Connect with us

Economy

Według starego nawyku: ożywienie Mercedesa-AMG SL

Published

on

Biorąc pod uwagę boom na samochody elektryczne, wcielenie Mercedesa-AMG SL z jego 4,0-litrowym bi-turbo V8 jest jak zaproszenie do starych dobrych czasów. Rzeczywiście, nowa wersja prezentuje się jako SL poprzedniej: prawdziwy sportowiec według starych obyczajów i dobrych manier.

Ze względu na to, że wybuchy siły stają się silniejsze nawet pod gwiazdą, reinkarnacja SL wydaje się dziwna. Przynajmniej jeśli spojrzeć na to z perspektywy Niemiec i Europy. W końcu chcą podbić serca bogatych kierowców tego kraju – a Mercedes też jest w czołówce – luksusowymi samochodami elektrycznymi. Zobaczymy, czy to zadziała, ponieważ ostatecznie nie chodzi tylko o zgrabne pojazdy, które jeżdżą przez długi czas, są oczywiście inne czynniki, których nawet nie należy tutaj omawiać. Zamiast tego należy świętować odrodzenie Mercedesa SL – być może tak po raz ostatni.

Również pod względem technologii jazdy Mercedes-AMG SL pokazuje zupełnie inną stronę niż jego poprzednik. Teraz może się również obracać.

(fot. Daniel Maurer)

Cóż, nowy SL nie jest już całkiem Mercedesem, bo w Stuttgarcie wyższość nowej wersji bez ceregieli oddano działowi sportowemu w Affalterbach i dlatego elegancki samochód z płócienną maską nazywa się Mercedes-AMG SL 63 A ponieważ chłopcy i dziewczęta z Affalterbach Nieznane w półśrodkach, tylko 4,0-litrowy twin-turbo V8 pompujący pod wiecznie długą maskę, jak wiadomo od błogosławionych dni. Oczywiście należy znieść stare ograniczenia, jeśli chodzi o dane dotyczące wydajności. Tak więc na torze jest 585 KM, zdolne do uwolnienia maksymalnego momentu obrotowego 800 Nm podczas przyspieszania i przyspieszania samochodu od zera do 100 km/hw 3,6 sekundy. Jeśli znajdziesz otwartą drogę bez ruchu, możesz prowadzić sportowca na świeżym powietrzu z prędkością do 306.

Stworzony na torze wyścigowym

Teraz może to nie zaimponować koneserowi. Jeśli spojrzysz na historię SL, wiesz również oczywiście, że jego pierwsza edycja z 1952 roku została stworzona wyłącznie na tor wyścigowy i że skrót SL oznacza Ultra Lighting. Jednak z biegiem lat fan sportu zawsze zyskiwał i tracił część swojej pierwotnej przewagi konkurencyjnej. W końcu oznaczało to, że SL nadal był szybki. Ale tylko na prostej ścieżce. Kiedy przyszedł energiczny spacer za rogiem, mężczyzna ze Stuttgartu był w poważnych tarapatach. Ściśnij z jednej strony i dokręć z drugiej strony. Utrzymanie ładunku na właściwym torze wymagało od kierowcy wyczynowego dużej intuicji i pracy. SL stał się w ten sposób wspaniałym krążownikiem dla wymagających koneserów bez ograniczeń czasowych.

21C0728_023.jpg

Miękki dach powraca w Mercedesie SL, zastępując metalowy dach Vario.

(fot. Daniel Maurer)

Z nowym musi być inaczej. Jeśli chodzi o sam projekt, skupiono się na „lekkim i wyrazistym wrażeniu”, jak powiedział główny projektant Jordan Wagner. Oczywiście oznacza to również, że porównanie z poprzednim modelem, który działał jako R 231 od 2012 do 2020 roku, jest całkowicie przestarzałe. Pozostały cztery miejsca, tylne siedzenia można bezpiecznie oglądać jako bagażnik na walizkę. Miękki dach zastąpił metalowy dach, oszczędzając 21 kilogramów wagi i otwierając się i zamykając w niecałe 15 sekund przy prędkości do 60 km/h. A skoro obecnie obserwujemy dietę, to nie należy zauważyć, że czysty szkielet SL waży niewiele ponad 270 kilogramów.

READ  Winterkorn i skandal z olejem napędowym: oskarżenia przeciwko byłemu szefowi Volkswagena krzywoprzysiężone

Teraz może się również obracać

Ale to nie tylko powyższe metryki sprawiły, że SL nadaje się teraz na zakręty. Jest kilka innych dodatków. Na przykład fakt, że samochód po raz pierwszy w swojej prawie 70-letniej historii ma stały i w pełni zmienny napęd na wszystkie koła. Jest też wielowahaczowa oś przednia, aktywna stabilizacja przechyłu i wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy Affalterbach. Wreszcie, SL ma w standardzie aktywny układ kierowniczy tylnej osi, który porusza się w kierunku przeciwnym do kąta skrętu przy prędkości poniżej 100 km/h lub w kierunku przednich kół powyżej 100 km/h.

