Connect with us

Economy

4 czerwca 2022 – Międzynarodowy komunikat prasowy

Published

on

4 czerwca 2022 – Międzynarodowy komunikat prasowy

Strony opinii wielu zagranicznych gazet zajmują się bilansem po ponad 100 dniach wojny na Ukrainie. (Imago/Fastub Images/Multi Muller)

Jak podsumował to ekwadorski dziennik EL COMERCIO z Quito: „Sto dni po rozpoczęciu wojny wciąż istnieją dwa jasne stanowiska: jedno jest całkowicie za Ukrainą i potępia Rosję. Drugie próbuje znaleźć jakiś rodzaj uzasadnienia dla rosyjskiej ofensywy, ale prawdziwy atak trzeba przyznać, że każda wojna nie jest konieczna, niesprawiedliwa i tylko boli, Zachód na czele z USA i Unią Europejską wyraźnie potępił rosyjską inwazję na Ukrainę i nałożył sankcje na Moskwę Coraz więcej zagranicznych firm i aktywów opuszcza Rosję Rosyjscy oligarchowie są skonfiskowani, z wyjątkiem tych wszystkich wysiłków, które jak dotąd niewiele zmieniły, by zmienić popularność rosyjskiego prezydenta Putina w Inside, szerzy mit o zagrożeniu ze strony NATO i potrzebie ochrony żyjących Rosjan. w Donbasie Nic nie wskazuje na przedwczesny koniec wojny”, BEMER kt EL COMERCIO z Quito.

Hiszpańska gazeta codzienna świat Mówi: „Jeszcze nie można ocenić skutków wojny dla sytuacji geopolitycznej w Europie i na świecie. Putin nie liczył na bohaterski opór Ukraińców, a Rosjanie ponieśli ciężkie straty w 100 dni wojny, zwłaszcza wśród młodych rekrutów. Jednak istnieje silna nierównowaga sił, które ostatnio Rosja może posunąć się dalej w Donbasie. Światowe demokracje nie mogą porzucić Ukrainy, ponieważ w grę wchodzi nic innego jak przyszłość liberalna demokracja Szczyt NATO w Madrycie pod koniec miesiąca powinien dać sygnał, że obrona przed tymi zagrożeniami jest wzmacniana” , świat z Madrytu.
„100 dni Władimira Putina” to nagłówek polskiego dziennika RZECZPOSPOLITA Pisze: „Po brutalnym przebudzeniu się z jego imperialnych marzeń, Władimirowi Putinowi pozostaje tylko wojna na wyniszczenie z Ukrainą. Obecnie front między armią ukraińską i rosyjską ma prawie 1000 km, a Rosjanie zajmują około jednej piątej terytorium Ukrainy — obszar wielkości Czech i Słowacji łącznie. i przez sto dni Rosjanie nie wiedzieli, co zrobić ze swoją grabieżą.Przed wojną 84 procent ludności tego, co znajdowało się pod okupacją rosyjską część regionu chersońskiego identyfikowała się jako ukraińska. Powoli i z wielkim trudem Kreml zaczął uświadamiać sobie, że ludzie tam nie byli Rosjanami, ale naród Oddzielny ma swoją kulturę i historię” – zauważa. RZECZPOSPOLITA z Warszawy.
The Zurych nowe czasy Opowiada o wojnie na wyniszczenie, która jest sprawdzianem nerwów i pyta: „Czy Zachód zda test? Kanclerz Schultz ciągle obiecuje nową broń Kijowską, ale niewiele się dzieje. Podczas gdy Waszyngton i Londyn nie pozostawiają wątpliwości co do swoich intencji, inni są Rozmowa z Putinem, tak jak robili to Macron i Schulz, jest dobrym sposobem na utrzymywanie kontaktu, działa jak cisza, gdy słabnie poparcie dla Ukrainy, w tym odmowa udzielenia gwarancji bezpieczeństwa w Kijowie po wojnie, na przykład poprzez perspektywa wejścia do Unii Europejskiej drugorzędne znaczenie dla nich Wrażenie może być mylne, ale na tym poziomie Berlin i Paryż stają się mimowolnymi pomocnikami Kremla „umrzeć” Nowa Zelandia ze Szwajcarii.
Duńska gazeta Jyllands-Posten Komentarze na temat nowego pakietu sankcji UE wobec Rosji: „To po raz kolejny zaciśnięcie pięści, między innymi poprzez zatrzymanie importu rosyjskiej ropy drogą morską. Jednak najbardziej imponującą jak dotąd reakcją Zachodu na agresję Putina była jego jedność. Wspaniała, jeśli na Kremlu prezydent uważa, że ​​jeśli sądzi, że swoim atakiem na Ukrainę może podzielić UE, to całkowicie się mylił. Front wciąż się trzyma, a NATO również na nowo odkryło swoją dawną solidarność. Ale w tym celu kraje takie jak Niemcy i Francja zerwać kontakty zwłaszcza z Moskwą. Jaki jest sens nakładania sankcji przez Unię Europejską na Putina, a następnie repromowania go przez poszczególnych członków? Unia jest silniejsza, gdy mówi jednym głosem. Jyllands-Posten z Aarhus.

