Connect with us

Economy

mRNA a szczepienie wektorowe: BioNTech, Moderna & Co – Ekspert ds. przyszłości szczepionek: „Koniec gry. To mRNA albo nic” | biuletyn

Published

on

?? Firmy biotechnologiczne i farmaceutyczne stosują różne rodzaje szczepionek
?? Pracownicy służby zdrowia dostrzegają wiele korzyści ze szczepionek mRNA
?? Według Arnauda Bernaerta, szczepionka wektorowa jest wkrótce „niepotrzebna”

Minęło już ponad półtora roku od pierwszego wykrycia wirusa COVID-19 w Chinach, który rozprzestrzenił się na cały świat i spowodował globalną pandemię. Wkrótce stało się jasne, że jedynym wyjściem z kryzysu było opracowanie skutecznej szczepionki. Kilka firm biotechnologicznych i farmaceutycznych pracowało pod dużą presją nad szczepionką przeciwko wysoce zaraźliwemu patogenowi i walczyło bezpośrednio.

BioNTech, Pfizer, AstraZeneca, Moderna, Johnson & Johnson oraz CureVac wykorzystują różne rodzaje produkcji szczepionek. Podczas gdy BioNTech, Pfizer, Moderna i CureVac zastosowały nową metodę szczepionki mRNA, AstraZeneca i Johnson & Johnson wykorzystały wypróbowany i przetestowany model szczepionki wektorowej, który jest już używany na przykład w szczepionce „Ervebo” przeciwko Eboli.

Zatwierdzone szczepionki

Obie metody z powodzeniem doprowadziły do ​​opracowania skutecznej szczepionki, a niektóre szczepionki zostały już zatwierdzone przez właściwe organy ds. zdrowia. W tym kraju były to dotychczas Comirnaty firmy BioNTech/Pfizer, Spikevax firmy Moderna, Vaxzevria firmy AstraZeneca oraz Janssen firmy Johnson & Johnson. Jednak badania nad opracowaniem innych szczepionek wciąż trwają.

Według Arnauda Bernata, przewagę mają szczepionki mRNA

Jeśli ekspert ds. zdrowia Arno Bernnaert radzi sobie dobrze, wykazano już, że szczepionki mRNA w dłuższej perspektywie przewyższają konwencjonalne szczepionki wektorowe. Były szef Departamentu Globalnego Zdrowia i Opieki Zdrowotnej na Światowym Forum Ekonomicznym przedstawił kilka powodów w wywiadzie dla Yahoo Finance.

Łatwość dostosowania do różnych zmiennych

Szczepionki mRNA są szczególnie imponujące, ponieważ można je dostosować do dowolnej liczby wariantów. Interpretacja: W przypadku szczepionek mRNA, skrawki genów wirusa SARS-CoV-2 są inokulowane mRNA, które zawiera plan produkcji tak zwanego białka kolczastego. Komórki odczytują ten informacyjny RNA, powodując, że same zaczynają wytwarzać białko kolce. Układ odpornościowy organizmu rozpoznaje białko kolce jako białko obce, dlatego teraz wytwarza przeciwciała i komórki obronne przeciwko niemu. Szczepienie chroni przed infekcją, ponieważ w przypadku ponownego kontaktu z białkiem kolczastym koronawirusa mogą powstawać przeciwciała i komórki obronne.

READ  Przypomnienie Lidla: Istnieje ryzyko poważnych oparzeń z oferowanym produktem

Bernaert przekonuje, że jeśli pojawi się nowy wariant koronawirusa, tylko ten schemat w szczepionce, który jest przenoszony przez RNA, może zostać odpowiednio dostosowany w celu ochrony przed nim. Ze względu na tę elastyczność pracownik służby zdrowia uważa, że ​​„Stany Zjednoczone i Europa nie zrobią nic poza kupowaniem szczepionek mRNA”. Według jego szacunków „60 do 70 procent rynku” powinny być reprezentowane przez szczepionki mRNA.

szybki rozwój

Kolejną zaletą, jaką Bernat dostrzega w szczepionkach z mRNA, jest to, że można je opracować szybciej niż inne rodzaje szczepionek: „Koniec gry. To mRNA albo nic”. [Andere Technologie] To zajmuje dużo czasu.”

W przyszłości wyzwanie związane z chłodzeniem powinno być łatwiejsze

Jednak istnieją również wyzwania, przed którymi stoją producenci szczepionek mRNA. Do długotrwałego przechowywania i transportu szczepionki wymagane są ekstremalnie niskie temperatury, a łańcuch chłodniczy nie może zostać przerwany. Jednak producenci tacy jak Moderna poczynili już postępy w tym zakresie i umożliwili przechowywanie szczepionki w temperaturach lodówki przez okres średnioterminowy. Bernaert stawia hipotezę, że w przyszłości można tu poczynić większe postępy: „Myślę, że wyzwania związane z zimnym łańcuchem powinny z czasem się zmniejszać. Będzie wiele inwestycji w lepsze mechanizmy enkapsulacji, w lepsze cząsteczki lipidów”.

produkcja zdecentralizowana

Ponadto ekspert ds. zdrowia stawia hipotezę, że proces produkcji szczepionek mRNA również będzie ewoluował w coraz bardziej zdecentralizowany sposób. Podczas gdy do produkcji szczepionki wykorzystywane są obecnie duże zakłady produkcyjne, które następnie muszą być transportowane na duże odległości w celu dystrybucji, Bernaert uważa, że ​​w przyszłości wiele małych zakładów produkcyjnych zostanie utworzonych na całym świecie dzięki współpracy i partnerstwom między różnymi firmami biotechnologicznymi, które rozwiążą problem problem. Kwestie logistyczne związane z dystrybucją szczepionek powinny być nadal ograniczane.

READ  Drogerie Müller: Wiele nieszczęść — pilne wycofanie dla producenta serialu

Jak pisze Yahoo Finance, Nutcracker Therapeutics to już firma pracująca nad urządzeniem, które wytwarza mRNA za naciśnięciem jednego przycisku i na małą skalę, aby na przykład klinicyści mogli łatwo wytwarzać i wykorzystywać mRNA potrzebne do leczenia na miejscu. .

Wszystkie te powody doprowadziły w końcu do przekonania Bernerta, że ​​technologie wektorów wirusowych w końcu staną się „niepotrzebne”.

Zespół redakcyjny Finanzen.net

Więcej informacji o BioNTech (ADR)

Źródła obrazu: Thomas Lohnes/Getty Images, Ascannio/Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

W Austrii, Czechach, Polsce i na Węgrzech olej napędowy i benzyna kosztują mniej

Published

on

Hanower. Jest niedziela: ADAC ogłosił najwyższą w historii cenę oleju napędowego w Niemczech – 1,55 euro za litr. Cena benzyny również zbliża się do rekordowego poziomu z 2012 roku. Dlatego wielu kierowców przyciąga tankowanie za granicą, ponieważ paliwo jest zwykle znacznie tańsze, zwłaszcza we wschodnich krajach sąsiednich.

Turystyka na zbiornikach wodnych wzrosła w ciągu ostatnich kilku dni, zapewnia Florian Hurdigen z ADAC Südbayern. Po drugiej stronie granicy można czasem zobaczyć kolejki na stacjach benzynowych. Jednak objazdy nie zawsze są opłacalne: „Przejazd przez granicę tylko w celu uzupełnienia paliwa jest szczególnie opłacalny, gdy różnice cenowe są duże, a odległości bardzo krótkie”, mówi ekspert ADAC ds. cen paliw Jürgen Albrecht. „Ponieważ trzeba również wziąć pod uwagę wymagany czas i zużycie samochodu”.

Inaczej jest w przypadku urlopowiczów, którzy i tak przejeżdżają przez granicę, ponieważ spędzają wakacje za granicą. Korzystasz również z małych spreadów.

Jest jednak kilka rzeczy do rozważenia podczas tankowania za granicą, na przykład w krajach, w których nie ma euro. Przegląd:

Możesz zaoszczędzić na tankowaniu w tych krajach

  • Austria: W Austrii kierowcy obecnie płacą morze Ze średnią 1,35 euro za litr oleju napędowego i 1,38 euro za litr benzyny premium. Niższe ceny wynikają z niższych podatków, aw Austrii nie ma podatku od emisji CO₂, co spowodowało, że paliwo w Niemczech jest droższe od początku roku. Niskie ceny paliw przyciągają ludzi w pobliżu granicy: jak donosiły lokalne media, w okolicach Pasawy powstały korki spowodowane przez turystów tankowców.
  • Republika Czeska: Diesel jest obecnie nieco tańszy w Czechach o 1,31 euro, podczas gdy cena litra benzyny wynosi średnio 1,38 euro, tyle samo co w Austrii. Ponieważ Czechy nie należą do strefy euro, podczas tankowania należy zwracać uwagę na potencjalne opłaty kursowe. Jeśli płacisz kartą, przy kasie zostaniesz zapytany, czy chcesz zapłacić w euro, czy w koronach czeskich – zawsze warto wybrać lokalną walutę. Bo jeśli przeliczysz kwotę na euro, płacisz dodatkową opłatę.
  • Polska: Poza Bułgarią i Rumunią, Polska ma obecnie najniższe ceny paliw w Europie. Według ADAC litr oleju napędowego w Polsce kosztuje obecnie równowartość 1,30 euro, a benzyna też jest dostępna za 1,27 euro. Tutaj też kierowcy muszą upewnić się, że przy płatności kartą cena jest liczona w złotówkach, a nie w euro. Jeśli chcesz zabrać ze sobą benzynę w zapasowym kanistrze, trzymaj się wytycznych: władze zezwalają na wwóz bezcłowego paliwa tylko 20 litrów w puszkach zapasowych obok pełnego baku samochodu. Ze względów bezpieczeństwa ADAC zaleca maksymalnie dziesięć litrów.
  • Węgry: Jeśli spędzasz wakacje na Wschodzie, możesz również zaoszczędzić na tankowaniu na Węgrzech. Litr oleju napędowego kosztuje równowartość 1,40 euro, a supersamochód jest tańszy, bo 1,36 euro. Jednak, podobnie jak w innych krajach, obowiązuje następująca zasada: w obszarach turystycznych, takich jak na przykład Balaton, ceny paliwa są zwykle znacznie wyższe niż w odległych obszarach. Na Węgrzech na wielu stacjach benzynowych często zdarza się, że pracownik przejmuje jednocześnie zadanie tankowania i sprawdzania ciśnienia w oponach oraz poziomu oleju. Oczekuje się porady dla tej usługi.

W tych krajach tankowanie jest droższe niż w Niemczech

  • Holandia: Jeśli chodzi o tankowanie, Holandia jest jednym z najdroższych krajów Unii Europejskiej. Więc każdy, kto tu spędza wakacje, powinien ponownie napełnić baki w Niemczech. Ceny wynoszą obecnie 1,61 € za litr oleju napędowego i 1,98 € za litr supersamochodu. Stacje benzynowe są bardzo popularne w Holandii. Kierowcy muszą najpierw trzymać kartę debetową lub kredytową przed stacją, a następnie mogą ją wypełnić. Koszt napełnienia zbiornika zostanie wówczas odliczony bezpośrednio z karty.
  • Dania: W Danii olej napędowy kosztuje obecnie średnio 1,72 euro, litr 1,90 euro. Bardzo popularne są tu stacje benzynowe. Ponieważ Dania również nie należy do strefy euro, warto po odczytaniu karty wybrać opcję rozliczenia w koronie duńskiej. Jeśli chcesz zapłacić rachunek w euro, musisz uiścić opłatę.

Tankowanie jest obecnie nieco droższe w Belgia (Diesel 1,61 euro, super 1,65 euro) Francja (diesel 1,58 euro, super 1,67 euro) i in Włochy (Diesel 1,62 euro, super 1,76 euro).

READ  Weekendowy Przegląd Ekonomia i Polityka / 03. i 04.07.2021 | Wiadomość

Continue Reading

Economy

Danone ogłasza podwyżki cen

Published

on

Oczekuje się, że produkty Fruchtzwerge, Actimel, Volvic i Milupa-Danone wkrótce będą droższe. Chociaż sprzedaż grupy ostatnio wzrosła.

Mimo rosnącej sprzedaży firma spożywcza Danone obawia się rosnących kosztów. To, co początkowo zaczęło się od wyższych cen surowców, ostatnio wzrosło ze względu na daleko idące ograniczenia w łańcuchu dostaw, powiedział we wtorek dyrektor finansowy Jürgen Esser, kiedy w Paryżu zaprezentowano sprzedaż za trzeci kwartał.

Firma chce teraz temu przeciwdziałać, podnosząc ceny i zwiększając wydajność. Oprócz problemów z zakupem surowców wiele firm skarży się również na ogromne wzrosty kosztów logistyki. Zarząd potwierdził jednak swoją prognozę na ten rok.

Danone ostatnio zwiększył sprzedaż

W trzecim kwartale Danone zwiększył swoją sprzedaż o 5,8 proc. do prawie 6,2 mld euro. Skorygowany o efekty walutowe, a także przejęcia i sprzedaż, wzrost wyniósł 3,8 proc. Tym samym utrzymał się trend wzrostowy z poprzedniego kwartału.

Wszystkie obszary przyczyniły się do wzrostu sprzedaży, przy czym w szczególności kontynuował silny rozwój branży mleczarskiej i warzywnej. Ale dział wodociągowy i dział żywności specjalistycznej również się regenerowały.

W 2021 r. Danone nadal spodziewa się powrotu rentownego wzrostu w drugiej połowie roku. Spółka wypracowała niższe przychody przez pierwsze sześć miesięcy po słabym pierwszym kwartale. Grupa nie podała żadnych informacji o zysku.

READ  Weekendowy Przegląd Ekonomia i Polityka / 03. i 04.07.2021 | Wiadomość
Continue Reading

Economy

N26 osiąga większą niż oczekiwano rundę finansowania – Gospodarka

Published

on

Neo-Bank N26 otrzymał duży zastrzyk środków. Pomimo gniewu na regulatora bankowego Baffina, jest on większy niż oczekiwano. Ale w pewnym momencie N26 musi pójść na ustępstwa wobec Baffina.

Continue Reading

Trending