Connect with us

Economy

Inwestorzy ponownie ostrzegają: Obawy inflacyjne powstrzymują DAX

Published

on

Inwestorzy ponownie ostrzegają: Obawy inflacyjne powstrzymują DAX


Raport rynkowy

Stan: 31.05.2022 12:40

Stale rosnąca inflacja i gwałtownie rosnące ceny ropy uniemożliwiają dziś inwestorom kupowanie akcji. Inwestorzy prawdopodobnie będą musieli przygotować się na rychłą podwyżkę stóp przez Europejski Bank Centralny.

DAX stracił około 0,8 proc., a momentami spadał do 14 442 punktów. Po kilku ostatnich dniach handlowych zepchnął go do poziomu 14600, dziś inwestorzy wycofują się z bardziej ryzykownych aktywów. Główny niemiecki indeks zamknął wczoraj wzrost o 0,8 proc., do 14 575,98 pkt.

Inflacja w strefie euro na rekordowym poziomie

Biorąc pod uwagę opublikowane w poniedziałek niemieckie dane inflacyjne oraz bieżące dane ze strefy euro, strach przed inflacją jest dziś czynnikiem hamującym dla rynku akcji. Wzrost cen energii Inflacja popycha obszar wspólnej waluty na nowy rekordKoszty towarów i usług wzrosły w maju średnio o 8,1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. To przekracza oczekiwania ekspertów.

„Nie rozumiem, dlaczego EBC miałby czekać do końca trzeciego kwartału z anulowaniem ujemnych stóp procentowych. Każda nowa liczba inflacji pokazuje, jak niebezpieczne jest to wahanie”, mówi Jörg Kramer, główny ekonomista Commerzbanku.

Wahanie prawdopodobnie nie potrwa długo. Prezes francuskiego banku centralnego, Francois Villeroy de Gallo, powiedział, że majowe dane o inflacji dały Europejskiemu Bankowi Centralnemu nowe plany zakończenia bardzo luźnej polityki pieniężnej. Dziś powiedział, że „stopniowa i konsekwentna normalizacja polityki pieniężnej” jest niezbędna.

Embargo prowadzi do wyższych cen ropy

Ceny ropy, które ponownie wzrosły, mają negatywny wpływ na rynki. Dziś są na najwyższym poziomie od dobrych dwóch miesięcy. Perspektywa zmniejszenia dostaw z Rosji w wyniku nowych sankcji UE w związku z wojną na Ukrainie działa jak czynnik cenowy. „Ostatnią rzeczą, jakiej giełda potrzebuje teraz, jest eksplozja cen w regionie 140 lub 150 USD”, komentuje Yoshin Stanzel, główny analityk rynku w CMC Markets.

READ  Woda za 81 euro? Cena jest odpowiednia - supermarket wyjaśnia wyjaśnienie

Kraje Unii Europejskiej doszły do ​​kompromisu w sporze o planowane embargo na ropę na Rosję. Pod naciskiem Węgier wstrzymane zostaną na razie jedynie dostawy rosyjskiej ropy drogą morską.

Nalot na Deutsche Bank i DWS

Badania odbywają się w siedzibie Deutsche Banku i jego spółki zależnej DWS. Rzeczniczka frankfurckiej prokuratury potwierdziła odpowiednie doniesienia medialne. Według Handelsblatt, przeszukania dotyczą tak zwanych zarzutów „greenwashing” wobec zarządzającego aktywami DWS. „Nieustannie i szeroko komunikowaliśmy się ze wszystkimi odpowiednimi organami regulacyjnymi w tej sprawie i nadal będziemy to robić” – powiedział rzecznik DWS. Żaden komentarz nie był początkowo dostępny od Deutsche Bank.

DWS trafiło na pierwsze strony gazet w zeszłym roku po tym, jak pojawiły się zarzuty, że zarządzający aktywami był zbyt pobłażliwy w stosunku do standardów „zielonych” inwestycji i miał tzw. „Zielona Pralnia” Pracujący. DWS od dawna zaprzecza tym zarzutom.

Akcje samochodowe w Chinach odbiły

Perspektywa wspierania rządowej sprzedaży niektórych samochodów w Chinach dała dziś niemieckim producentom samochodów impuls. Chińskie Ministerstwo Finansów ogłosiło wcześniej, że obniży o połowę podatek od sprzedaży pojazdów niskoemisyjnych o cenie detalicznej 300 000 juanów (około 42 000 euro). Dotyczy to samochodów sprzedawanych od czerwca do grudnia.

Współpraca Vitesco i Infineon

Dostawca pojazdów Vitesco wzmacnia swoją działalność w zakresie mobilności elektrycznej dzięki producentowi półprzewodników Infineon. Vitesco poinformowało w Ratyzbonie, że dotyczy to półprzewodnika mocy wykonanego z węglika krzemu. Te półprzewodniki w znacznym stopniu przyczyniły się do wydajności elektroniki do 800 woltów, zwiększając zasięg pojazdów elektrycznych. Nie podano szczegółów finansowych współpracy.

Foxconn oczekuje poprawy w łańcuchach dostaw

Dostawca Apple Foxconn spodziewa się, że problemy w łańcuchu dostaw ustąpią w drugiej połowie roku. „Jesteśmy bardzo pewni stabilności naszego łańcucha dostaw w drugiej połowie roku” — powiedział dyrektor generalny Foxconn, Liu Young-way. Liu powiedział, że Foxconn zamierza stać się pierwszym producentem pojazdów elektrycznych „nie brakuje podaży materiałów”, powołując się na globalny niedobór półprzewodników. Tajwańska firma zamierza do końca 2025 r. przejąć około 5 procent światowego rynku pojazdów elektrycznych i ma nadzieję zwiększyć swoją zdolność do produkcji chipów do pojazdów elektrycznych.

READ  DAX startuje z wyraźną przewagą: inwestorzy stają się odważni

Lanxess przejmuje holenderski oddział DSM z Advent

Specjalistyczna grupa chemiczna Lanxess, wraz z inwestorem finansowym Advent, przejmuje biznes tworzyw sztucznych dla holenderskiej firmy chemicznej DSM za około 3,7 miliarda euro. Połączy się to w nowe wspólne przedsięwzięcie, w którym Advent będzie właścicielem co najmniej 60 procent, a Lanxess zachowa do 40 procent, ogłosiła grupa z Kolonii. Lanxess przeniesie również swoją działalność w zakresie wysokowydajnych polimerów, które są wykorzystywane głównie w przemyśle motoryzacyjnym, do joint venture i otrzyma zapłatę w wysokości co najmniej 1,1 miliarda euro.

Credit Suisse chce więcej kapitału

Według dobrze poinformowanych źródeł pogrążony w kryzysie Credit Suisse rozważa podjęcie działań na rzecz wzmocnienia kapitału. Dwie osoby zaznajomione z sytuacją powiedziały Reuterowi, że rozważania są na wczesnym etapie. Jedną z opcji jest pozyskanie kapitału. Do takiej transakcji najprawdopodobniej dojdzie w drugiej połowie roku. Według wtajemniczonych bank nie tylko chce pozyskać kapitał w bilansie, ale także chce wysłać pozytywny sygnał do świata zewnętrznego. Bo jeśli znani inwestorzy przekażą bankowi świeży kapitał, można to uznać za wotum zaufania.

Deloitte: Firmy oczekują, że inflacja pozostanie wysoka

Inflacja martwi niemieckie firmy. Dyrektorzy finansowi największych firm ankietowanych przez firmę konsultingową Deloitte przewidują, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy ceny wzrosną o ponad sześć procent. Główny ekonomista Deloitte, Alexander, powiedział, że długoterminowe konsekwencje wzrostu cen energii, transportu i surowców wyznaczyły program dla wielu firm. Dla ponad trzech czwartych ze 143 ankietowanych dyrektorów finansowych ryzyko geopolityczne i rosnące koszty energii były jednymi z największych zagrożeń dla ich firm w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Published

on

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych
  1. ruhr24
  2. praca
Kierowcy wkrótce nie będą już mogli znaleźć stacji benzynowych z napędem odrzutowym. © Bond5 Obrazy/Imago; MacFoto/Imago; Wydział: RUHR24

Już niedługo wszystkie stacje benzynowe w Niemczech i Austrii staną się historią. Klienci powinni przygotować się na zmiany na dystrybutorach gazu.

Dortmund – Każdy, kto zawsze jeździ na zwykłą stację benzynową z żółto-niebieskim logo samolotu, wkrótce będzie musiał się do tego przyzwyczaić. Nie tylko dlatego, że na dystrybutorach dostępny jest nowy rodzaj paliwa, ale także dlatego, że spółka-matka Phillips 66 wyprzedaje wszystkie swoje stacje benzynowe do samolotów w Niemczech i Austrii.

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Jet obsługuje obecnie łącznie 815 stacji benzynowych w Niemczech i 154 lokalizacje w Austrii. Jednak teraz, jak podaje portal informacyjny, wygląda na to, że cała sieć oddziałów jest bliska sprzedaży”.pionier„.

