Connect with us

Tech

Pierwszy lot helikopterem „Prowess” nad Marsem został przełożony

Published

on

NASA chce po raz pierwszy pozwolić helikopterowi „kreatywnemu” przelecieć nad Czerwoną Planetą. Zadanie z wieloma trudnościami.

Mały „pomysłowość” helikoptera na Marsie. Zdjęcie: Jpl-Caltech / ZUMA Wire / dpa (Zdjęcie: dpa)
(Zdjęcie: Jpl-Caltech / ZUMA Wire / dpa)

Waszyngton – NASA ogłosiła bardzo specjalną prezentację, sporządzając historyczne porównanie.

17 grudnia 1903 roku bracia Wright jeden po drugim wystartowali w Północnej Karolinie w samolocie z napędem. Maszyna pozostawała w powietrzu przez dwanaście sekund podczas pierwszego na świecie lotu zmotoryzowanego – 36 metrów, który przeszedł do historii. Teraz nastąpi dziewiczy lot na Marsa – a kilka godzin później filmy zostaną opublikowane. Jednak wszyscy zainteresowani będą musieli trochę poczekać na te zdjęcia, niż planowano.

Z powodu problemów technicznych NASA musiała odłożyć pierwszy lot helikopterem nad inną planetą. Mały helikopter „Creativity”, który wylądował na łaziku „Persevering” na Marsie w lutym, wystartuje teraz najwcześniej 14 kwietnia, za pośrednictwem tweeta NASA w sobotę (czasu lokalnego). Wcześniej 11 kwietnia był najwcześniejszą możliwą datą rozpoczęcia. Helikopter ma rozpocząć erę lotnictwa na Czerwonej Planecie.

Tło: Pod koniec lutego „kreatywność” została umieszczona w brzuchu „wytrwałego” łazika po 203 dniach lotu w suchym jeziorze kraterowym Jiezero na Marsie. „Wytrwałość” to eksploracja tego jeziora w ciągu najbliższych dwóch lat. Rozwój i budowa kosztowały około 2,5 miliarda dolarów i trwały osiem lat. Pojazd będzie poszukiwał śladów dawnego życia drobnoustrojów na Marsie oraz badał klimat i geologię planety.

Lata skrupulatnej pracy poprzedziły dziewiczy przelot 1,8-kilogramowego małego helikoptera na pokładzie. Wyzwania „kreatywności”:

Zimno: Jeszcze kilka dni temu „wytrwały” łazik chronił „kreatywność” na Marsie. Wbudowane grzejniki zapobiegały zniszczeniu elektroniki pokładowej przy minus 90 stopniach. „Chociaż odkrycie powierzchni Marsa będzie dużym wyzwaniem, samo przeżycie pierwszej nocy na powierzchni Marsa bez ochrony sondy i obsługi jej będzie jeszcze większym wyzwaniem” – powiedział główny inżynier Bob Ballaram. Mała maszyna już pokonała tę przeszkodę.

Sytuacja właściwa: Ponieważ następna osoba, która może stworzyć „kreatywność” w środku miejsca startu o wymiarach dziesięć na dziesięć metrów, znajduje się obecnie w odległości około 250 milionów kilometrów, mały helikopter musiał bardzo się postarać. Po opuszczeniu z łazika rozpoczął kilkudniowy proces, podczas którego „pomysłowość” została oddzielona od pojazdu i przeniesiona za pomocą dźwigni sprzęgła w obu czterech pojazdach.

Cienka atmosfera: W dobrych warunkach pogodowych zespół NASA chciał zezwolić na start. Wirniki powinny następnie przyspieszyć do 2537 obrotów na minutę i wyzwolić „kreatywność” zgodnie z planem podczas pierwszej historycznej podróży. Plan: unosi się trzy metry podczas operacji, pozostaje w powietrzu przez 30 sekund i ląduje ponownie po około 40 sekundach. Będzie coraz więcej śmiałych lotów.

Podczas wypraw na Marsa łopaty wirnika muszą obracać się wielokrotnie szybciej niż na Ziemi. Ponieważ chociaż przyciąganie grawitacyjne Marsa jest około jednej trzeciej ziemskiej, atmosfera na powierzchni ma tylko jeden procent grubości w porównaniu. „Innowacja” pobiera energię do tego napięcia ze swojej baterii zasilanej przez ogniwa słoneczne.

