Connect with us

Economy

Dodge Charger Daytona (2024): samochód typu muscle car o napędzie całkowicie elektrycznym

Published

on

Dodge Charger Daytona (2024): samochód typu muscle car o napędzie całkowicie elektrycznym

Jeśli w pełni elektryczne amerykańskie samochody typu muscle car są już elektryczne, jest to wyraźny znak, że świat motoryzacji już przechodzi na mobilność elektryczną. Na przykład Dodge w tym roku wprowadzi na rynek nową ładowarkę. Zapowiedziano także wersje spalinowe. Jeśli chcesz uzyskać wyższą wydajność wynoszącą 670 koni mechanicznych, musisz wybrać wersję całkowicie elektryczną.

Dodge Charger Daytona: muscle car jest również dostępny w wersji całkowicie elektrycznej.
Stellantis

Płynne pickupy, ryczące samochody typu muscle car: to cechy definiujące amerykański przemysł samochodowy – zawsze kojarzone z ideą co najmniej sześciocylindrowego silnika pod maską, ale jeszcze lepiej – ośmiocylindrowego. Ale zamiast benzyny stopniowo zaczyna płynąć prąd. Na przykład Ford oferuje również swój popularny pickup F-150 jako w pełni elektryczny pojazd „Lightning”, a Dodge wprowadza ładowarkę Daytona EV, która jest nie tylko pierwszym elektrycznym modelem marki, ale także pierwszym w jej historii elektryczny samochód typu muscle car.

Dodatkowa moc jako „zastrzyk mocy”

Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na połowę 2024 r., początkowo na rynek trafią dwudrzwiowe wersje coupe, a w 2025 r. modele czterodrzwiowe. Dostępne są dwie opcje elektrycznego układu napędowego: Podstawowy model Charger Daytona R/T ma już moc wyjściową 340 kW/456 KM, tak zwana funkcja PowerShot zostaje na krótko – na 15 sekund – aktywowana i generuje kolejne 40 KM. Amerykański lekkoatleta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Najwyższy model nosi nazwę Charger Daytona Scat Pack i oferuje moc 470 kW/630 KM, ale także tutaj za naciśnięciem przycisku dostępna jest dawka PowerShot, która osiąga moc 500 kW/670 KM. Przyspiesza od 0 do 100 w 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna (ograniczona) wynosi 216 km/h.

READ  "Polska po prostu nie może zamknąć Turowa"

Dodge'a Chargera Daytona

SKŁAD: Napęd na wszystkie koła jest standardem we wszystkich modelach.
Stellantis


Obydwa modele samochodów elektrycznych są wyposażone w akumulator 400 V o łącznej pojemności netto 94 kWh i na jednym ładowaniu akumulatora mogą przejechać 510 lub 418 km. Moc ładowania prądem przemiennym wynosi 11 kilowatów, natomiast Daytona pobiera maksymalnie 183 kilowaty ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym.

Tryb pączka i kontrola uruchamiania

Programy jazdy obejmują tryb drag, drift i donut, dostępna jest również kontrola startu, a system przygotowania do wyścigu służy do wstępnego chłodzenia akumulatora w celu zapewnienia optymalnej mocy na torze wyścigowym. Ponieważ Dodge podejrzewa, że ​​fani samochodów typu muscle car woleliby bardziej dramatyczny dźwięk silnika niż ciszę, zainstalowano opcjonalny układ wydechowy „Fratzonic”, którego zadaniem jest uzyskanie intensywności dźwięku „Hellcat”.

Dodge'a Chargera Daytona

Kokpit ładowarki: Cyfrowe przyrządy w kokpicie, ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala, wyświetlacz przezierny.
Stellantis


Charger Daytona ma 5,25 m długości, ale pozostaje sportowa i płaska przy zaledwie 1,50 m. Pod tylną klapą ukryto kufer na bagaż o pojemności 644 litrów, który po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się do 1059 litrów, natomiast pod długą przednią osłoną skrywa się bagażnik o pojemności 42 litrów.

Nowa platforma od Stellantis

Nowy muscle car oparty jest na nowej, dużej platformie STLA z gamy Stellantis, która jest również używana w Jeepie Wagoneer S i która będzie stosowana w nowych wersjach Alfy Romeo Giulia, Stelvio i innych. Architektura może obsługiwać elektryczne i konwencjonalne silniki spalinowe. Dodge Charger również na tym zyskuje: równolegle z wariantami EV dostępne będą dwie wersje wyposażone w 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem, wytwarzający odpowiednio 309 kW/420 KM i 405 kW/550 KM.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Niskie ceny: Krwawa łaźnia kryptowalut: tanie wejście? | biuletyn Informacyjny
Continue Reading

Economy

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

Published

on

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

W 2023 roku Polska po raz pierwszy zastąpi Chiny w roli najważniejszego partnera handlowego Berlina. Według aktualnej analizy Banku Inwestycyjnego w Berlinie (IBB) eksport do sąsiedniego kraju wzrósł łącznie o 9,2 proc., osiągając kwotę 1,18 mld euro.

Ogółem handel zagraniczny Berlina z Polską wyniósł 4,11 mld euro. Całkowity wolumen handlu z Chinami, składający się z importu (2,76 mld euro) i eksportu (1,25 mld euro), wyniósł zaledwie cztery miliardy euro.

Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.
Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.

© Stock.adobe.com

Przede wszystkim wzrósł import z Polski. Wolumen wzrósł o 925 mln euro do 2,93 mld euro. Głównym importem był surowiec tytoniowy i wyroby tytoniowe (1,09 mln euro). Polska jest jednym z największych na świecie eksporterów wyrobów tytoniowych i znaczącym ich producentem.

Polacy kupowali przede wszystkim części samochodowe i produkty farmaceutyczne

Eksport podwozi, silników, produktów farmaceutycznych oraz sprzętu do wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej z Berlina do Polski znacznie wzrósł, podczas gdy eksport produktów naftowych i wyrobów z tworzyw sztucznych spadł.

Zdaniem ekspertów IBB, Chiny stanowią obecnie dla Berlina największe ryzyko polityczne w handlu zagranicznym, a powodem tego jest duże uzależnienie od chińskich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, pokazuje to, że stosunki handlowe Berlina stają się coraz bardziej zróżnicowane i „koncentrują się na rynkach wschodzących, takich jak Polska”.

Continue Reading

Economy

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Published

on

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Incydent w Nowym Jorku
Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Lista części, które samoloty Boeinga gubią podczas lotu, jest coraz dłuższa. Ale na szczęście incydent w Nowym Jorku również przebiegł gładko. Po zaginionym chipie awaryjnym nie ma jednak śladu.

Tuż po starcie w piątek inny samolot Boeinga stracił część samolotu. Jak podają agencje informacyjne AP i Reuters, w samolocie linii Delta Airlines doszło do awaryjnego poślizgu. Piloci poczuli wibracje w samolocie i zawrócili. Samolot bezpiecznie wylądował na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, skąd również wystartował.

Linie Delta Air Lines podały, że po starcie piloci otrzymali ostrzeżenie o awaryjnym poślizgu po prawej stronie samolotu i usłyszeli nietypowy dźwięk Boeinga 767 dochodzący z tego obszaru. Następnie według doniesień piloci ogłosili sytuację awaryjną, aby można było szybko wrócić na lot. na lotnisko. Linie lotnicze podały, że samolot zbudowany w 1990 r. wylądował i skierował się do bramki o własnych siłach.

Mówi się, że na pokładzie samolotu, który miał lecieć do Los Angeles, było 176 pasażerów, dwóch pilotów i pięć stewardów. Według doniesień Delta pasażerowie zostali przeniesieni innym samolotem do Kalifornii. Uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji w celu dalszych badań. Współpracują ze śledczymi i nadal szukają zaginionego chipa. Agencja podała, że ​​Federalna Administracja Lotnicza prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie incydentów.

Ten wypadek jest jednym z ostatnich z serii niefortunnych wypadków, które miały miejsce u producenta samolotów Boeing. Na początku stycznia zamieszanie wywołała część kadłuba, która w nowym 737 MAX 9 po prostu odłamała się podczas lotu. Cudem nikt z pasażerów nie odniósł obrażeń. Samolot Alaska Airlines udało się bezpiecznie wylądować. Na początku marca tuż po starcie inny Boeing 777 stracił oponę. Uszkodzonych zostało kilka samochodów. Miesiąc później samolot 737-800 musiał zawrócić, ponieważ osłona silnika oddzieliła się podczas startu i uderzyła w klapę skrzydła.

READ  Raport rynkowy: Czy DAX psuje teraz swój tygodniowy bilans?
Continue Reading

Trending