Connect with us

Economy

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media | Wiadomości robota

Published

on

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media |  Wiadomości robota

To jest maszynowe tłumaczenie artykułu z Portal elektroniczny Korrespondent.net. Tłumaczenie nie zostało poddane korekcie ani redakcji, a pisownia nazw i nazw geograficznych nie jest zgodna z nazwami zwyczajowymi Wiadomości z Ukrainy Stosowane konwencje.

W Polsce są setki tysięcy Ukraińców, a ich utrata będzie miała wpływ na gospodarkę kraju.

Magazyn Forbes podał, że wsparcie polskich władz w powrocie poborowych do ojczyzny może mieć negatywny wpływ na polską gospodarkę.

Być może tysiące obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce będzie musiało porzucić pracę i wstąpić do wojska, co będzie miało wpływ na gospodarkę kraju.

Rosną także obawy, że duża ich część będzie próbowała opuścić Polskę, aby uniknąć poboru do wojska.

Warto zauważyć, że spośród ponad miliona Ukraińców, którzy przybyli do Polski od początku zakrojonej na szeroką skalę rosyjskiej inwazji w lutym 2022 roku, 371 tys. mężczyzn w wieku służby wojskowej może zgodnie z prawem podlegać poborowi.

Ministerstwo Obrony Narodowej już wcześniej informowało, że Warszawa może pomóc Ukrainie w repatriacji poborowych.

Ambasador RP na Ukrainie Jarosław Gozy powiedział, że ukraińscy mężczyźni w wieku poborowym nie będą przymusowo repatriowani z Polski, ale Warszawa nie podjęła jeszcze decyzji, co z nimi zrobić.

W Polsce jest mniej ukraińskich uchodźców – As-Safir

tłumacz: Głębokie l – Słowa: 229

Spodobał Ci się artykuł? Może powinieneś taki dostać Prezent Brać pod uwagę.
Dyskusje na temat tego artykułu i innych tematów można również znaleźć pod adresem forum.

Powiadomienia o nowych wpisach dostępne są poprzez Facebook, wiadomości Google, Mastodont, kabel, X (dawniej Twitter), VK, RSS Codziennie lub co tydzień e-mail.

READ  29 grudnia 2022 - Międzynarodowy Biuletyn Prasowy
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Samochody elektryczne wymagają więcej napraw niż silniki spalinowe

Published

on

  1. tz
  2. Samochody

Naciska

Niektórzy są przekonani, że samochody elektryczne są mniej podatne na naprawy niż silniki spalinowe. Amerykańskie badanie pokazuje, że jest odwrotnie.

W samochodach elektrycznych jest mniej podzespołów niż w pojazdach spalinowych. Zatem – przynajmniej teoretycznie – zużycie może być mniejsze, a co za tym idzie – mniej uszkodzeń. Jednak według niedawnego badania przeprowadzonego przez amerykańską firmę zajmującą się badaniami rynku Dinar energetyczny Jest to założenie fałszywe: ocenione dane pokazują, że we wszystkich kategoriach napraw pojazdy elektryczne i hybrydowe wymagają więcej napraw niż pojazdy spalinowe.

Mężczyzna pracujący nad samochodem elektrycznym
Z analizy amerykańskiej firmy badawczej wynika, że ​​samochody elektryczne wymagają znacznie więcej napraw niż silniki spalinowe. (Obraz symboliczny) © Marijane Murad/DPA

Samochody elektryczne i hybrydy wymagają napraw u dealerów trzy razy częściej niż silniki spalinowe

„Właściciele zaawansowanych, zaawansowanych technologicznie pojazdów BEV i PHEV borykają się z problemami tak poważnymi, że trzykrotnie częściej oddają swój nowy pojazd dealerowi niż właściciele pojazdów napędzanych benzyną” – powiedział Frank Hanley, starszy dyrektor ds. benchmarkingu motoryzacyjnego. W Dinar energetyczny. Inne badanie przeprowadzone niedawno temu doprowadziło do podobnego wniosku: To badanie wykazało również, że samochody elektryczne muszą częściej trafiać do warsztatu niż samochody spalinowe.

Więcej ekscytujących tematów motoryzacyjnych znajdziesz w bezpłatnym biuletynie naszego partnera 24.auto.de.

W badaniu J.D. Power Badano nie tylko wizyty naprawcze u autoryzowanych dealerów, ale także pytano klientów o opinie na temat ich samochodów. Pojawiły się między innymi następujące problemy:

  • Pokonaj ostrzeżenia: Wielu właścicieli samochodów nie rozumie, dlaczego ich samochód ostrzega ich. Wiele osób błędnie zinterpretowało „Przypomnienie o tylnym siedzeniu”: system ten ma zapobiegać przypadkowemu pozostawieniu dzieci lub zwierząt na tylnym siedzeniu, ale niektórzy uważają, że ta technologia ostrzega, jeśli pas bezpieczeństwa nie jest zapięty. Inne systemy wspomagania, które w rzeczywistości mają na celu ratowanie życia i ograniczenie obrażeń – takie jak asystent cofania, który będzie obowiązkowy w UE od 7 lipca 2024 r. – irytowały kierowców niedokładnymi ostrzeżeniami.
READ  Jörg Kramer, ekonomista Commerzbanku: Kolejna kosztowna fala już nadciąga – polityka wewnętrzna
  • Trudności operacyjne: Nawet proste funkcje, takie jak włączenie wycieraczki czy regulacja lusterka wstecznego, sprawiają problemy współczesnym użytkownikom samochodów. To samo tyczy się aplikacji producentów na smartfony i tutaj również samochody elektryczne okazują się szczególnie problematyczne. Według badania jednym z przykładów, który wywołuje złość u wielu osób, jest zmiana sposobu działania Tesli: teraz kierunkowskazami steruje się za pomocą kierownicy.
  • Rzeczy w środku: Badania pokazują, że coraz powszechniejszym problemem jest nieprzyjemny zapach samochodu. Właściciele opisują, że irytujące zapachy pochodzą z ogrzewania, klimatyzacji lub wentylacji. Problem nieprzyjemnego zapachu pogorszył się w porównaniu z 2023 rokiem w przypadku wszystkich marek – z wyjątkiem Kia i Nissana.

Continue Reading

Economy

Samochody elektryczne wymagają więcej napraw niż silniki spalinowe

Published

on

  1. tz
  2. Samochody

Naciska

Niektórzy są przekonani, że samochody elektryczne są mniej podatne na naprawy niż silniki spalinowe. Amerykańskie badanie pokazuje, że jest odwrotnie.

W samochodach elektrycznych jest mniej podzespołów niż w pojazdach spalinowych. Zatem – przynajmniej teoretycznie – zużycie może być mniejsze, a co za tym idzie – mniej uszkodzeń. Jednak według niedawnego badania przeprowadzonego przez amerykańską firmę zajmującą się badaniami rynku Dinar energetyczny Jest to założenie fałszywe: ocenione dane pokazują, że we wszystkich kategoriach napraw pojazdy elektryczne i hybrydowe wymagają więcej napraw niż pojazdy spalinowe.

Mężczyzna pracujący nad samochodem elektrycznym
Z analizy amerykańskiej firmy badawczej wynika, że ​​samochody elektryczne wymagają znacznie więcej napraw niż silniki spalinowe. (Obraz symboliczny) © Marijane Murad/DPA

Samochody elektryczne i hybrydy wymagają napraw u dealerów trzy razy częściej niż silniki spalinowe

„Właściciele zaawansowanych, zaawansowanych technologicznie pojazdów BEV i PHEV borykają się z problemami tak poważnymi, że trzykrotnie częściej oddają swój nowy pojazd dealerowi niż właściciele pojazdów napędzanych benzyną” – powiedział Frank Hanley, starszy dyrektor ds. benchmarkingu motoryzacyjnego. W Dinar energetyczny. Inne badanie przeprowadzone niedawno temu doprowadziło do podobnego wniosku: To badanie wykazało również, że samochody elektryczne muszą częściej trafiać do warsztatu niż samochody spalinowe.

Więcej ekscytujących tematów motoryzacyjnych znajdziesz w bezpłatnym biuletynie naszego partnera 24.auto.de.

W badaniu J.D. Power Badano nie tylko wizyty naprawcze u autoryzowanych dealerów, ale także pytano klientów o opinie na temat ich samochodów. Pojawiły się między innymi następujące problemy:

  • Pokonaj ostrzeżenia: Wielu właścicieli samochodów nie rozumie, dlaczego ich samochód ostrzega ich. Wiele osób błędnie zinterpretowało „Przypomnienie o tylnym siedzeniu”: system ten ma zapobiegać przypadkowemu pozostawieniu dzieci lub zwierząt na tylnym siedzeniu, ale niektórzy uważają, że ta technologia ostrzega, jeśli pas bezpieczeństwa nie jest zapięty. Inne systemy wspomagania, które w rzeczywistości mają na celu ratowanie życia i ograniczenie obrażeń – takie jak asystent cofania, który będzie obowiązkowy w UE od 7 lipca 2024 r. – irytowały kierowców niedokładnymi ostrzeżeniami.
READ  Ostrzeżenie o zagrożeniach dla zdrowia związanych z produktem pistacjowym
  • Trudności operacyjne: Nawet proste funkcje, takie jak włączenie wycieraczki czy regulacja lusterka wstecznego, sprawiają problemy współczesnym użytkownikom samochodów. To samo tyczy się aplikacji producentów na smartfony i tutaj również samochody elektryczne okazują się szczególnie problematyczne. Jednym z przykładów, który według badania wywołuje wiele złości, jest zmiana sposobu działania Tesli: teraz kierunkowskazami steruje się za pomocą kierownicy.
  • Rzeczy w środku: Badania pokazują, że coraz powszechniejszym problemem jest nieprzyjemny zapach samochodu. Właściciele opisują, że irytujące zapachy pochodzą z ogrzewania, klimatyzacji lub wentylacji. Problem nieprzyjemnego zapachu pogorszył się w porównaniu z 2023 rokiem w przypadku wszystkich marek – z wyjątkiem Kia i Nissana.

Continue Reading

Economy

Spakas ostrzega przed nowym oszustwem, za pomocą którego oszuści kradną tysiące euro

Published

on

  1. spieszyć się
  2. konsument

Naciska

Przestępcy odkryli nowy sposób na kradzież dużych pieniędzy. Sparkasse zwraca obecnie uwagę na tzw. „shoulder surfing”.

WAŻNE — Radzenie sobie z oszustami często przypomina zabawę w kotka i myszkę. Ponieważ firmy i osoby prywatne stale opracowują nowe strategie ochrony swojej własności przed działalnością przestępczą, oszuści często są na tyle sprytni, aby ominąć te przeszkody. Jednakże nowy rodzaj oszustwa, znany jako „shoulder surfing”, jest niezwykle prosty i nadal zapewnia oszustom znaczne zyski.

„Shoulder surfing”: prosta sztuczka, która przynosi oszustom duże pieniądze

W tłumaczeniu „shoulder surfing” oznacza „patrzenie komuś przez ramię”. Nazwa ta jest odpowiednia, ponieważ ten nowy rodzaj oszustwa opiera się na tej prostej sztuczce. Kasa oszczędnościowa wyjaśnia, że ​​przestępcy mogą zdobyć dane osobowe, oglądając się przez ramię. Mogą to być tajne numery kart kredytowych lub debetowych. Nawet najbardziej złożone kombinacje cyfr i liter nie zapewniają żadnej ochrony w przypadku kradzieży haseł z kont internetowych.

Oszuści nie muszą być na miejscu, aby szpiegować dane

„Monitorują swoje cele, gdy codziennie korzystają z urządzeń elektronicznych w miejscach publicznych” – podaje instytucja finansowa na swojej stronie internetowej. Może się to zdarzyć na przykład podczas wypłaty gotówki z bankomatu, wpisywania haseł lub kodów zabezpieczających na smartfonie lub przy terminalach płatniczych przy kasie. W cyfrowym świecie „surferzy na ramionach” często nie mają łatwo. Podejście „surferów” można rozróżnić na podstawie dwóch aspektów:

  • Bezpośrednia obserwacja: Oszuści patrzą bezpośrednio ponad ramionami swoich ofiar i na przykład widzą kod PIN karty bankowej podczas wpisywania go do bankomatu. Następnie rozpraszają swoje cele w stronę bankomatów, aby okraść bank lub kartę kredytową. Lub sprawcy udają, że karta została wyjęta z urządzenia. Teraz przestępcy mogą z łatwością splądrować konta osób, których to dotyczy.
  • Z pomocą: Dzięki tej metodzie ofiary są zwykle bardziej nieświadome. Zamiast bezpośrednio szpiegować dane, przestępcy monitorują to, co dzieje się zdalnie, na przykład za pomocą kamery lub lornetki. Filmy przedstawiające ruchy palców na ekranie smartfona często wystarczą, aby na przykład zidentyfikować kod zabezpieczający.

    źródło: Spaca

Symbol Sparkasse na fasadzie domu.
Sparkasse ostrzega przed nowym oszustwem – jest bardzo proste. (Awatar) © Michael Gstettenbauer/Imago

Co chroni przed „surferami”? Sparkasse udziela porad

Jak jednak uchronić się przed tym oszustwem? Sparkasse dostarcza przydatnych trików i wskazówek:

  • Wpisując hasła i PIN-y, zawsze upewnij się, że nikt Cię nie obserwuje.
  • W razie potrzeby zakryj klawiatury dłonią lub przedmiotem.
  • Nie spuszczaj kart bankowych z oczu.
  • Zachowaj odpowiednią odległość od innych osób.
  • Jeśli ludzie podchodzą do Ciebie (prawdopodobnie) i proszą o pomoc, poproś, aby zaczekał, aż skończysz.
  • Sprawdzaj bankomaty z następujących powodów: Stanowią częstą lukę w zabezpieczeniach przestępców. Nierzadko oszuści instalują załączniki umożliwiające odczyt kart magnetycznych lub szpiegowanie danych kart. Jeśli zauważysz coś niezwykłego, unikaj bankomatu i zgłoś to bankowi i/lub policji.
  • Filtry prywatności na wyświetlaczach mogą stanowić skuteczną ochronę przed oszustami. Menedżerowie haseł mogą również pomóc uniknąć konieczności ponownego wprowadzania hasła za każdym razem. Oznacza to, że nie jesteś narażony na ryzyko kradzieży poufnych danych.
  • Sprawdź maksymalny limit wypłaty gotówki ze swojego konta.
  • W razie wątpliwości: anuluj transakcję.
  • Jeśli będzie już za późno, Twoja karta może zostać zablokowana pod ogólnopolskim numerem alarmowym.

    źródło: Spaca

Oszustom grozi kara

Takie przestępstwa często określa się mianem kradzieży danych. Ściśle mówiąc, nie jest to jednak prawdą. Nie ma czegoś takiego jak „kradzież danych”, ponieważ dane są zwykle przechowywane. W rzeczywistości oszuści nielegalnie szpiegują dane, kopiują je, a następnie wykorzystują do własnych celów. Jednak metoda ta podlega oczywiście karze: szpiegostwo danych może grozić karą do trzech lat więzienia. W zależności od sposobu niewłaściwego wykorzystania danych mogą zostać nałożone wyższe kary.

READ  Jörg Kramer, ekonomista Commerzbanku: Kolejna kosztowna fala już nadciąga – polityka wewnętrzna

Ludzie coraz częściej padają ofiarą oszustw przy inwestowaniu w kryptowaluty. Policja ma wskazówki, jak nie dać się oszukać.

Continue Reading

Trending