sPX / Kolonia. Ford Mustang pozostaje wierny sobie. Również w siódmej generacji kucyk opiera się na solidnej konstrukcji i mocy V8. Po raz pierwszy pojawi się również szczególnie potężny wariant wydajności „Dark Horse”. Z drugiej strony coupe i kabriolet początkowo działają bez prądu. Oczekuje się, że samochód sportowy będzie można zamawiać w Niemczech pod koniec lata 2023 roku.
Wizualnie nowa wersja dwudrzwiowego modelu bazuje na poprzednim: długa maska, duża osłona chłodnicy, kanciaste błotniki i złowrogie reflektory charakteryzują muskularny wygląd. Duży, lekko wklęsły, szeroki ekran przesuwa się do wewnątrz, rozciągając się od konsoli środkowej do miejsca za kierownicą. Zamiast okrągłych otworów wentylacyjnych są teraz próbki kanciaste, a wnętrze ogólnie jest nieco bardziej kanciaste niż w przeszłości. Amerykanie zaktualizowali system informacyjno-rozrywkowy, który można teraz aktualizować również drogą radiową za pośrednictwem aktualizacji bezprzewodowej.
Trzonem programu napędowego jest nadal popularny 5-litrowy silnik benzynowy V8, choć w zmodyfikowanej wersji, która docelowo ma produkować ponad 338 kW/480 KM. Czterocylindrowe silniki turbo z rodziny Ecoboost, które nie są już dostępne w Mustangu w Niemczech, również są ponownie wprowadzane na rynek, ale są niejasne dla rynków. Oprócz dziesięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów do wyboru jest również sześciobiegowa manualna skrzynia biegów z automatyczną skrzynią biegów.
Bardziej sportową wersją jest wersja „Dark Horse”, która została po raz pierwszy wprowadzona na rynek i opracowana do użytku na torze oraz jako główny pojazd przyszłych wyścigów. Cechy techniczne obejmują układ dolotowy z podwójną przepustnicą, zapewniający większy przepływ powietrza i wyższą wydajność, mechanizm różnicowy Torsen oraz dodatkowe chłodnice oleju silnika i skrzyni biegów. Elektroniczne hamulce driftowe mają na celu ułatwienie jazdy początkującym. Wizualnie „czarny koń” pojawia się niezależnie ze specjalną przednią osłoną i stałym tylnym skrzydłem.
Ford jeszcze nie ogłosił cen nowego Mustanga. Obecna generacja jest dostępna w Niemczech tylko w potężnych modelach GT i Mach1 z silnikiem V8 i co najmniej 330 kW / 449 KM. Ceny zaczynają się od 56 000 euro.