Connect with us

Economy

Dodge Charger Daytona (2024): samochód typu muscle car o napędzie całkowicie elektrycznym

Published

on

Dodge Charger Daytona (2024): samochód typu muscle car o napędzie całkowicie elektrycznym

Jeśli w pełni elektryczne amerykańskie samochody typu muscle car są już elektryczne, jest to wyraźny znak, że świat motoryzacji już przechodzi na mobilność elektryczną. Na przykład Dodge w tym roku wprowadzi na rynek nową ładowarkę. Zapowiedziano także wersje spalinowe. Jeśli chcesz uzyskać wyższą wydajność wynoszącą 670 koni mechanicznych, musisz wybrać wersję całkowicie elektryczną.

Dodge Charger Daytona: muscle car jest również dostępny w wersji całkowicie elektrycznej.
Stellantis

Płynne pickupy, ryczące samochody typu muscle car: to cechy definiujące amerykański przemysł samochodowy – zawsze kojarzone z ideą co najmniej sześciocylindrowego silnika pod maską, ale jeszcze lepiej – ośmiocylindrowego. Ale zamiast benzyny stopniowo zaczyna płynąć prąd. Na przykład Ford oferuje również swój popularny pickup F-150 jako w pełni elektryczny pojazd „Lightning”, a Dodge wprowadza ładowarkę Daytona EV, która jest nie tylko pierwszym elektrycznym modelem marki, ale także pierwszym w jej historii elektryczny samochód typu muscle car.

Dodatkowa moc jako „zastrzyk mocy”

Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na połowę 2024 r., początkowo na rynek trafią dwudrzwiowe wersje coupe, a w 2025 r. modele czterodrzwiowe. Dostępne są dwie opcje elektrycznego układu napędowego: Podstawowy model Charger Daytona R/T ma już moc wyjściową 340 kW/456 KM, tak zwana funkcja PowerShot zostaje na krótko – na 15 sekund – aktywowana i generuje kolejne 40 KM. Amerykański lekkoatleta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Najwyższy model nosi nazwę Charger Daytona Scat Pack i oferuje moc 470 kW/630 KM, ale także tutaj za naciśnięciem przycisku dostępna jest dawka PowerShot, która osiąga moc 500 kW/670 KM. Przyspiesza od 0 do 100 w 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna (ograniczona) wynosi 216 km/h.

READ  Martwy samolot przetrwa Corona: Super jumbo A380 startuje ponownie

Dodge'a Chargera Daytona

SKŁAD: Napęd na wszystkie koła jest standardem we wszystkich modelach.
Stellantis


Obydwa modele samochodów elektrycznych są wyposażone w akumulator 400 V o łącznej pojemności netto 94 kWh i na jednym ładowaniu akumulatora mogą przejechać 510 lub 418 km. Moc ładowania prądem przemiennym wynosi 11 kilowatów, natomiast Daytona pobiera maksymalnie 183 kilowaty ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym.

Tryb pączka i kontrola uruchamiania

Programy jazdy obejmują tryb drag, drift i donut, dostępna jest również kontrola startu, a system przygotowania do wyścigu służy do wstępnego chłodzenia akumulatora w celu zapewnienia optymalnej mocy na torze wyścigowym. Ponieważ Dodge podejrzewa, że ​​fani samochodów typu muscle car woleliby bardziej dramatyczny dźwięk silnika niż ciszę, zainstalowano opcjonalny układ wydechowy „Fratzonic”, którego zadaniem jest uzyskanie intensywności dźwięku „Hellcat”.

Dodge'a Chargera Daytona

Kokpit ładowarki: Cyfrowe przyrządy w kokpicie, ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala, wyświetlacz przezierny.
Stellantis


Charger Daytona ma 5,25 m długości, ale pozostaje sportowa i płaska przy zaledwie 1,50 m. Pod tylną klapą ukryto kufer na bagaż o pojemności 644 litrów, który po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się do 1059 litrów, natomiast pod długą przednią osłoną skrywa się bagażnik o pojemności 42 litrów.

