Connect with us

Economy

Polityka UE: dlaczego Bruksela staje się silniejsza

Published

on

Przed Unią Europejską stoją kluczowe tygodnie. Reporterzy prasowi w Brukseli prawie zawsze mogą napisać to zdanie, bo coś ważnego zawsze zaczyna się lub kończy w mechanizmie legislacyjnym i negocjacyjnym. Kiedy przewodnicząca Komisji Ursula von der Leyen wygłosi w poniedziałek przemówienie otwierające Szczyt Gospodarczy SZ – po wizycie w Waszyngtonie i spotkaniu z prezydentem Joe Bidenem – nie będzie inaczej: Parlament Europejski i Rada Ministrów, organ posłów państw, wkrótce negocjują przepisy dotyczące ochrony klimatu wprowadzone przez Komisję latem.

Akty prawne mają na celu realizację ambitnych celów Unii Europejskiej w zakresie ochrony klimatu. Jest więc bolesna i kontrowersyjna. Obok Zielonego Ładu, programu ochrony klimatu i środowiska, cyfryzacja to drugi cel, który von der Leyen zidentyfikowała, gdy obejmowała urząd dwa lata temu. Jednym z najważniejszych aktów prawnych w tym obszarze jest ustawa o rynkach cyfrowych, która ma na celu ułatwienie Komisji postępowania z praktykami antykonkurencyjnymi za pośrednictwem potężnych platform internetowych, takich jak Google, Facebook i Amazon. Tutaj Rada Ministrów i Parlament chcą zacieśnić stanowiska negocjacyjne w nadchodzących tygodniach – znowu ważna decyzja wstępna.

Z drugiej strony Bruksela wciąż boryka się z różnymi kryzysami wewnętrznymi i zewnętrznymi: na przykład skutkami pandemii, wysokimi cenami energii, napływem uchodźców z Białorusi, sporem z Polską o demontaż rządów prawa czy niezgoda. Z Wielką Brytanią na przepisach celnych Irlandii Północnej. Porozumienie w sprawie paktu handlowego z Brytyjczykami zostało osiągnięte dopiero w Wigilię ubiegłego roku. Bez porozumienia taryfy zostałyby wprowadzone w styczniu. Teraz istnieje duże ryzyko, że tym razem to konflikt w Irlandii Północnej uniemożliwi spokojne i niezakłócone Boże Narodzenie urzędnikom w Brukseli – i dziennikarzom.

Z wieloma mediami, w tym jednym Sueddeutsche ZeitungBiuro w Brukseli jest częścią Ministerstwa Polityki Zagranicznej. Ale pod względem tematycznym i codziennej pracy brukselskie oddziały z pewnością mają więcej wspólnego z urzędami metropolitalnymi w Berlinie niż z tradycyjnymi zagranicznymi witrynami korespondencyjnymi, na przykład w Azji Południowo-Wschodniej czy USA. Celem Brukseli jest wspieranie ustawodawstwa oraz analizowanie i komentowanie sporów politycznych, które mają bardzo konkretny wpływ na obywateli i przedsiębiorstwa w Niemczech. Rzadko zdarza się to w innych krajach za granicą.

READ  Ucieczka do bezpiecznych przystani: „Fed zawsze to schrzani” – amerykański ekspert ds. rynku przewiduje krach na giełdzie | biuletyn

„Space Egg”, budynek na szczycie, jest w rzeczywistości bardzo piękny?

Przytaczana czasem liczba, że ​​80 proc. przepisów w Niemczech ostatecznie pochodziło z Unii Europejskiej, jest bardzo wysoka, ale widać, że coraz ważniejsze decyzje podejmuje się w Brukseli niż w niektórych stolicach Niemiec. Odpowiednio, wiecznie ruchliwa, wielopasmowa ulica, która biegnie przez dzielnicę europejską Brukseli, nazywa się Rue de la Loi, Straße des Rechts. Mieści się tutaj siedziba Komisji Unii Europejskiej, budynek Berlamont. Jasne, nowoczesne biuro Von der Leyen znajduje się na 13 piętrze – podobnie jak małe mieszkanie.

Budynek Rady znajduje się dokładnie naprzeciwko ogromnego bloku Berlamont, gdzie spotykają się gabinety i grupy robocze państw członkowskich, a także szczyty szefów państw i rządów. Kanclerz Angela Merkel otrzymała jeden w prezencie pożegnalnym po prawdopodobnie jej ostatnim spotkaniu w październiku plastikowe szkłoKtóry, przy odrobinie wyobraźni, ma przedstawiać Budynek Szczytu. W Brukseli nazywa się to „kosmicznym jajkiem”, ponieważ wygląda, jakby jajko spadło z nieba do domu. Właściwie jest bardzo piękny.

Brukselski oddział Parlamentu Europejskiego i stałe przedstawicielstwa państw członkowskich znajdują się w zasięgu spaceru: ambasady UE, które często zatrudniają więcej urzędników niż niektóre ministerstwa w stolicy kraju. Ponadto istnieją niezliczone biura lobby dla stowarzyszeń i korporacji – i oczywiście wiele dobrych do bardzo dobrych restauracji, które zaspokoją potrzeby parlamentarzystów, dyplomatów, wyższych urzędników i lobbystów.

Ta brukselska bańka, mechanizm legislacyjny i dystrybucji funduszy UE, stała się jeszcze silniejsza od czasu inauguracji von der Leyen. Ma to związek przede wszystkim z pandemią – oraz z faktem, że tylko państwa narodowe będą pogrążone w ważnych wyzwaniach naszych czasów, takich jak ochrona klimatu czy zmiany cyfrowe. Jean Monnet, jeden z ojców założycieli Unii Europejskiej, przewidział, że „Europa doświadczy kryzysów”. Francuzi spodziewali się, że ta struktura polityczna będzie wówczas sumą wszystkich odpowiedzi na te kryzysy.

READ  Walka z inflacją: Europejski Bank Centralny podnosi główną stopę procentową o 0,5 punktu procentowego

Więcej pieniędzy, więcej długu, więcej władzy

Odważną odpowiedzią Brukseli na pandemię była liczba dwunastocyfrowa: państwa członkowskie postanowiły utworzyć fundusz pomocy na koronawirusa o wartości 806 miliardów euro, oprócz zwykłego budżetu UE. Dlatego Komisja wspiera rządy w reformach i inwestycjach. Pieniądze oznaczają siłę twórczą – i nigdy wcześniej przewodniczący komisji nie był tak blisko niego jak von der Leyen jako pierwsza kobieta u władzy. W sporze o praworządność z Polską Komisja już używa puli Corona jako dźwigni. Obiecane dotacje w wysokości 24 mld euro trafią do kraju tylko wtedy, gdy Warszawa wdroży pewne reformy w sądownictwie.

Aby napełnić garnek, władze po raz pierwszy zadłużają się na dużą skalę. Aby łatwiej było je spłacać, UE ma otrzymać nowe źródła dochodu, takie jak kontrowersyjny podatek dla przedsiębiorstw cyfrowych: kolejny długi krok w kierunku większej integracji europejskiej.

Kryzys klimatyczny wzmacnia także poziom UE. Latem komisja przedstawiła kompleksowy i złożony pakiet legislacyjny, którego celem jest znaczne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Dlatego w Brukseli i Strasburgu, w żmudnych negocjacjach między Komisją, Parlamentem Europejskim i Radą Ministrów, pisane są reguły gry w zieloną restrukturyzację europejskiej gospodarki i społeczeństwa.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen przemawiała również na konferencji klimatycznej w Glasgow.

(Zdjęcie: Jurij Michajłenko / Imago)

Dla von der Leyen jest to prawdopodobnie najważniejszy projekt jej kadencji. Ale warunki do tych dyskusji pogorszyły się. Światowa konferencja klimatyczna w Glasgow po raz kolejny pokazała, że ​​inne potęgi gospodarcze, takie jak Chiny, są mniej ambitne. Powinno to zachęcić krytyków w Unii Europejskiej, którzy ostrzegają przed pośpiechem. Dodatkowo spory o wzrost cen energii elektrycznej i gazu dają sceptykom impulsu. Ponieważ brukselski pakiet klimatyczny podniesie również ceny paliw kopalnych.

