Clippers PL

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Clippers PL

Pociągi dużych prędkości: Jak Deutsche Pan planuje przyszłość ICE

Stan na: 06.09.2021 07:59 rano

Deutsche Ban obecnie rozbudowuje swoją flotę o nowe pociągi ICE czwartej generacji. Powinny być bardziej niezawodne, ale wolniejsze niż ich poprzednicy. Jakie są plany na przyszłość dla ICE?

Napisane przez Andre Kartshala,
R.P.B.

Flota ICE Deutsche Pan (TP) rośnie. Oczekuje się, że zamiast obecnych 330 pociągów dużych prędkości, w ciągu pięciu lat będzie jeździć 420 pociągów dużych prędkości. Powinno to łączyć duże miasta w bardzo zwartym cyklu. W pewnym momencie wizja sugeruje, że przez Niemcy przepłynie statek 600 pociągów ICE.

Andre Kartshal

„Dostajemy nowy pociąg co trzy tygodnie”, mówi Berthold Hooper, członek Zarządu Transportu Pasażerskiego w DP. Deutsche Pan otrzymuje obecnie pociągi ICE czwartej generacji. Są bardzo niezawodne i wygodne, a teraz mają systemy klimatyzacji, które mogą wytrzymać gorące lata. Nie zawsze tak jest w przypadku prekursorów we wszystkich temperaturach zewnętrznych.

Ale ICE 4 ma też specjalną cechę: jest wolniejszy niż jego poprzednicy. Potrafi zrobić maksymalnie 250 kilometrów na godzinę. Istnieją również ICE, które przejechały ponad 300. Od sierpnia ICE 4 będzie mógł wypuszczać się z prędkością 265 kilometrów na godzinę.

Odwieczny rywal DGV

Deutsche Ban w swojej przyszłej strategii całkowicie opiera się na ICE. Ale granice tego, co jest możliwe, zostały ustalone od dawna. Z tego, co wiadomo, na przykład ICE nigdy nie jest tak szybki, jak francuski DGV. Nie musi to być spowodowane pociągiem.

Podczas gdy DGV osiąga prędkość do 320 km/h i osiąga prędkości ogólnokrajowe bez przerywanych przystanków, niemieckie pociągi ICE walczą z miasta do miasta, czasami zatrzymując się co pół godziny. Wydłuża również czas podróży. Ale nawet liczba osób, które z łatwością mogą podróżować pociągiem dalekobieżnym.

READ  Policja w Stuttgarcie monitoruje zakaz pokazów koron „myślenia bocznego” - SWR

Niemcy poszły zupełnie inną drogą niż Francja. W zasadzie nic nie powinno się w tym zakresie zmienić. DGV poruszają się po własnych torach, które są zarezerwowane tylko dla nich i zostały szybko ulepszone. Sieć tras ICE musi być dzielona z innymi – więc czasami nęka drogę przez teren z prędkością do 120 km/h. Tylko specjalne sposoby na ICE to zmienią. Ale ich nie widać.

Ulepszenia, a nie rewolucje

Ponadto, w przeciwieństwie do Francji, główne miasta Niemiec, a co za tym idzie przystanki, znajdują się tak blisko, że umożliwienie pociągom jeżdżenia z maksymalną prędkością nie byłoby ekonomiczne ani przyjazne dla pasażerów. „Dlatego w Niemczech utrzymujemy prędkość do 300 km/h” – mówi Hooper.

Deutsche Bonn twierdzi, że fakt, że ICE będzie w przyszłości wolniejszy niż jego francuski numer, nie może zostać zmieniony, ale jest to w naturze rzeczy. Dwa kraje o zupełnie innych warunkach wymyślą zupełnie inne rozwiązania. „Zasadniczo obaj zrobili to dobrze – każdy dla siebie” – mówi Hooper.

Planowane w Niemczech usprawnienia mają bardzo mały charakter: dostęp dla osób na wózkach inwalidzkich, boksy rowerowe, lepsze rozplanowanie pomieszczeń dla pasażerów i konieczność dowiezienia kolejnych kilku lat z dużymi prędkościami rzędu kilku km/h.

300 km/h przy następnej generacji.

Czas podróży nie powinien mieć na to wszystko znaczącego wpływu – nie ma więc konkurencji z samolotem. Przede wszystkim: szybko musi iść czwarta generacja – dalszy rozwój pionierów. Mówi się, że ICE 3neo może osiągać prędkość do 320 kilometrów na godzinę, podobnie jak oryginalna trzecia generacja. Jednak niemiecka sieć tras dopuszcza tylko do 300 km/h w najszybszych punktach.