Connect with us

Economy

Kraje UE wywierają presję na klasyfikację energii jądrowej jako „zielonej” inwestycji – EURACTIV.de

Published

on

Grupa dziesięciu krajów europejskich wezwała Komisję Europejską do nadania energii jądrowej „zielonej” etykiety zgodnie z klasyfikacją zrównoważonego finansowania UE, która służy jako przewodnik dla inwestycji przyjaznych dla klimatu.

Ministrowie energetyki G10 poparli włączenie energetyki jądrowej do klasyfikacji podczas nadzwyczajnego posiedzenia Rady ds. Energii Unii Europejskiej. wtorek (26 października)pospiesznie zwołane w odpowiedzi na rosnące ceny energii.

Kadri Simsun, unijny komisarz ds. energii, powiedział, że propozycja jest teraz oczekiwana przez Komisję Europejską „do końca roku”.

„Energetyka jądrowa jest częścią rozwiązania problemu neutralności klimatycznej. Tak więc klasyfikacja i energia jądrowa to dla nas dwie ważne kwestie” – powiedział fiński minister energetyki Mika Lentela.

Holandia popiera również szybkie zawarcie przepisów delegowanych dotyczących klasyfikacji w odniesieniu do energii jądrowej. „Kontekst tego aktu prawnego musi być naukowo uzasadniony, aby zapewnić długoterminową wiarygodność” – powiedział holenderski minister Stef Blok.

z góry w tym miesiącu Grupa ministrów z dziesięciu krajów Unii Europejskiej podpisała wspólne oświadczenie stwierdzające, że energia jądrowa musi być częścią rozwiązania kryzysu klimatycznego i zostać uwzględniona w klasyfikacji.

Artykuł podpisali ministrowie gospodarki i energii Bułgarii, Chorwacji, Finlandii, Francji, Polski, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Czech i Węgier.

Na spotkaniu ministerialnym w tym tygodniu Holandia zaoferowała swoje wsparcie, a Szwecja również pozytywnie oceniła tę technologię.

Ogólnie rzecz biorąc, grupa jest zgromadzeniem byłych zwolenników energii jądrowej i nowych zwolenników energii jądrowej, według Foratomu, organu branżowego zajmującego się energią jądrową.

„To ciekawe, jak debata zmieniła się w ciągu ostatnich kilku tygodni. Dzieje się tak głównie dlatego, że coraz więcej państw członkowskich zdaje sobie sprawę, że potrzebujemy energii jądrowej, aby osiągnąć cele dekarbonizacji” – powiedziała Jessica Johnson z Foratum.

Część tej zmiany ma związek z faktem, że niektóre państwa członkowskie zmieniły zdanie na temat energetyki jądrowej i tak jest od około roku. Ale także z powodu obecnego kryzysu energetycznego coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństwa uzależnienia od importu.

READ  Co jest tańsze przy ogrzewaniu domu

Globalny wzrost cen energii uwydatnił zależność Europy w zakresie gazu od obcych mocarstw, zwłaszcza od Rosji.

Energia jądrowa jest jednak mniej zależna od importu. Uran jest dostępny z kilku źródeł i tylko niewielka ilość jest potrzebna do wytworzenia dużej ilości energii. Ponadto, według Foratomu, większość operatorów przechowuje na miejscu wystarczające zapasy uranu przez dwa do trzech lat.

Gaz ziemny jako rozwiązanie tymczasowe?

Wśród krajów, które walczą o włączenie energii jądrowej do klasyfikacji, mniejsza frakcja prowadzi również kampanię o włączenie gazu kopalnego jako paliwa przejściowego.

W skład tej grupy wchodzą kraje Europy Środkowo-Wschodniej – Polska, Węgry, Czechy, Rumunia, Bułgaria i Słowacja – które twierdzą, że potrzebują gazu, aby pozbyć się najbardziej zanieczyszczającego węgla. Ale do tej grupy należą również Niemcy.

„Musimy również stworzyć pozytywny klimat inwestycyjny dla wszystkich technologii potrzebnych do przejścia na bezpieczny, niskoemisyjny system energetyczny” – powiedział Adam Giborg Czczytortinski, polski minister klimatu i środowiska.

