Connect with us

Economy

Skok zysków w firmie samochodowej: rekord Tesli przynosi Muskowi miliardy

Published

on

Skok zysków w firmie samochodowej: rekord Tesli przynosi Muskowi miliardy

Stan: 21.04.2022 09:34

Po rekordowym kwartale dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, może liczyć na odszkodowanie, które przyniesie mu kolejne 23 miliardy dolarów. Ułatwi mu to kupowanie SMS-ów na Twitterze.

Elon Musk ma wszelkie powody do uśmiechu. Od stycznia do marca jego firma zajmująca się samochodami elektrycznymi, Tesla, zmagała się z trudnymi warunkami na rynku motoryzacyjnym z problemami w globalnym łańcuchu dostaw i gwałtownie rosnącymi cenami od dostawców. Dzięki nowym rekordom przychodów i zarobków grupa w niektórych przypadkach znacznie przekroczyła oczekiwania analityków.

Wczoraj, po zamknięciu giełdy w USA, Tesla ogłosiła, że ​​w pierwszym kwartale zwiększyła sprzedaż o 81% do 18,8 mld USD. Dochód netto wzrósł o 658% do 3,3 miliarda dolarów. Dodatkowo Tesla dostarczyła 310 000 samochodów – więcej niż kiedykolwiek.

Tesla wyprzedza inflację

Warunki początkowe dla nowych rekordów wcale nie były idealne: Musk powiedział, że inflacja komponentów była zaniżona — niektórzy dostawcy podnieśli ceny o 20 do 30 procent. Przede wszystkim wyzwaniem jest wysoka cena litu.

Ale przynajmniej w pierwszym kwartale szef Tesli zdołał przeciwdziałać skutkom inflacji, podnosząc ceny swoich modeli samochodów elektrycznych. „Inflacja cen jest znacznie wyższa niż inflacja kosztów”, powiedział Craig Irwin, starszy analityk ds. badań w Roth Capital. Zdaniem analityków nie można wykluczyć dalszych podwyżek cen w ciągu roku.

Potrójne cyfry zwiększają fortunę Muska

Rekordowy kwartał Tesli miał bezpośredni wpływ na fortunę prezesa firmy. Musk – najbogatsza osoba na świecie z 263 miliardami dolarów według listy „miliarderów w czasie rzeczywistym” – prawdopodobnie zwiększy ją o kolejne 23 miliardy dolarów.

Ponieważ hat-trick prowadzi do trzech slajdów. Każdy z nich daje Muskowi możliwość zakupu 8,4 miliona akcji Tesli po 70,01 USD za sztukę — ponad 90% zniżki w stosunku do ceny zamknięcia Nasdaq w środę (977,20 USD). Powoduje to łączny wzrost cen o 23 miliardy dolarów, czyli prawie 7,7 miliarda dolarów na chip.

READ  Odżywianie - Warren (Moritz) - Przetwórca ryb zamyka fabrykę średniego napięcia na początku 2022 r. - Gospodarka

Czy Musk sprzedaje akcje Tesli, aby kupić Twittera?

To powinno ponownie wywołać spekulacje, że Musk może sprzedać część swoich akcji Tesli, aby sfinansować zakup na Twitterze. Musk ogłosił w zeszłym tygodniu, że kupi usługę SMS za ponad 40 miliardów dolarów Chęć zdobycia Twittera.

Niektórzy eksperci branżowi obawiają się, że kontrowersyjny projekt i związana z nim debata na temat wolności słowa w Internecie może odwrócić uwagę przedsiębiorcy od biznesu Tesli.

Tesla ściga Audi

Musk ma wielkie plany na ten rok z Teslą. Szef firmy planuje zbudować ponad 1,5 miliona pojazdów w 2022 roku. To zbliżyłoby Teslę do wysokiej klasy spółki zależnej Volkswagena, Audi, która w zeszłym roku dostarczyła swoim klientom prawie 1,7 miliona pojazdów.

Grupa amerykańska była również przekonana, że ​​przez kilka lat będzie w stanie zwiększyć dostawy o 50 procent rocznie, aw tym roku osiągnąć 60 procent. Inwestorzy byli zadowoleni z liczb i perspektyw, ponieważ akcje Tesli wzrosły o sześć procent w handlu po godzinach w USA.

Nie ma ustalonego harmonogramu dla Grünheide

Nowy zakład w Grünheide powinien również pomóc w rozbudowie. Na dłuższą metę każdego roku z linii montażowych będzie zjeżdżać około 500 000 e-samochodów, ale firmie jest jeszcze daleko. Musk nie wspomniał o konkretnym harmonogramie Grunheide.

Podczas telekonferencji z analitykami i inwestorami powiedział tylko, że rozwój produkcji będzie wspierany przez zespół doświadczonych pracowników, a firma wiele się nauczyła od rozpoczęcia produkcji Modelu Y w swoich głównych amerykańskich zakładach we Fremont i Szanghaju. .

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Kraje UE wywierają presję na klasyfikację energii jądrowej jako „zielonej” inwestycji - EURACTIV.de
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Kraje UE wywierają presję na klasyfikację energii jądrowej jako „zielonej” inwestycji - EURACTIV.de

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Wymagane zakwaterowanie - okolice Emendingen
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending