Connect with us

Tech

Instrukcje: Zmniejszaj filmy na smartfonie bez utraty jakości

Published

on

Instrukcje: Zmniejszaj filmy na smartfonie bez utraty jakości

W tym przewodniku przyjrzymy się, jak kompresować filmy ze smartfona przy minimalnej utracie jakości. Oczywiście chodzi o oszczędność miejsca do przechowywania. W szczególności filmy 4K lub szybkie filmy 60 klatek na sekundę zużywają dużo pamięci na smartfonie lub laptopie. Ale nawet w przypadku zwykłych nagrań Full HD można w końcu zaoszczędzić dużo miejsca do przechowywania. Poniżej pokażemy, jak to działa.

Oszczędzaj miejsce w pamięci dzięki kodowaniu

Dzięki kodowaniu za pomocą ekonomicznego kodeka można łatwo zmniejszyć rozmiar pliku wideo ze smartfona zmniejszona o 40% do 60%, bez większych strat na jakości. Możesz jako przykład Pobierz ten film na swój komputer. Możesz imponująco zobaczyć, o ile oryginalny rozmiar pliku został zmniejszony i jaka jest utrata jakości.

Różne metody kompresji stojące za nowoczesnymi kodekami wideo, takimi jak x265, to bardzo interesujący temat. Zadbaliśmy jednak o to, aby przewodnik był bardzo prosty i nie zawierał wyjaśnień technicznych.

Jeśli chcesz zagłębić się w siebie, możesz Dostosuj ustawienia samodzielnie I uzyskaj kilka wskazówek do wypróbowania. Aby jak najszybciej dotrzeć do celu, po prostu skieruj Sekcja „Pokaż mi jak” Poza.

Szyfrowanie za pomocą hamulca ręcznego na komputerach PC i Mac

Istnieją tysiące programów do konwersji wideo. Możesz jednak zaoszczędzić sobie wyczerpującego porównania i iść z nim Darmowe i otwarte narzędzie hamulca ręcznego wykorzystać. Hamulec ręczny jest dostępny dla systemów Windows, Linux i macOS i spełnia wszystkie wymagania!

Pobierz hamulec ręczny

A

Pobierz nasze ustawienia wstępne

Nie musisz wszystkiego rozumieć. Jeśli chcesz po prostu szybko się tam dostać, po prostu zrób wszystko zgodnie z opisem w następnej sekcji i filmie. Jeśli chcesz spróbować samemu, skorzystaj z sekcji „Ustawienia dla siebie”.

Po prostu pokaż mi, jak to się robi

  1. Skopiuj filmy ze smartfona na komputer i zapisz je w folderze.
  2. Pobierz wcześniej konfigurację hamulca ręcznego i zdekompresuj archiwum.
  3. Otwórz hamulec ręczny. Jeśli pojawi się monit o pobranie rozszerzenia Windows-Net, zainstaluj je.
  4. Przejdź do Preferencji / „Importuj z pliku”. Wybierz nasz preset.
  5. Wybierz „Moje ustawienia wstępne / X265, RF22, rozdzielczość jako źródło” (na dole)
  6. Przejdź do „Open Source/Folder” i wybierz folder zawierający Twoje filmy.
  7. Kliknij przycisk odtwarzania i rozpocznij kodowanie
  8. Poczekaj na zakończenie kodowania. Gotowe filmy znajdziesz w folderze Wideo w folderze użytkownika.
READ  Włącz tę nową funkcję prywatności

Dostosuj ustawienia samodzielnie

Po otwarciu hamulca ręcznego zróbmy kilka ustawień:

1. Limit rozmiaru/rozdzielczości obrazu: brak

To ustawienie gwarantuje, że rozdzielczość filmów pozostanie taka sama. Więc jeśli nagrywasz tylko wideo 4K, rozdzielczość pozostaje na 4K. Jeśli nagrywasz w Full HD, rozdzielczość pozostanie na Full HD. Teoretycznie można tutaj również określić maksymalną rozdzielczość, na przykład zmniejszyć rozmiar wszystkich filmów do Full HD.

2. Szybkość wideo/klatek: to samo źródło

Nie chcemy też niczego zmieniać w twoich ustawieniach szybkości klatek. Zasadniczo masz możliwość „zakrycia” klatek, na przykład zmniejszenie filmów z 60 kl./s do 30 kl./s.

3. Koder wideo/wideo: H.265 (x265)

Kodek wideo to najważniejszy czynnik kompresji wideo. Używamy kodeka .x265, ponieważ ma on teraz doskonałą kompatybilność z urządzeniami peryferyjnymi i bardzo skutecznie zmniejsza rozmiar pliku wideo. Więcej informacji o x265 można znaleźć pod adresem Wikipedia.

4. Wideo/stała jakość: RF22

To ustawienie ma fundamentalne znaczenie dla jakości Twoich filmów po kodowaniu. „Stała jakość” oznacza, że ​​używasz wartości RF, aby określić, jaką jakość powinny mieć Twoje filmy po zakodowaniu.

Im wyższy numer RF, tym większa utrata jakości i mniejszy rozmiar pliku wideo.

mieć w tym wideo Porównanie różnych wartości RF (od 22 do 28), rozmiaru pliku i oryginalnego pliku. Oczywiście musisz pobrać film, aby obejrzeć go nieskompresowany. Ale możesz imponująco zobaczyć, ile miejsca możesz zaoszczędzić, kompresując swoje filmy.

Ogólnie rzecz biorąc, zmniejszenie do 6 rozmiarów RF podwaja rozmiar pliku. Jeśli po kodowaniu za pomocą RF22 zdasz sobie sprawę, że „och, filmy nie są dla mnie wystarczająco dobre”, spróbuj RF 21 lub RF 20. Jeśli powiesz „wideo nadal może tracić na jakości”, wybierz RF 24 i spójrz na wyniki, a następnie . Ogólnie zalecane są następujące wartości RF:

  • RF 20-24 dla filmów HD
  • RF 22-28 dla filmów 4K

5. Zapisz swoje ustawienie! Klikając „Zapisz nowe ustawienie wstępne…”. Nazywamy to wydajnością „X265, RF22, Precision as Source”.

READ  Oświetlenie Philips Hue nie jest dostępne przez Alexa

Nasza recenzja hamulca ręcznego

Jeśli chcesz przechowywać dużo filmów na smartfonie lub po prostu chcesz ogólnie zaoszczędzić miejsce na dysku, hamulec ręczny może zaoszczędzić dużo miejsca za pomocą kilku prostych kliknięć. Mamy nadzieję, że dzięki naszym instrukcjom ułatwiliśmy ten proces. Jakie są Twoje wyniki i jakiej konfiguracji używasz? Daj nam znać w komentarzu.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam

Published

on

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam
Zdjęcie: Studio gier Arrowhead

Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.

Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe

Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.

Uważajcie nurkowie,

Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.

Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że ​​został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.

To są terminy

Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:

  • 6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
  • 30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
  • 4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation

Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.

Problem dotyczy wielu graczy

To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.

READ  Włącz tę nową funkcję prywatności

Continue Reading

Tech

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Published

on

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.

reklama

W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.

Profesor Christian Henner Hentsch

O kwestii interpretacji mówi profesor Christian Henner Hensch

W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.

Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.

Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.

Odcinek 108:


Tutaj znajdziesz wszystkie poprzednie odcinki:


(Skrobia)

Do strony głównej

READ  Nowe komputery i laptopy Medion do domowego biura i gier
Continue Reading

Tech

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Published

on

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Apple pracuje nad wieloma nowymi funkcjami dla aplikacji wbudowanych w iOS. Słynna plotka o Apple gotuje. W związku z tym powinny nastąpić poważne zmiany w kilkunastu programach magazynowych – od projektu, przez funkcjonalność AI, aż po całkowite przeprojektowanie. Niektóre szczegóły już wyciekły. Obiecują, że iOS 18 będzie bardziej odpowiedni po dość umiarkowanej aktualizacji do iOS 17. Zmiany dotyczą też ekranu głównego, który ma być bardziej płynnie zaprojektowany – m.in. bezpłatne umieszczenie ikon.

reklama

W nowej aplikacji Mapy po raz pierwszy pojawią się tzw. trasy niestandardowe, za pomocą których będzie można samodzielnie zdefiniować trasę. Mapy topograficzne – na przykład do pieszych wędrówek – są również zaplanowane tak, jak w watchOS 10. Apple Music po raz pierwszy w iOS 18 powinno mieć możliwość automatycznego tworzenia list odtwarzania – przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji. Apple Mail może mieć nowy wygląd i funkcjonalność AI. Aplikacja SMS otrzymuje długo oczekiwane wsparcie dla standardu przesyłania wiadomości RCS. Planowany jest zintegrowany dyktafon i wyświetlanie symboli matematycznych dla notatek.

Mówią, że Apple chce całkowicie przebudować kalkulator, łącznie z funkcją daty. Wprowadzono również poważne zmiany w aplikacjach do zdjęć i fitness, ale szczegóły są nadal niejasne. Aplikacja Apple Health otrzyma nowe funkcje AI. Rozwiązanie Freeform do mapowania myśli zawiera nowe sceny ułatwiające nawigację po dokumentach. Safari po raz pierwszy otrzyma funkcje AI i obiecuje innowacje w interfejsie.

Wreszcie Apple chce także ulepszyć Pages, Numbers i Keynote za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, a Skróty powinny umożliwiać łatwiejszą automatyzację złożonych zadań. Istnieją również doniesienia o integracji kalendarza z aplikacją Przypomnienia – Bardzo logiczny krok. Czas pokaże, czy Memories wymrze jako samodzielna aplikacja w dłuższej perspektywie.

READ  Postać hardcore zostaje zabita 172 godziny po ekranie ładowania

iOS 18 zadebiutuje na WWDC w czerwcu. Jest i pozostaje flagowym systemem operacyjnym Apple. Nowa funkcjonalność sztucznej inteligencji prawdopodobnie trafi do systemu MacOS i innych platform Apple.



(licencjat)

Do strony głównej

Continue Reading

Trending