„Komisja powinna natychmiast wprowadzić uzupełniającą ustawę mandatową obejmującą zarówno gaz ziemny, jak i energię jądrową, aby zmniejszyć niepewność inwestorów” – dodał.

„Energia jądrowa i gaz ziemny będą miały trwałe miejsce w miksie energetycznym UE w nadchodzących latach” – powiedział słowacki minister stanu Karol Galic.

„Konieczne jest zatem jak najszybsze wprowadzenie Komplementarnej Ustawy Autoryzowanej o Klasyfikacji, która uwzględnia naukową ocenę energetyki jądrowej i rolę gazu ziemnego w dekarbonizacji” – dodał.

„Dalsze opóźnienie jest niedopuszczalne, ponieważ jest sprzeczne z rozporządzeniem w sprawie ratingów, nie uwzględnia interesów obywateli UE i nie zapewnia inwestorom niezbędnej przewidywalności i stabilności” – podkreślił Galic.

Grecja, Cypr i Malta również naciskają na włączenie gazu, ale nie opowiadają się za włączeniem energetyki jądrowej.

„Dopóki kraje takie jak Cypr nie mają rozwiązań pamięci masowej [und] „Gaz będzie nadal odgrywał pewną rolę”, powiedziała Natasha Peledas z cypryjskiego rządu.

READ  Ukraina bar: Finlandia zamyka wszystkie przejścia graniczne z Rosją z wyjątkiem jednego

Niemcy są jednym z czołowych zwolenników włączenia gazu ziemnego do unijnej klasyfikacji, a przyszły kanclerz Olaf Schultz (SPD) wyjaśniał ważną rolę elektrowni gazowych na dorocznej konferencji IG BCE 28 października.

Lobby antynuklearne

Zdecydowanie najmniejsza grupa krajów w tej debacie to te, które wypowiadały się przeciwko włączaniu energii jądrowej do klasyfikacji. Austria i Luksemburg wydały tutaj najbardziej widoczne oświadczenia, przed energetyką jądrową ostrzega również Dania.

Uważamy, że przywoływanie energii jądrowej jako alternatywy jest błędem – nie jest ani tania, ani bezpieczna. „Ceny produkcji jądrowej są znacznie wyższe niż ceny produkcji fotowoltaiki”, powiedział Gregor Schusterschitz z Austrii.

Minister energetyki Luksemburga Claude Tormes zwrócił uwagę na długi czas budowy nowych elektrowni jądrowych, które zostaną uruchomione dopiero około 2035 roku, a zatem są bezużyteczne jako rozwiązanie tegorocznego kryzysu energetycznego.

Dodał: „Wydłużenie żywotności reaktorów jądrowych poza 40 lat nie przekracza 10 miliardów ton ekwiwalentu ropy, co czyni tę strategię bardzo ryzykowną i mało efektywną”.

„Myślę, że musimy być bardzo ostrożni z ratingiem. Spójrz na rynki finansowe i inwestorów i spójrz na to, co naprawdę stało się z manipulacją.”

Niemcy – wieloletni przeciwnik energetyki jądrowej – zachowywały się na spotkaniu bardziej neutralnie, prawdopodobnie ze względu na nieuformowany jeszcze rząd.

„Musimy zmniejszyć naszą zależność od energii – ludzie postrzegają to jako powód energetyki jądrowej. Jasne jest, że nie możemy osiągnąć konsensusu w sprawie roli energii jądrowej na poziomie UE” – powiedział Andreas Fichte, niemiecki minister energetyki i Gospodarka.

Organizacja pozarządowa zajmująca się ochroną środowiska WWF również ostrzegła przed włączeniem energii jądrowej i gazu kopalnego.

„Nic nie podważyłoby Europejskiego Zielonego Ładu bardziej niż włączenie gazu kopalnego i energii jądrowej do zielonej klasyfikacji. W czasie szczytu COP26 pranie środowiska byłoby poważnym problemem” – powiedział Henry Eveston, rzecznik ds. zrównoważonych finansów na European Policy Office WWF.Instytucjonalizacja instytucji europejskich byłaby sygnałem globalnym, który byłby całkowicie odwrotny do zamierzonego.”

Pozytywne oznaki energii jądrowej

READ  Starszy doradca Putina wyznacza cele ataków nuklearnych na Zachód

W ostatnich miesiącach Komisja Europejska wysyłała pozytywne sygnały dotyczące włączenia energetyki jądrowej do klasyfikacji.

W lipcu organ naukowy organu, Wspólne Centrum Badawcze (JRC), Długo oczekiwany raport, stwierdzając, że energetyka jądrowa jest bezpieczna, a zatem kwalifikuje się do zielonej karty – stwierdzenie to zostało później potwierdzone przez dwie inne grupy ekspertów.

Klasyfikacja jest oparta na podstawach naukowych, a raporty będą stanowić użyteczną osłonę dla władzy wykonawczej UE, jeśli będzie uwzględniać energię jądrową.

Inną kwestią jest gaz. Jako paliwo kopalne musi zostać wycofane lub zastąpione przyjaznymi dla środowiska alternatywami, takimi jak wodór, jeśli Europa ma osiągnąć swój cel, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku.

Przewodnicząca Komisji Ursula von der Leyen z tym Świergot Zauważył: „Potrzebujemy również stabilnego źródła, energii jądrowej, a w fazie przejściowej gazu. „Dlatego przedstawimy naszą propozycję ratingu” – powiedziała po zeszłotygodniowym szczycie UE, na którym szefowie państw i rządów dyskutowali o wpływie wyższych cen energii na europejską gospodarkę.

Zostało to poruszone przez komisarza UE ds. energii Kadriego Simsona na spotkaniu ministerialnym w tym tygodniu.

„Na Radzie Europejskiej prezydent von der Leyen ogłosiła zamiar wprowadzenia do końca roku drugiej ustawy delegowanej w ramach rozporządzenia o klasyfikacji, aby uwzględnić wkład gazu ziemnego i energii jądrowej” – powiedział Simsson po spotkaniu. . .

W pewnym momencie komisja będzie musiała stanąć po stronie zwolenników energetyki jądrowej lub jej przeciwników. Ministrowie wezwali Komisję Europejską do jak najszybszego opublikowania ustawy delegowanej, a władza wykonawcza jest na dobrej drodze do posunięcia sprawy do przodu.

[Bearbeitet von Frédéric Simon]

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa

Published

on

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Zgiełk we Włoszech: Alfa Romeo zmienia nazwę nowego modelu samochodu w związku z interpretacją prawa Berlusconiego przez rząd Meloniego. (Kolekcja obrazów archiwalnych) © Kolekcja: obrazy dpa/SOPA za pośrednictwem ZUMA Press Wire | Vincenzo Nozzolisi // IMAGO / Belga

Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.

Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.

Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.

Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami

Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że ​​produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.

Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że ​​rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.

Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę

Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”

READ  Ukraina bar: Finlandia zamyka wszystkie przejścia graniczne z Rosją z wyjątkiem jednego

Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.

Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji

Co sprawia, że ​​zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.

Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.

wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)

Continue Reading

Economy

Czy browar tego nie docenił?

Published

on

Czy browar tego nie docenił?
  1. tz
  2. Monachium
  3. miasto

Naciska

Augustiner był również dostępny bez alkoholu przez cztery tygodnie. Hałas w Monachium jest ogromny. W Sklepie Alkoholowym zapasy nie wytrzymują już 48 godzin.

Monachium – 19 marca 2023 roku był historycznym dniem dla Augustinera. Po niemal 700 latach tradycyjny browar po raz pierwszy wprowadził na rynek piwo bezalkoholowe. Wygląda na to, że wielu mieszkańców Monachium od dawna czekało na tę innowację. Jasne piwo bez alkoholu jest na ustach wszystkich. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć – lub chcieć podróżować na duże odległości.

Napoje bezalkoholowe Augustiner's sprzedawane są na wielu targowiskach w Monachium

To niemal znajomy widok na wielu monachijskich targach z napojami: luka, w której powinny już znajdować się skrzynki nowego piwa Augustiner. Od lat coraz większą popularnością cieszą się bezalkoholowe wersje soku słodowego. W Niemczech może to nastąpić wkrótce Dziesięć procent wszystkich warzonych piw jest bezalkoholowych On jest. To trend, który już dawno dotarł do stolicy stanu.

Jest to szczególnie widoczne w kolekcji Orterer. W samym Monachium firma prowadzi około 30 sklepów z napojami. Jak potwierdził pracownik, produkt bezalkoholowy Augustiner jest obecnie niedostępny w wielu oddziałach. Jeśli nie możesz już dostać tego na zaufanym rynku, powinieneś przejść na inny rynek. O ile jest tam jeszcze dostępny.

Mieszkańcy Monachium uwielbiają napoje bezalkoholowe Augustiner's. Prawdopodobnie lepiej niż oczekiwał browar. © Imago/Wolfgang Maria Weber

(Nasz biuletyn monachijski regularnie informuje Cię o wszystkich ważnych historiach z Isara. Zarejestruj się tutaj.)

Dostawa w czwartek, wyprzedane w piątek: Pospiesz się, aby kupić nowe piwo Augustiner w Unterschleißheim

W oddziale Orterer w Unterschleißheim zapasy bezalkoholowego Augustinera wyczerpują się coraz szybciej. Często zamówienie nie trwa 48 godzin, jak wyjaśnia pracownik Matthias Wunderlich na przykładzie z ostatnich kilku tygodni: „Dostawa przyszła w czwartek, wszystko poszło w piątek i wydaje się, że zamówienie z Monachium się nie zatrzymało”. Niedawno ekspert przyjrzał się bliżej ofercie bezalkoholowej w stolicy stanu.

Przesyłka przyszła w czwartek, a w piątek już wszystkiego nie było.

Na początku produkcja w Unterschleißheim trwała co najmniej do soboty. Rynek napojów jest nadal zaopatrzony w 75 pudełek. Nawet jeśli chcesz stracić tam większą kwotę, obecnie jest ich tylko 30. Wydaje się, że w tej chwili więcej nie jest możliwe. To samo mówi mężczyzna pracujący przy poidełku w rzeźni. Pożądany produkt jest również sprzedawany „w kółko” na rynku napojów w Isarvorstadt.

READ  „Uszkodzenie planety”: Brudny obrazek raniący rozgłos na temat bitcoinów

Augustiner nie chciał komentować tej sytuacji

Doniesienia z rynków napojów rodzą pytanie, czy Augustiner po prostu nie może oferować piwa bezalkoholowego w większych ilościach. Czy browar zbagatelizował szum wokół nowego produktu? Tradycyjna firma chciała dołączyć na podstawie prośby Monachium Mercur/tz Brak komentarza na temat obecnej sytuacji. (TCH)

Continue Reading

Economy

Mazda CX-80 (2024): Wszystkie informacje na temat nowego siedmiomiejscowego SUV-a

Published

on

Mazda CX-80 (2024): Wszystkie informacje na temat nowego siedmiomiejscowego SUV-a

Mazda poszerza swoją ofertę o nowy flagowy pojazd. CX-80 to duży crossover, który może pomieścić do siedmiu osób. Do wyboru jest hybryda typu plug-in i sześciocylindrowy diesel.

Bardzo mocny: nowy topowy model Mazdy CX-80.
twórca

Do 2008 roku duże rodziny nie miały problemu ze znalezieniem odpowiedniego modelu w gamie Mazdy: Mazda 5 była ciężarówką ze wszystkim, co czyniło ten typ użytecznym – na przykład przesuwanymi drzwiami po obu stronach i miejscem dla siedmiu pasażerów.

Jednak niegdyś popularne pojazdy wielofunkcyjne (MPV) przestały być modelami w cieniu SUV-ów. Taki los spotkał także V Seria, która po przejściu na emeryturę nie miała następcy.

Typ ludowy

Ale teraz na światło dzienne wyszła przyjazna rodzinie Mazda z trzema rzędami siedzeń. Jednak pomimo swojej funkcjonalności, CX-80 nie jest zatwardziałym pragmatykiem, raczej zajmuje czołowe miejsce w portfolio jako nowy okręt flagowy. Oficjalnie nie uważa się za minivana, ale raczej crossovera – obecnie najpopularniejszy i najbardziej poszukiwany typ.

