Connect with us

Economy

Elektroniczna funkcja dowodu osobistego: jak używać dowodu osobistego jako dowodu osobistego online

Published

on

Funkcja E-ID
Tak działa dowód osobisty jako identyfikator internetowy

Zarządzaj danymi zdrowotnymi online lub zezwól samochodowi na połączenie z Internetem: Można to osiągnąć za pomocą chipa w dowodzie osobistym, który może potwierdzić tożsamość online. Funkcja E-ID jest jak dotąd mało używana.

To znana sytuacja: w pewnym momencie trzeba udać się do urzędów, na przykład po zaświadczenie, albo samochód musi być zarejestrowany lub wyrejestrowany. To zwykle oznacza: czekaj. Na umówione spotkanie, w pozornie niekończącej się kolejce, do następnej wolnej lady.

Aby uniknąć takich problemów, dowód osobisty został przed laty wzbogacony o funkcję E-ID. Obywatele mogą to wykorzystać do identyfikacji w Internecie za pomocą mikroczipa na karcie. Dzięki temu nie musisz przyjeżdżać osobiście przy każdej wizycie w destynacji lub przy każdej umowie zawartej z towarzystwami ubezpieczeniowymi.

Ale jak dotąd odpowiedź była ograniczona. W corocznym badaniu e-administracji przeprowadzonym przez inicjatywę „D21” w 2021 r. tylko 9 proc. ankietowanych stwierdziło, że faktycznie korzystało z funkcji tożsamości online. Dzieje się tak pomimo faktu, że trzy czwarte Niemców posiada odpowiednio wyposażony dowód osobisty w postaci karty kredytowej.

Identyfikator online można aktywować w dowolnym momencie

Chociaż od 15 lipca 2017 r. wydawane są tylko nowe dowody osobiste z aktywną funkcją E-ID, według ankiety tylko jedna czwarta dorosłej populacji (26 proc.) posiada identyfikator z aktywowanym elektronicznym identyfikatorem. Jeśli nie jesteś jeszcze członkiem i chcesz aktywować swoją tożsamość online, możesz to zrobić bezpłatnie w Biurze Rejestracji Obywateli.

Każdy, kto zapomniał lub zgubił swój kod PIN, może poprosić online o wiadomość o zresetowaniu kodu PIN. Zostanie on wysłany na zarejestrowany adres bezpłatnie i zawiera kod aktywacyjny, kod QR oraz nowy PIN.

A co z funkcją Internet ID? Portal legitymacji Federalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych zawiera około 170 wniosków: od organów rejestracji pojazdów, przez Krajowy Rejestr Broni, po wnioski BAFöG. Zaangażowani są również dostawcy usług telekomunikacyjnych i banki.

Dzięki nim możesz bezpośrednio zidentyfikować się podczas zakupu karty przedpłaconej do telefonu komórkowego lub otwierania konta bez konieczności chodzenia do sklepu lub rozpoczynania procesu identyfikacji wideo. Za pomocą portalu zarządzania finansami Elster można zarejestrować elektroniczny identyfikator.

Smartfon lub czytnik kart

A czego dokładnie potrzebujesz? Nowszy smartfon z chipem NFC, którego można użyć do odczytania chipa w identyfikatorze, jeśli dla rządu federalnego zainstalowano aplikację „ID app2”. Technologia NFC to także podstawa płatności zbliżeniowych. Jeśli więc płacisz już np. smartfonem, jesteś dobrze przygotowany do korzystania z E-ID.

Ale możesz też osiągnąć swój cel bez smartfona. Wymaga to jednak odpowiedniego czytnika kart, który można podłączyć do komputera, na którym jest również zainstalowany „Ausweisapp2”.

Obecnie istnieją również zewnętrzni dostawcy identyfikacji E-ID. To, czy powinieneś zainstalować ich aplikacje lub oprogramowanie, zależy od firmy, o której chcesz się dowiedzieć.

Proces identyfikacji przebiega wtedy w następujący sposób: Przytrzymaj dowód osobisty pod smartfonem lub włóż go do czytnika kart i wprowadź kod PIN, gdy zostaniesz o to poproszony.

Dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej

Tylko ci, którzy mają pod ręką swój identyfikator i wprowadzili poprawny kod PIN, mogą zidentyfikować się online za pomocą elektronicznego identyfikatora. Ponadto dane wrażliwe są przesyłane w postaci zaszyfrowanej od końca do końca bezpośrednio z chipa tożsamości do dostawcy usług, wyjaśnia Matthias Gartner, rzecznik prasowy Federalnego Urzędu Bezpieczeństwa Informacji (BSI).

„Wymaga to technicznej autoryzacji i certyfikacji”, mówi Gärtner – bez certyfikatu i bez dostępu do danych. Ponadto z góry pokazywane jest upoważnienie dostawcy, takiego jak organ wydający licencje lub bank, oraz dane, które mają zostać przekazane użytkownikowi.

Jak dotąd wydaje się, że to działa: „BSI nie wie o żadnych przypadkach kradzieży tożsamości lub nieautoryzowanego odczytu danych, które mogłyby wynikać z naruszenia charakterystyki bezpieczeństwa chipa lub infrastruktury identyfikatora elektronicznego” – Gartner.

Jeśli Twój dowód osobisty został skradziony lub zgubiony lub obawiasz się, że funkcja E-ID została niewłaściwie wykorzystana, możesz zablokować ofertę online. Można to zrobić na policji lub w urzędzie stanu cywilnego. Istnieje również infolinia blokująca (116 116).

„Hasło blokujące przesłane w liście PIN powinno być nadal gotowe do połączenia” – mówi Birgit Paschke z Federalnego Urzędu Zarządzania, który jest odpowiedzialny za operacje blokowania. Jeśli karta pojawi się ponownie lub chcesz ją odblokować, możesz to zrobić we właściwym urzędzie stanu cywilnego.

Po E-ID przychodzi Smart-E-ID. Ta ostatnia ma na celu ułatwienie identyfikacji w Internecie poprzez trwałe przechowywanie danych dowodu osobistego na smartfonie. Procedura miała rozpocząć się pod koniec 2020 r., ale złożenie wniosku było wielokrotnie przekładane. Z jednej strony wynika to z wyzwań technicznych. Z drugiej strony Smart-E-ID powinien stać się również częścią aplikacji portfela, gdzie również możliwe jest przeniesienie prawa jazdy, karty szczepień itp.

(Ten artykuł został opublikowany po raz pierwszy w piątek, 27 maja 2022 r.)

READ  Toro: Unia grozi blokadą w Unii Europejskiej
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Economy

Powrót Airbusa A380

Published

on

drdowolne wokół twarzy Lufthansa To wspaniały znak i znak tego, jak nieprzewidywalne są warunki zewnętrzne. W ciągu ostatnich kilku miesięcy kierownictwo linii wielokrotnie potwierdzało, że duży Airbus A380 na stałe opuścił flotę. We wrześniu 2021 r. redakcja Technik und Motor była obecna na niezbędne ćwiczenia we Frankfurcie przed ostatnim lotem A po żegnaniu personelu Lufthansy nie jest to najpiękniejszy samolot na świecie, ale być może najbardziej zabawny dla pasażerów. W każdym razie należy przerwać pracę czterech nieopłacalnych i nieefektywnych grzejników, to były argumenty, które trudno było wymyślić.

Teraz, niespodziewanie, dyrektor generalny Carsten Spohr proponuje przywrócić A380, który nie tylko napędza fantazje fanów, ale także wpływa na cenę akcji. Dowiadujemy się: nieopłacalne i nieefektywne są względne. Najwyraźniej wiele rezerwacji odpowiada kilku samolotom szerokokadłubowym, w końcu Lufthansa, w obecnej trudnej sytuacji, uruchamia wiele używanych samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu azjatyckiego pochodzenia. Inną kwestią jest to, jak długo A380 może po tym przetrwać. Są bardziej nowoczesne samoloty. i przeciwny ruch. Airbusa Poinformowano o pierwszym locie testowym A321XLR, samolotu odrzutowego krótkiego i średniego zasięgu, który dzięki ulepszeniom technicznym został przekształcony w użyteczny samolot długodystansowy z Frankfurtu do Calgary. Głównie z układem kabiny jak w Shuttle Mallorca. Koncepcja została dobrze przyjęta, otrzymano 500 zamówień, a regularne serwisy zaplanowano na 2024 r. Mimo całego entuzjazmu dla osiągnięć technicznych. Będziemy wiedzieć, gdzie preferować trasy długodystansowe.

READ  Ochrona eksperta: czy historia Lehmana się powtórzy? W ten sposób analitycy oceniają bałagan informacyjny Evergrande
Continue Reading

Economy

Konferencja Ukraina na taśmie – w Lugano, walka o odbudowę Ukrainy

Published

on

READ  Tchibo oferuje teraz również samochody elektroniczne - na wystawie Tesla i Fiat
Continue Reading

Economy

Wartość rynkowa poniżej wartości księgowej: Siemens na minusie: Siemens tnie o 2,8 miliarda euro na Siemens Energy | biuletyn Informacyjny

Published

on

Monachijska grupa technologiczna musi odpisać miliardy ze swoich udziałów, co znacząco wpłynie na wyniki w trzecim kwartale. Teraz Siemens może swobodnie zredukować swój udział z obecnych 35 procent.

Ponadto, 1 lipca grupa sfinalizowała sprzedaż swojej działalności pocztowo-paczkowej od Siemens Logistics o wartości projektu 1,15 miliarda euro, poinformował w piątek Siemens. Jednak przychody ze sprzedaży nie zostaną zaksięgowane w trzecim kwartale. Siemens Logistics zamierza w przyszłości skoncentrować się na logistyce lotniskowej.

W trzecim kwartale Siemens spodziewa się, że spadek będzie miał negatywny wpływ na zysk po opodatkowaniu w wysokości około 2,8 miliarda euro, ogłosiła grupa w czwartek wieczorem. Przy cenie zamknięcia 13,99 euro w czwartek wartość giełdowa Siemens Energy była „znacząco” poniżej wartości księgowej, jak podano powód. Siemens planuje opublikować dane za trzeci kwartał i skutki spadku oczekiwań 11 sierpnia.

Według raportu okresowego, 35-procentowy udział w księgach nadal wynosił około 6,3 miliarda euro w pierwszej połowie roku obrotowego 2021/22. Analityk Jefferies, Simon Toennessen, szacuje poprzednią wartość akcji na 23 do 25 euro za akcję. Późnym popołudniem udział Siemensa stracił około 1 proc. Papiery Siemens Energy początkowo spadły, ale w ciągu roku okazały się dodatnie i zyskały ponad 2 procent.

Siemens uruchomił swoją działalność w zakresie technologii energetycznych, w tym swoją spółkę zależną zajmującą się energią wiatrową Siemens Gamesa, i pod koniec września 2020 r. sprzedał większość udziałów. Zarząd zamierza dalej zmniejszać pozostały udział. Jednak prezes Siemensa, Roland Bosch, oświadczył, że nie chce sprzedawać tego „za mniej niż wartość księgową”. To może teraz utorować drogę, zgodnie z rozważaniami Toennessena.

Philip Buller z Banku Berenberg wspomina o stanie wydarzeń wokół joint venture z francuskim dostawcą samochodów Valeo w zeszłym roku, które Siemens zdewaluował do zera i sprzedał kilka kwartałów później. Uważa, że ​​podobny scenariusz jest możliwy w Siemens Energy. Opisał odpis jako nieunikniony.

READ  Nieuczciwe praktyki handlowe: Kaufland grozi milionom kar w Polsce

Cena Siemens Power znalazła się pod znaczną presją w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Powodem są ciągłe problemy w spółce zależnej Gamesa zajmującej się energią wiatrową, zwłaszcza w biznesie z turbinami wiatrowymi na ziemi. Gamesa musiała ostatnio wydać szereg ostrzeżeń o zarobkach. Firma boryka się nie tylko z aktualnie wymagającym otoczeniem rynkowym, ale także z problemami wewnętrznymi. Siemens Energy kilkakrotnie zastępował kierownictwo spółki notowanej na hiszpańskiej giełdzie. Teraz musi się nim zająć Jochen Eckholt, dyrektor ds. energii Siemensa. Krokiem w kierunku restrukturyzacji jest całkowite przejęcie Gamesy, w której Siemens Energy posiada około 67 proc.

Akcje Siemens Energy straciły w tym roku prawie 40 procent swojej wartości. Gazeta jest daleka od rekordowych poziomów 34 euro, które osiągnęły na początku zeszłego roku. Stawka jest również obecnie notowana znacznie poniżej końca rynku w wysokości 22 euro. Wartość rynku wynosi około dziesięciu miliardów euro.

Berenberg opuszcza Siemensa „kupuj” – cel to 176 euro

Prywatny bank Berenberg pozostawił ocenę Siemensa na poziomie „kupuj” z ceną docelową 176 euro, pomimo 1 miliarda dolarów odpisu akcji Siemens Energy. „W normalnych okolicznościach rynek zignorowałby coś takiego, ale w tej chwili nie jest to łatwe” – napisał analityk Philip Boehler w badaniu dostępnym w piątek. Sytuacja przypomniała mu o podobnym posunięciu w zeszłym roku, dotyczącym joint venture z Valeo. W tym czasie akcje zostały odpisane jako bezwartościowe, ale wkrótce potem ponownie zaksięgowano zysk.

Monachium (dpa-AFX)

Wybrane produkty dźwigowe na Siemens AGDzięki nokautom inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cenowych. Po prostu wybierz żądany żuraw, a my pokażemy Ci odpowiednie otwarte produkty na Siemens AG

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Więcej wiadomości o Siemens AG

Źródła obrazu: MICHELE TANTUSSI/AFP // Getty Images, Siemens Energy AG

READ  Holcim odpowiada za dostarczanie specjalnych rozwiązań konstrukcyjnych
Continue Reading

Trending