Co zrobią Niemcy po 2024 roku?

Szczególnie kontrowersyjna jest propozycja rozszerzenia unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji o ciepło i transport. Wtedy sprzedawcy benzyny lub ropy i gazu do ogrzewania musieliby przejąć prawa do zanieczyszczenia – tak jak robią to dostawcy energii elektrycznej i wiele firm przemysłowych. Firmy te muszą być w stanie wyprodukować zbywalne certyfikaty CO2, gdy uwalniają gazy cieplarniane do atmosfery. Planowana na 2026 r. ekspansja benzyny i ogrzewania spowodowałaby wzrost cen dla konsumentów. Wiele rządów postrzega to jako polityczną truciznę – a gniew ostatnich tygodni z powodu rosnących cen elektryczności i gazu wzmacnia tych sceptyków.

Kadencja Von der Leyen kończy się w 2024 roku. Do tego czasu nie dojdzie do rozszerzenia handlu emisjami i wielu innych planowanych inicjatyw. Ważnym pytaniem jest, czy 63-latek chce kandydować na drugą kadencję – i czy polityk CDU będzie miał poparcie tworzącego się obecnie w Berlinie czerwonego, zielonego i żółtego rządu. Decydujące pytania, krytyczne tygodnie, jak zawsze.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Redukcja etatów w Tesli: początek kryzysu w branży?

Published

on

Redukcja etatów w Tesli: początek kryzysu w branży?
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Tesla podejmuje drastyczne kroki, aby zapobiec upadkowi samochodów elektrycznych. Ale ona nie jest sama. Inni producenci samochodów prawdopodobnie pójdą ich śladem.

FRANKFURT – Elon Musk miał wielkie plany dotyczące jedynej w Europie lokalizacji dla swojej firmy produkującej samochody elektryczne Tesli. Fabryka Tesli w Gruenheide pod Berlinem została otwarta w marcu 2022 roku i zatrudnia dziś ponad 12 000 osób, w tym 1500 pracowników tymczasowych. Teraz nadeszły ciężkie czasy: groźba redukcji zatrudnienia niepokoi pracowników.

Po ogłoszeniu zwolnień w Tesli ekspert motoryzacyjny Frank Schaub spodziewa się redukcji zatrudnienia również u innych producentów samochodów. „Tesla dokonuje teraz także zwolnień, o czym zdecydowali dostawcy samochodów kilka miesięcy temu. Inni producenci samochodów prawdopodobnie pójdą w ich ślady. Według niego rok 2024 będzie rokiem „recesji” w zakresie elektromobilności” – powiedział ekspert motoryzacyjny Ferdinand Dudenhofer. „Nieelastyczny i zbyt duży model wzrostu obecnie się załamuje, ponieważ rynek zaczyna padać na kolana”.

Pierwsze zwolnienia w Gruenheide: Tesla początkowo spodziewała się zwolnienia 300 pracowników

Amerykański producent samochodów Tesla chce zwolnić ponad dziesięć procent swoich stanowisk pracy na całym świecie w świetle spadku sprzedaży samochodów elektrycznych. Nadal nie jest jasne, w jakim stopniu oświadczenie prezesa firmy Elona Muska wpłynie na jedyną europejską fabrykę w Gruenheide pod Berlinem. raport Interesuje się handlem Według Tesli chce zwolnić 300 pracowników w swojej niemieckiej fabryce w Grünheide. W związku z tym pracownicy tymczasowi początkowo zostaną dotknięci redukcją stanowisk pracy począwszy od przyszłego poniedziałku.

Koncern samochodów elektrycznych odczuwa między innymi skutki ostrej wojny cenowej na największym rynku samochodowym, czyli Chinach, i w pierwszym kwartale dostarczył na całym świecie zaskakująco mniej samochodów niż w roku poprzednim – około 387 tys. sztuk. W Niemczech utrata składek za zakup samochodów elektrycznych odbiła się na sprzedaży samochodów zasilanych akumulatorowo.

READ  "może się pomylili"

Redukcja etatów w Volkswagenie: nowa normalność w branży motoryzacyjnej?

VW też nie został uratowany. Ze względu na słaby popyt na pojazdy elektryczne i obecną sytuację rynkową Volkswagen pod koniec ubiegłego roku nie przedłużył tymczasowych umów w fabryce pojazdów elektrycznych w Zwickau.

Rzecznik spółki poinformował, że firma zapewniła stałe miejsca pracy dla 540 pracowników zatrudnionych na podstawie umów na czas określony. „Jednak biorąc pod uwagę obecną sytuację rynkową, nie możemy przedłużyć 269 umów na czas określony, które wkrótce wygasną, poza okres dwunastu miesięcy” – kontynuował.

Szybki wzrost i gwałtowny upadek producentów pojazdów elektrycznych?

Branża pojazdów elektrycznych stoi w obliczu nie tylko wzmożonych redukcji zatrudnienia, ale także fali bankructw. Czy redukcja zatrudnienia wskazuje na potencjalny kryzys?

Niemiecki start samochodów elektrycznych Marki elektryczneNa początku roku oznajmiła, że ​​ma trudności finansowe. W Sądzie Rejonowym w Darmstadcie złożono wniosek i zatwierdzono procedurę tarczy ochronnej, czyli szczególny rodzaj postępowania w niemieckim prawie upadłościowym – podał portal branżowy. Tydzień Samochodowy.

Według raportów otrzymanych od WirtschaftsWoche niemiecki producent samochodów elektrycznych, Next.e.Go Mobile SE, również ogłosiła upadłość. Nastąpiło to zaledwie kilka miesięcy po zakończeniu IPO spółki. Fisker, amerykański producent samochodów elektrycznych, również doświadcza trudności finansowych. Firma zmuszona była wstrzymać produkcję i borykała się z wysokimi długami. Może nastąpić rychłe bankructwo.

Wiele stanowisk pracy u producenta samochodów elektrycznych Tesli jest prawdopodobnie zagrożonych. © Alliance image / Niemiecka Agencja Prasowa | Jörga Carstensena

Problemy z dostawcami: ostrzeżenia ekspertów pozostają zlekceważone

Produkcja samochodów elektrycznych jest mniej złożona niż produkcja silników spalinowych. Na całym świecie przejście do ery silników elektrycznych okazało się trudne. Szczególnie cierpi na tym niemiecki przemysł samochodowy. raport kapitał Według ekspertów eksperci od wielu lat ostrzegają, że elektryfikacja – szczególnie wśród dostawców i niemieckich firm zajmujących się inżynierią mechaniczną – zagraża wielu miejscom pracy.

I właśnie to dzieje się teraz: główni dostawcy samochodów ogłosili, że każdy z nich chce uratować tysiące miejsc pracy. W połowie lutego firma Continental ogłosiła, że ​​zwolni 7150 stanowisk pracy na całym świecie w branży zaopatrzenia branży motoryzacyjnej. Rada zakładowa ZF Friedrichshafen obawia się poważnych zwolnień, które mogą spowodować utratę pracy nawet 12 000 pracowników. W Bosch na całym świecie ma zostać zwolnionych 1200 stanowisk pracy, w tym aż do 950 w Niemczech.

READ  Xi Jinping w rozmowie telefonicznej z prezydentem RP Duda

Ekspert motoryzacyjny przewiduje „rok recesji” w dziedzinie elektromobilności

„Dla amerykańskiej firmy redukcja zatrudnienia o 10% w czasach kryzysu nie jest zaskakująca; zatrudnianie i zwalnianie następuje tam znacznie szybciej” – powiedział Schwob, odnosząc się do Tesli. Ekspert motoryzacyjny jest wykładowcą ekonomii motoryzacji na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Hanowerze dla średnich przedsiębiorstw.

Schoop nie spodziewa się długotrwałego kryzysu Tesli w Europie. „Jednak rok 2024 prawdopodobnie będzie rokiem stagnacji w zakresie mobilności elektrycznej”. Ekspert szacuje, że rok 2025 powinien przynieść ponowny wzrost mobilności elektrycznej w świetle zaostrzonych przepisów emisyjnych, które zostaną wówczas wprowadzone.

Producenci pojazdów elektrycznych żądają od polityków planowania bezpieczeństwa

Jego zdaniem producenci samochodów elektrycznych potrzebują planowania bezpieczeństwa, a nie „ciszy i napięcia” w polityce. „Nagłe zmiany warunków finansowania są pod tym względem katastrofą”. Schwob podkreślił jednak, że premie za pojazdy elektryczne nie są wcale potrzebne producentom. Ponieważ producenci samochodów zarobili w ostatnich latach bardzo dobre zyski.

Jak wynika z jednej z analiz, największe koncerny samochodowe zanotowały w zeszłym roku rekordowe liczby pod względem sprzedaży i zysków. Tesla odnotowała największy w 2023 roku spadek swojej średniej marży EBIT, która łączy zysk operacyjny ze sprzedażą.

Dudenhofer widzi także odpowiedzialność za recesję rządu federalnego

Ekspert motoryzacyjny Dudenhofer przyczynę spadku sprzedaży samochodów elektrycznych widzi w polityce Berlina i Brukseli. „Politycy zniszczyli wykorzystanie mocy produkcyjnych, kwestionując mobilność elektryczną”. Dudenhofer zwrócił także uwagę na zaskakujące zakończenie finansowania poprzez premię środowiskową dla osób fizycznych.

Tesla musi teraz sprawdzić, jak może dokonać dostosowań w obliczu znacznej nadwyżki mocy produkcyjnych. „Koszty personelu to mniejsze zło” – stwierdził Dudenhofer. Tesla potrzebuje dużo pieniędzy, aby kupić maszyny w swoich wysoce zautomatyzowanych fabrykach. Producent samochodów elektrycznych nie może „przestawiać się” pomiędzy samochodami spalinowymi a pojazdami elektrycznymi, jak inni niemieccy producenci. Dudenhöffer przewiduje, że Tesla nie będzie realizowała planów ekspansji w Grünheide. „Przez najbliższe pięć lat nic się nie wydarzy”.

READ  Producent elektroniki Loewe Kronach w BR Frankenschau

Z materiałami Agencji Ochrony Środowiska.

Continue Reading

Economy

VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego

Published

on

VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego

Manchen Traumwagen erkennt man erst auf den zweiten Blick. Der Caddy z VW Należy do tej kategorii. Nie dlatego, że jest ekskluzywny. Jednak jako rozwiązanie wszechstronne łączy w sobie zalety szerokiej gamy koncepcji pojazdów.

Serwis od

Notatki prawne

*Więcej informacji na temat oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnych indywidualnych emisji CO2 i, w stosownych przypadkach, zużycia energii elektrycznej w nowych samochodach można znaleźć w „Oficjalnym podręczniku zużycia paliwa”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobile Trauhand GmbH . www.dat.de.

VW Caddy gebraucht: stabile Nachfrage sorgt für hohe Preise

Das ist er: Caddy piątej generacji, wprowadzony na rynek w 2020 roku, jako kompaktowy kombi z wysokim dachem, przemawia jednocześnie do rodzin, poszukiwaczy przygód, amatorów ciężarówek i dealerów – zapewniając stabilny popyt i odpowiednio wysokie ceny użytkowania. Mówi się, że nasz pokazany na zdjęciu samochód firmy Kuhn+Witte w Buchholz/Nordheide z zaczepem do przyczepy, PDC, podgrzewanymi siedzeniami, aluminiowymi felgami i klimatyzacją kosztuje sporo, ale według standardów rynkowych 28 625 euro. Koncepcja działania modelu produkowanego w Polsce jest ściśle oparta na Golf 8 & Co, opiera się na platformie MQB-evo z Wolfsburga.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Inklusive aller Extras kostete unser Fotofahrzeug neu laut Schwacke-Datenbank rund 37.000 Euro.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Während wir bei seinen feineren Pkw-Geschwistern immer wieder kritisieren, dass es um Verarbeitung und Materialqualität schon einmal besser stand, kann sich der uneitler gestrickte Caddy zumindest teilweise mit seinen Nutzfahrzeug-Genen rechtfertigen: Wer spontan hart zupacken können soll, dem darf das Fehlen von Softlackoberflächen und empfindlichen Veloursteppichen nicht ernsthaft angekreidet werden.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Viel Platz für die Passagiere und ein XL-Kofferraum sind Kaufargumente.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Ausstattung: Mindestens „Life” ist empfehlenswert

