Connect with us

science

Czy infekcja koronowa może powodować cukrzycę?

Published

on

Od dawna wiadomo, że cukrzyca jest czynnikiem ryzyka ostrego przebiegu Covid-19. Ale badania potwierdzają teraz inny związek między zaburzeniem metabolicznym a wirusem.

W kontekście pandemii COVID-19 wykazano, że diabetycy są narażeni na zwiększone ryzyko zarażenia się ciężką chorobą Covid-19. Jednak według nowych badań niebezpieczna choroba Covid może być również przyczyną cukrzycy.

Różne badania wykazały, że około 15 procent pacjentów z Covid 19 w szpitalach ma nowo zdiagnozowaną cukrzycę.

Korona i cukrzyca: wirus może zainfekować trzustkę

Międzynarodowe badanie z udziałem Uniwersytetu w Bazylei wykazało, że koronawirus może faktycznie infekować komórki trzustki. Naukowcy piszą o tym w czasopiśmie Cell Metabolism. Tak zwane komórki beta produkują hormon insulinę, który stymuluje komórki tkanek do wchłaniania cukru z krwi – obniżając w ten sposób poziom cukru we krwi.

W przeciwieństwie do tkanki płucnej, gdzie ، Korona wirus Używając białka zwanego ACE2 jako punktu wejścia do komórek, komórki beta w trzustce zawierają tylko niewielkie ilości ACE2. Dlatego nie było wcześniej jasne, czy iw jaki sposób wirus przenika do tych komórek. Aby odpowiedzieć na to pytanie, naukowcy przeanalizowali próbki tkanek od siedmiu zmarłych pacjentów z Covid-19 z Bazylei.

Wynik: wirusa koronowego można było wykryć w komórkach beta trzustki zmarłego. Ponadto komórki te zawierają duże ilości białka, które wirus może wykorzystać jako punkt wejścia jako zamiennik ACE2: Neuropilina 1 (NRP1).

Możliwa ochrona nawet w przypadku ciężkiego Covid

Testy laboratoryjne na przeszczepionych komórkach beta wykazały również, że zaatakowane komórki wytwarzały mniej insuliny i wykazywały oznaki śmierci. Kiedy naukowcy zablokowali Neuropilin 1 inhibitorem, wirus był mniej zdolny do penetracji komórek.

Fakt, że w ten sposób można zmniejszyć infekcję komórkami beta, przynajmniej w testach laboratoryjnych, pokazuje, że komórki te mogą być również chronione u pacjentów z ciężkim przebiegiem Covid-19.

READ  Ostatni superksiężyc w roku rozświetla nocne niebo w sierpniu 2022 r.

Czy cukrzyca ustępuje po wyzdrowieniu z Covid-19?

Wyjaśnia patolog dr. Matthias Mater z Uniwersytetu w Bazylei w kontakcie.

Istnieją przesłanki, że osoby z Long Covid, czyli uporczywymi dolegliwościami po zakażeniu, mają jeszcze kilka tygodni do miesięcy później cukrzyca Można to potwierdzić. Dlatego warto opracować metodę zapobiegania trwałemu uszkodzeniu trzustki.

ważna uwaga: Informacje te w żaden sposób nie zastępują profesjonalnej porady lub leczenia przez przeszkolonych i uznanych lekarzy. Zawartość t-online nie może i nie powinna być wykorzystywana do samodzielnego postawienia diagnozy lub rozpoczęcia leczenia.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

science

Jest to ilość słońca potrzebna organizmowi do wytworzenia wystarczającej ilości witaminy D

Published

on

Jest to ilość słońca potrzebna organizmowi do wytworzenia wystarczającej ilości witaminy D


Ile słońca potrzebuje organizm, aby wytworzyć wystarczającą ilość witaminy D? Pytanie, na które nie jest łatwo odpowiedzieć. Tutaj znajdziesz wszystkie ważne informacje.

Witamina D jest jedyna witaminaAby organizm mógł sam się wyprodukować. Ale do tego potrzebuje światła słonecznego. Mówiąc ściślej: organizm może wytwarzać witaminę rozpuszczalną w tłuszczach jedynie poprzez promieniowanie ultrafioletowe. Problem w tym, że promieniowanie słoneczne może powodować poważne uszkodzenia skóry. Jak długo zatem należy przebywać na słońcu, aby uzyskać wystarczającą ilość witaminy D bez narażania się na ryzyko?

