Connect with us

Economy

upaść do przodu? Gra handlowa: 2022 to nie 1929

Published

on

upaść do przodu?  Gra handlowa: 2022 to nie 1929

Wieczne byki i prorocy krachów reprezentują różne bieguny prognoz giełdowych i nie szczędzimy w porównaniu z nimi wydatków, aby nadać czyjejś ocenie większą wagę: rok 1929 odgrywa znaczącą rolę w przewidywaniach proroków krachów, początek „Wielkiego Kryzysu” . twórcy Gra w zawody Poświęcili film na YouTube temu sensacyjnemu tematowi i zadali sobie pytanie, jak porównywalne jest 20 lat przed niesławnym „Czarnym Piątkiem” z 1929 roku z ostatnimi 20 latami obecnego stulecia.

Idą też pod prąd odwrócona krzywa dochodowości Co wielu analityków interpretuje jako absolutny zwiastun zbliżającej się recesji i upadku. odwrócona krzywa dochodowości To znaczy uproszczonyRentowność krótkoterminowych amerykańskich obligacji skarbowych jest wyższa niż długoterminowych amerykańskich obligacji skarbowych.

Upadek: lata giełdowe od 1909 do 1929

Jeśli więc przeanalizujecie okres od 1909 do 1929 roku – nawet dzisiaj można dostrzec pewne podobieństwa. Nawet patrząc na historyczny wykres Dow, można zauważyć, że były dwie główne korekty (1916-17 i 1919-1921), które doprowadziły do ​​długiego rajdu, którego kulminacją był rok 1929. Był to wzrost Dow z 63,90 (sierpień 1921 r.) ) do 386,10 pkt (wrzesień 1929). W zastosowaniu do dnia dzisiejszego można go porównać do krachu dotcomów z 2000 roku i kryzysu finansowego z 2008 roku.

Od tego czasu cena wzrosła z 6470 (marzec 2009) do 36950 (styczeń 2022). Jeśli umieścisz wskaźnik inflacji na wykresie historycznym, zobaczysz, że wzrostowi od 1922 do 1929 roku towarzyszyła umiarkowana inflacja (od zera do dwóch procent), co umożliwiło bankowi centralnemu prowadzenie ekspansywnej polityki pieniężnej.

Sytuacja była podobna jak w latach 2010-2020, bo tam też inflacja wahała się od zera do 2%, a polityka banku centralnego była bardzo ekspansywna. Ponieważ ostatnio odwrócona krzywa rentowności wskazuje na nadchodzącą recesję, wielu inwestorów obawia się, że to dopiero początek kryzysu i że wielki rynek akcji dopiero nadejdzie. Już w latach 2000 i 2006 odwrócona krzywa dochodowości wskazywała na nadchodzącą wyprzedaż. Oto wykres rentowności 30-letnich i 3-miesięcznych amerykańskich obligacji skarbowych, zakreślone obszary to okresy z odwróconą krzywą dochodowości:

READ  Historyczny punkt zwrotny w Polsce, ale na zwycięzców wyborów czekają trudne zadania

Krzywa powrotu awarii

Trade Game: Dlaczego więc tym razem miałoby być inaczej?

Według analityków Game of Trades odpowiedź wymaga spojrzenia na krzywą rentowności w latach 1910-1930. Już w grudniu 1927 r. kształtowała się odwrócona krzywa dochodowości, podobnie jak miało to miejsce prawie 80 lat później, w lipcu 2006 r. Jednak rynek, choć bardzo słaby i bardzo kruchy, nadal rósł w latach 1928-29 i 2006-07. Jak sytuacja wygląda dzisiaj, czy spodziewany jest podobny interwał, zanim ceny faktycznie spadną?

Według analityków Game of Trades odpowiedź na to pytanie można znaleźć w liczbach bezrobotnych pokazanych tutaj na wykresie powyżej Dow Jones:

Krach stóp procentowych

Odwrócona krzywa dochodowości nie prowadzi do natychmiastowego krachu

Chociaż krzywa rentowności odwróciła się już w grudniu 1927 r., spadki na giełdzie rozpoczęły się dopiero we wrześniu 1929 r., prawie dwa lata później. I tylko wtedy, gdy liczba bezrobotnych znacznie wzrosła. Analitycy Game of Trade wyciągają z tego wniosek, że odwrócona krzywa dochodowości niekoniecznie prowadzi do natychmiastowej sprzedaży na giełdzie. W przeszłości giełda załamywała się tylko wtedy, gdy rosło bezrobocie. Ta sama sytuacja dotyczy 2006 r., kiedy rynki nadal rosły pomimo odwróconej krzywej dochodowości, aż do momentu, gdy bezrobocie zaczęło rosnąć. W lipcu 2006 roku indeks Dow Jones znajdował się na poziomie około 10 800 punktów. Najwyższy poziom przed wybuchem kryzysu finansowego był w październiku 2007 r. na poziomie ok. 14,2 tys. pkt. Oto wykres Dow Jones z liczbami bezrobotnych za okres od 2002 roku:

Krach krzywej rentowności Dow

Na dzień dzisiejszy stopa bezrobocia jest nadal bardzo niska. Nie mogę mówić o wzroście.

Krach bezrobocia

Dopóki liczba bezrobotnych nie wzrośnie dramatycznie, załamanie na rynkach finansowych jest mało prawdopodobne, twierdzą analitycy z Game of Trades. Jak pokazano w poprzednich filmach Game of Trades, istnieje kilka ważnych wskaźników, które mogą wcześnie pokazać trend na giełdzie. Oprócz danych dotyczących bezrobocia, niektóre z najczęściej obserwowanych wskaźników obejmują indeks budownictwa mieszkaniowego, indeks dolara amerykańskiego, rentowność obligacji śmieciowych, różnice w rentowności między obligacjami amerykańskimi i nieamerykańskimi, indeks zmienności oraz dane dotyczące inflacji, które Game of Trade producenci wykorzystują w swojej działalności. Analityka.

READ  Chiny: Rynki wschodzące oddzielają się od produkcji, oto konsekwencje

Dane kursu https://us.tradingview.com

Ujawnienie zgodnie z § 80 WpHG w celu potencjalnego konfliktu interesów:

Autor tego wpisu oświadcza, że ​​w każdej chwili może inwestować, analizować lub komentować każdy z wymienionych instrumentów finansowych. Może to prowadzić do konfliktu interesów. Autor utrzymuje jednak, że każda analiza i każdy komentarz rynkowy zostały przygotowane zgodnie z wymogami należytej staranności, w szczególności z obowiązkiem rzetelnego raportowania, wymaganej wiedzy, staranności i sumienności.
Niniejsza publikacja nie stanowi porady inwestycyjnej ani rekomendacji kupna lub sprzedaży papierów wartościowych lub innych instrumentów finansowych. Wyniki osiągnięte w przeszłości nie stanowią gwarancji przyszłych wyników. Przedstawione analizy mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić indywidualnych porad inwestycyjnych. W związku z tym wykluczona jest odpowiedzialność za bezpośrednie i pośrednie konsekwencje tych sugestii.

Czytaj i pisz komentarze, kliknij tutaj

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Wolne Miasto Gdańsk również oficjalnie oddzieliło się od Mark-Frankfurter Zeitung w 1923 roku
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Odżywianie - Teterow - Schlachthof Teterow: operatorzy inwestują miliony więcej - Ekonomia

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Ubezpieczyciel VIG w pierwszej połowie roku wraz ze wzrostem szkód sztormowych - gospodarka -
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending