Connect with us

Economy

Seliński wspomina Melnika jako ambasadora w Berlinie

Published

on

Seliński wspomina Melnika jako ambasadora w Berlinie
  1. Gazeta Fulda
  2. Ekonomia polityczna

kreatura: aktualizacja:

Andrey Melnik, Ambasador Ukrainy w Niemczech. © Michael Kappeler / D

Ambasador Ukrainy Melnik przez kilka miesięcy ostro krytykował rząd federalny. Ostatnio on sam znalazł się pod presją zarzutów o umniejszanie wagi Holokaustu. Teraz musi opuścić Berlin.

Kijów/BERLIN – Ambasador Ukrainy Andrei Melnik musi opuścić stanowisko w Niemczech. 46-letniego dyplomatę wezwał prezydent Wołodymyr Zełenski, a także ambasadorowie Ukrainy w Norwegii, Czechach, na Węgrzech i w Indiach. Powodów nie wymieniono w dekrecie opublikowanym przez Kancelarię Prezydenta w Kijowie.

Selenskyj mówił o naturalnym procesie. „Ta kwestia rotacji jest powszechną częścią praktyki dyplomatycznej” – powiedział w sobotnim nagraniu wideo, nie wymieniając żadnego z pięciu ambasadorów. Początkowo nie było jasne, czy po dymisji Melnik zostanie ambasadorem na innym wysokim stanowisku w Kijowie lub gdzie indziej.

Ambasada Ukrainy w Berlinie odmówiła skomentowania dekretu. Według czeskich mediów rzeczniczka ukraińskiej ambasady w Pradze mówiła o planowanej zmianie kilku ambasadorów.

– Niemieckie Ministerstwo Spraw Zagranicznych nie zostało jeszcze poinformowane o zwolnieniu ambasadora – powiedziała na prośbę rzeczniczka niemieckiego MSZ.

Melnik był głośnym krytykiem rządu federalnego

Melnik wyrobił sobie markę nie tylko jako zaciekły krytyk rządu federalnego od początku agresywnej wojny Rosji z Ukrainą. Wielokrotnie krytykował prywatnie politykę Niemiec wobec Rosji. Ale ostatnio 46-latek znalazł się pod ostrzałem za wypowiedzi na temat ukraińskiego nacjonalisty i antysemity Stepana Bandery.

Gazety „Bild” i „Süddeutsche Zeitung” kilka dni temu donosiły, powołując się na źródła ukraińskie, że Melnika należy wezwać i przekazać do MSZ w Kijowie. Bild napisał, że jesienią może zostać zastępcą sekretarza stanu.

Melnik jest ambasadorem w Niemczech od stycznia 2015 r. – wyjątkowo długa, jak na dyplomatę, kadencja na jednym stanowisku. Komentatorzy w Kijowie również powiedzieli w sobotę, że jest to około dwa razy dłuższy niż zwykle czas publikacji.

READ  Wszczęcie ważnego wycofania napoju: Producent pilnie ostrzega przed spożyciem

W ostatnich miesiącach dyplomata wywołał również poruszenie ostrą krytyką kanclerza Olafa Scholza (SPD). Schulze i jego ministrowie byli m.in. oskarżeni o zbyt niechętne przekazywanie broni do walki z rosyjskimi napastnikami na Ukrainie.

Zarzut o niedocenianie Holokaustu

W zeszłym tygodniu sam został skrytykowany za wypowiedzi na temat ukraińskiego nacjonalisty i antysemity Stepana Bandery. Bandera był liderem radykalnego skrzydła Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów (OUN) podczas II wojny światowej. Nacjonalistyczni rewolucjoniści z zachodniej Ukrainy byli odpowiedzialni za wypędzenia motywowane etnicznie w 1943 r., w których zginęło dziesiątki tysięcy polskich i żydowskich cywilów.

W rozmowie z dziennikarzem Tilo Jungiem Melnik zaprzeczył, jakoby Bandera był masowym mordercą Żydów i Polaków. Nacjonalista był celowo demonizowany przez Związek Radziecki. Następnie izraelska ambasada oskarżyła ambasadora o „zniekształcanie faktów historycznych, umniejszanie Holokaustu i znieważanie tych, którzy zabili Banderę i jego lud”.

Potem bystry Melnyk przez kilka dni nic o tym nie mówił, po czym odpowiedział na zarzuty tweetem we wtorek. Swoje słowa skierował również wyraźnie do „drogich obywateli żydowskich”. Melnick postawił absurdalne zarzuty, które zdecydowanie odrzucił. „Każdy, kto mnie zna, wie: zawsze potępiałem Holokaust w najostrzejszych słowach”. Zbrodnie nazistów w Holokauście są wspólną tragedią Ukrainy i Izraela.

Reakcje polityczne Berlina

Wiceprzewodnicząca Bundestagu Catherine Goering-Eckardt złożyła hołd Melnikowi po tym, jak jego dymisja stała się znana. „Andrei Melnik zrobił wszystko, co mógł dla swojego kraju. Jest jednoznacznym i niestrudzonym głosem na wolną Ukrainę” – powiedziała zielona polityk, ale podkreśliła, że ​​nie zgadza się z Melnikiem, jeśli chodzi o Banderę. Mimo wszystko życzę mu wszystkiego Powodzenia dla siebie osobiście, dla jego przyszłej służby, a przede wszystkim dla swojego kraju.

Melnyk niedawno przyznał się do błędów w komunikacji. Powiedział „Schwäbische Zeitung”, że rozumie krytykę skierowaną pod jego adresem. „Wszyscy jesteśmy ludźmi i popełniamy błędy. Próbujesz również korygować te błędy i uczyć się na nich. Wracając do przeszłości, żal mi wielu emocjonalnych wyrażeń.” Ambasada Ukrainy w Berlinie opublikowała w piątek wywiad na swojej stronie internetowej.

READ  Konkurencja w witrynie niszczy demokrację

Odnosząc się do rosyjskiego ataku na jego kraj, Melnik powiedział: „Moja praca dyplomaty tutaj w Niemczech stała się polityczna. (…) Nawet jeśli nie chciałem. Jego „misją” jest sprawienie, by ludzie tutaj w Niemczech zrozumieli co oznacza najkrwawsza wojna na naszym kontynencie od czasu wojny

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Niemcy importują ogromne ilości energii elektrycznej z sąsiednich krajów

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Wall Street wyraźnie na czerwono - Indeks DAX poniżej 15 100 - BioNTech zyskuje na popularności w leczeniu raka - UE pozwala na pomoc linii lotniczej KLM - Bechtle, VW i MorphoSys pod mikroskopem
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Konkurencja w witrynie niszczy demokrację
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending