Clippers PL

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Clippers PL

Miejsce zbrodni Tołstoja – odmiany z Niemiec i ze świata

Komisarze Falk (i Tan Wilk Moring) i Grosz (Franziska Weiz) mają do czynienia z „dużymi” przeciwnikami. Twój nowy przypadek “władzy rodzinnej” dotyczy rosyjskich handlarzy bronią i międzynarodowej (tajnej) polityki. (NDR / Meyerbroeker)

„Wszystkie szczęśliwe rodziny są takie same, każda nieszczęśliwa rodzina jest nieszczęśliwa na swój sposób”. Wyrok pochodzi z powieści Lwa Tołstoja „Anna Karenina” (1878) – a po 143 latach można go ponownie znaleźć w nowym „miejscu zbrodni” komisarza Wotana Wilke Möhringa i Grosza (Franziska Weisz). Oczywiście termin „rodzina” nie oznacza policji federalnej, która nie jest z nią w dziwny sposób powiązana z Hamburga, ale raczej ludzi, których spotykają w ekscytującym filmie będącym kontynuacją potężnej sprawy Norderneya „Fatal Flood”. Kontrast między dwoma ostatnimi stanami nie mógł być większy. Jeśli wrzucisz trochę Kluntjes do East Frisian Tea w dzianinowym swetrze, aby zmoczyć uroczy psychologiczny teatralny bieg, tym razem thriller akcji toczy się z rosyjskimi gangsterami, agentami i tajnymi detektywami.

Początkowo Julia Grosez, która właśnie została mianowana głównym inspektorem, mogła kierować złożonym podejściem, w którym tajny śledczy – stary przyjaciel Falkisa – zdawał się przenikać do wewnętrznego kręgu rodziny rosyjskiego handlarza bronią Timofejewa. Policja federalna ma zamiar wysadzić umowę między starym oligarchą Victorem Timofejo (Vladimir Tarasjanz), który chce sprzedać nowoczesną rosyjską broń rakietową nowym właścicielom.

Cóż za olśniewająca postać: Rosjanka Maria Timofejo (Tatiana Nekrasov) pochodzi z rosyjskiej rodziny oligarchów, ale zdecydowała się pracować jako policjant w hamburskiej LKA.  Wcześniej trenowała tam pod Falka.

Cóż za olśniewająca postać: Rosjanka Maria Timofejo (Tatiana Nekrasov) pochodzi z rosyjskiej rodziny oligarchów, ale zdecydowała się pracować jako policjant w hamburskiej LKA. Wcześniej trenowała tam pod Falka. (NDR / Meyerbroeker)

Misja kończy się katastrofą, ponieważ rodzina Timofejew ponosi tragiczną stratę. Ponieważ policja federalna rozpaczliwie potrzebowała nowego przybycia do klanu, Marija Timofejo (Tatiana Niekrasow), siostrzenica handlarza bronią, została zrewitalizowana. Pracuje – zdarzają się zbiegi okoliczności – w LKA Hamburg jako tajny detektyw i jest szkolona przez Falka. Czy silna, olśniewająca kobieta może rozwiązać tajemnicę – czy ostatecznie pracuje dla swojej rodziny?

READ  Tak słabo opłacane są polskie pielęgniarki w Niemczech

Oligarchia: grupa smutnych sceptyków

Praca kowala z Falkiem: Z powodu śmierci swojego kolegi i przyjaciela, Falk (i Tan Wilk Moring) niesie trumnę śledczego, który zginął na służbie.

