Connect with us

Economy

„Każdy, kto kupił jednego, został okłamany”.

Published

on

„Każdy, kto kupił jednego, został okłamany”.
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Transformacja energetyki pod ostrzałem: Federalny Urząd Kontroli i VBW przyglądają się temu krytycznie. Ale dostawca energii Octopus Energy ma rozwiązanie.

Zamek – umiera Przesył energii Wszystko jest na dobrej drodze, ale czy na pewno idzie gładko? Federalny Urząd Kontroli i Bawarskie Stowarzyszenie Biznesu (VBW) widzą to inaczej. Roberta HabekaMinister gospodarki i członek Partii Zielonych zaprzeczył temu, twierdząc, że dane Federalnego Urzędu Kontroli „nie mają żadnego związku z rzeczywistością”. Bastian Gerol, prezes niemieckiego dostawcy energii Octopus Energy, wyraził niedawno obawy związane z potencjalną eksplozją kosztów oleju i gazu opałowego.

Aplikacje mogą pomóc informować konsumentów, że koszty energii elektrycznej są obniżone o połowę z powodu silnych wiatrów. © Peter Knevel/DPA

Jeśli nie będzie wiatru, mogą zdecydować się na późniejsze uruchomienie zmywarki.

Octopus Energy obsługuje obecnie turbiny wiatrowe w Niemczech i Wielkiej Brytanii oraz opracowuje tanie pompy ciepła w Irlandii Północnej. Cechą szczególną turbin wiatrowych jest tzw. inteligentny licznik, który w czasie rzeczywistym może obniżyć cenę energii elektrycznej, gdy wieje silny wiatr i produkcja energii jest odpowiednio wysoka.

Gerol skrytykował niemieckich dostawców energii telewizja nr ostry. Zarzucał im, że kuszą klientów kuszącymi ofertami, a następnie „wpychają ich na coraz droższe taryfy”. Obecni klienci płacą od dziesięciu do 20 centów za kilowatogodzinę więcej niż w przypadku nowych taryf. W przypadku niektórych dostawców jest to część modelu biznesowego. Może pojawić się ryzyko „drastycznych” podwyżek w kolejnych latach. Chociaż klienci mają możliwość natychmiastowej zmiany usługodawcy w przypadku nieoczekiwanych podwyżek, wielu nie zdaje sobie z tego sprawy. „Każdy, kto kupił kominek olejowy lub gazowy, został okłamany” – mówi Gerol.

W wywiadzie z telewizja nr Gerol nakreślił, jak powinno wyglądać idealne wdrożenie energii odnawialnych. „Nie mogę włączać i wyłączać odnawialnych źródeł energii” – wyjaśnił. Produkcja jest elastyczna, więc i konsumpcja musi być bardziej elastyczna. Konsumenci, którzy podłączają inteligentny licznik do podłączonych do nich turbin wiatrowych, mogą zwiększyć zużycie energii elektrycznej, gdy wieje dużo wiatru, a zatem energia jest tańsza. Jeśli nie będzie wiatru, mogą zdecydować się na późniejsze uruchomienie zmywarki.

READ  Szwajcarski rolnik: Dylemat zbożowy: Jesteś otwarty

Ogrzewanie: Konsumenci już odczuwają znaczny wzrost cen.

Aplikacje mogą pomóc informować konsumentów, że koszty energii elektrycznej są obniżone o połowę z powodu silnych wiatrów. Jeśli produkcja energii elektrycznej spada, należy również zmniejszyć zużycie.

Jednakże obecnie nadal istnieje problem polegający na tym, że wymagana technologia, taka jak inteligentne liczniki lub pompy ciepła, jest bardzo droga. „Jeśli transformacja energetyczna stanie się produktem luksusowym, poniesiemy porażkę” – ostrzegł Gerol. Należy to zrobić „szybciej i mądrzej”, aby każdy mógł z tego skorzystać. Osoby, które w ostatnich miesiącach zainwestowały w nowe systemy ogrzewania olejowego i gazowego, mogą stanąć w obliczu eksplozji kosztów. Gerol spodziewa się w przyszłości znacznego wzrostu dodatkowych kosztów. Za dziesięć do dwudziestu lat może to być „naprawdę bolesne”. Eksplozja cen może sprzyjać ubóstwu energetycznemu.

Konsumenci już odczuwają znaczny wzrost cen. Wykazało to niedawne badanie przeprowadzone przez portal porównawczy Verivox. Trzyosobowa rodzina płaci obecnie o około 1500 euro więcej za ropę, gaz, paliwo i prąd niż w lutym 2021 r. Thorsten Strock z firmy Verivox i Ramona Pope z Federalnego Stowarzyszenia Organizacji Konsumenckich zalecają porównanie taryf. „W sytuacji, gdy wiele nowych umów na energię elektryczną i gaz jest obecnie tańszych, konsumenci powinni sprawdzić, czy mogą zmienić dostawcę na dobrego, tańszego” – radzi Bob.

Transformacja energetyczna: „Musimy teraz osiągnąć w ciągu sześciu lat to, co osiągnęliśmy w ciągu ostatnich 13 lat”

Transformacja energetyczna wymaga jednak również znacznych wysiłków finansowych. „Teraz w ciągu sześciu lat musimy powtórzyć to, co osiągnęliśmy przez ostatnie 13 lat” – wyjaśnił lekarz. Almut Kirchner na konferencji prasowej vbw na temat monitorowania transformacji energetycznej. W Bawaria Na przykład prędkość ekspansji energii wiatrowej musi wzrosnąć dwudziestokrotnie.

Przed wzrostem cen ostrzegał także Leonard Birnbaum, dyrektor generalny giganta energetycznego Eon. Kraj potrzebuje więcej systemów zielonej energii elektrycznej, które wymagają integracji z siecią elektroenergetyczną. Aby to osiągnąć, rozbudowa sieci musi odbywać się „szybciej i mądrzej”, a także należy stworzyć nadmiarowe możliwości. „Zawsze mówiono nam, że Sun nie wysyła żadnych faktur, więc wszystko jest bezpłatne” – powiedział gazecie Süddeutsche Zeitung szef Eonu. Jednak w Eon zawsze było jasne, że sprawy potoczą się inaczej. Transformacji energetycznej nie da się przeprowadzić przy „zero taryfach”.

READ  „Ukraina może na nas liczyć”

Redaktor napisał ten artykuł, a następnie wykorzystał go do ulepszenia według własnego uznania Amnesty International– Zastosowany model języka. Wszystkie informacje zostały dokładnie sprawdzone. Więcej informacji na temat naszych zasad dotyczących sztucznej inteligencji można znaleźć tutaj.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Economy

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Published

on

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Stan na: 21 kwietnia 2024 o 21:43

Zdaniem organizatorów to najważniejsze targi przemysłowe na świecie: Hannover Messe do piątku prezentuje innowacje z branży energetycznej i budowy maszyn. Doradca ma nadzieję, że wystawa nabierze nowego rozmachu.

Hanower jest przez tydzień miejscem spotkań przemysłu. Wieczorem wystawę otworzyli kanclerz Olaf Scholz, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen oraz premier tegorocznego kraju partnerskiego, Norwegii Jonas Gahr Sture, wraz z kilkoma przedstawicielami świata biznesu i polityki.

Około 4000 wystawców z 60 krajów zaprezentuje do piątku innowacje w dziedzinie inżynierii mechanicznej, inżynierii instalacji, elektrotechniki i technologii ochrony klimatu.

Niedroga energia i więcej innowacji

Kanclerz Schulz ma nadzieję, że Targi Hanowerskie nadadzą nowy impuls transformacji energetycznej i zwiększą konkurencyjność niemieckiego przemysłu. To, czego nasz kraj doświadczy w przyszłości, można zobaczyć na tych targach: opracowujemy nowe rzeczy, stale udoskonalamy produkty, badamy i stosujemy technologie zorientowane na przyszłość” – powiedział Schulz podczas otwarcia. Organizatorzy twierdzą, że to najważniejsze wydarzenie światowych targów przemysłowych.

Koncentrując się na rozwiązaniach w zakresie sztucznej inteligencji i transformacji energetycznej, targi przemysłowe wyznaczają ważne priorytety, powiedział polityk Partii Socjaldemokratycznej. Niedroga energia i więcej innowacji są warunkiem wstępnym zwiększenia produktywności i wzrostu gospodarczego. Wymaga to inteligentnych rozwiązań AI, takich jak te prezentowane na targach: „maszyny, które wyręczają nas w prostych zadaniach, dzięki czemu pracownicy mogą przejść na bardziej wykwalifikowane stanowiska”.

Jak głośno podkreślał Prezes Targów Jochen Köckler NDR: Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu konkurencyjności branży w przyszłości. „Sztuczna inteligencja jest kluczem do konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu”. Pomimo niedoboru siły roboczej daje to branży szansę na rozwój, powiedział Kockler. Na targach zaprezentowany zostanie asystent sztucznej inteligencji, który umożliwia sterowanie robotami przemysłowymi za pomocą głosu. Można także zobaczyć urządzenia automatycznie wykrywające awarie lub systemy samodzielnie planujące ich konserwację.

READ  Wszystkie oddziały zamykają swoje drzwi: niewypłacalna sieć odzieżowa znika z niemieckiego rynku

Ponad 500 wystawców na wodorze

Na targach reprezentowanych jest także kilka firm technologicznych, w tym Microsoft, Google, Amazon Web Services, Dell, SAP, Siemens i Bosch. Istnieje również wiele średnich firm i ponad 300 start-upów. Tylko do branży wodorowej należy ponad 500 wystawców. „Oznacza to, że Hannover Messe jest w tym temacie światowym liderem” – powiedział Kokler, szef targów.

Mając na uwadze ten cel, celowo wybrano także Norwegię, tegoroczny kraj partnerski. Dzięki bogatej elektrowni wodnej kraj jest w stanie dostarczyć duże ilości zielonego wodoru, czyli wodoru przyjaznego dla klimatu.

Dużo biurokracji

Ostatnio w gospodarce pojawiła się krytyka ze względu na nadmierną biurokrację i wysokie ceny energii. Z punktu widzenia branży zagraża to atrakcyjności lokalizacji, szczególnie w porównaniu z innymi regionami, takimi jak USA. „Nowoczesna polityka dostaw oznacza w sposób naturalny, że staliśmy się szybsi i prostsi” – podkreślił Scholz. „Ograniczenie biurokracji nic nie kosztuje, a wiele daje”.

Komisja Europejska pracuje również nad likwidacją przepisów przy wsparciu rządu federalnego. „To również prawda, ponieważ większość biurokratycznych przepisów pochodzi z Brukseli”. Celem jest zmniejszenie o co najmniej jedną czwartą liczby raportów, które przedsiębiorstwa muszą składać zgodnie z przepisami unijnymi.

Ceny energii są bardzo wysokie

Jeśli chodzi o ceny energii, rząd federalny rozważa również, w jaki sposób nadal zapewniać wsparcie energochłonnym przedsiębiorstwom. Niedawno szef Stowarzyszenia Przemysłu Elektrycznego i Cyfrowego ZVEI Günter Kegel skrytykował fakt, że pomimo spadku ceny energii są w dalszym ciągu zbyt wysokie dla energochłonnych przedsiębiorstw.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, która po raz pierwszy przemawiała podczas otwarcia targów, zgodziła się ze Scholzem. Tylko jeśli Europa stanie się prostsza, szybsza i tańsza, obiekt przetrwa w obliczu coraz silniejszej globalnej konkurencji. „Najważniejsze jest zmniejszenie obciążeń przedsiębiorstw i zmniejszenie biurokracji”. Należy także zwiększyć prędkość energii wiatrowej.

Continue Reading

Economy

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu

Published

on

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu
  1. Strona główna
  2. lokalny
  3. Landsberga

Naciska

Samojezdne ciężarówki jeżdżą teraz także na autostradzie A96 pomiędzy Monachium a Landsbergiem. © Człowiek

MAN Truck & Bus jest pierwszym producentem, który otrzymał zezwolenie na testy autonomicznych ciężarówek na niemieckich autostradach. Trasa testowa biegnie z Norymbergi przez Monachium do Ulm i Landsberg. W Lechstadt znajduje się zarówno Centrum Testów Mobilności ADAC (Penzing), jak i Centrum Logistyczne EDEKA.

Landsberg – „Wymagana do tego technologia była przez pewien czas testowana w Centrum Testów Mobilności ADAC w Penzing” – wyjaśnia dr inż. Reinhard Kölke, dyrektor Centrum Technologicznego ADAC w Landsbergu.

Federalny Minister Transportu dr. Volker Wessing wraz z dyrektorem generalnym MAN Alexandrem Vlaskampem towarzyszył w dziewiczym locie na krótkim odcinku między Alershausen a Vorholzen. Według firmy MAN w firmie MAN i jej spółce macierzystej TRATON Group nad tematyką „jazdy autonomicznej” pracuje 500 inżynierów. Zarejestrowano już ponad 130 patentów.

Trasa testowa MAN do Landsbergu – autonomiczna ciężarówka na autostradzie A96

Autonomiczna jazda ciężarówką – zacznij
Federalny Minister Transportu dr. Udział wzięli Volker Wessing i dyrektor zarządzający MAN Alexander Vlaskamp (po lewej). © Człowiek

Samobieżne ciężarówki mogą potencjalnie zapobiegać wypadkom związanym ze zmęczeniem, usprawniać transport i zaradzić niedoborowi 100 000 kierowców ciężarówek.

Samodzielna jazda - ciężarówka - tor testowy
Samobieżne ciężarówki można testować na czerwonych odcinkach autostrady – na trasie A96 do Landsberg. © Człowiek

Z Biuletyn Crespota Codziennie na koniec dnia lub z nowym Aplikacja „Crespot”. Zawsze na bieżąco z najważniejszymi historiami.

READ  Szwajcarski rolnik: Dylemat zbożowy: Jesteś otwarty
Continue Reading

Trending