Connect with us

Economy

Wywiad: Ursula von der Leyen chce przyspieszyć ochronę klimatu: „Musimy być lepsi”

Published

on

Ekskluzywny
Przewodnicząca Komisji Europejskiej von der Leyen o jej oczekiwaniach wobec światowej konferencji klimatycznej, roli Europejczyków w walce ze zmianami klimatycznymi oraz o żądaniach wobec Polski w sporze o reformy sądownictwa.

Dama Von der Line, gdy światowa konferencja klimatyczna Doświadczenie pokazuje, że kraje uprzemysłowione są dużymi celami pod względem rzeczy ochrona klimatu Znajdź. Często jest to rozmowa. Dlaczego tym razem miałoby być inaczej?

Ursula von der LeyenOczekuję trzech rzeczy: aby kraje bardziej ambitnie formułowały swoje cele i rozsądnie wyjaśniały, jak chcą je osiągnąć. Nie jesteśmy jeszcze na drodze do sukcesu i nadszedł czas, abyśmy zrobili dużo więcej. Mamy tę umowę tylko po to, aby ustawić właściwy kurs i uniknąć nieodwracalnych punktów krytycznych. Po drugie: nasza solidarność z krajami rozwijającymi się. Jako kraje wysoko uprzemysłowione obiecaliśmy sfinansować 100 miliardów dolarów rocznie, aby kraje rozwijające się mogły z nich korzystać Zmiana klimatu Umiejętność radzenia sobie z nim i przystosowania się do niego. Cel ten osiągniemy w 2023 r. Ale mam nadzieję, że uda nam się to osiągnąć w 2022 r. Trzecim jest globalne porozumienie w sprawie jasnych zasad, w jaki sposób kraje mogą mierzyć swoje postępy w zmniejszaniu emisji w sposób przejrzysty i całościowy.

Jaką rolę chcesz i gdy światowa konferencja klimatyczna naciągnąć?

Manal elastyczne: Unia Europejska jest liderem. Dzięki Europejskiemu Zielonemu Ładowi najlepiej pokazujemy, jak i na jakich krokach możemy konkretnie stawić czoła zmianom klimatu i zbudować czystą i zrównoważoną gospodarkę o obiegu zamkniętym. Od 1990 roku emisje gazów cieplarnianych spadły o 31 proc., a jednocześnie nasza gospodarka urosła o ponad 60 proc. To silny sygnał dla świata, że ​​możesz chronić klimat i przyrodę, a jednocześnie możesz się rozwijać i prosperować. Po prostu musimy być znacznie szybsi – w Europie i na świecie.

READ  Polska ponownie zbliża się do Unii Europejskiej, ścieżką liberalną gospodarczo – piątek

Nadzieje Von der Leyen leżą w nowych technologiach

Zielona umowa, w ramach której i Chce do 2050 r. stać się neutralny dla klimatu, daleki od zatwierdzenia w obecnej formie. Czy to nie jest zniekształcenie rzeczywistości, kiedy jest? i Jako lśniący przykład rzeczy ochrona klimatu Przedstawiać?

Przeczytaj też o tym

Manal elastyczne: Odnosimy największe sukcesy na tle innych regionów świata. Jako region jako pierwsi mamy prawo klimatyczne, w którym cele są prawnie wiążące. Nakreśliliśmy również mapę drogową – szczegółowo, sektor po sektorze – jak możemy iść naprzód. Musimy teraz przekształcić te kroki wdrożeniowe w prawo. Dla mnie ważne jest, że osiągamy to poprzez innowacje. Dziś mamy wiele czystych nowych technologii, dzięki którym robimy postępy. Jest to również ważne dla naszych partnerów na świecie. Sytuacja jest bardzo niebezpieczna. Dzisiejsza nauka mówi nam, że jako społeczność globalna nie jesteśmy wystarczająco ambitni.

Grupy ekologiczne nadal krytykują inicjatywy jako niewystarczające. Paliwa kopalne są wykorzystywane przez i Na przykład wspierany przez miliardy. Czy jest jeszcze zbyt wiele ustępstw?

Manal elastyczne: Musimy być lepsi, bez wątpienia. Odnotuj w tym roku klimat i opory natury w naszej księdze genealogicznej. Jeśli przestaniemy próbować, konsekwencje będą tragiczne. Wiemy, że mamy tylko jedną szansę. Dlatego na COP26 tak ważne jest, aby negocjacje zakończyły się sukcesem. Dotyczy to nie tylko krajów uprzemysłowionych. Ważne jest również, aby zabrać ze sobą szybko rozwijające się kraje rozwijające się i wspierać je w bezpośrednim przejściu w kierunku czystych nowych technologii z gospodarką o obiegu zamkniętym. Tylko świat może wspólnie wygrać tę bitwę.

Energie odnawialne mają absolutne pierwszeństwo

Energie odnawialne są wąskim gardłem zielonego ładu. Czy potrzebujemy energii jądrowej?

Manal elastycznePo stronie europejskiej wspieramy następną generację Unii Europejskiej, nasz duży pakiet rozwojowy, inwestycje w infrastrukturę i ekspansję energii odnawialnej. Z łącznej kwoty 800 miliardów euro ponad jedna trzecia przeznaczana jest na projekty ekologiczne. Energie odnawialne czerpią z tego ogromne korzyści. Ale widzimy też, że ta dekada określi, czy uda nam się skręcić w róg w walce z globalnym ociepleniem. Już teraz priorytetem jest, aby CO2Zredukuj emisje tak szybko, jak to możliwe. Oprócz szybko rosnącego udziału czystej, ale lotnej wody, wiatru czy energii słonecznej, potrzebujemy również stabilnych źródeł. Dlatego niektóre kraje naciskają na długoterminowe wykorzystanie energii jądrowej, a także gazu do transformacji, tak abyśmy mieli stabilny miks energetyczny. Ale odnawialne źródła energii mają absolutne pierwszeństwo.

READ  Kierowcy ciężarówek w obszarze usług A5 Gräfenhausen kończą strajk głodowy | hessenschau.de


W jaki sposób Komisja zamierza postępować z państwami członkowskimi, które próbują wykorzystać zielone zmiany jako kartę przetargową w swoim programie politycznym?

Manal elastyczne: Są dwa ważne tropy. Po pierwsze, my wszyscy, 27 państw członkowskich i Parlament Europejski, zgodziliśmy się na prawo klimatyczne. Innymi słowy, nie jest to już kwestia czy, ale jak. Po drugie, wszystkie państwa członkowskie odczuwają teraz presję zmian klimatycznych spowodowanych ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi i zrozumiały: im dłużej czekają, tym bardziej kosztowne i nieodwracalnie to dla nich staje się szkodliwe. W Europie 27 krajów i 450 milionów ludzi jest wiele różnych interesów i dyskusja na temat tego, co należy zrobić, czyli demokracji. Ale w końcu musimy osiągnąć nasz wspólny cel. Jest to określone w prawie, które wszyscy popierają.

„Ludzie wiedzą, ile czasu wywierają na siebie”.

Ze wszystkich rzeczy, Zielony Ład może, a wraz z nim Zielony Ład w ciągu najbliższych kilku lat ochrona klimatu w sporze i Lejda?

Manal elastyczne: Jestem pewien, że ludzie tego nie tolerują. Wszyscy odczuwamy skutki zmian klimatycznych, straszliwych letnich powodzi, ogromnych pożarów, suszy i cyklonu w Czechach, który zniszczył 2000 domów. Ludzie wiedzą, ile czasu wycisnąć. W związku z tym pozostaje tylko pytanie, w jaki sposób możemy podejść do tej ścieżki technicznie i politycznie. Nauka jest jasna. Zmiany klimatyczne są dziełem człowieka, więc musimy je ponownie powstrzymać.


podrzędny Trybunał Europejski Na Polskę nałożono karę dzienną w wysokości 1 mln euro, aby dostosować się do prawa UE. Jak komisja zamierza postępować? Czy pomoc z Funduszu Odbudowy Korony dla Polski może być już uwolniona?

Manal elastyczne: Jeśli chodzi o Fundusz Odbudowy, mamy jasne zasady dla wszystkich państw członkowskich. Inwestycje te są możliwe tylko dzięki reformom i są przewidziane w zaleceniach dla poszczególnych krajów. Polska od lat apeluje o reformy przywracające niezależność sądownictwa. To wszystko dla mnie. Oznacza to, że także po wydaniu wyroku: należy zlikwidować organ dyscyplinarny, zreformować system dyscyplinarny i wszcząć proces przywracania sędziów bezprawnie usuniętych ze stanowiska. Także Europejski Trybunał Sprawiedliwości zwrócił się o to do Polski. Istnieją bardzo jasno określone kroki naprawcze. Teraz do Polski należy zdecydowane zakorzenienie tych kroków reformatorskich we wspólnym kontrakcie Funduszu Odbudowy. To też nie jest dziwne. Uzgodniliśmy ze wszystkimi państwami członkowskimi zobowiązania związane z płatnościami.

READ  Polska jest bardzo krytyczna wobec Niemiec – ale ma swój własny „problem Nord Stream”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Mężczyźni walczą w środku: w Polsce brakuje ukraińskich robotników budowlanych

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Dziesięć autobusów Solaris Hydrogen dla Ettenhuber & Geldhauser - Wiadomości biznesowe, biznesowe i branżowe (inne), Ogniwa paliwowe | aktualności | Bus planner - technologia - transport publiczny
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Grozukauf: Po cofnięciu postów na Twitterze: Dlatego Cathy Wood weszła na Twittera | Wiadomość

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Trending