Mazdy CX-80

Pełna chata: sześciomiejscowa Mazda CX-80.
twórca


CX-80 wykorzystuje tę samą platformę, co jego młodszy brat, CX-60 (nasz test można przeczytać tutaj), ale przewyższa go długością o około pięć metrów. Jest dostępny z sześcioma lub siedmioma siedzeniami. Obydwa modele posiadają dwa indywidualnie składane siedzenia w trzecim rzędzie. Wersja siedmiomiejscowa wyposażona jest w trzyosobową kanapę w drugim rzędzie, natomiast wersja sześciomiejscowa posiada dwa wygodne pojedyncze siedzenia. Sofę 3-osobową można wygodnie przesuwać o długości 12 cm, a oparcia można regulować w zależności od nachylenia.

Duży bagażnik

Zgodnie z oczekiwaniami, przy pełnym siedzeniu, w bagażniku zmieści się jedynie niewielka ilość – 258 litrów. Ale jeśli CX-80 jest używany jako pięciomiejscowy, ma 687 litrów. A jeśli złożysz drugi rząd, otrzymasz ogromną pojemność wynoszącą 1971 litrów. Jego przydatność jako pojazdu ciągnącego podkreśla po pierwsze ładowność przyczepy do 2,5 tony, a po drugie nowa funkcja „Trailer Hitch View”, która ułatwia sprzęganie przyczepy poprzez przeniesienie procesu na centralny wyświetlacz.

READ  Październikowy spadek przekroczony: Silny listopad: NIO świętuje nowy rekord dostaw - udział NIO wyższy przed rynkiem | biuletyn

A co z dyskami? Tutaj nowa Mazda oferuje dwie opcje, każdą znaną już z mniejszej CX-60. Z jednej strony mamy hybrydę typu plug-in (PHEV) o mocy 241 kW/327 KM (tutaj testowaliśmy ją w CX-60), której akumulator o pojemności 13 kWh (pojemność netto) pozwala na przejechanie na napędzie elektrycznym do 60 km . Nie dorównuje to nowoczesnym pojazdom hybrydowym typu plug-in (PHEV), takim jak VW Tiguan, które mogą pokonać dystans około 100 kilometrów. Niektórzy konkurenci są teraz silniejsi także w zakresie mocy ładowania – dwustopniowe, do 7,2 kW – i opanowali np. szybkie ładowanie. Czas pokaże, czy Mazda doda później słabszy silnik PHEV o mocy 147 kW/200 KM – znowu coś podobnego do CX-60.

Napęd na cztery koła jest standardem

Drugi silnik to sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,3 litra i mocy 187 kW/254 KM, współpracujący z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy. Zarówno wersja PHEV, jak i wersja z silnikiem wysokoprężnym są standardowo wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła.

Mazdy CX-80

Wyluzowany: CX-80 ma skromne, przytulne wnętrze, podobne do mniejszego CX-60.
twórca


Deska rozdzielcza jest identyczna jak w CX-60, co oznacza m.in., że stosunkowo wąski wyświetlacz centralny można obsługiwać jako ekran dotykowy wyłącznie na postoju, podczas gdy w czasie jazdy wyświetlacz obsługiwany jest za pomocą pilota wyświetlacz obrotowy sterowany przyciskiem Nacisk na konsolę środkową. Podobnie jak w jego mniejszym bracie, dostępny jest również tzw. „System personalizacji kierowcy”, który wykorzystuje kamerę do wykrywania, kto siedzi za kierownicą i automatycznie dostosowuje pozycję siedzenia, zasłony, lusterka i wyświetlacz przezierny, a także dźwięk i kontrola klimatu. Smartfon łączy się bezprzewodowo za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto, a sterowanie głosowe Amazon Alexa jest również na pokładzie jako wirtualny pasażer. Przydatna może być także funkcja „widok dookoła”, która uwidacznia widoczne obszary przed samochodem, które są zakryte przez nadwozie.

READ  Co jest tańsze przy ogrzewaniu domu

Ceny od 55 350 euro

CX-80 można zamawiać od 7 maja 2024 r., a pierwsze dostawy powinny nastąpić jesienią. Na razie wyceniona została jedynie hybryda, której cena wynosi od 55 350 euro.

Continue Reading

Trending