Connect with us

Economy

„Głębokie rozczarowanie”: ekspert Goldman Sachs: przemysł ESG współudział w kryzysie energetycznym | biuletyn Informacyjny

Published

on

„Głębokie rozczarowanie”: ekspert Goldman Sachs: przemysł ESG współudział w kryzysie energetycznym |  biuletyn Informacyjny

• Branża ESG została naznaczona zakazami w ostatnich latach
• Brak inwestycji w alternatywy dla węgla
• Zużycie węgla znów rośnie

Reklama

Handluj ropą, złotem i wszystkimi towarami z dźwignią (do 30) (od 100 EUR)

Korzystaj z wahań cen ropy, złota i innych towarów z atrakcyjną dźwignią i małymi spreadami! Za jedyne 100 EUR możesz zacząć handlować i korzystać z dźwigni, na przykład korzystając z efektu kapitałowego 3000 EUR.

Plus500: Uwaga! Poradnik5 dla tej reklamy.

Zapewnienie dostaw energii na zimę w Niemczech jest obecnie jedną z głównych kwestii rynkowych i politycznych. W celu zniwelowania luki podażowej, spowodowanej głównie zmniejszeniem dostaw gazu z Rosji oraz zapewnienia możliwie najwyższego poziomu bezpieczeństwa energetycznego, wykorzystywane są paliwa niezwykle szkodliwe dla klimatu. Jak donosi Bloomberg, Międzynarodowa Agencja Energetyczna (IEA) zakłada, że ​​zapotrzebowanie na węgiel w 2022 r. będzie niemal rekordowo wysokie w 2013 r. i będzie nadal rosło w przyszłym roku. Jednak wykorzystanie węgla do wytwarzania energii wytwarza dwa razy więcej dwutlenku węgla niż gazu ziemnego, co sprawia, że ​​węgiel jest najbrudniejszym paliwem kopalnym.

„Jestem bardzo rozczarowany, że zużywamy więcej węgla” – powiedział niedawno Michele Della Vigna, szef analiz towarowych na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w Goldman Sachs. Della Vigna, która uruchomiła również program badawczy Carbonnomics amerykańskiego banku inwestycyjnego, który analizuje aspekty ekonomiczne stojące za przejściem na zerowe emisje netto, widzi rosnące zapotrzebowanie na węgiel jako bezpośredni wynik niedoinwestowania w gaz ziemny – a ESG daje przemysłowi w szczególności do częściowo winić za to sytuację.

Ekspert: Brak inwestycji w gaz ziemny prowadzi teraz do zwiększonego zużycia węgla

Według Della Vigna, w ostatnich latach inwestorzy ESG poprzez kulturę embarga zapewnili, że wszystkie paliwa kopalne znajdują się na czarnej liście i że nie ma obecnie realnych alternatyw dla węgla. „Kilka lat temu, kiedy rozmawiałem z inwestorami ESG, bardzo zwracaliśmy uwagę na to, w co nie inwestować. Bez ropy, bez gazu, bez węgla. A to doprowadziło do spadku inwestycji” – powiedział ekspert Goldman Sachs. Bloomberg”. „Gdybyśmy wcześniej postrzegali gaz ziemny jako przyjazne dla środowiska paliwo przejściowe, moglibyśmy w tym roku zbudować więcej LNG, które, nawiasem mówiąc, można zbudować z niższą emisją CO2 przy użyciu dostępnych nowych technologii, takich jak elektryczność i wychwytywanie dwutlenku węgla. Mogliśmy uniknąć spalania większej ilości węgla. Zamiast tego w ciągu ostatnich pięciu lat „dużo skupili się na redukcji węgla”. Teraz jednak lukę w dostawach można wypełnić tylko węglem.

READ  Akcje BMW rosną: BMW ma mocny kwartał

Zwiększ inwestycje w energię

W międzyczasie wydaje się, że nastąpiło ponowne przemyślenie. Według banku inwestycyjnego inwestycje w wydobycie ropy i gazu w pierwszej połowie 2022 r. ponownie wzrosły po raz pierwszy od 2015 r. – o ok. 15 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, osiągając 450 mld USD. Ekspert mówi, że obecna sytuacja przywraca „inwestycje energetyczne, które po wielu latach spadku wreszcie zaczynają ponownie rosnąć”. Della Vigna nie spodziewa się, że wysokie inwestycje w ropę i gaz będą miały miejsce kosztem energii odnawialnej. Inwestycje w odnawialne źródła energii były jeszcze wyższe, osiągając w pierwszej połowie roku 500 miliardów dolarów, a tempo wzrostu było o 20% wyższe niż tempo wzrostu ropy i gazu. To jednak nie wystarczy, aby zaspokoić popyt.

„Rosnące ceny węglowodorów i korzyści związane z kosztami kapitałowymi przyspieszają rozwój energii odnawialnej”, powiedział Michele Della Vigna, według Bloomberga. „Ale z drugiej strony, widzieliśmy ludzi inwestujących więcej pieniędzy w ropę i gaz. A powodem, który jest ważny, jest to, że jak bardzo chcemy czystej energii, nadal potrzebujemy ropy i gazu jako wsparcia, szczególnie na potrzeby sezonowe. Dlatego trzeba zwiększyć wydatki publiczne na energię” – Commodity Analyst. Goldman Sachs szacuje, że Europa będzie uzależniona od gazu ziemnego przez kolejne 20 lat.

Gaz ziemny jako „klucz” do zaopatrzenia Europy w energię – energia jądrowa nie jest „transformacyjna”

„Największą zmianą w tym roku jest to, że stoimy teraz przed podwójnym wyzwaniem: dekarbonizacją i zapewnieniem przystępnej cenowo energii dla ogółu społeczeństwa” – powiedział Della Vigna, według Bloomberga. Jednak według CNBC analityk nie widzi w wykorzystaniu większej energii jądrowej jako rozwiązania problemu. Chociaż energia jądrowa będzie odgrywać rolę w Europie w nadchodzących latach ze względu na kryzys energetyczny, a inwestycje w tej dziedzinie powinny być kontynuowane, „nie jest to jedna z technologii transformacyjnych, jakie przewidujemy na przyszłość”. Zamiast tego ekspert Goldman Sachs zapewnił również CNBC, że gaz ziemny pozostanie „kluczem” dla dostaw energii w Europie przez następne dwie dekady. Dlatego inwestorzy ESG powinni ponownie przemyśleć dotychczasowe strategie energetyczne – bo zdaniem Della Vigna kryzysu energetycznego nie da się rozwiązać bez gazu ziemnego.

READ  Wypłata gotówki nie jest już możliwa

Reakcja finanzen.net

Więcej wiadomości o cenie gazu ziemnego – gaz ziemny

Źródła obrazu: SWKStock / Shutterstock.com, Peteri / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Polska: Gniew i wzrost – Polityka gospodarcza rządu PiS
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Niemcy są największym producentem piwa w gospodarce UE

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Ralph Dummel zwalnia dziesiątki pracowników – oto powody
Continue Reading

Trending