Connect with us

Economy

Raport rynkowy: Giełdy w USA bez dynamiki | tagesschau.de

Published

on

Raport rynkowy: Giełdy w USA bez dynamiki |  tagesschau.de


Raport rynkowy

Stan na: 27 czerwca 2024 o 22:48

W obliczu napiętych rynków inwestorzy amerykańscy nie podejmowali dziś dużego ryzyka. Emocje rosną w związku z jutrzejszymi danymi cenowymi, które powinny dostarczyć informacji o ścieżce stóp procentowych banku centralnego.

Inwestorzy amerykańscy odnotowali dziś niewielki wzrost w obliczu negatywnych wiadomości korporacyjnych i oczekiwań co do głównych danych o inflacji. Wiodący indeks Dow Jones zakończył notowania przy niewielkich wahaniach na poziomie 39 164 punktów, co oznacza wzrost o 0,1%. W tym okresie indeks kilkakrotnie zmieniał swoje znaki.

Pomimo negatywnych wiadomości z branży chipów, która ostatnio odnosiła takie sukcesy, giełda technologii Nasdaq utrzymała swoją pozycję ze wzrostem o 0,3 proc., a indeks Nasdaq 100 wzrósł o 0,19 proc. Indeks Standard & Poor’s 500 zamknął rynek na poziomie 5482 punktów, co oznacza wzrost o 0,1 procent, więc zmiany były niewielkie. Nowe dane makroekonomiczne nie miały większego wpływu.

Przed publikacją kluczowych danych o inflacji w USA, które zostaną opublikowane w piątek, żaden inwestor nie chciał brać w nich udziału na dużą skalę, powiedziała Fiona Cincotta z firmy handlowej City Index.

Dziś odbędzie się także pierwsza debata telewizyjna pomiędzy prezydentem Joe Bidenem a jego rywalem Donaldem Trumpem. Ostatnio ciągły temat odwrócenia stóp procentowych został przyćmiony dyskusją na temat sztucznej inteligencji (AI), która konsekwentnie ustanawia nowe rekordy w przypadku niewielkiej liczby firm zaawansowanych technologicznie.

W branży chipów, która ostatnio odniosła ogromny sukces, nastroje pogorszył spadek ceny akcji Microna o 7,1%. Biorąc pod uwagę utrzymujący się wzrost sprzedaży sztucznej inteligencji i układów pamięci, prognozy sprzedaży były dla inwestorów niewystarczające – choć cele spółki na bieżący kwartał były mniej więcej zgodne z konsensusem. Optymizm co do popytu napędzanego sztuczną inteligencją spowodował, że w tym miesiącu akcje spółki wzrosły o 14 procent.

Słabsze były także akcje innych firm produkujących półprzewodniki, w tym lidera sztucznej inteligencji Nvidii. „Pytanie brzmi, czy zyski przedsiębiorstw w sektorze technologicznym mogą pozostać stabilne” – powiedział Mike Gallagher, szef działu badań w Continuum Economics. „Jeśli nie, prawdopodobnie będziemy świadkami tymczasowej realizacji zysków i niewielkich korekt”.

„Rośnie strach, że rajd pod przewodnictwem sztucznej inteligencji w USA może wkrótce się zakończyć” – mówi analityk Thomas Altman z QC Partners Asset Management. Niedawny wzrost indeksu technologicznego Nasdaq 100 wynika z coraz mniejszej liczby akcji. Dlatego hossa może znajdować się w późnej fazie i pojawiają się oznaki odwrócenia trendu.

Liczba pierwszych wniosków o zasiłek dla bezrobotnych w Stanach Zjednoczonych spadła w zeszłym tygodniu bardziej niż oczekiwano. Departament Pracy w Waszyngtonie ogłosił dziś po południu, że liczba wniosków o pomoc spadła o 6 000 do 233 000. Ekonomiści spodziewali się średnio spadku do 235 tys. roszczeń. Oznacza to, że rynek pracy pozostaje silny pomimo rosnących stóp procentowych.

Trzeci szacunek PKB za pierwszy kwartał również pokazuje, że gospodarka amerykańska znajduje się pod presją. Według Departamentu Handlu Waszyngtonu produkt krajowy brutto wzrósł o 1,4 procent rok do roku w porównaniu z poprzednim kwartałem. Poprzedni szacunek został podniesiony o 0,1 punktu procentowego. W ostatnim kwartale 2023 roku największa gospodarka świata znacząco wzrosła, bo o 3,4 proc.

READ  Ciężki początek roku. Ożywienie gospodarcze było oczekiwane od dawna

Dzisiejsza sytuacja na lokalnym rynku akcji była podobna do tej z poprzednich dni handlowych: indeks DAX w dalszym ciągu poruszał się w rozsądnym przedziale od 18 000 do 18 400 punktów, a zamknął się nieco wyżej na poziomie 18 210 punktów, co oznacza wzrost o 0,3%. Zakres wahań wahał się od 18 141 do 18 265 punktów w wąskim przedziale. Oznacza to, że wiodący niemiecki indeks nadal znajduje się na wysokim poziomie i powyżej poziomu 18 tys. punktów, ale na razie nie wystarczy, aby zrobić więcej.

Wczoraj wiodący niemiecki indeks chwilowo spadł do 18 045 punktów, po czym ponownie się ustabilizował. Nieznacznie, bo o 0,15 proc., wzrósł także indeks średnich spółek MDAX.

„Płynność rynku prawdopodobnie pozostanie niska do końca tygodnia, szczególnie w Europie, przy jednoczesnym wzroście napięcia” – wynika z oceny ekspertów IndexRadar. „Oprócz danych o inflacji, które pojawią się w USA w piątek (PCE), niedzielna pierwsza tura wyborów parlamentarnych we Francji powoduje powściągliwość”.

Choć we Francji widać oznaki masowego przesunięcia się w prawo, sytuacja wokół polityki pieniężnej amerykańskiej Rezerwy Federalnej pozostaje niejasna. Obniżki stóp oczekiwano już w styczniu, ale utrzymująca się na bardzo wysokim poziomie inflacja skłoniła bankierów centralnych do spowolnienia. Amerykańscy bankierzy centralni skupieni wokół przewodniczącego Jerome’a Powella chcą podejmować decyzje w swojej polityce pieniężnej w oparciu o dane, podobnie jak Europejski Bank Centralny, to znaczy chcą sięgać dalej w horyzoncie.

W piątek opublikowany zostanie Indeks Cen Osobistych Wydatków Konsumenckich, będący centralnym zbiorem danych Rezerwy Federalnej. „Jeśli rynkowi nie spodobają się dane o inflacji, nastroje mogą szybko się zmienić” – ostrzega Jochen Stanzel z CMC Markets. „Ponieważ gospodarka amerykańska nie wykazuje oznak recesji, władze monetarne skupione wokół Jerome’a Powella teoretycznie mają możliwość zaczekania do grudnia lub nawet nowego roku z obniżką stóp procentowych”.

Tymczasem euro nieznacznie wzrosło. Niedawno wspólna waluta kosztowała w amerykańskim obrocie 1,0705 dolara, czyli nieco więcej niż jej cena z rana. Europejski Bank Centralny ustalił stopę referencyjną na poziomie 1,0696 (środa: 1,0689) dolara amerykańskiego. Handel pomiędzy euro a dolarem był jak dotąd spokojny.

Euro zyskało na wartości, zwłaszcza po południu, po lepszych od oczekiwań danych makroekonomicznych ze Stanów Zjednoczonych. W strefie euro dynamika podaży pieniądza w ostatnim czasie uległa dalszemu przyspieszeniu, przy niewielkim pogorszeniu nastrojów gospodarczych. Dane na temat nastrojów z Włoch były mieszane.

Korona szwedzka znalazła się pod presją. Władze monetarne początkowo pozostawiły politykę pieniężną na niezmienionym poziomie po posiedzeniu stóp procentowych. Wskazali jednak na dalsze łagodzenie polityki pieniężnej w ciągu roku w celu uwzględnienia niższej inflacji. Twoi tureccy koledzy stoją przed zupełnie innymi wyzwaniami: walczą ze spiralną inflacją, stosując kluczową stopę procentową na poziomie 50 procent, która według banku centralnego raczej nie ulegnie zmianie w najbliższym czasie.

READ  Kuratorem wystawy lekkiej konstrukcji jest Robert Habeck

Jednocześnie wzrosły ceny ropy. Wieczorem cena baryłki (159 litrów) ropy North Sea Brent i amerykańskiej ropy West Texas Intermediate wzrosła o około jeden procent. Nieznaczne osłabienie dolara amerykańskiego stanowiło pewne wsparcie dla cen ropy. Słaby dolar sprawia, że ​​ropa staje się tańsza dla odbiorców z innych obszarów walutowych. To wspiera popyt.

Od kilku tygodni ceny ropy naftowej szukają kierunku. Decydujących uderzeń pozostało niewiele do końca. Poziom cen sprzyja wielu konfliktom i kryzysom geopolitycznym, szczególnie w bogatym w ropę regionie Bliskiego Wschodu. Ponadto brakuje dostaw ze strony rozszerzonego kartelu naftowego OPEC+. Jednak poza siecią podaż jest wystarczająca, co ogranicza wzrost cen.

Rheinmetall zdobył duże zamówienie w sektorze zaopatrzenia motoryzacji. Dostawca branży motoryzacyjnej i obronnej ogłosił, że znana światowa firma samochodowa zamówiła kilka milionów elektrycznych pomp chłodzących. Wartość wywoławcza mieści się w niskim trzycyfrowym przedziale milionów euro. Pompy montowane są w pojazdach z napędem hybrydowym. Produkcja planowana do 2030 roku już się rozpoczęła. Umowa serwisowa obowiązuje do 2045 roku.

Według amerykańskiej Rezerwy Federalnej (Fed) największe instytucje finansowe w Stanach Zjednoczonych posiadają zasoby kapitałowe odporne na kryzys. Rezerwa Federalna ogłosiła, że ​​wszystkie 31 przetestowanych instytucji przeszło coroczny test warunków skrajnych przeprowadzany przez organy nadzoru finansowego. Deutsche Bank również nie odnotował żadnych problemów ze swoim amerykańskim oddziałem podczas testu warunków skrajnych opartego na symulowanych scenariuszach kryzysowych. Powiedziała, że ​​w przypadku hipotetycznej recesji każda instytucja znalazłaby się powyżej minimalnych wymogów kapitałowych. Przetestowano trzydzieści jeden banków, każdy z aktywami o wartości co najmniej 100 miliardów dolarów.

Sprzedawca odzieży Hennes & Mauritz (H&M) rozpoczął trzeci kwartał słabo. Szwedzi podali, że sprzedaż w czerwcu będzie o sześć procent niższa w walucie lokalnej niż w roku poprzednim. Złe warunki pogodowe wywierają presję na biznes na wielu rynkach, zwłaszcza na początku miesiąca. Ponadto przychody w czerwcu 2023 r. mają wysoką wartość porównawczą. Nowy prezes H&M Daniel Ervier podtrzymuje swój roczny cel i nadal dąży do osiągnięcia 10% marży operacyjnej w 2024 r.

Amerykański gigant branży sportowej Nike już się nie rozwija. Globalna sprzedaż firmy przed Adidasem w czwartym kwartale roku 2023/24 (stan na koniec maja) ukształtowała się na ubiegłorocznym poziomie 12,6 miliarda dolarów (po uwzględnieniu różnic kursowych), ogłosiło Nike wieczorem po notowaniach w USA. Zamknięte. Analitycy oczekiwali średnio 12,8 miliarda dolarów.

Zwłaszcza w USA Nike musi stawić czoła konkurencji ze strony nowych marek, takich jak Hoka firmy Deckers czy On, wspieranych przez gwiazdę tenisa Rogera Federera. Nowa strategia polegania w większym stopniu na sprzedaży bezpośredniej bez pośrednictwa sprzedawców detalicznych nie sprawdziła się w czwartym kwartale. I właśnie w tym sektorze, ze wszystkich miejsc, sprzedaż spadała, a marże znajdowały się pod presją.

READ  Wymagane działania: Deutsche Post podziel się: Ogromna fala skarg – Federal Network Agency wzywa do nałożenia grzywien na Deutsche Post | biuletyn Informacyjny

Analitycy uważają, że minie trochę czasu, zanim Nike będzie w stanie ożywić popyt – po prostu dlatego, że innowacje i nowe linie produktów wymagają czasu. Akcje Nike spadły po godzinach o 4,7 proc. Nie pomógł fakt, że zysk netto w czwartym kwartale był o 45 procent wyższy niż rok wcześniej i wyniósł 1,50 miliarda dolarów (1,03 miliarda dolarów). Inicjatywy cenowe w połączeniu z niższymi kosztami wysyłki i magazynowania zwiększyły marżę brutto. Nike utrzymało wydatki na marketing na stałym poziomie, a koszty administracyjne spadły o dziewięć procent po wprowadzeniu programu oszczędnościowego

Ponure perspektywy biznesowe obciążają Walgreens Boots Alliance. Amerykańska sieć drogerii obniżyła dziś prognozę zysków i ogłosiła, że ​​będzie zamykać kolejne sklepy o niskiej sprzedaży w USA. Spółka nie podała liczby oddziałów, które zostaną zamknięte. Wiadomość została źle przyjęta na giełdzie: akcje Walgreens spadły o prawie jedną czwartą do 11,72 dolarów – najniższego poziomu od 27 lat.

W bieżącym roku finansowym 2023/24 grupa oczekuje obecnie, że skorygowany zysk na akcję wyniesie 2,80–2,95 USD zamiast 3,20–3,35 USD. Walgreens zmaga się ze słabym środowiskiem handlu detalicznego w USA i presją na kasy. Konsumenci niechętnie kupują produkty zdrowotne dostępne bez recepty ze względu na utrzymującą się inflację.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy strata netto wzrosła do 5,6 miliarda dolarów z 2,9 miliarda dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku. Zarząd wyjaśnił, że osiągnął punkt, w którym obecny model apteki nie jest już zrównoważony. Spółka spodziewa się, że trudne otoczenie w branży farmaceutycznej i spowolnienie popytu konsumenckiego utrzymają się do roku podatkowego 2025

Wygląda na to, że SpaceX, należąca do miliardera Elona Muska, ma zostać wyceniona na 210 miliardów dolarów (równowartość około 196 miliardów euro) w kolejnej rundzie finansowania. Agencja Bloomberg News podała, powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą, że o taką wielkość będzie zabiegana w przypadku zaoferowania inwestorom dodatkowych akcji. Byłoby to o 30 miliardów dolarów więcej niż w grudniu, gdy akcje spółki były sprzedawane. Spółka nie chciała komentować tych informacji.

Według doniesienia prasowego niemiecki start-up AI Helsing rozmawia z inwestorami o zastrzyku finansowym w wysokości około 500 milionów dolarów. Według „Financial Times” oznaczałoby to wycenę spółki na 4,5 miliarda dolarów. Helsing prowadzi rozmowy z inwestorami z Doliny Krzemowej, w tym z Accel i Lightspeed Venture Partners, którzy zainwestują w spółkę. Helsing z Monachium opracowuje oprogramowanie i sztuczną inteligencję (AI), które znajdują zastosowanie w obronności. Firma współpracuje z siłami zbrojnymi, władzami i przemysłem.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Program oszczędnościowy wywołuje oburzenie: VW odbiera menedżerom najwyższego szczebla bezpłatne Porsche

Published

on

Program oszczędnościowy wywołuje oburzenie: VW odbiera menedżerom najwyższego szczebla bezpłatne Porsche

Program oszczędnościowy wywołuje gniew
Volkswagen odbiera darmowe Porsche menedżerom najwyższego szczebla

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Dyrektor generalny Volkswagena Blum opisuje program oszczędnościowy swojej firmy o wartości 1 miliarda dolarów. Ma to wpływ także na wyższą kadrę kierowniczą. Z raportu wynika, że ​​Porsche nie będzie już samochodem służbowym dla menedżerów najwyższego szczebla. Pierwsze pozwy trafiły już do Sądu Pracy.

Wydaje się, że środki oszczędnościowe Volkswagena rozzłościły jego najwyższe kierownictwo. Gazeta Bild. On piszeŻe grupa wydała zakaz Porsche dla członków tzw. Top Management Group (TMK). Mówi się, że podobny list od HR dotarł na początku roku do ponad 200 dotkniętych pracowników w Wolfsburgu.

Najwyżsi menadżerowie wyraźnie nie chcą rezygnować z luksusowych samochodów: według Bilda przed sądem pracy w Brunszwiku toczy się już kilka procesów przeciwko zakazowi Porsche.

W związku z tym Volkswagen udostępnił dotychczas swoim najważniejszym menedżerom dwa samochody służbowe. Członkowie TMK mogą obsługiwać prawie całą grupę, w tym spółkę zależną Porsche zajmującą się samochodami sportowymi. Ze względu na koszty ten przywilej nie jest już dostępny. Z raportu wynika, że ​​o Porsche jako samochód służbowy nadal mogą ubiegać się wyłącznie sami menadżerowie Porsche oraz zarząd Volkswagena.

Dyrektor generalny Oliver Blume opisał program oszczędnościowy dla Volkswagena o wartości 1 miliarda dolarów. Oczekuje się, że w przypadku samej podstawowej marki Volkswagen koszty spadną o dziesięć miliardów euro do 2026 roku, a przychody wzrosną do 6,5 procent. Grupa postawiła sobie za cel osiem procent dla całego portfolio marek.

Opuszczony stan

Rzeczniczka dziennika Bild potwierdziła, że ​​samochód Porsche zostanie wyeliminowany „w ramach optymalizacji kosztów”. Zakazując, grupa chce co roku zaoszczędzić miliony. A także dlatego, że menedżerowie wyższego szczebla nie zawsze powinni ostrożnie obchodzić się ze swoimi samochodami sportowymi: w kręgach firmowych mówi się, że menedżerowie Volkswagena często zwracają swoje drogie samochody w opłakanym stanie i o niskiej wartości, pisze dziennik „Bild”.

Problemy z dostawami niektórych silników Audi i słabość w segmencie samochodów luksusowych w ostatnim czasie obniżyły zyski Volkswagena. Wynik operacyjny w pierwszym kwartale wynoszący 4,6 miliarda euro był o jedną piątą niższy w porównaniu z poziomem z poprzedniego roku. Po opodatkowaniu na kasie pozostała mniej niż jedna piąta z kwotą 3,7 miliarda euro.

Z raportu wynika, że ​​kierownictwo firmy nie może zrozumieć faktu, że menedżerowie najwyższego szczebla kierują się obecnie skargami na zakaz Porsche: „Najwyżsi menedżerowie VW, którzy naprawdę chcą jeździć Porsche, mogą sobie na to pozwolić prywatnie” – cytuje Bild. zarząd.

READ  mRNA a szczepienie wektorowe: BioNTech, Moderna & Co - Ekspert ds. przyszłości szczepionek: „Koniec gry. To mRNA albo nic” | biuletyn
Continue Reading

Economy

Znakomite warunki: Polska – Niedowartościowana i atrakcyjna

Published

on

Znakomite warunki: Polska – Niedowartościowana i atrakcyjna

Sąsiedni kraj od lat szczyci się ponadprzeciętnym wzrostem gospodarczym. Jednak inwestorzy zagraniczni trzymali się dotychczas z daleka od polskiej giełdy.

Zwiększony dobrobyt

Pomimo dynamicznego wzrostu gospodarczego od końca komunizmu, Polski wciąż nie ma na mapie wielu inwestorów. Od 1990 roku polska gospodarka wzrosła o 5,5 proc., a miesięczne płace o 13,7 proc. Ponad 87% Polaków posiada nieruchomości, a wiele osób wzbogaciło się dzięki ogromnemu wzrostowi cen mieszkań i domów w ostatnich latach.

Tymczasem polska giełda pozostaje w porównaniu z tym słabo rozwinięta. Stosunek kapitalizacji rynkowej do PKB wynosi około 24%, czyli jest znacznie niższy niż w Niemczech (47,9%) i Francji (>85%), nie mówiąc już o USA (>190%). Powodem są błędne decyzje polityczne, zwłaszcza częściowa nacjonalizacja prywatnych funduszy emerytalnych w 2014 roku, a także skandale, takie jak ta, która wydarzyła się z notowaną na giełdzie spółką finansową GetBack w 2018 roku, która kosztowała inwestorów miliardy i znacznie zniszczyła zaufanie.

Redakcja WallstreetONLINE

0 Obserwujący

Pokaż więcej

Zapisz się tutaj, aby otrzymywać newsletter od redakcji WallstreetONLINE – przegląd wszystkich najważniejszych tematów tygodnia giełdowego! Nie przegap żadnego ważnego dla inwestorów tematu!

Za treści na rzecz tego kanału dziennikarskiego odpowiada redaktor naczelny zespołu redakcyjnego WallstreetONLINE.

Dedykowani dziennikarze z zespołu redakcyjnego WallstreetONLINE wraz z kolegami z partnerskich zespołów redakcyjnych zapewniają inwestorom ekskluzywne, solidne, zrównoważone i niezależne raporty.

Centralny zespół redakcyjny prowadzi szeroko zakrojone badania, aby zapewnić inwestorom z kategorii samodecyzji informacje istotne dla ich decyzji inwestycyjnych.

Pokaż więcej

Subskrybuj kanał RSS

READ  Nigdy więcej nie tankuj ani nie ładuj? Silnik ten ma zrewolucjonizować przemysł motoryzacyjny
Continue Reading

Economy

Fala bankructw uderza w przemysł samochodowy, a najgorsze prawdopodobnie dopiero nadejdzie

Published

on

Fala bankructw uderza w przemysł samochodowy, a najgorsze prawdopodobnie dopiero nadejdzie
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Samochody elektryczne sprzedają się obecnie powoli – co ma również konsekwencje dla dostawców. (Awatar) © Kirchner-Media/Imago

Branża dostawców samochodów znajduje się pod presją. W sytuacji, gdy od 2018 r. utracono prawie 40 000 miejsc pracy, istnieje ryzyko fali bankructw.

BRUKSELA/BERLIN – Przejście z tradycyjnych silników spalinowych na mobilność elektryczną stanowi ogromne wyzwanie dla wielu średnich firm. Podczas gdy większe przedsiębiorstwa dostosowują się do nowych warunków, małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej borykają się z trudnościami finansowymi.

Wycofanie się silników spalinowych do 2035 r. stawia przemysł samochodowy w trudnej sytuacji

Te Unia Europejska Planowana rezygnacja z silnika spalinowego do 2035 roku powoduje trudności egzystencjalne dla części średnich firm. Jürgen Schlott, dyrektor zarządzający grupy dostawców Schlott, krytykuje to rozwiązanie i wzywa do przeglądu polityki. „Wycofując silnik spalinowy, porzuciliśmy technologię, w której byliśmy liderami – i to zupełnie niepotrzebnie” – stwierdził Schlott w wywiadzie dla brytyjskiego dziennika „The Sun”. Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej, chciałaby przyjrzeć się decyzji o rezygnacji z silnika spalinowego w późniejszym terminie. wysoki Skup się w Internecie Wskazała, że ​​przegląd odbędzie się w 2026 r., na krótko przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. Następnie zakaz dotyczący silników spalinowych powinien zostać ponownie wystawiony na próbę. Bilans śródroczny UE powinien zatem dostarczać informacji, w jakim stopniu koniec silnika spalinowego przyczynia się do redukcji emisji CO2.

Branża samochodowa znajduje się pod presją: od 2018 r. zwolniono 40 000 stanowisk pracy

Od 2018 r. u niemieckich dostawców samochodów zwolniono prawie 40 000 stanowisk pracy. Odpowiada to głośnemu wygrał. Około jedna trzecia siły roboczej pracuje w przemyśle samochodowym. Obecnie dostawcy, w tym duże firmy, takie jak Continental, Krzak ZF Friedrichshafen oraz małe i średnie przedsiębiorstwa nadal zatrudniają około 274 000 pracowników.

READ  mRNA a szczepienie wektorowe: BioNTech, Moderna & Co - Ekspert ds. przyszłości szczepionek: „Koniec gry. To mRNA albo nic” | biuletyn

Sytuacja dostawców jest niepewna. Dyrektor firmy samochodowej, który pragnie pozostać anonimowy, wypowiada się w… wygrał Martwi się: „Nikt w polityce nie powinien być zaskoczony, jeśli wkrótce nadejdzie fala bankructw”.

Nawet firmy, które akceptują zmiany, cierpią z powodu „siły rynkowej producentów markowych, którzy często bezlitośnie przenoszą swoje ryzyko i problemy na dostawców pośrednich” – mówi Christoph Münzer, dyrektor generalny Stowarzyszenia Przemysłowego Baden. Reprezentuje firmy średniej wielkości, często rodzinne. „Wiele osób jest coraz bardziej zmęczonych wyboistym, zmiennym i zagrażającym życiu biznesem samochodowym. Odchodzą z branży, sprzedając samochody i przeprowadzając się za granicę”. Niewypłacalność„.

Liczba upadłości w branży motoryzacyjnej rośnie

W rzeczywistości problem dotyczył już niektórych dostawców w Niemczech. Wnioski o ogłoszenie upadłości wpływają co miesiąc. W marcu tego roku firma „Easmann Automobiles” w Tybindze została zmuszona do ogłoszenia upadłości. – poinformowała spółka, która produkuje komponenty na rynek motoryzacyjny SWR Upadłość dotknęła prawie 1000 pracowników.

W kwietniu 2024 r. Hanselmann & Cie. Technologies z siedzibą w Oppenweiler ogłosiła, że ​​przeżywa trudności finansowe. Do Sądu Rejonowego w Ludwigsburgu złożono wówczas wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego. wysoki Gazeta ze Stuttgartu Problem dotyczy około 140 pracowników. Kryzys w branży motoryzacyjnej, który doprowadził do znacznego spadku sprzedaży, zadecydował o ogłoszeniu upadłości firmy. Sprzedaż w tym roku spadła o 30 procent.

Popyt na samochody elektryczne spada, co rzuca branżę na kolana

Pojawia się także dostawca samochodów Franken Goose Bawaria Walczy z włamaniami. wysoki Generał Augsburg W maju 2024 roku firma ogłosiła upadłość, co potencjalnie dotknęło ponad 600 pracowników. Franken Guss produkuje części z żelaza i aluminium do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. Gwałtowny spadek sprzedaży pojazdów elektrycznych wywarł presję na rodzinną firmę, ponieważ Franken Juice przygotowywał się do przejścia na pojazdy elektryczne. W ostatnich latach firma zainwestowała dużo pieniędzy w swoją działalność odlewniczą i obróbkę skrawaniem, co obecnie nie zwraca się.

READ  Kompaktowe drukarki 3D SLS z Polski zmieniają rynek

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech spada. Według Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego w pierwszym kwartale 2024 r. zarejestrowano nowo 81 tys. samochodów w pełni elektrycznych. Oznacza to spadek liczby pojazdów o 14,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Silnik benzynowy pozostaje jednak bardzo popularny: w pierwszym kwartale 2024 r. zarejestrowano nowo 89 498 samochodów benzynowych, co stanowi wzrost o 2,1% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.

Continue Reading

Trending