Das hat er: Jako typowe dziecko Caddy odziedziczył wiele mocnych i słabych stron od swojego rodzeństwa w tym samym wieku. Praca z fotela kierowcy musi uwzględniać ogólne wysiłki firmy na rzecz cyfryzacji. Opcje wyświetlania i zakres funkcjonalności zależą od nabywcy nowego samochodu: cyfrowy zestaw wskaźników i rozwiązania nawigacyjne podlegają dodatkowej opłacie. Sterowanie różnymi funkcjami za pomocą struktur podmenu nie zapewnia żadnej wygodnej przewagi w porównaniu z poprzednią generacją.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Reduziertes Cockpit mit schönem Dreispeichenlenkrad. Die sonstigen Kunststoffe wirken eher robust.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Welche Ausstattung sollte es sein? Die Basis ist recht nackt, ein Life mit Touch-Infotainment, lackierten Stoßfängern, Alufelgen und Dachreling darf es schon sein. Nochmals nobler sind die gehobenen Varianten Move, Dark Label und Style. Je nach Konfiguration war der Caddy mit bis zu 19 Assistenzsystemen aufrüstbar.

Carawao

Z łatwością sprzedaj swój samochód online po najlepszych cenach

Najlepsze ceny od zweryfikowanych kupujących – Osobiste porady – Bezstresowe leczenie z bezpłatnym zestawem!

Karosserieseitig glänzt der Lademeister mit seinen zwei leicht bedienbaren Schiebetüren. Am Heck gab es wahlweise eine große Klappe oder zwei asymmetrische Türen. Dank 350 Millimeter mehr Länge bietet die Maxi-Version spürbar mehr Raum an Bord (bis 3105 Liter Kofferraumvolumen) und eignet sich deutlich besser für Großfamilien und Campingprojekte.

Für den Gewerbeeinsatz gedacht und etliche Tausender billiger gehandelt werden Cargo-Versionen. Sündhaft teurer sind die Camper-Version California und die Crossover-Variante Panamericana. Gefragte Optionen wie LED-Scheinwerfer, eine dritte Sitzreihe mit zwei zusätzlichen Sitzplätzen oder das Panoramadach verursachen gebraucht empfindliche Aufschläge.

Der Caddy ist vor allem praktisch und wirtschaftlich

So fährt er: Puszka jest dzieckiem umysłu. Wiadomo to już po pierwszych kilku kilometrach. Maksymalna efektywność kosztowa była znacznie ważniejsza niż dynamika specyfikacji. Pod maską kryje się oszczędny 2.0 TDI (102 do 122 KM), żwawy benzyniak 1.5 TSI i dość dziwny 1.5 TGI z silnikiem na gaz ziemny. Nie ma wersji hybrydowych ani elektrycznych.

Der Haldex-Allrad 4Motion blieb ausschließlich dem 122 PS starken Top-TDI vorbehalten. Je nach Motorisierung gab es als Alternative zum manuellen Getriebe auch eine DSG-Version. Beim Fahrverhalten profitierte der gekonnt komfortabel abgestimmte Caddy spürbar von der Entscheidung, Starrachse samt Blattfedern in Rente zu schicken und stattdessen eine Verbundlenkerhinterachse mit Federbeinen zu verbauen. Besonders mit geringer Beladung steigert das den Fahrkomfort.

Stärken

  • Vielseitig nutzbarer, enorm großer Innenraum
  • Moderate Unterhaltskosten
  • Vielfältige Ausstattungsoptionen

Słabości

  • Basisausstattung sehr karg
  • Recht zahlreiche Kinderkrankheiten
  • Strammes Preisniveau

Vielfältige Probleme mindern den Qualitätseindruck

Das macht Ärger: Volkswagen oferuje dwuletnią gwarancję na nowy pojazd (lub dłuższą za dodatkową opłatą), trzyletnią gwarancję na lakier i dwunastoletnią gwarancję na korozję. Zwłaszcza wczesne modele cierpiały z powodu licznych mniejszych i większych błędów w obsłudze oraz problemów z oprogramowaniem, a wrażenie jakości było mieszane. Jednak VW głównie próbował wprowadzić ulepszenia.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Durch das nutzwertige Konzept sind Gebrauchsspuren typisch. Mängelfrei sind auch junge Exemplare nicht immer.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Aus dem Feld gibt es dennoch vielfältige Problemmeldungen: Front Assist und Parksensoren sowie Fensterheber fallen aus, beim Bordinfotainment sind defekte Discover-Pro-Steuergeräte, System-Freeze, eine spinnende Navigationsfunktion, Störungen der Rückfahrkamera sowie Probleme mit Android Auto häufiger ein Thema. Bei den TDI-Motoren wurden früh als mangelhaft detektierte Glühkerzen moniert, die Schiebetüren neigen teils zu Klappergeräuschen.

Bildergalerie

Kamera

Gebrauchter VW Caddy im Test

Beim Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) sind Rückrufe wegen fehlerhaften Querlenkerhülsen, mangelhaften Sommerreifen und beschädigten Sicherheitsgurtbändern hinterlegt.

READ  Ucieczka do bezpiecznych przystani: „Fed zawsze to schrzani” – amerykański ekspert ds. rynku przewiduje krach na giełdzie | biuletyn
Continue Reading

Economy

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Published

on

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Przejęcia po upadłości
Hussle, Arco i Els zostają połknięci przez gigantycznego Nougata Vibę

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W lutym sieci sklepów cukierniczych Hussle, Arco i Ails ogłosiły upadłość. Tradycyjne marki mają teraz nową siedzibę w firmie cukierniczej Viba w Turyngii. Planowane jest utrzymanie około 160 oddziałów z 200 oddziałów.

Producent słodyczy Viba Sweets z Turyngii przejął sieci sprzedaży słodyczy Hussel, Arko i Eilles. Firma ogłosiła, że ​​około 160 z obecnych 200 lokalizacji trzech marek, łącznie z franczyzobiorcami, zostanie zachowanych. Zwolnionych zostanie 600 stanowisk pracy. Arko GmbH w północnych Niemczech jako sprzedawca detaliczny kawy, Hussel GmbH jako firma cukiernicza oraz Eilles GmbH & CO. KG jako sprzedawców herbaty Deutsche Confiserie Holding i na początku lutego ogłosiła upadłość. Według raportu opublikowanego wówczas przez gazetę „Wirtschaftswoche”, w trzech firmach z siedzibą w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie pracowało ostatnio około 1200 pracowników.

Arco, Husel i Iles samodzielnie ogłosiły upadłość w 2021 r. w wyniku kryzysu koronowego i ostatecznie były w stanie się uratować. Arko wraz z Eillesem objęły kierownictwo nad Hussel we wrześniu 2018 r. Fuzja ta powinna stworzyć „atrakcyjne korzyści skali” i „podstawę wspólnego wzrostu”. Firma Arko została założona w 1948 roku w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie, a Hösel w 1949 roku w Hagen. Iles nabył Arko od JJ Darboven w 2016 roku.

Burzliwe czasy ze względu na ceny kakao

„Jeśli uda nam się sprawić, że zakupy w naszych oddziałach będą dla klientów doświadczeniem, mamy pewność, że nasze sklepy specjalistyczne ugruntują swoją pozycję na rynku i pozostaną cennym elementem w atrakcyjnych centrach miast” – wyjaśnił Karl-Heinz Einhauser, udziałowiec Viba Sweets GmbH. Oraz Holger Storch w oświadczeniu.

Przejęcie ma nastąpić 1 maja tego roku. Według własnych danych Viba Sweets wzrośnie z około 450 obecnych pracowników do ponad 1000 pracowników. Powiedziała, że ​​do fuzji doszło w czasach niespokojnych gospodarczo, zwłaszcza w związku ze wzrostem cen ważnych surowców, takich jak kakao. „Zdajemy sobie sprawę, że wspólna podróż będzie trudna” – stwierdziła firma z siedzibą w Fluhse-Seligenthal w Turyngii. Słynie z produktów nugatowych marek Viba i Heilemann.

READ  Pomidory za 11 euro? Klient zszokowany widząc cenę
Continue Reading

Trending