Connect with us

Top News

Spór kierowców zaostrza się przed katastrofą Flixbusa – wyjaśnia naoczny świadek

Published

on

Spór kierowców zaostrza się przed katastrofą Flixbusa – wyjaśnia naoczny świadek
  1. Strona główna
  2. Niemcy

Naciskać

Co stało się z Flixbusem, zanim rozbił się na A9? Pasażer rozmawia z IPPEN.MEDIA o kłótni i prędkości pomiędzy kierowcami.

MONACHIUM – Autobus się kołysze, ciężarówki dudnią. Ashley A. Boi się zdjąć słuchawki. Kilka minut później jej złowieszcze przewidywania potwierdziły się. Flixbus zjechał z autostrady A9 w pobliżu Lipska przed Schkeuditzer Kreuz, uderzył w nasyp i przewrócił się na bok. Cztery osoby zginęły, a sześć zostało ciężko rannych.

Pasażer wypadku Flixbusa mówi o sporach między kierowcami i „nieodpowiedzialnej przekroczeniu prędkości”.

Ashley A. (imię zmienione) podróżował z Berlina Death Flixbusem. Monachium. Młoda studentka uciekła z siniakami i zadrapaniami na twarzy, a dwie stojące obok niej kobiety zginęły. Obrazy są w Twojej głowie. Na IPPEN.MEDIA Ashley relacjonuje szokujące sceny, kłótnie między kierowcami i „lekkomyślną” prędkość.

Naoczny świadek wypadku Flixbusa rozmawia z IPPEN.MEDIA

Pasażer skontaktował się z naszą redakcją, aby omówić okoliczności wypadku na A9. Aby udowodnić, że rzeczywiście znajdowała się na pokładzie, pokazała bilet i dowód osobisty. Jego nazwisko jest znane redakcji, ale zostało zmienione na potrzeby reportażu.

Jeszcze przed wyjazdem z Berlina (zaplanowanym na 8:00) Ashley twierdzi, że podróż do Zurychu może być pełna przygód: ​​„Jest już 8:10, a drugiego kierowcy nie ma. Potem przyszedł z kawą w dłoni.” Wtedy zaczęła się kłótnia. „To bardzo rozzłościło drugiego kierowcę. Od tego momentu w kokpicie kłócili się głośno. Przez cały czas. Aż do wypadku.” Wydaje się, że współpasażerowie w dolnym przedziale piętrowego statku dobrze to zauważyli, a inny pasażer również podsłuchał kłótnię między kierowcami. Lipski Volkszeitung zgłoszone.

„Złość, stres i brawura za kierownicą”: pasażer Flixbusa podejrzewa, że ​​pewną rolę odegrały kłótnie

Ashley nie wie dokładnie, co było przyczyną katastrofy pod Lipskiem. Jednak mocno podejrzewa, że ​​jakąś rolę mogła odegrać bójka w kokpicie. „Pierwszy kierowca był zły na swojego kolegę, ponieważ przez niego spóźnił się z harmonogramem. Skutek: złość, stres i brawurowa jazda.”

READ  Centralna policja ponownie zniesie kontrole graniczne!
Tuż przed Schkeuditzer Kreuz Flixbus wypadł z drogi i przewrócił się na bok w nasypie. © Christian Grupp/Imaego

Według doniesień kierowca Flixbusa na pierwszych światłach w Berlinie nacisnął hamulce. Według Ashley pasażerami wielokrotnie wstrząsano. Zdaniem studenta w mieście kontynuowano gwałtowne hamowanie, a na autostradzie doszło do „agresywnej” zmiany pasa ruchu. „Wiele ciężarówek trąbiło na autobus, ponieważ kierowca im przeszkadzał” – mówi Ashley. „Jest bezwzględny”.

Jest nieugięty: „Jego złość i emocje wpłynęły na jego styl jazdy. A wypadek, zwłaszcza w dwupłatowcu, nie trwa długo. Agresja wpływa na sposób, w jaki kontrolujesz rzeczy.

Po wypadku na A9: Szef autobusu obwinia ofiary – wściekłość pasażerów

Ashley ma nadzieję, że śledztwo w sprawie przyczyn katastrofy Flixbusa będzie kontynuowane pełną parą. Dotarło to do prasy po tym, jak szef firmy autobusowej oskarżył pasażerów o śmierć pasażerów „parasolowych”. „Tak mnie to złości” – mówi 28-latka – „że nikt nie bierze na siebie odpowiedzialności. To tak niesprawiedliwe, że nie ma żadnych konsekwencji – przynajmniej na razie żadnych. Na pewno nie wskazuje się palcem na pasażerów.

