Connect with us

Economy

Martwy samolot przetrwa Corona: Super jumbo A380 startuje ponownie

Published

on

Martwy samolot przetrwa Corona
Super jumbo A380 znów startuje

W kryzysie Corona okazuje się wreszcie, że największy samolot pasażerski świata przeszedł do historii. Ale teraz Airbus A380 zaczyna od nowa w niektórych liniach lotniczych. Ale nie wszędzie, bo jego powrót ma też szereg wad.

Dla gigantycznego Airbusa A380 trasy z Londynu do Frankfurtu lub Madrytu to niewiele więcej niż tylko małe przeskoki. Jednak British Airways codziennie lata po Europie największymi samolotami pasażerskimi na świecie, aby podnieść swoje załogi do wymaganego poziomu wyszkolenia. Zimą wraca do Miami, Dubaju czy Los Angeles.

Zmarli lecą dłużej, bo A380 faktycznie wydawał się jedną z pierwszych ofiar ekonomicznej korony. Od marca 2020 r., kiedy granice zostały zamknięte, a międzynarodowy ruch lotniczy prawie całkowicie wstrzymany, nikt nie potrzebował samolotu, który mógłby przewozić ponad 800 osób na pełnych fotelach ekonomicznych.

Nie tylko Brytyjczycy wyjmują swoje największe samoloty z długoterminowego składowania. Według listy sporządzonej przez eksperta ds. lotnictwa Andreasa Spatha, Katar, Emirates, Japan Airlines, Qantas i Singapore Airlines również ponownie wysyłają gigantyczne samoloty na długie loty.

Maszyny na mole Lufthansy

Z drugiej strony Lufthansa oficjalnie zamknęła klasę. To już nie jest problem, powiedział prezes Carsten Spohr, podając dane kwartalne. 14 samochodów zostało wycofanych z eksploatacji w Teruel w Hiszpanii, a Airbus wycofał już sześć z nich po nieujawnionej cenie. Na lotnisku we Frankfurcie, gdzie wybudowano hangar serwisowy dla A380 i kilka dodatkowych bramek, obecnie można zobaczyć tylko kilka A380: z linii Emirates i British Airways.

Na długo przed pandemią, w lutym 2019 r., Airbus ogłosił zakończenie produkcji z powodu załamania popytu. Po zbudowaniu 251 egzemplarzy era w hamburskiej fabryce Finkenwerder dobiegnie końca, kiedy ostatni A380 zostanie dostarczony do Emirates w pierwszej połowie grudnia.

Wieloletni rywal Boeing postanowił nie opracowywać następcy legendarnego 747 jumbo. Od 1969 roku zbudowano ponad 1500 typów charakterystycznych camberów. Ambitna linia lotnicza Emirates z Dubaju od dawna utrzymywała przy życiu program A380 jako zdecydowanie swojego największego klienta ze 123 zamówieniami. Arabowie chcą dobrze latać gigantycznym czterosilnikowym samolotem do 2030 r. Jednak Emirates Airlines mają już swoją pierwszą maszynę, która została im dostarczona w lipcu 2008 r., a wyspecjalizowana firma ją anulowała.

Niepotrzebnie szkodliwy dla środowiska

Po zaledwie 13 latach nie osiągnął nawet połowy normalnego okresu użytkowania samolotu dalekiego zasięgu. Na nadchodzących Dubai Air Show Falcon Aircraft Recycling przedstawia zegarki lub stoliki kawowe wykonane z części A380. Zamożni fani mogą również stworzyć legendarny pasek gigantycznej ulotki w ogrodzie w domu. Zarówno piloci, jak i pasażerowie kochali gigantycznego ptaka. Podczas gdy piloci chwalili kontrolę i zwinność ponad wszystko, często podróżujący doceniali komfort. Na przykład „Spokój, przestrzeń, przestrzeń – zawiera więcej wszystkiego”.

Wkrótce w działalności komercyjnej pojawiły się problemy z czterosilnikowym A380. Nawet 509 miejsc w stosunkowo hojnym składzie Lufthansy jest trudne do wypełnienia w planie lotu. A380 kursuje tylko na kilku torach wyścigowych na świecie, jeśli można go regularnie rezerwować prawie w całości. Jeśli zbyt wiele miejsc pozostanie pustych, zużycie nafty i emisja dwutlenku węgla per capita wzrasta do nieekonomicznych i niepotrzebnych proporcji, które są szkodliwe dla środowiska.

Innymi problemami z A380 są wysokie koszty konserwacji, wynikające z małej całkowitej liczby jednostek, a także brak drogich części zamiennych, wyjaśnia ekspert ds. lotnictwa z Hamburga Gerald Wessel. Ponadto niewiele lotnisk na świecie jest w stanie obsłużyć gigantyczne samoloty, co dodatkowo ogranicza elastyczność. „Era silników czteroodrzutowych się skończyła”, mówi Weisel, który mimo to spodziewa się, że europejskie huby osiągną swoje granice przepustowości wkrótce po zakończeniu kryzysu Corona. Zamiast większych samolotów, na mniejszych lotniskach można również oferować więcej lotów dwusilnikowych i mniejszych samolotów odrzutowych, takich jak A350 Airbusa lub Boeinga 787.

READ  Handel na Giełdzie rozpocznie się w czwartek 15 lipca 2021 r.
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Strajki - Weiterstadt - Strajk kierowców ciężarówek: "Niemcy wreszcie patrzą" - Gospodarka
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Strajki - Weiterstadt - Strajk kierowców ciężarówek: "Niemcy wreszcie patrzą" - Gospodarka

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Zamykanie fabryk: wybuch epidemii Corony w Chinach kosztuje Apple miliardy
Continue Reading

Trending