W rzeczywistości, według MiMi Aung, dyrektora projektu „kreatywność”, ostatnie testy również były satysfakcjonujące dla NASA: „Sprawdziliśmy profil energetyczny w kategorii„ Kreatywność ”: bardzo zdrowy, bardzo dobry”. Czujniki i komputery helikoptera zostały włączone i działały idealnie, a łopaty wirnika zostały wysunięte i uruchomione: „Zakończyliśmy test wirnika przy niskiej prędkości 50 obr / min”.

Szczęśliwe szczęście historyczne

Inżynierowie ukryli coś wyjątkowego pod ogniwami słonecznymi helikoptera: mały kawałek materiału z samolotu braci Wright przymocowany do kabla. Obaj mężczyźni nie tylko uczestniczyli w pierwszym zmotoryzowanym locie na Ziemi. Będzie też pośrednio uczestniczyć w pierwszym locie na Marsa.

© dpa-infocom, dpa: 210411-99-157078 / 3

READ  Face ID: iOS 15 usuwa luki w rozpoznawaniu twarzy Apple
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam

Published

on

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam
Zdjęcie: Studio gier Arrowhead

Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.

Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe

Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.

Uważajcie nurkowie,

Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.

Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że ​​został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.

To są terminy

Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:

  • 6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
  • 30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
  • 4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation

Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.

Problem dotyczy wielu graczy

To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.

READ  Sony przedstawia projekt okularów PS5

Continue Reading

Tech

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Published

on

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.

reklama

W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.

Profesor Christian Henner Hentsch

O kwestii interpretacji mówi profesor Christian Henner Hensch

W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.

Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.

Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.

Odcinek 108:


Tutaj znajdziesz wszystkie poprzednie odcinki:


(Skrobia)

Do strony głównej

READ  Gra Terraria na PC dotyczy recenzji LEGO Ideas
Continue Reading

Tech

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Published

on

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Apple pracuje nad wieloma nowymi funkcjami dla aplikacji wbudowanych w iOS. Słynna plotka o Apple gotuje. W związku z tym powinny nastąpić poważne zmiany w kilkunastu programach magazynowych – od projektu, przez funkcjonalność AI, aż po całkowite przeprojektowanie. Niektóre szczegóły już wyciekły. Obiecują, że iOS 18 będzie bardziej odpowiedni po dość umiarkowanej aktualizacji do iOS 17. Zmiany dotyczą też ekranu głównego, który ma być bardziej płynnie zaprojektowany – m.in. bezpłatne umieszczenie ikon.

reklama

W nowej aplikacji Mapy po raz pierwszy pojawią się tzw. trasy niestandardowe, za pomocą których będzie można samodzielnie zdefiniować trasę. Mapy topograficzne – na przykład do pieszych wędrówek – są również zaplanowane tak, jak w watchOS 10. Apple Music po raz pierwszy w iOS 18 powinno mieć możliwość automatycznego tworzenia list odtwarzania – przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji. Apple Mail może mieć nowy wygląd i funkcjonalność AI. Aplikacja SMS otrzymuje długo oczekiwane wsparcie dla standardu przesyłania wiadomości RCS. Planowany jest zintegrowany dyktafon i wyświetlanie symboli matematycznych dla notatek.

Mówią, że Apple chce całkowicie przebudować kalkulator, łącznie z funkcją daty. Wprowadzono również poważne zmiany w aplikacjach do zdjęć i fitness, ale szczegóły są nadal niejasne. Aplikacja Apple Health otrzyma nowe funkcje AI. Rozwiązanie Freeform do mapowania myśli zawiera nowe sceny ułatwiające nawigację po dokumentach. Safari po raz pierwszy otrzyma funkcje AI i obiecuje innowacje w interfejsie.

Wreszcie Apple chce także ulepszyć Pages, Numbers i Keynote za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, a Skróty powinny umożliwiać łatwiejszą automatyzację złożonych zadań. Istnieją również doniesienia o integracji kalendarza z aplikacją Przypomnienia – Bardzo logiczny krok. Czas pokaże, czy Memories wymrze jako samodzielna aplikacja w dłuższej perspektywie.

READ  Sony przedstawia projekt okularów PS5

iOS 18 zadebiutuje na WWDC w czerwcu. Jest i pozostaje flagowym systemem operacyjnym Apple. Nowa funkcjonalność sztucznej inteligencji prawdopodobnie trafi do systemu MacOS i innych platform Apple.



(licencjat)

Do strony głównej

Continue Reading

Trending