elektryczne Mustangi idą w rzędach
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending