Connect with us

Economy

Elektroniczna funkcja dowodu osobistego: jak używać dowodu osobistego jako dowodu osobistego online

Published

on

Elektroniczna funkcja dowodu osobistego: jak używać dowodu osobistego jako dowodu osobistego online

Funkcja E-ID
Tak działa dowód osobisty jako identyfikator internetowy

Zarządzaj danymi zdrowotnymi online lub zezwól samochodowi na połączenie z Internetem: Można to osiągnąć za pomocą chipa w dowodzie osobistym, który może potwierdzić tożsamość online. Funkcja E-ID jest jak dotąd mało używana.

To znana sytuacja: w pewnym momencie trzeba udać się do urzędów, na przykład po zaświadczenie, albo samochód musi być zarejestrowany lub wyrejestrowany. To zwykle oznacza: czekaj. Na umówione spotkanie, w pozornie niekończącej się kolejce, do następnej wolnej lady.

Aby uniknąć takich problemów, dowód osobisty został przed laty wzbogacony o funkcję E-ID. Obywatele mogą to wykorzystać do identyfikacji w Internecie za pomocą mikroczipa na karcie. Dzięki temu nie musisz przyjeżdżać osobiście przy każdej wizycie w destynacji lub przy każdej umowie zawartej z towarzystwami ubezpieczeniowymi.

Ale jak dotąd odpowiedź była ograniczona. W corocznym badaniu e-administracji przeprowadzonym przez inicjatywę „D21” w 2021 r. tylko 9 proc. ankietowanych stwierdziło, że faktycznie korzystało z funkcji tożsamości online. Dzieje się tak pomimo faktu, że trzy czwarte Niemców posiada odpowiednio wyposażony dowód osobisty w postaci karty kredytowej.

Identyfikator online można aktywować w dowolnym momencie

Chociaż od 15 lipca 2017 r. wydawane są tylko nowe dowody osobiste z aktywną funkcją E-ID, według ankiety tylko jedna czwarta dorosłej populacji (26 proc.) posiada identyfikator z aktywowanym elektronicznym identyfikatorem. Jeśli nie jesteś jeszcze członkiem i chcesz aktywować swoją tożsamość online, możesz to zrobić bezpłatnie w Biurze Rejestracji Obywateli.

Każdy, kto zapomniał lub zgubił swój kod PIN, może poprosić online o wiadomość o zresetowaniu kodu PIN. Zostanie on wysłany na zarejestrowany adres bezpłatnie i zawiera kod aktywacyjny, kod QR oraz nowy PIN.

A co z funkcją Internet ID? Portal legitymacji Federalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych zawiera około 170 wniosków: od organów rejestracji pojazdów, przez Krajowy Rejestr Broni, po wnioski BAFöG. Zaangażowani są również dostawcy usług telekomunikacyjnych i banki.

Dzięki nim możesz bezpośrednio zidentyfikować się podczas zakupu karty przedpłaconej do telefonu komórkowego lub otwierania konta bez konieczności chodzenia do sklepu lub rozpoczynania procesu identyfikacji wideo. Za pomocą portalu zarządzania finansami Elster można zarejestrować elektroniczny identyfikator.

Smartfon lub czytnik kart

A czego dokładnie potrzebujesz? Nowszy smartfon z chipem NFC, którego można użyć do odczytania chipa w identyfikatorze, jeśli dla rządu federalnego zainstalowano aplikację „ID app2”. Technologia NFC to także podstawa płatności zbliżeniowych. Jeśli więc płacisz już np. smartfonem, jesteś dobrze przygotowany do korzystania z E-ID.

Ale możesz też osiągnąć swój cel bez smartfona. Wymaga to jednak odpowiedniego czytnika kart, który można podłączyć do komputera, na którym jest również zainstalowany „Ausweisapp2”.

Obecnie istnieją również zewnętrzni dostawcy identyfikacji E-ID. To, czy powinieneś zainstalować ich aplikacje lub oprogramowanie, zależy od firmy, o której chcesz się dowiedzieć.

Proces identyfikacji przebiega wtedy w następujący sposób: Przytrzymaj dowód osobisty pod smartfonem lub włóż go do czytnika kart i wprowadź kod PIN, gdy zostaniesz o to poproszony.

Dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej

Tylko ci, którzy mają pod ręką swój identyfikator i wprowadzili poprawny kod PIN, mogą zidentyfikować się online za pomocą elektronicznego identyfikatora. Ponadto dane wrażliwe są przesyłane w postaci zaszyfrowanej od końca do końca bezpośrednio z chipa tożsamości do dostawcy usług, wyjaśnia Matthias Gartner, rzecznik prasowy Federalnego Urzędu Bezpieczeństwa Informacji (BSI).

„Wymaga to technicznej autoryzacji i certyfikacji”, mówi Gärtner – bez certyfikatu i bez dostępu do danych. Ponadto z góry pokazywane jest upoważnienie dostawcy, takiego jak organ wydający licencje lub bank, oraz dane, które mają zostać przekazane użytkownikowi.

Jak dotąd wydaje się, że to działa: „BSI nie wie o żadnych przypadkach kradzieży tożsamości lub nieautoryzowanego odczytu danych, które mogłyby wynikać z naruszenia charakterystyki bezpieczeństwa chipa lub infrastruktury identyfikatora elektronicznego” – Gartner.

Jeśli Twój dowód osobisty został skradziony lub zgubiony lub obawiasz się, że funkcja E-ID została niewłaściwie wykorzystana, możesz zablokować ofertę online. Można to zrobić na policji lub w urzędzie stanu cywilnego. Istnieje również infolinia blokująca (116 116).

„Hasło blokujące przesłane w liście PIN powinno być nadal gotowe do połączenia” – mówi Birgit Paschke z Federalnego Urzędu Zarządzania, który jest odpowiedzialny za operacje blokowania. Jeśli karta pojawi się ponownie lub chcesz ją odblokować, możesz to zrobić we właściwym urzędzie stanu cywilnego.

Po E-ID przychodzi Smart-E-ID. Ta ostatnia ma na celu ułatwienie identyfikacji w Internecie poprzez trwałe przechowywanie danych dowodu osobistego na smartfonie. Procedura miała rozpocząć się pod koniec 2020 r., ale złożenie wniosku było wielokrotnie przekładane. Z jednej strony wynika to z wyzwań technicznych. Z drugiej strony Smart-E-ID powinien stać się również częścią aplikacji portfela, gdzie również możliwe jest przeniesienie prawa jazdy, karty szczepień itp.

(Ten artykuł został opublikowany po raz pierwszy w piątek, 27 maja 2022 r.)

READ  Eisenach: Opel zabezpiecza swoją fabrykę w Eisenach SUV-em Grandland | regionalny
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Samochody elektroniczne: Co czwarty zbiera kilka razy premię środowiskową
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Wojna na Ukrainie – Unia Europejska zaprosiła prezydenta Ukrainy Zełenskiego do Brukseli w lutym

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Błędy: złe inwestycje: Warren Buffett nie ma szczęścia do tych akcji w 2022 r. | biuletyn Informacyjny
Continue Reading

Trending