Connect with us

Economy

Możliwość katastrofy

Published

on

Możliwość katastrofy

Polska minister środowiska napisała do nas o tym, jak jej rząd chce zapobiec dalszemu zabijaniu ryb w Odrze. Odpowiedź od Stowarzyszenia Wassertafel.

Strażacy pompują tlen do kanału Glealifts, aby zapobiec wzrostowi glonów. Krzysztof Świderski / dpa

Na Odrze panuje wielki horror: powtórka zeszłorocznej katastrofy ekologicznej ze ścięciem dużych ryb staje się tego lata coraz bardziej prawdopodobna. W ciągu roku, w którym należało podjąć drastyczne kroki w celu ochrony Odry, praktycznie nic się nie wydarzyło. Z wypowiedzi polskiej minister środowiska Anny Moskowej (niezależnej) w Berliner Zeitung z 14 czerwca jasno wynika, że ​​brakuje jej woli działania zgodnie z jej urzędem.

Z drugiej strony dobre intencje niemieckiej federalnej minister środowiska Steffi Lemke (Zieloni) nie pomagają Odrze, gdy nawet politycy Brandenburgii nie chcą pójść jej śladem. Jeśli interesy biznesowe są priorytetem w polityce, środowisko schodzi na drugi plan. Dla Odry oznacza to, że musi pełnić przede wszystkim funkcję przejścia towarowego oraz kanału kanalizacyjnego. Uniemożliwia im to odbudowanie się po zeszłorocznej katastrofie w zdrowym i tętniącym życiem ekosystemie – wręcz przeciwnie, ich kondycja coraz bardziej się pogarsza.

Spójrz wstecz: wiele ryb, małży i innych stworzeń zginęło w Odrze zeszłego lata. Nie przeżyła nawet połowa jego populacji. Jako przyczynę poważnych szkód w siedliskach Odry zidentyfikowano cały szereg przyczyn, których wszystkie części można przypisać działaniom człowieka. Pierwszą rzeczą do zrobienia było poprawienie naturalnej odporności rzeki – dziś często mówi się o odporności – na negatywne wpływy zewnętrzne. Ponadto rzeka została spiętrzona na niektórych odcinkach. Wówczas wysokie temperatury, a co za tym idzie parowanie wody oraz spadek opadów zmniejszyły ilość wody, co doprowadziło do wzrostu stężenia obecnych w niej zanieczyszczeń.

Odra graniczna: W ubiegłym tygodniu w ramionach Odry w Polsce znaleziono 450 kilogramów martwych ryb.  Problemy nie dotarły jeszcze do Niemiec.

Odra graniczna: W ubiegłym tygodniu w ramionach Odry w Polsce znaleziono 450 kilogramów martwych ryb. Problemy nie dotarły jeszcze do Niemiec.Gerda Engelsmanna

READ  Nowe oszustwa w obiegu: Klienci trzech banków muszą teraz uważać

Substancje te były wcześniej zrzucane do Odry w dużych ilościach przez polski przemysł w postaci soli i substancji odżywczych. W ten sposób siedlisko rzeki zostało zmienione przez człowieka w taki sposób, że gatunki glonów znalazły dla nich idealne warunki życia i były w stanie błyskawicznie się rozmnażać. Z kolei produkty przemiany materii glonów zatruły całe inne życie w Odrze.

Wyraźna rekomendacja ekspertów

Zalecenia dotyczące działań wydane przez Instytut Ekologii Wód Słodkowych i Rybactwa Śródlądowego im. Leibniza kilka tygodni po katastrofie obejmowały natychmiastowe zakończenie wszelkich działań związanych z rozszerzeniem Odry, znaczne ograniczenie zrzutów zanieczyszczeń oraz uniknięcie dalszego podgrzewania wód Odry. Używanie go jako chłodziwa, rehabilitacja rzek.

Każdy, kto ma nadzieję znaleźć się na liście środków zalecanych przez naukowców przynajmniej w ciągu ostatniego roku, będzie bardzo rozczarowany wypowiedziami polskiego ministra środowiska. Minister otrzymała wystarczająco dużo miejsca w Berliner Zeitung, aby opisać swoje wysiłki na rzecz ochrony Odry i działań polskiego rządu.

kiedyś <strong> Heidemarie Schroeder </strong> Zgodziła się pracować jako fizjolog w Charité, a później jako dentysta w swojej prywatnej praktyce.  69-latek jest aktywny w inicjatywie obywatelskiej Wassertafel Berlin-Brandenburgia, a także bierze udział w walce z Gigafabryką Tesli w Grünheide we wschodniej Brandenburgii, głównie dlatego, że megablok znajduje się w całości w strefie ochrony wód.  Dwie trzecie ukończonej części fabryki znajduje się na obszarze chronionym przez wodę pitną.” loading=”lazy” width=”2618″ height=”3491″ decoding=”async” data-nimg=”1″ style= „kolor: przezroczysty; szerokość: 100 %; wysokość: auto” rozmiary =” (maks. szerokość: 1240 pikseli) 90vw, 872 pikseli” srcset=”https://berliner-zeitung.imgix.net/2023/06/18/369a6445 -8e76-4763-a332-8ad2e091c47f .jpeg?auto=format&fit=max&w=353&auto=compress&rect=2142,0,2618,3491 353w, https://berliner-zeitung.imgix.net/2023/06/18/369a6445- 8e76-4763-a332-8ad2e091c47f.jpeg?auto=format&fit=max&w=470&auto=compress&rect=2142,0,2618,3491 470w, https://berliner-zeitung.imgix.net/2023/06/18/369a6445-8e76 -4763-a332-8ad2e091c47f.jpeg 4763-a332-8ad2e091c47f.jpeg?auto=format&fit=max&w=705&auto=compress&rect=2142,0,2618,3491 705w, https://berliner-zeitung.imgix.net/2023/06/18/369a6445-8e76-4763 -a332-8ad2e091c47f.jpeg?auto =format&fit=max&w=940&auto=compress&rect=2142,0,2618,3491 940w, https://berliner-zeitung.imgix.net/2023/06/18/369a6445-8e76-4763- a332-8ad2e091c47f.jpeg?auto= format&fit=max&w=1080&auto=compress&rect=2142,0,2618,3491 1080w, https://berliner-zeitung.imgix.net/2023/06/18/369a6445-8e76-4763-a332 -8ad2e091c47f.jpeg?auto=format&fit=max&w=1240&auto=compress&rect=2142,0,2618,3491 1240w, https://berliner-zeitung.imgix.net/2023/06/18/369a6445-8e76-4763-a332- 8ad2e091c47f.jpeg?auto=format&fit= max&w=1410&auto=compress&rect=2142,0,2618,3491 1410w, https://berliner-zeitung.imgix.net/2023/06/18/369a6445-8e76-4763-a332-8ad2e091c 47f .jpeg?auto=format&fit=max&w=1880&auto=compress&rect=2142,0,2618,3491 1880w” src=”https://berliner-zeitung.imgix.net/2023/06/18/369a6445-8e76-4763-a332 -8ad2e091c47f.jpeg?auto=format&fit” =max&w=1880&auto=compress&rect=2142,0,2618,3491″/></div>
<p><span class=Heidemarie Schroeder Wcześniej pracowała jako fizjolog w Charité, a później jako dentysta w swojej prywatnej praktyce. 69-latek jest aktywny w inicjatywie obywatelskiej Wassertafel Berlin-Brandenburgia, a także bierze udział w walce z Gigafabryką Tesli w Grünheide we wschodniej Brandenburgii, głównie dlatego, że megablok znajduje się w całości w strefie ochrony wód. Dwie trzecie ukończonej części elektrowni znajduje się na obszarze chronionym przez wodę pitną.Volkmar Otto

READ  Ekspert wyjaśnia, co łączy europejskie prawicowe partie – i co je dzieli

Analizując przyczyny słońca, niskiego poziomu wody i suszy, początkowo wymienia tylko czynniki, na które człowiek – a więc i polityka środowiskowa polskiego rządu PiS – nie ma wpływu w krótkim okresie. Niestety Anna Moskowa nie powiedziała ani słowa o przyczynach, które leżą u podstaw branży odprowadzania ścieków i polskiego górnictwa węgla brunatnego, ani o sposobach wpływania na to. Opisuje jedynie ustanowienie wieloetapowego systemu monitoringu wód Odry, ale jeśli zatrucie wszystkich żywych istot ponownie im grozi, należy wlać do rzeki jeszcze tylko jedną truciznę. Tym razem niesie ze sobą truciznę, która może zabić złote algi.

6 czerwca w Schwedt odbyła się konferencja poświęcona Odrze z udziałem wysokiego szczebla polityków i naukowców, a gazeta „Berliner Zeitung” opublikowała tę konferencję. W swoim wystąpieniu federalna minister środowiska Lemke dała do zrozumienia, że ​​doskonale zdaje sobie sprawę z przyczyn śmierci ryb w Odrze od 2022 r. W zasadzie przyjęła listę działań sporządzoną przez naukowców w ubiegłym roku jako postulaty strony polskiej . Jednak z powodu znikomych szans na realizację, wśród uczestników konferencji pojawiło się przygnębienie. Rozpacz i złość panują także wśród ludności po obu stronach Odry, a także wśród polskich i niemieckich ekologów.

A co ze stroną niemiecką?

Ze względów geograficznych eksploatowany jest odsłonięty węgiel brunatny, a ścieki przemysłowe odprowadzane są do Odry po polskiej stronie rzeki granicznej. Ale kto teraz myśli, że Odra otrzyma wszelką możliwą pomoc ze strony niemieckiej, też się zawiedzie. Siedem stowarzyszeń ekologicznych pozywa obecnie Ministerstwo Środowiska Brandenburgii, któremu przewodniczy minister ds. zielonych, za naruszenie europejskiego prawa ochrony środowiska. Zgodnie z Europejską Ramową Dyrektywą Wodną państwa członkowskie UE powinny były już dawno podjąć działania, które najpóźniej do 2027 r. doprowadzą zbiorniki wodne do dobrego stanu ekologicznego. Jednak Plan Zagospodarowania Odry przesuwa osiągnięcie tak dobrego stanu środowiska do 2040 r. – stanu składników chemicznych do 2045 r.

READ  Niskie ceny: Krwawa łaźnia kryptowalut: tanie wejście? | biuletyn Informacyjny

Ministerstwo podaje jako przyczyny brak funduszy i braki kadrowe. Można podejrzewać, że obecnie potrzebne są zarówno środki finansowe, jak i personel, aby promować po stronie niemieckiej wielkie projekty przemysłowe, które następnie zanieczyszczają tutejsze wody.

Może stać się niekończącą się historią

Tak więc ta historia mogłaby stać się niekończącą się opowieścią: długofalowe konsekwencje wydobycia odkrywkowego na Łużycach w regionie Szprewy, wprowadzenie zanieczyszczeń do Maulesse przez cofkę z rzeki Irby, do której odprowadzane są ścieki, oraz zaostrzenie problemy z wodą w wyniku osiedlania się w regionie dużych projektów przemysłowych.Podobnie jak Tesla – priorytetowe traktowanie interesów ekonomicznych odbywa się zawsze i wszędzie kosztem ekosystemów, takich jak rzeki i inne zbiorniki wodne.

Niestety kosztem ekosystemu, trzeba podsumować: rozbudowa rzeki postępuje – wbrew temu, czego życzyłby sobie Instytut Leibniza i Federalny Minister Środowiska. Wprowadzanie soli i innych zanieczyszczeń również nie zostało jeszcze ograniczone, ani ich wartości graniczne nie zostały obniżone. Meteorolodzy spodziewają się również, że miesiące letnie będą w tym roku powyżej średniej. Nie widać dużych opadów deszczu. Jeśli jesteś cynikiem, możesz spodziewać się, że zabijanie ryb w Odrze w końcu ustanie, ponieważ nie można zmniejszać tej liczby w nieskończoność o połowę bez ostatecznego osiągnięcia zera.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Nowe oszustwa w obiegu: Klienci trzech banków muszą teraz uważać
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Europa Wschodnia globalizuje się – więcej pracowników migrujących: Polska staje się krajem imigracji - Aktualności

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Skoda Superb Combi (2024): tak przekonująco jeździ duży kombi z silnikiem Diesla
Continue Reading

Trending