Praca kowala z Falkiem: Z powodu śmierci swojego kolegi i przyjaciela, Falk (i Tan Wilk Moring) niesie trumnę śledczego, który zginął na służbie. (NDR / Meyerbroeker)

60-letnia autorka i reżyserka Nikki Stein, która niedawno wyreżyserowała film biograficzny “Louis van Beethoven” z Tobiasem Morettim, który został wyemitowany w październiku 2020 r., Ma wielkie plany związane z nowym “miejscem zbrodni”: opisując trudne fakty tajnych śledczych, Kto opisuje prawo moralne języka rosyjskiego, podkreśla oligarchię nienawistnymi modelami biznesowymi, a na koniec porównuje skomplikowane relacje rodzinne w willach myśliwskich z tymi w starym mieszkaniu Falka, z którego chce się teraz uwolnić jego dorosły syn. Istnieją również sceny akcji z inwigilacją, prześladowaniem, a nawet strzelaniną z eksplozjami, tak jakby Nick Tschiller aka Til Schweiger wrócił na służbę w Action Hamburg.

Niestety dla Steina, którego ostatnim „miejscem zbrodni” był „Borowski i dom nad morzem” (2019), ten polityczny thriller rodzinny jest po prostu przepełniony. Postacie weterana telewizyjnego wojownika („Rommel”) – Rosjan mieszkających w Niemczech – wydają się być bogate w budowę, ale to wina scenariusza, a nie aktorów. Wręcz przeciwnie: drużyna Timofejews radzi sobie bardzo dobrze – grają na nich nowe, wesołe twarze o rosyjskich i polskich korzeniach.

Rodzina Timofejewa musi cierpieć: syn Andrej (po lewej Nikolai Sidorenko) musi poinformować swojego ojca, Victora Timofejo (Vladimir Tarasjanz) o tragedii.

Rodzina Timofejewa musi cierpieć: syn Andrej (po lewej Nikolai Sidorenko) musi poinformować swojego ojca, Victora Timofejo (Vladimir Tarasjanz) o tragedii. (NDR / Meyerbroeker)

Wyróżnia się Tatiana Niekrasow, która jako wędrowiec pomiędzy światami niemieckiej policji a rodziną rosyjskiej oligarchii musi znaleźć szczególnie nierozsądną równowagę. Fakt, że 38-letni Niemiec wciela się w rolę detektywa, którego prawdziwe motywy są od dawna przyjemnie zawieszone, to dobry błysk, bynajmniej nie na tym skromnym miejscu zbrodni.

Urodzoną w Berlinie Tatianę Niekrasow można określić jako muzę filmowca Nikki Stein – w końcu jej role w jego ostatnich filmach stale rosną. Oprócz nich kolejnym dodatkowym powodem prowadzenia Sceny Zbrodni NDR jest ta nadmierna budowa. Rosyjska mafia nie jest tu kradziona w postaci farsy proletariackich zbirów, ale jako grupa ponurych sceptyków, którzy kochają Czechowa, Tołstoja i Raszmaninowa. Przecież trudno jest przestać polować, grać na pianinie czy cytować rosyjskich poetów, żeby podnieść torbę terrorystów. A może to bojownicy o wolność dali rakiety

Falk (i Tan Wilk Moring) i Marija Timofejo (Tatiana Nekrasov) znali się już wcześniej.  Był jej trenerem - a może więcej.  Teraz mówi się, że detektyw LKA należy do jej rosyjskiej rodziny - a więc

READ  Prince Buckler Bad Muskau: Podróżuj na wschód od sofy w domu z Bocklerem

Falk (i Tan Wilk Moring) i Marija Timofejo (Tatiana Nekrasov) znali się już wcześniej. Był jej trenerem – a może więcej. Teraz detektyw LKA ma zbadać dziwny przypadek swojej rosyjskiej rodziny – tak „na wpół ukryty”. (NDR / Meyerbroeker)

Jak zawsze, istnieje wiele sposobów na samodzielną interpretację własnej etyki. Gdyby nieco dramatyczne i pełne akcji „miejsce zbrodni” pozbawione było jednego lub drugiego z mocno skonstruowanych elementów narracji – być może sprytne pomysły na własny wizerunek wrażliwej rodziny przestępczej byłyby bardziej widoczne w filmie.