Jak podkreśla chorwacka gazeta JUTARNJI LIST z Zagrzebia o jedności Europejczyków: „Nawet jeśli skutki nowych sankcji UE wobec Rosji nie były odczuwalne przed latem, a być może nawet przed jesienią, jest to ważny i odważny krok dla Europy , co sama rosyjska agresja na Ukrainę. Na pewno nie. Wojna na Ukrainie wkrótce się skończy, ale wraz z wdrożeniem szóstego pakietu sankcji prawdopodobieństwo tego jest jeszcze większe.”

włoska gazeta Corriere della Sera Narzeka, że ​​próby znalezienia rozwiązania w drodze negocjacji są bardzo niejednoznaczne: „Nie chodzi o to, że nie było dyplomacji. Jest wiele przykładów. Ale nie ma odpowiedzialności na froncie dyplomatycznym przez potężnego, wpływowego gracza z umiejętnościami strategicznymi – w innymi słowy: wyznaczanie celów i wytrwałe dążenie” – prowadzi Corriere della Sera z Mediolanu.

Chiński dziennik LIANHE BAO odnotowuje zmianę strategii USA w wojnie na Ukrainie: „Stany Zjednoczone były pierwszym krajem, który zaczął wspierać Ukraińców, którzy walczą dzielnie za pomocą ciężkiej broni. Waszyngton obiecał również znacznie zmniejszyć wydajność Moskwy i jej sojuszników w ekonomiczne. Presja, a tym samym zmusiła ją do zaprzestania strzelania. Bilans po trzech miesiącach jest mniej pozytywny niż oczekiwano. Fakt, że prezydent USA Biden robi teraz zwrot o 180 stopni i woli szukać dyplomatycznego rozwiązania, jest błędem wyczucie czasu” – mówi Lianhe BAO z Taipei.

brytyjska gazeta czasy Obchody 70. jubileuszu królowej Elżbiety II mają odwagę spojrzeć w przyszłość: „Perspektywy są zachęcające. Książę Karol i książę William ucieleśniają podstawową mądrość królowej, która uznała, że ​​wiek honoru dawno minął i że „współczesna monarchia opiera się na sile przykładu”. Zasada sukcesji tronu już dawno okazałaby się anachronizmem w okresie powojennym, gdyby królowa nie wykazała się moralną siłą konstytucyjnego przywódcy” – mówi królowa. czasy z Londynu.

Wreszcie do Australii. Nowy premier Albanese mianował w swoim gabinecie dwóch ministrów muzułmańskich. To ważny sygnał, jak wyjaśnia turecka gazeta Yeni Şafak: „Ed Hussain, pochodzenia Bośniackiego, odpowiada za biznes i technologię, podczas gdy Anne Ali, która pochodzi z Egiptu, kieruje wydziałem ds. młodzieży i wczesnej edukacji. zbiegiem okoliczności, że obaj „Jest to ważne wydarzenie dla Australii, że ministrowie położyli ręce na Koranie, kiedy złożył przysięgę. Może to tylko przynieść korzyści krajowi. Ale jest to również dowód na znaczenie, jakie islam i muzułmanie przywiązują do świata anglosaskiego: Brytyjczycy zawsze utrzymywali dobre kontakty z islamem i muzułmanami i nie mają problemu z dawaniem muzułmanom ważnych miejsc pracy w środku królestwa, burmistrz Dobrym przykładem jest londyński Sadiq Khan. Z drugiej strony we Francji, choć są też muzułmanie – są potężni ministrowie, to nie do pomyślenia, żeby muzułmański burmistrz Paryża” – napisał Yeni Şafak ze Stambułu. naciśnij kończy.

READ  Żegluga wewnętrzna: tak postępował rozwój Odry

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Wygląda na to, że reprezentant Polski David Konaki poważnie uszkodził kolano
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Założyciel Innocent Meat: „Mięso powinno być inaczej przyrządzane”

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Strajki - Weiterstadt - Strajk kierowców ciężarówek: "Niemcy wreszcie patrzą" - Gospodarka
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending