Connect with us

Economy

Nieco inna hybryda: Renault Scenic ma zapasy wodoru

Published

on

Nieco inna hybryda: Renault Scenic ma zapasy wodoru

Nieco inna hybryda
Renault Scenic jest wyposażony w rezerwę wodoru

Renault Scenic to wciąż wizja. Jednak Francuzi już zdradzają, jak będzie wyglądać, gdy w 2024 roku pojawi się jako samochód elektryczny. Pożegnaj się z niegdyś tak popularnym, rodzinnym, gładkim samochodem. Nowy jest elektrycznym połączeniem SUV-a i mocnego hatchbacka. Wszystko to połączone z bogactwem zielonych pomysłów.

Jeśli chodzi o nową jazdę, Renault Scenic może znów stać się wzorem do naśladowania dla innych.

(Zdjęcie: Renault)

Renault Scenic zadebiutowało 26 lat temu i jest przeznaczone dla rodzin, które potrzebują przestrzeni i lubią podróżować w komforcie dzięki lepszej widoczności niż zwykłe limuzyny. Stał się wzorem dla wielu innych, takich jak Opel Zafira czy Volkswagen Touran. Tymczasem boom na SUV-y w dużej mierze wyprzedził te pickupy. Niedługo na linii pojawi się ostatni Scénic, a większy Grand Scénic zostanie przedłużony.

Fani nie muszą być w żałobie. Przynajmniej nazwa zostanie zachowana, ale w przyszłości będzie ozdobą samochodu, który z oryginałem nie ma nic wspólnego. Na przedmieściach Paryża zaprezentowano nowy Scénic. Za dwa lata będzie to czwarty samochód elektryczny Renault, po modelach Twingo, Zoe i Megane E-Tech. Podąża za podstawowym kształtem, z którego korzysta obecnie wiele nowych samochodów elektrycznych. Niezależnie od tego, czy jest to Volkswagen ID.3, Hyundai Ionic 5, czy starszy brat Renault Megane E-Tech: nowa klasa Golf błyszczy długim rozstawem osi, kołami zamontowanymi na zewnątrz i dobrze wentylowaną kabiną, ponieważ wiele funkcji generujących silnik spalinowy nie są już dłużej potrzebne. A ponieważ wyładowane ogniwa baterii są prawie zawsze ukryte w piwnicy, pozycja siedząca jest wyższa, co mogą zaakceptować również entuzjaści SUV-ów.

Wiele programów do obejrzenia

220507_Preshow_ZHBC_Interior_5.jpg

Wnętrze Renault Scenic wygląda nieco futurystycznie.

(Zdjęcie: Renault)

Nie, studium „Vision” nowego Scénica nie ma nic wspólnego z przyszłym samochodem produkcyjnym. Ale sylwetka i proporcje niewiele się zmienią, dopóki nie zostaną zredagowane. Tęgi mężczyzna, którego cały wygląd reprezentuje nowy rodzaj sportu, który nie zależy już od coraz większej mocy, ale chce wyrazić nowoczesność poprzez czasami surową karoserię po bokach i z tyłu. W połączeniu z elementami LED, takimi jak osiem pojedynczych reflektorów z przodu, które zastępują dotychczas dobrze zachowujące się reflektory. Wiele szczegółów tego nie urzeczywistni. Obejmuje to drzwi, które zgodnie z logiką szafy otwierają się w przeciwnych kierunkach, dlatego należy zrezygnować z kolumny centralnej. Nie powinien przetrwać zasad testów zderzeniowych.

Projekt wnętrza z półprostokątnym jarzmem sterującym jest obecnie bardziej na pokaz bez odniesienia do rzeczywistości. Wiele małych dodatkowych ekranów ma na celu dostarczanie informacji, które można pogrupować w jeden centralny ekran. Nowością są również poduszki powietrzne, które owijają się wokół pasażerów niczym kokon wokół pasażerów.

220507_Preshow_ZHBC_ProfilOuvert__1.jpg

Nie wolno wchodzić przez drzwi bramy, aby studiować w seryjnym modelu Renault Scénic.

(Zdjęcie: Renault)

Najważniejszym z tych arcydzieł jest poważny zamiar uczynienia Scénic prawdziwie „zielonym” modelem. Chodzi o niezliczone ukryte materiały i komponenty, które podczas produkcji pozostawiają duży lub mniejszy ślad dwutlenku węgla. Przykładami są podłogi wykonane z plastiku pochodzącego z recyklingu butelek po mleku lub plastikowych rurek, a także wszystkie części aluminiowe w Scénic. To samo dotyczy 95 procent użytej stali. W sumie wykorzystuje się 70 procent materiałów pochodzących z recyklingu lub odnawialnych. Celem jest również, aby 95 procent części nadało się do recyklingu pod koniec życia Scénic.

Akumulator i ogniwo paliwowe

Dane techniczne nowego kompaktowego samochodu Renault są nadal w dużej mierze utajnione. W pierwszym kroku musi użyć Megane E-Tech. Tak więc model podstawowy będzie korzystał z akumulatora 40 kWh i silnika elektrycznego o mocy 130 KM. Renault nie ujawniło jeszcze, czy mocniejsza wersja Megane (akumulator 60 kWh, 220 KM) będzie również dostępna w Scénic.

220507_Preshow_ZHBC_FaceAvt.jpg

Dzięki połączeniu akumulatora i ogniwa paliwowego Renault Scenic może przejechać do 800 kilometrów bez emisji spalin.

(Zdjęcie: Renault)

Zaskakujące jest jednak to, że nowa technologia ma sprawić, że przejście na pojazd elektryczny będzie przyjemne dla sceptycznych klientów. Chodzi o strach przed zasięgiem i wciąż jest to argument dla negujących elektryczność. Wyższa wersja powinna mieć na pokładzie napęd hybrydowy. Oczywiście nie jest to silnik spalinowy, jak obecne systemy dwurdzeniowe. Scénic będzie miał na pokładzie ogniwo paliwowe montowane na akumulatorze, które będzie wytwarzać 22 konie mechaniczne i będzie zasilane zielonym wodorem ze zbiornika pod maską. Wygenerowana w ten sposób energia elektryczna nie jest wykorzystywana bezpośrednio do silnika, a jedynie odpowiada za doładowanie akumulatora. Renault chce wydłużyć zasięg elektryczny akumulatora 40 kWh do 800 km. W przypadku wyczerpania się zapasu wodoru, tankowanie można wykonać w czasie krótszym niż pięć minut za pomocą pompy H2.

Renault spodziewa się, że do początku przyszłego roku sieć stacji paliw wodorowych będzie coraz gęstsza i dopiero wtedy zamierza wprowadzić na rynek Hybrid-Scénic. W tym celu należy jednak dostosować istniejącą platformę do nowej koncepcji napędu. Więc silnik elektryczny przesuwa się do tyłu, więc samochód ma napęd na tylne koła. Pomysł: Podczas jednodniowych wycieczek Scénic nie różni się od innych samochodów elektronicznych, ponieważ czerpie energię z akumulatora. Przed długim lotem system nawigacyjny oblicza, jak intensywnie ogniwo paliwowe jest wykorzystywane jako zapasowe źródło zasilania. W chłodne dni energia wodorowa może być również wykorzystana do podgrzania akumulatora na dłuższy zasięg. Inżynierowie przewidują, że zbiornik na wodór będzie musiał być uzupełniany co trzy godziny. Po dotarciu do celu zaparkowany pojazd jest zwykle ładowany za pomocą stacji ładującej.

READ  Elektrownia balkonowa 850 W / 800 W z jednostkami szklanymi Jinko i inwerterem Deye za jedyne 595 € z wysyłką
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Published

on

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlitz

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy obywateli Polski Unii Europejskiej. Stanowią największą zagraniczną grupę w mieście. Ich fuzja następuje po cichu.

Niemcy i Polacy mieszkają i świętują razem w Görlitz i Zgorgelz. Niemiecki Festiwal Staromiejski odbywa się w tym samym czasie, co Polski Festiwal Jacobi.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy polskich obywateli Unii Europejskiej. Tak wynika z aktualnych danych Urzędu Spisowego w Gorlicach. W marcu tego roku w Görlitz zarejestrowało się 5021 obywateli UE z sąsiedniego kraju. Miasto ostatni raz informowało o liczbie obcokrajowców w Görlitz w grudniu ubiegłego roku, kiedy wynosiła 4966 osób.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Rozwój ten stał się widoczny wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. O ile w latach 90. Görlitz liczyło nie więcej niż 400 obywateli Polski, o tyle w momencie przystąpienia do UE w mieście mieszkało już 750 Polaków, a w 2013 r. 1700 osób. Największe tempo wzrostu przypadło na lata 2014-2020, kiedy to Polonia w Görlitz przybywała do 500 członków rocznie. W ciągu ostatnich dwóch, trzech lat wzrost spadł o połowę.

Emigracja z Polski lub powrót obywateli polskich bliżej ojczyzny stał się główną przyczyną stabilnego rozwoju populacji w Görlitz. Od marca 2022 r. do marca 2023 r. liczba ludności Görlitz prawie się nie zmieniła. Dwanaście miesięcy temu w mieście mieszkało 56 473 mieszkańców, obecnie jest to 56 466. Wśród nich 8567 posiada paszport zagraniczny, co stanowi około 15 proc. Zjawisko bardzo podobne do tego, które miało miejsce w Görlitz, można zaobserwować we Frankfurcie nad Odrą.

Integracja nie jest spektakularna. Niedawno potwierdziła to Kathrin Groschwald, szefowa agencji pracy w Budziszynie w rozmowie z SZ. Bez polskich pracowników część dużych fabryk, takich jak Birkenstock czy producent opon Borbet, nie byłaby w stanie funkcjonować, ale obywatele polscy mogą znaleźć pracę także w średnich firmach lub zakładach rzemieślniczych, a wielu z nich prowadzi także działalność na własny rachunek. ludzie. Pod względem kulturowym katolicy wśród ludności polskiej również szybko nawiązują kontakty w parafiach Görlitz. Do ubiegłego roku diecezja Goerlitz była jedyną diecezją w Niemczech, która przyjęła członków. Administracja diecezjalna przypisała to także polskiej imigracji.

Ludność polska stanowi największą grupę obcokrajowców w Görlitz. Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy Syrii. Liczba ta przez długi czas spadała, ale w ciągu ostatnich trzech miesięcy ponownie nieznacznie wzrosła do 548. Ruch uchodźców wśród osób przybywających z Afganistanu ponownie się nasila. Podczas gdy dwa lata temu w marcu dwa lata temu w Görlitz mieszkało ich 128, obecnie jest ich 180.

  • Tutaj możesz zapisać się na bezpłatny newsletter Görlitz-Niesky.

Do Gorlitz nadal napływają ukraińscy uchodźcy wojenni. Podczas gdy w grudniu było ich 1244, obecnie w Görlitz jest ich 1312. Większość obcokrajowców mieszka na dużych obszarach w stylu wilhelmińskim w centrum i południowej części miasta, a następnie w gotowej do zamieszkania dzielnicy mieszkalnej Königshofen.

READ  Rewitalizacja linii kolejowej - Guben - Pociąg: Guben i Zielona Góra są połączone - Gospodarcze
Continue Reading

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  „Jeśli dasz mi jeszcze jedną szansę”
Continue Reading

Economy

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

Published

on

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

W 2023 roku Polska po raz pierwszy zastąpi Chiny w roli najważniejszego partnera handlowego Berlina. Według aktualnej analizy Banku Inwestycyjnego w Berlinie (IBB) eksport do sąsiedniego kraju wzrósł łącznie o 9,2 proc., osiągając kwotę 1,18 mld euro.

Ogółem handel zagraniczny Berlina z Polską wyniósł 4,11 mld euro. Całkowity wolumen handlu z Chinami, składający się z importu (2,76 mld euro) i eksportu (1,25 mld euro), wyniósł zaledwie cztery miliardy euro.

Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.
Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.

© Stock.adobe.com

Przede wszystkim wzrósł import z Polski. Wolumen wzrósł o 925 mln euro do 2,93 mld euro. Głównym importem był surowiec tytoniowy i wyroby tytoniowe (1,09 mln euro). Polska jest jednym z największych na świecie eksporterów wyrobów tytoniowych i znaczącym ich producentem.

Polacy kupowali przede wszystkim części samochodowe i produkty farmaceutyczne

Eksport podwozi, silników, produktów farmaceutycznych oraz sprzętu do wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej z Berlina do Polski znacznie wzrósł, podczas gdy eksport produktów naftowych i wyrobów z tworzyw sztucznych spadł.

Zdaniem ekspertów IBB, Chiny stanowią obecnie dla Berlina największe ryzyko polityczne w handlu zagranicznym, a powodem tego jest duże uzależnienie od chińskich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, pokazuje to, że stosunki handlowe Berlina stają się coraz bardziej zróżnicowane i „koncentrują się na rynkach wschodzących, takich jak Polska”.

Continue Reading

Trending