Connect with us

Economy

Po decyzji Fed: ostra krytyka polityki pieniężnej USA: analitycy Stifel oskarżają Fed o tworzenie kolejnej bańki | biuletyn Informacyjny

Published

on

Rezerwa Federalna utrzymuje główną stopę procentową na niskim poziomie
Analitycy Stifel porównują do bańki dot-com
Najpierw plaster, potem pęcherze

Fed pozostawia kluczową stawkę bez zmian – postanawia szybciej spadać

Na krótko przed końcem roku amerykańska Rezerwa Federalna ogłosiła niedawno, że jej podstawowa stopa procentowa ponownie pozostanie na niezmienionym poziomie Od zera do 0,25 procent Pozostawia. Jednak ze względu na obecną wysoką inflację, strażnicy walutowi zdecydowali się szybciej wyjść z programu skupu. Oprócz przyspieszonego spadku obiecano również możliwość trzech podwyżek cen w przyszłym roku.

Czy bank centralny stworzy kolejną bańkę?

Decyzje Fed spotkały się z krytyką, zwłaszcza ze strony analityka Stifel, Barry’ego Bannistera. „Populizm (podobno wspierany przez Rezerwę Federalną USA i Departament Skarbu USA) prowadzi do złych decyzji i jeszcze gorszych wyników” – powiedział Bannister w notatce udostępnionej portalowi finansowemu Market Watch. „Ograniczenia stóp mogą stworzyć kolejną bańkę, która pęknie (jak zawsze), po której nastąpi stracona dekada”. W związku z tym władze USA od początku pandemii Corony w marcu 2020 roku podejmowały błędne decyzje, które wkrótce się zemszczą.

Odpowiednik Czarnego Czwartku i bańki dotcomów

Jako dowód tej oceny obserwatorzy rynku przeanalizowali dane historyczne. Indeks S&P 500 załamał się o prawie 20 procent w trzecim kwartale 1998 r., zanim bańka internetowa pękła w marcu 2000 r. Chociaż Fed zacieśnił politykę pieniężną w drugiej połowie 1999 r. do pierwszej połowy 2000 r. i kilkakrotnie podniósł jej kluczową stopę procentową, to nie mogło już zapobiec awarii. Coś podobnego wydarzyło się w latach dwudziestych, twierdzą analitycy, według MarketWatch: kiedy stopy procentowe zostały podniesione w grudniu 1928 r., indeks spadł o 10,7 proc. Następnie, w październiku 1929 r., załamała się giełda, co ostatecznie doprowadziło do światowego kryzysu gospodarczego.

READ  AKTUALNE WYDARZENIA - Do 60 zabitych po nalocie na szkołę

Następna bańka w 2022 lub 2023 roku

Stratedzy uważają teraz, że Fed może stworzyć trzecią bańkę za 100 lat. Jak pisze „The Street”, eksperci zakładają, że S&P 500 początkowo spadnie do 4 tys. Rezerwa i ogólnie napięta globalna płynność. Jeśli jednak Fed będzie znacznie wolniej zacieśniał politykę pieniężną, to, jak czytamy w notatce, stworzy bańkę. W tym samym roku, ale nie później niż w 2023 r., sytuacja powinna znacząco wzrosnąć – według prognozy Stifel wskaźnik mógłby wtedy osiągnąć 6750 punktów. W ostatnim czasie indeks 500 największych amerykańskich spółek giełdowych osiągnął 4725,79 pkt (cena zamknięcia z 23 grudnia 2021 r.). Stratedzy zakładają poziom 25 000 punktów dla indeksu Nasdaq Composite Index. Ta ostatnia zamknęła się na poziomie 15653,37 pkt.

Tolerancja wysokiego ryzyka wśród małych inwestorów

Według strategów jedynym sposobem, w jaki Fed może uniknąć bańki, jest śledzenie swojego Raportu o stabilności systemu finansowego, w którym obserwatorzy walut ostrzegają, że inwestorzy detaliczni mają wysoki apetyt na ryzyko, a wysokie wyceny akcji i nieruchomości nadal powodują zawyżanie rynku. „Jednak polityka może przyjść zbyt późno, a jeśli rynek stanie się „ryzykowny” z niską premią za ryzyko kapitałowe i dziesięcioletnim skarbowym zabezpieczeniem przed inflacją (TIPS) –Plecy Wciąż na poziomie -1,0 procent z powodu globalnych banków centralnych, prawdopodobnie w latach 2022-2023 może wystąpić wypukła bańka cenowo-zyskowa (P/E)”, ostrzegają analitycy Stifel.

Tak powinni reagować inwestorzy

Aby przygotować się na bańkę, stratedzy dostawców usług finansowych zalecają wcześniejsze dostosowanie swojej strategii inwestycyjnej. Analitycy strategiczni postrzegają jednoczesne spowolnienie zarówno indeksu S&P 500, jak i cen surowców jako sygnał ostrzegawczy. Ale jeśli inwestorzy zainwestują w akcje defensywne w S&P 500, mogą uchronić się przed bańką, według Bannister & Co. W szczególności eksperci polecają akcje z sektora zdrowia, dóbr konsumpcyjnych, usług użyteczności publicznej i komunikacji.

READ  Firmy zapłaciły o 80 mld hrywien więcej podatków w 2022 niż w 2021 | Bot wiadomości

Zespół redakcyjny Finanzen.net

Ten tekst ma charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi rekomendacji inwestycyjnej. Finanzen.net GmbH wyklucza jakiekolwiek prawo do regresu.

Więcej informacji o Stifel Financial CorpShs

Źródła obrazu: Mesut Dogan / Shutterstock.com, MarcelClemens / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Dzień Giełdy, wtorek, 16 stycznia 2024 r
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Energia — Johnson kontra tania siła robocza za granicą — gospodarka

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Zełenski wzywa do powołania specjalnego sądu kierownictwa armii rosyjskiej
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending