Connect with us

entertainment

Pełnometrażowy film fabularny: „Niko” – historia szoku, odwagi i przyjaźni

Published

on

Pełnometrażowy film fabularny: „Niko” – historia szoku, odwagi i przyjaźni


Niko jest pielęgniarką geriatryczną, która potwierdza swoje życie i kocha swoją pracę. Ale rasistowski atak po przyjęciu w ogrodzie zmienia wszystko.

Jakie skutki mogą mieć na człowieka ataki rasistowskie? Widzowie mogą to zrozumieć w bardzo wrażliwym i emocjonalnym filmie fabularnym w reżyserii Elaine Gering, w którym główna bohaterka Nico (Sarah Fadelat) pozwala nam odczuć straszne konsekwencje, jakie rasizm może mieć na ciało i umysł.

„Po prostu mnie popchnęłaś, czy co?!” – Wszystko zaczyna się od stłuczki w drodze do domu. W rzeczywistości Niko była wcześniej szczęśliwą i pewną siebie kobietą, która cieszyła się życiem. Ale rasistowski atak po przyjęciu w ogrodzie zmienia wszystko. Niko niemiecko-perski zostaje pobity przez grupę mężczyzn prowadzonych przez agresywną kobietę i budzi się w szpitalu – po czym jest ledwo rozpoznawalna.

Karate jako punkt wyjścia

Raz po raz Niko jest nękany przez retrospekcje straszliwego ataku. 180-stopniowa przemiana z kochającej zabawę pielęgniarki geriatrycznej w zamkniętą, przestraszoną, wściekłą kobietę pokazuje, jak traumatyczne może mieć ciało i psychikę. W karate Niko znajduje ujście dla własnych uczuć. Ale chociaż wyczerpujący program treningowy mistrza świata karate Andy pomaga jej kierować jej emocjami, szybko staje się jasne, że takich psychologicznych konsekwencji po prostu nie da się odepchnąć.

Nico stopniowo traci kontakt ze sobą i swoim dawnym życiem. Jej relacje z najlepszą przyjaciółką Rosą (Java Asfadja) i pacjentami w pracy również zaczęły się rozpadać. Dopiero gdy Niko poznaje Macedończyka Ronnie (Sarah Klimouska), związek między dwiema kobietami rozwija się, powodując, że Niko zastanawia się, jaką obrał drogą.

Wnikliwe rozmowy

„Nico” jest nie tylko debiutem filmu Ellen Gering, ale także ostatnim dziełem głównej aktorki Sarah Fadelat w jej studiach producenckich w Niemieckiej Akademii Filmowej i Telewizyjnej w Berlinie (DFFB). Film znajduje się w preselekcji do Niemieckiej Nagrody Filmowej 2022 w kategorii Film Fabularny. W 2021 roku Fadila otrzymała nagrodę „Najlepszej młodej aktorki” za rolę Nico na Festiwalu Filmowym Maxa Ophelsa. Artystka wizualna Francie Fabritz była również zaangażowana w przygotowanie scenariusza.

READ  Eskadry bojowe Patriotów w drodze do Polski

Z „Niko” trio z powodzeniem realizuje tematy takie jak przyjaźń, usamodzielnienie i przezwyciężanie traumy w sposób wrażliwy i przemyślany. „Poradziliśmy sobie z naszym gniewem i bezradnością wobec faktu, że rasizm i seksizm są nadal częścią naszego codziennego życia” – czytamy w oświadczeniu reżyserii i koprodukcji. Aby jak najwierniej wyrazić tę złość, zdecydowano się na wykorzystanie postaci filmowych, które oferują znaczące obszary identyfikacji. Mówi się, że od początku używano wielu improwizowanych przedmiotów.

Te elementy są szczególnie widoczne w szczerych i delikatnych dialogach między Nico a jej pacjentką Brigitte. Swoim debiutem scenarzystom udało się nakręcić porywający, pełen humoru i przemyślany film na temat, który niestety pozostaje wszechobecny.

Nico, Niemcy 2021, ok. 79 minut, FSK 12, Eileen Gering, Sarah Fadelat, Sarah Klimuska, Jafé Asifedga, Andreas Marquardt, Brigitte Kramer, Isidoro Fernandez-Mumbilier i Sabrina Tanin.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

Activision uruchamia w Polsce nowe studio: Elsewhere Entertainment

Published

on

Activision uruchomiło zupełnie nowe, wewnętrzne studio: Elsewhere Entertainment. Siedziba studia znajduje się w Warszawie, a dodatkowe zasoby znajdują się w Stanach Zjednoczonych. Elsewhere Entertainment koncentruje się wyłącznie na tworzeniu nowej, definiującej narrację i gatunek serii AAA.

Zespół deweloperski został zbudowany od podstaw jako wyróżniające się niezależne studio zajmujące się tworzeniem inspirującego środowiska dla odważnych i różnorodnych pomysłów. Celem zespołu jest stworzenie marki, która będzie miała trwały wpływ poza grami.

W skład zespołu wchodzą eksperci, którzy pracowali przy takich grach jak The Last of Us, Uncharted, Wiedźmin, Cyberpunk, Destiny, Tom Clancy’s The Division i Far Cry. Studio ma również do zaoferowania wiele wolnych stanowisk pracy.

Johna K. |