Flixbus sam wskazuje na żądanie IPPEN.MEDIA Jeśli chodzi o toczące się dochodzenia i współpracę policyjną. W związku z tym Spółka nie chce i nie chce obecnie komentować zeznań świadków. Podobne oświadczenie złożył na zlecenie podwykonawca „Parasol”.

„Każdy wypadek i każda osoba ranna są takie same” – czytamy w oświadczeniu Flixbusa. Według statystyk autobusy są w dalszym ciągu jedną z najbezpieczniejszych form transportu drogowego w Niemczech, a wypadkom nie da się całkowicie zapobiec.

Szok po wypadku Flixbusa na A9: „Mam wspomnienia”

Ashley nadal nie mogła dokończyć. To, czego doświadczyła w A9 tydzień temu, zostanie z nią do końca życia, nawet jeśli podczas rozmowy z nią wydaje się twarda. „Mam wspomnienia z wypadku. Przylgnęłam do ściany w autobusie komunikacji miejskiej. Innym prawdopodobnie było gorzej. Kilka dziewcząt płakało godzinami po wypadku.

READ  Postęp kampanii szczepień: ponownie ponad milion szczepionek

„Dziewczyna obok mnie zmarła, spała, kiedy doszło do wypadku. „Jeden mężczyzna miał zwichnięte ramię i krzyczał jak szalony, a inna kobieta miała krew na twarzy” – mówi Ashley. Miała szczęście, gdyż usiadła po lewej stronie autobusu, który przechylił się w prawo. „Przeczołgałem się przez tylną szybę autobusu, mijając ludzi i siedzenia”.

„Nigdy więcej nie wsiądę do FlixBusa”: Pasażer podejmuje jasną decyzję po wypadku pod Lipskiem

Chwali ratowników. „Pierwsi ratownicy byli na miejscu pięć minut po wezwaniu. Zaopiekowali się wszystkimi znakomicie i większość z nich zabrano do szpitala w Lipsku na badania kontrolne”. Uczelnia dała studentowi chwilę wytchnienia. Tym razem młody student z wymiany nie jest zainteresowany, odrzuca ofertę i chce wrócić do życia. Jedno jest pewne dla Ashley: „Nigdy więcej nie wsiądę do FlixBusa”. (miesiąc)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Barca dla żartu prawie sprzedała Polsce spadającą gwiazdę

Published

on

Barca dla żartu prawie sprzedała Polsce spadającą gwiazdę

Fermin López prawie opuścił Barcelonę i przeszedł do Polski © Christian Bertrand / Shutterstock.com

Fermin López zanotował w tym sezonie błyskawiczny wzrost, z którego prawie nie zdawał sobie sprawy. Przynajmniej nie w Barcelonie.

Fermin López w ostatnich tygodniach rozwinął się jako strzelec drużyny FC Barcelona, ​​mimo że tak naprawdę występuje wyłącznie na pozycji środkowego pomocnika. Z jednej strony to wiele mówi o serii burz. Z drugiej strony 20-latek rozwija się coraz lepiej.

Barca może więc uważać się za szczęściarza, że ​​jeszcze go nie sprzedała. Według Sportu Lopez miał udać się do Polski. Lokalny zespół pierwszoligowy Raków Częstochowa podobno zgodził się już na transfer z agentami za absurdalną kwotę zaledwie 600 000 euro.

Fermin López: Dlaczego jego wizyta w Polsce się nie powiodła

Jednak w tym czasie nastąpiły poważne zmiany w zespole trenerskim i technicznym Rago. Nowe kierownictwo ostatecznie nie zdecydowało się na transfer. Lopez kontynuował wypożyczenie w hiszpańskim klubie trzeciej ligi Linares Deportivo, a latem ubiegłego roku wrócił do Barcelony.



Lopez jest obecnie poszukiwany w całej Europie i mówi się, że Aston Villa z Premier League robi dla niego ruch. Jednak Wiz chce, aby dzieciak został i wykluczył możliwość ponownego wypożyczenia w przyszłym sezonie. Jeśli już, w przyszłym sezonie powinien odegrać jeszcze większą rolę w Barcelonie.