21C0728_028.jpg

Zwrócono dźwięk układu wydechowego Mercedesa-AMG SL, ale nie zaprzeczając, jakie paliwo tu działa.

(fot. Daniel Maurer)

W sumie oznacza to SL z tym dyskretnym rykiem, ale zdecydowanie wyżej wymieniony ciąg silnika i sprawność techniczna stają się kanibalem. I nie ma znaczenia, w którym z sześciu programów jazdy kierowana jest szpilka do włosów, chociaż z natury rzeczy Sport lub nawet Sport Plus są przyjemniejsze. Z drugiej strony wyścigi, które i tak są dostępne tylko w opcjonalnym AMG Dynamic Plus, są bardziej dla ekspertów lub zarozumiałe na drogach publicznych, ponieważ mali pomocnicy wokół ESP chronią się tutaj.

Ale z wyścigami lub bez, SL może teraz zmieniać się i to w najbardziej sportowym sensie. Nie jest już problemem szybkie wjechanie w zakręt, ostre hamowanie, absolutna precyzja w zakrętach i przyspieszanie do pełnej prędkości, aby wyjść z końca zakrętu. Nawet na ułamek sekundy turbina pozwala sobie, zanim komora spalania się przewietrzy, a piorun odleci z rykiem ma prawdziwą magię. Wyraźne i krótkie czasy zmiany biegów, które następują po podwójnym wyłączeniu w trybach jazdy Sport i Sport Plus, są najwyższej jakości i oczywiście towarzyszy im potężny dźwięk (część V8) sportowego układu wydechowego. Chociaż trochę różni się od tego, co znasz z AMG. Brzmienie jest krótkie, bramek też nie brakuje, ale są bardziej subtelne, delikatne, a mimo to prawdziwe.

READ  Handel na Giełdzie rozpocznie się w środę 29 września 2021 r.

życzę życzenia

21C0728_064.jpg

Kokpit Mercedesa-AMG SL robi bardzo spójne wrażenie. Wydaje się, że tylko ekran w konsoli środkowej został zmodyfikowany.

(fot. Daniel Maurer)

Ale gdy wiatr rozwiewa włosy podczas pokonywania zakrętów, V8 śpiewa zabawną piosenkę, a ciepłe powietrze Airscarf pieści szyję, czas przyjrzeć się wnętrzu. Można zauważyć, że deska rozdzielcza kołysze się jak skrzydło na boki. Pod względem estetycznym galwanizowane dysze turbiny unoszą się nad deską rozdzielczą, a 12,3-calowy zestaw wskaźników LCD — nie wolnostojący, ale zintegrowany z zaawansowaną technologią wizjera — jest widoczny w polu widzenia kierowcy. Tylko mocny ekran dotykowy wbudowany w konsolę środkową i elektrycznie regulowany kąt nachylenia zamazuje obraz. Tak, ze wszystkich rzeczy, ten zaawansowany technologicznie element unoszący się przed otworami wentylacyjnymi po prostu w ogóle nie pasuje. Zamiast tego wydaje się, że został dodany, aby pokazać geny klasy S.

Nie znaczy to, że ten 11,9-calowy multimedialny ekran dotykowy nie jest wymyślny, ale w praktyce denerwuje kierowcę podczas obsługi otworów wentylacyjnych i dźwigni zmiany biegów. W przeciwnym razie niekwestionowana część. Jest bardzo łatwy do odczytania, gdy słońce nie jest całkowicie za tobą, gdy górna część jest opuszczona. Proces odbywa się za jednym razem, że tak powiem, a jeśli nie chcesz, możesz porozmawiać z „Hello, Mercedes” za pośrednictwem MBUX i wyrazić swoje życzenia. Jedyne, o co nie można prosić, to inna cena, ponieważ Mercedes-AMG SL 63 prawdopodobnie nie wystartuje za mniej niż 140 000 euro. Jednak firma z siedzibą w Stuttgarcie zapowiedziała, że ​​początkowo wprowadzi na rynek inne silniki. Wątpliwe, czy 55, czyli 4,0-litrowy V8 o mocy 476 KM, jest jednym z nich. Ale na pewno będzie „silnik hybrydowy o wysokiej wydajności”. Powinno to zwiększyć dynamikę jazdy i jednocześnie zmniejszyć zużycie. Nawiasem mówiąc, na pierwszym wyjeździe z 63,14 litrami przejechało grubo ponad 100 kilometrów dynamicznie.

READ  Bank centralny nagle tnie główną stopę procentową
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Winterkorn i skandal z olejem napędowym: oskarżenia przeciwko byłemu szefowi Volkswagena krzywoprzysiężone

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Finanse klimatyczne: Commerzbank chętnie żegna się z węglem
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Mega trend pomp ciepła: te akcje korzystają z przesyłu energii

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Trending