Amerykańska firma „Philips 66” pisze w swoim kwartalnym raporcie o planie „monetyzowania aktywów, które nie pasują już do jej długoterminowej strategii”, takich jak ten. Sieć redakcyjna Niemcy Zacytowany. Stacje benzynowe dla statków powietrznych nie są już częścią podstawowej działalności. Mówi się również, że inwestorzy Phillips 66 domagali się większego skupienia się na działalności rafineryjnej, a mniejszego na działalności detalicznej.

Wszystkie stacje benzynowe Jet zostaną wkrótce sprzedane – kupujący musi zapłacić prawie 3 miliardy euro

Podobno sprzedaż już się rozpoczęła. Nie ma jednak konkretnego harmonogramu. Przecież najpierw trzeba znaleźć kupca na jego blisko 1000 oddziałów.

Musi zainwestować mnóstwo pieniędzy. Wartość wszystkich oddziałów szacowana jest na około 2,8 miliarda euro. Koszt stacji benzynowej w Niemczech to około 1 milion euro (więcej o jeździe i ruchu w RUHR24).

Obserwuj RUHR24 w Google News:

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości dnia? Potem następuje RUHR24 w Wiadomościach Google.

Dla klientów sprzedaż samolotów nieuchronnie wiąże się ze zmianami. Przecież Jet to jeden z sześciu operatorów stacji benzynowych z największą liczbą oddziałów w Niemczech. Na przykład Aral, Shell, Total i Esso mają więcej lokalizacji, jak pokazują statystyki Abu Dhabi Airports Company z 2021 r.

READ  Surowce jako broń: najnowsze osiągnięcia

Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będą nadal działać stacje benzynowe. Ale kiedy dystrybutory benzyny przestaną działać pod żółto-niebieską flagą, konsumenci będą wiedzieć, że sprzedaż została zakończona.

Continue Reading

Economy

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw

Published

on

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw
Praca Badanie IWH

Liczba upadłości przedsiębiorstw w kwietniu po raz trzeci z rzędu osiągnęła rekordowy poziom

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w związku z jej upadłością dotknęło to szereg stanowisk pracy

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w kwietniu w związku z upadłością liczba zwolnionych pracowników była w kwietniu „wyjątkowo wysoka”

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Andreas Arnold

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako osoby trzecie. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

IWH odnotowało w kwietniu 1367 upadłości spółek osobowych i korporacji, co oznacza wzrost o pięć procent w porównaniu z marcem i kolejny rekord. Ale koniec fali upadłości jest już widoczny.

drZ badania wynika, że ​​w kwietniu liczba upadłości przedsiębiorstw w Niemczech osiągnęła rekordowy poziom trzeci miesiąc z rzędu. Według Instytutu Badań Ekonomicznych Leibniza w Halle (IWH) we wtorek całkowita liczba upadłości spółek osobowych i spółek sięgnęła 1367. Zbadaj go Ogłaszać. To o pięć procent więcej niż poprzedni rekord ustanowiony w marcu. Liczba dotkniętych miejsc pracy jest zatem „niezwykle wysoka”, także ze względu na upadłość Galerii Karstadt Kaufhof. Widać jednak koniec fali upadłości.

Z informacji wynika, że ​​obecna wartość jest o 47 proc. wyższa niż w kwietniu 2023 r. i o 40 proc. wyższa od średniej kwietniowej z lat 2016-2019, czyli lat poprzedzających pandemię korony. Dodał: „Wysoki poziom został osiągnięty w wielu sektorach, w tym w szczególności w budownictwie, handlu i usługach, ale także w mniejszych sektorach, takich jak informacja i komunikacja”.

Według analizy IWH, w 10% największych firm, które ogłosiły upadłość w samym kwietniu, ucierpiało około 34 000 miejsc pracy. To trzykrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Od rozpoczęcia badania w 2016 r. liczba dotkniętych stanowisk pracy wzrosła dopiero w lipcu 2020 r. „Jednym z powodów dużej liczby dotkniętych miejsc pracy jest ponowne bankructwo Galerii Karstadt Kaufhof” – stwierdziła. Wiadomo już jednak, że grupa domów towarowych będzie kontynuowana przez nowych inwestorów, a zdecydowana większość miejsc pracy zostanie utrzymana.

IWH gromadzi wczesne wskaźniki, które przyspieszają proces upadłości o około dwa do trzech miesięcy. Wartości w kwietniu były na najniższym poziomie od sześciu miesięcy, powiedział Stephen Muller, szef ds. zmian strukturalnych i produktywności w IWH. „Chociaż obecnie wyjątkowo wysoka liczba bankructw wydaje się niepokojąca, pierwsze wskaźniki wyraźnie wskazują na złagodzenie sytuacji” – stwierdził Mueller. „Zakładam, że od maja liczba upadłości ponownie spadnie, ale najpóźniej od czerwca”.

Continue Reading

Economy

BYD: Chiński producent samochodów elektrycznych ma problem z pleśnią

Published

on

BYD: Chiński producent samochodów elektrycznych ma problem z pleśnią

Samochód elektryczny chińskiej firmy BYD po przybyciu do Bremerhaven.
Photo Alliance / Niemiecka Agencja Prasowa | Larsa Benninga

Chiński producent samochodów elektrycznych sprowadził w lutym tysiące pojazdów do Bremerhaven, aby podbić niemiecki rynek.

Jednak według doniesień mediów sprzedaż Volkswagena i Mercedes-Benz w kraju stoi w miejscu. W marcu nowo zarejestrowano zaledwie trzycyfrową liczbę samochodów BYD.

Gazeta Handelsblatt również doniosła o problemie z pleśnią w dostarczonych samochodach. BYD temu zaprzecza.

Były to obrazy o symbolicznej mocy: w lutym ubiegłego roku ukazał się „BYD Explorer No. 1”. Statek towarowy należący do chińskiego producenta samochodów elektrycznych BYD przywiózł do Niemiec 3000 pojazdów. Najwyraźniej był to początek podboju kraju przez Volkswagena i Mercedesa-Benza. Jednak według doniesień mediów najnowsze dane dotyczące BYD w tym kraju są alarmujące.

W marcu w Niemczech zarejestrowano nie więcej niż 160 nowych samochodów nowego giganta samochodowego. To właśnie mówię”Handelsblatt”, powołując się na dane branżowego serwisu Dataforce. Trend ten utrzymuje się w poprzednich miesiącach.

Przeczytaj także

Na wystawie samochodowej obok siebie stały trzy modele sportowego sedana Xiaomi SU7.  Na pierwszym planie turkusowy samochód, za nim biały, a za nim pomarańczowy.

Nowy samochód e-sportowy z Chin: Xiaomi SU7 podobno przewyższy BMW, VW i Teslę pod względem „chińskiej prędkości”.

W pierwszym kwartale tego roku BYD zarejestrowało w Republice Federalnej zaledwie 393 samochody. Jeśli ekstrapolować tę liczbę na cały rok, producentowi zabrakłoby znacznie do 4141 samochodów z poprzedniego roku.

Sytuacja w innych krajach wydaje się lepsza. We Francji BYD udało się prawie podwoić liczbę rejestracji z 2023 r. do prawie 1000 w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Jednak do tej pory najważniejszym rynkiem zbytu grupy w Europie pozostały Niemcy. BYD już w tym roku chce podwoić sprzedaż zagraniczną. Tylko dzięki swojej sile na chińskim rynku krajowym BYD był w stanie na krótko zastąpić Teslę jako największego na świecie producenta pojazdów elektrycznych.

Statek towarowy

Statek towarowy „BYD Explorer nr 1” w lutym ubiegłego roku stanął na terminalu samochodowym w Bremerhaven.
Photo Alliance / Niemiecka Agencja Prasowa | Larsa Benninga

Według Handelsblatta słaby popyt w Niemczech jest obecnie widoczny także w Bremerhaven, jednym z największych punktów przeładunku nowych samochodów na świecie. Rzecznik firmy logistycznej BLG potwierdził gazecie, że samochody BYD „obecnie są dłuższe” na tamtejszej stacji samochodowej. Dotyczy to również innych producentów i jest „związane z popytem rynkowym”.

READ  Wielki cel współpracy gospodarczej: delegacja ukraińska w Villingen-Schwenningen - Villingen-Schwenningen i okolice

Brzydki: według raportu problem pleśni występuje również w dostarczanych samochodach elektrycznych. Zdarza się to od czasu do czasu podczas długiego transportu zagranicznego i nie mówi zbyt wiele o jakości samochodu – twierdzi gazeta „Handelsblatt”.

Przeczytaj także

Fabryka Tesli w Grünheide.

„Słaby rynek sprzedaży samochodów elektrycznych”: Tesla chce zwolnić 400 pracowników w Gruenheide

Mówi się jednak, że problem dotyczy kilku pojazdów w BYD, co wpływa na dostawy. Mówi się o dłuższym czasie oczekiwania dla trzycyfrowej liczby niemieckich klientów. Firma BYD potwierdziła gazecie, że w zeszłym roku napotkała „rozproszone” problemy związane z epidemiami pleśni. Jednak według producenta samochodów nie miało to wpływu na pojazdy w Bremerhaven.

Fu

Continue Reading

Trending