Wykorzystane źródła

gra

READ  Postęp kampanii szczepień: ponownie ponad milion szczepionek
Continue Reading

Top News

Nowy sondaż INSA: Partia Wagenknecht zyskuje w Turyngii, AfD nieznacznie traci

Published

on

Nowy sondaż INSA: Partia Wagenknecht zyskuje w Turyngii, AfD nieznacznie traci
Niemcy Spis ludności Insa

W Turyngii wygrywa partia Wagenknecht, lekko traci AfD

1 maja Demonstracje · Berlin – DGB

Plakat BSW (Alliance Sahra Wagenknecht) można było zobaczyć także 1 maja na demonstracji DGB w Berlinie.

Źródło: dpa/Christoph Soeder

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych jest konieczna, ponieważ zgoda ta jest wymagana jako zewnętrzni dostawcy, aby dostawcy treści osadzonych mogli wyświetlać treści osadzone. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „ON”, wyrażasz na to zgodę (możesz w każdej chwili zrezygnować). Obejmuje to Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do krajów trzecich, w tym do Stanów Zjednoczonych, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, korzystając z przełącznika i prywatności na dole strony.

Koalicja Sahry Wagenknecht zyskała od marca trzy punkty procentowe: według INSA na cztery miesiące przed wyborami w Turyngii partia ma 16%. Najsilniejszą partią będzie AfD z 30 proc.

wNa kilka miesięcy przed wyborami stanowymi w Turyngii sondaż pokazuje, że koalicja Sahra Wagonknecht (BSW) cieszy się 16-procentowym poparciem. Według informacji ze środy, BSW wzrósł o trzy punkty w porównaniu z poprzednim badaniem przeprowadzonym w marcu przez Insa Institute for Funke Media w Turyngii.

Lider stanu i grupy parlamentarnej AfD Björn Höcke pozostaje najsilniejszą partią z 30 procentami minus jeden punkt. Sondaż Infratest-dimap z połowy marca wykazał, że BSW ma 15 proc., a AfD 29 proc.

Przewodniczący Komisji Stanu i Parlamentarnej CDU Mario Voigta oceniany jest na 20 procent – ​​tutaj także minus jeden punkt procentowy. Lewica premiera Bodo Ramelo, który obecnie stoi na czele mniejszościowego rządu z SPD i Partią Zielonych, ma 16 proc., co oznacza stratę dwóch punktów. SPD kształtuje się na poziomie siedmiu procent i można go poprawić o jeden punkt. Wartości Zielonych i FDP pozostają niezmienione i wynoszą pięć i dwa procent. FDP nie wejdzie do parlamentu krajowego i Zieloni będą musieli się tym martwić. Pozostałe partie otrzymają cztery procent.

READ  Zawodowy bokser ze Stralsundu Max Suske powraca na ring w Polsce

Trudna sytuacja większości w Turyngii

Wybory stanowe w Turyngii odbędą się 1 września w tym samym czasie co w Saksonii, a w Brandenburgii trzy tygodnie później.

Nowe badanie INSA dodatkowo wskazuje na trudne warunki większości w Turyngii. Jak wynika z sondażu, koalicja CDU, BSW, SPD i Zielonych miałaby matematyczną większość – łącznie 48 proc. Koalicja CDU, BSW i Lewicy również miałaby 52% większość, ale nie jest to uważane za politycznie wykonalne, ponieważ CDU odrzuca koalicję z Lewicą i AfD.

Czytaj

Lider AfD z Turyngii Björn Höcke;  Premier Bodo Ramalo (po lewej)

Specjalny rząd federalny

1 września w Turyngii zostanie wybrany nowy parlament krajowy. Ramalo znów bierze udział w zawodach. Obecnie stoi na czele mniejszościowego rządu złożonego z lewicy, SPD i Zielonych, który musi obejść się bez własnej większości w parlamencie i bez stałego partnera, który mógłby przetrwać. W przeszłości partie opozycyjne uchwalały ustawy wbrew woli rządu. Na przykład większość dla inicjatyw CDU czy FDP została osiągnięta za pomocą głosów AfD.

W ramach badania w dniach 22–29 kwietnia na zlecenie gazet „Thüringer Allgemeine”, „Ostthüringer Zeitung” i „Thüringische Landeszeitung” wzięło udział 1000 dorosłych mieszkańców Turyngii. Margines błędu w badaniu wynosi plus/minus trzy punkty procentowe.

Continue Reading

Top News

Tradycyjne firmy wysyłkowe przenoszą się do Polski: przegląd rządu centralnego

Published

on

Tradycyjne firmy wysyłkowe przenoszą się do Polski: przegląd rządu centralnego
  1. Generał Kisen
  2. Handlowy

Naciskać

Polska rozwija się jako magnes dla niemieckich firm. Firma wysyłkowa Otto również przyłącza się do akcji. Znak „emerytury”?