Nowa platforma od Stellantis

Nowy muscle car oparty jest na nowej, dużej platformie STLA z gamy Stellantis, która jest również używana w Jeepie Wagoneer S i która będzie stosowana w nowych wersjach Alfy Romeo Giulia, Stelvio i innych. Architektura może obsługiwać elektryczne i konwencjonalne silniki spalinowe. Dodge Charger również na tym zyskuje: równolegle z wariantami EV dostępne będą dwie wersje wyposażone w 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem, wytwarzający odpowiednio 309 kW/420 KM i 405 kW/550 KM.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Economy

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Published

on

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Stan na: 21 kwietnia 2024 o 21:43

Zdaniem organizatorów to najważniejsze targi przemysłowe na świecie: Hannover Messe do piątku prezentuje innowacje z branży energetycznej i budowy maszyn. Doradca ma nadzieję, że wystawa nabierze nowego rozmachu.

Hanower jest przez tydzień miejscem spotkań przemysłu. Wieczorem wystawę otworzyli kanclerz Olaf Scholz, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen oraz premier tegorocznego kraju partnerskiego, Norwegii Jonas Gahr Sture, wraz z kilkoma przedstawicielami świata biznesu i polityki.

Około 4000 wystawców z 60 krajów zaprezentuje do piątku innowacje w dziedzinie inżynierii mechanicznej, inżynierii instalacji, elektrotechniki i technologii ochrony klimatu.

Niedroga energia i więcej innowacji

Kanclerz Schulz ma nadzieję, że Targi Hanowerskie nadadzą nowy impuls transformacji energetycznej i zwiększą konkurencyjność niemieckiego przemysłu. To, czego nasz kraj doświadczy w przyszłości, można zobaczyć na tych targach: opracowujemy nowe rzeczy, stale udoskonalamy produkty, badamy i stosujemy technologie zorientowane na przyszłość” – powiedział Schulz podczas otwarcia. Organizatorzy twierdzą, że to najważniejsze wydarzenie światowych targów przemysłowych.

Koncentrując się na rozwiązaniach w zakresie sztucznej inteligencji i transformacji energetycznej, targi przemysłowe wyznaczają ważne priorytety, powiedział polityk Partii Socjaldemokratycznej. Niedroga energia i więcej innowacji są warunkiem wstępnym zwiększenia produktywności i wzrostu gospodarczego. Wymaga to inteligentnych rozwiązań AI, takich jak te prezentowane na targach: „maszyny, które wyręczają nas w prostych zadaniach, dzięki czemu pracownicy mogą przejść na bardziej wykwalifikowane stanowiska”.

Jak głośno podkreślał Prezes Targów Jochen Köckler NDR: Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu konkurencyjności branży w przyszłości. „Sztuczna inteligencja jest kluczem do konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu”. Pomimo niedoboru siły roboczej daje to branży szansę na rozwój, powiedział Kockler. Na targach zaprezentowany zostanie asystent sztucznej inteligencji, który umożliwia sterowanie robotami przemysłowymi za pomocą głosu. Można także zobaczyć urządzenia automatycznie wykrywające awarie lub systemy samodzielnie planujące ich konserwację.

READ  Dlatego dyrektor generalny Evonik Kullmann walczy o wycofanie energii jądrowej

Ponad 500 wystawców na wodorze

Na targach reprezentowanych jest także kilka firm technologicznych, w tym Microsoft, Google, Amazon Web Services, Dell, SAP, Siemens i Bosch. Istnieje również wiele średnich firm i ponad 300 start-upów. Tylko do branży wodorowej należy ponad 500 wystawców. „Oznacza to, że Hannover Messe jest w tym temacie światowym liderem” – powiedział Kokler, szef targów.

Mając na uwadze ten cel, celowo wybrano także Norwegię, tegoroczny kraj partnerski. Dzięki bogatej elektrowni wodnej kraj jest w stanie dostarczyć duże ilości zielonego wodoru, czyli wodoru przyjaznego dla klimatu.

Dużo biurokracji

Ostatnio w gospodarce pojawiła się krytyka ze względu na nadmierną biurokrację i wysokie ceny energii. Z punktu widzenia branży zagraża to atrakcyjności lokalizacji, szczególnie w porównaniu z innymi regionami, takimi jak USA. „Nowoczesna polityka dostaw oznacza w sposób naturalny, że staliśmy się szybsi i prostsi” – podkreślił Scholz. „Ograniczenie biurokracji nic nie kosztuje, a wiele daje”.

Komisja Europejska pracuje również nad likwidacją przepisów przy wsparciu rządu federalnego. „To również prawda, ponieważ większość biurokratycznych przepisów pochodzi z Brukseli”. Celem jest zmniejszenie o co najmniej jedną czwartą liczby raportów, które przedsiębiorstwa muszą składać zgodnie z przepisami unijnymi.

Ceny energii są bardzo wysokie

Jeśli chodzi o ceny energii, rząd federalny rozważa również, w jaki sposób nadal zapewniać wsparcie energochłonnym przedsiębiorstwom. Niedawno szef Stowarzyszenia Przemysłu Elektrycznego i Cyfrowego ZVEI Günter Kegel skrytykował fakt, że pomimo spadku ceny energii są w dalszym ciągu zbyt wysokie dla energochłonnych przedsiębiorstw.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, która po raz pierwszy przemawiała podczas otwarcia targów, zgodziła się ze Scholzem. Tylko jeśli Europa stanie się prostsza, szybsza i tańsza, obiekt przetrwa w obliczu coraz silniejszej globalnej konkurencji. „Najważniejsze jest zmniejszenie obciążeń przedsiębiorstw i zmniejszenie biurokracji”. Należy także zwiększyć prędkość energii wiatrowej.

Continue Reading

Economy

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu

Published

on

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu
  1. Strona główna
  2. lokalny
  3. Landsberga

Naciska

Samojezdne ciężarówki jeżdżą teraz także na autostradzie A96 pomiędzy Monachium a Landsbergiem. © Człowiek

MAN Truck & Bus jest pierwszym producentem, który otrzymał zezwolenie na testy autonomicznych ciężarówek na niemieckich autostradach. Trasa testowa biegnie z Norymbergi przez Monachium do Ulm i Landsberg. W Lechstadt znajduje się zarówno Centrum Testów Mobilności ADAC (Penzing), jak i Centrum Logistyczne EDEKA.

Landsberg – „Wymagana do tego technologia była przez pewien czas testowana w Centrum Testów Mobilności ADAC w Penzing” – wyjaśnia dr inż. Reinhard Kölke, dyrektor Centrum Technologicznego ADAC w Landsbergu.

Federalny Minister Transportu dr. Volker Wessing wraz z dyrektorem generalnym MAN Alexandrem Vlaskampem towarzyszył w dziewiczym locie na krótkim odcinku między Alershausen a Vorholzen. Według firmy MAN w firmie MAN i jej spółce macierzystej TRATON Group nad tematyką „jazdy autonomicznej” pracuje 500 inżynierów. Zarejestrowano już ponad 130 patentów.

Trasa testowa MAN do Landsbergu – autonomiczna ciężarówka na autostradzie A96

Autonomiczna jazda ciężarówką – zacznij
Federalny Minister Transportu dr. Udział wzięli Volker Wessing i dyrektor zarządzający MAN Alexander Vlaskamp (po lewej). © Człowiek

Samobieżne ciężarówki mogą potencjalnie zapobiegać wypadkom związanym ze zmęczeniem, usprawniać transport i zaradzić niedoborowi 100 000 kierowców ciężarówek.

Samodzielna jazda - ciężarówka - tor testowy
Samobieżne ciężarówki można testować na czerwonych odcinkach autostrady – na trasie A96 do Landsberg. © Człowiek

Z Biuletyn Crespota Codziennie na koniec dnia lub z nowym Aplikacja „Crespot”. Zawsze na bieżąco z najważniejszymi historiami.

READ  Mercedes-Benz został zlicytowany na tajnej aukcji: najdroższy samochód w historii? | biuletyn
Continue Reading

Trending