HAMBURG – Firmy i ekonomiści wielokrotnie ostrzegali przed delokalizacją firm z Niemiec. Na przykład firmy takie jak Miele i Meyer Burger ogłosiły plany rozpoczęcia produkcji gdzie indziej. Tradycyjna firma wysyłkowa Otto ogłosiła podobne posunięcie w 2022 r. Teraz były dyrektor generalny skomentował tę sytuację.

Otto preferuje dostawę z Polski – w przypadku zamówień „na następny dzień”.

Pierwotnie nowe centrum logistyczne w Polsce miało zostać oddane do użytku wiosną 2024 roku. Obecnie (kwiecień 2024 r.) wprowadzenie odbędzie się jesienią 2024 r. Centrum logistyczne ma na celu dostarczanie towarów z całej Europy z Iłowej w zachodniej Polsce. „Polska jest bardzo centralna dla europejskiej firmy takiej jak nasza” – powiedział Michael Otto, były dyrektor generalny grupy. uwaga. Z Ilova Otto „może dostarczyć produkty do dużych części Niemiec tego samego dnia po złożeniu zamówienia”. Według Otto firma ma dobre doświadczenia w polskiej polityce i administracji.

Smartfon z aplikacją Otto (zdjęcie kodowe). Polska rozwija się jako magnes dla niemieckich firm. Firma wysyłkowa Otto również przyłącza się do tego trendu. © IMAGO / Lobeca Felix Schlikis

Zamiast tego przedsiębiorca Otto chce lepszej sytuacji w Niemczech. „My, Niemcy, i tak narzekamy i marudzimy” – narzekał. Kondycja ekonomiczna wielu firm jest lepsza niż nastroje. Podczas swoich podróży do Afryki widzi biedę, a ludzie wciąż okazują „dużo radości”. Trzeba także przyznać, że Niemcy stoją obecnie w obliczu wielu kryzysów. To wyzwanie. „Ciągłe argumenty rządu nie pomagają poprawić nastroju”.

Otto wzywa do wizjonerskich inwestycji – „Potrzebujemy jasnych wyników”

Operatorem obiektu w Iloilo będzie firma logistyczna Hermes Fulfillment. Mówi się, że na budowę polskiej fabryki wpłynęła kwota trzycyfrowego miliona, w której Otto Group planuje obecnie reorganizację swojej logistyki w spółki handlowe Otto i MyToys. Niemniej jednak Otto w żadnym wypadku nie skreśla Niemiec jako lokalizacji: „Jednocześnie rozwijamy naszą logistykę magazynową w niemieckich lokalizacjach”. Miejsca.

READ  Wściekli rolnicy uniemożliwiają Robertowi Habeckowi pływanie łódką w Schlutziel

Jednocześnie konieczna jest zmiana struktury politycznej. Kryzysów do przezwyciężenia jest wiele i jeden Sojusz na temat sygnalizacji świetlnej, kłócąc się między sobą, nie poprawiając nastroju. „W szczególności potrzebujemy jasnych wyników i to powinno trwać” – powiedział Otto. Podał to jako przykład Konwersja energii: Wymagałoby to miliardów długoterminowych inwestycji, a następnie firmy musiałyby pozostać na rynku przez dziesięciolecia.

Firmy opuszczają Niemcy

Otto jest jedną z wielu firm, które obecnie otwierają lokalizacje za granicą. Na przykład tradycyjna firma Miele ostrzegła przed „trwałą zmianą w istotnych dla nas warunkach strukturalnych” i ogłosiła, że ​​przeniesie część swojej produkcji z Gütersloh do Polski. Podobnie jest z Michelin: producent opon stwierdził, że centrum kontaktu z klientem powinno zostać przeniesione z Karlsruhe do Polski. Duński producent pomp Grundfos ogłosił, że wycofuje się z Niemiec, a gigant energii słonecznej Mayer Burger przeniesie się do Stanów Zjednoczonych.

Dlatego z różnych stron nawołują do zwiększenia wpływów politycznych. Niezależnie od tego, czy jest to nieoczekiwana premia dla branży fotowoltaicznej, czy ustawa o możliwościach wzrostu dla wszystkich – w obecnej sytuacji industrializacja Niemiec jest zagrożona. Główny Olafa Schollaz (SPD) dotychczas wykazywała uparty opór wezwaniom pomocy ze strony gospodarki.

Continue Reading

Trending