Ważne informacje z wyprzedzeniem:

  • Nauczać witamina Wymagane są promienie UV-B D3.
  • Natężenie promieniowania słonecznego mierzy się za pomocą wskaźnika UV. Im jest ona wyższa, tym mniej czasu trzeba spędzić na słońcu, aby się napić witamina d dostać. Indeks UV zależy między innymi od szerokości geograficznej i pogody.
  • Jasne typy skóry muszą spędzać mniej czasu na słońcu, aby uzyskać wystarczającą ilość witamina d dostać. Jeszcze bardziej dotyczy to osób o ciemnej karnacji.
  • Latem osoby o jasnej karnacji muszą spędzić zaledwie dziesięć minut w południowym słońcu, aby uzyskać odpowiednią dawkę witamina d dostać. Zdaniem Szwajcarów potrzebują go osoby o ciemnej karnacji Federalne Biuro Zdrowia Publicznego 20 do 60 minut.
  • Latem nadal najlepiej jest unikać południowego słońca i przebywać w porannym lub popołudniowym słońcu.
  • Według Niemieckiego Towarzystwa Żywienia (DGE) W miarę możliwości nie należy zakrywać rąk i nóg podczas opalania.
  • Wiosną i jesienią potrzeba nawet godziny słońca, aby uzyskać wystarczającą ilość światła witamina d uformować. Zimą w tym kraju jest to prawie niemożliwe witamina d produkować. Kto jest głośny? Instytut Roberta Kocha Ale jeśli latem spędzasz wystarczająco dużo czasu na słońcu, możesz czerpać z zapasów witaminy D w zimnych porach roku – ale tylko wtedy, gdy są dobrze uzupełnione. W przeciwnym razie istnieje ryzyko niedoboru witaminy D.

Witamina D: ile ekspozycji na słońce jest za duże?

Organizm potrzebuje witaminy D dla zdrowych kości i zębów. Niedobór witaminy D może z czasem powodować poważne objawy, takie jak deformacje kości lub choroby, takie jak krzywica. Niemieckie Towarzystwo Żywienia zaleca opalanie się od pięciu do 25 minut, w zależności od pory roku. Ale to nie jest takie proste. Intensywność słońca zależy od pory dnia i roku. Priorytetem powinna być ochrona skóry. Dlatego Federalny Urząd ds. Ochrony Przed Promieniowaniem (BfS) zaleca dostosowanie dawki promieniowania UV do rodzaju skóry i pory dnia. Osoby o jasnej karnacji (od 1 do 3) powinny zachować szczególną ostrożność podczas opalania. Ciemniejsze typy skóry (4 do 6) są mniej podatne na oparzenia słoneczne, ale muszą też spędzać znacznie więcej czasu na słońcu, aby uzyskać wystarczającą ilość witaminy D.

READ  Niedobór żelaza zwiększa ryzyko chorób serca w średnim wieku - praktyka medyczna

Według Federalnego Urzędu Ochrony Przed Promieniowaniem należy znać rodzaj swojej skóry i na podstawie własnego doświadczenia oszacować, ile czasu upłynie do poparzenia słonecznego. BfS oferuje jeden Egzamin Aby dowiedzieć się, do jakiego typu skóry należysz. wysoki gesundheitsinformation.deportalu należącego do Niemieckiej Sieci na rzecz Literacy Zdrowotnej, Indeks Ultrafioletowy (UVI) wskazuje, jak intensywne jest promieniowanie ultrafioletowe w danym miejscu.

NA stronie internetowej BFS Aktualne dzienne trendy można zobaczyć na mapie. Indeks podawany jest od 0 do 11. Im większe jest natężenie promieniowania ultrafioletowego. W zasadzie jest to dobre dla tworzenia witaminy D, ale należy zachować szczególną ostrożność przy wysokim indeksie UV, ponieważ szybko może dojść do oparzeń słonecznych. Według Niemieckiego Towarzystwa Onkologicznego każde oparzenie słoneczne zwiększa prawdopodobieństwo zachorowania na raka skóry. Według BfS należy oszacować dawkę promieniowania UV, która spowoduje oparzenia słoneczne, i dlatego należy spędzać na słońcu tylko połowę czasu.

Jak gesundheitsinformation.de Pisze, że osoby o jasnej karnacji muszą szczególnie uważać podczas opalania, aby pozyskać witaminę D. Oto pomoc:

  • Typ skóry I: porażenie słoneczne Po 10 minutach
  • Drugi typ skóry: porażenie słoneczne Po 20 minutach
  • Typ skóry III: porażenie słoneczne Po 30 minutach
  • Typ skóry IV: porażenie słoneczne Po 50 minutach
  • Typ skóry V: porażenie słoneczne Po 60 minutach
  • Typ skóry szósty: porażenie słoneczne Po ponad 60 minutach

Witamina D: Jakie czynniki wpływają na jej wchłanianie na słońcu?

Według Instytutu Maxa Rubnera (MRI) produkcja witaminy D w organizmie jest kwestią wysoce indywidualną i zależy od wielu czynników. tutaj są:

Szerokość geograficzna (im bliżej równika, tym zwykle wyższy wskaźnik UV)

  • pora roku
  • Pora dnia
  • Typ skóry
  • odzież
  • pogoda
  • Używaj kremów z filtrem przeciwsłonecznym

Nie tylko długość czasu spędzanego na świeżym powietrzu ma kluczowe znaczenie dla produkcji witaminy D.

Jest to ilość słońca potrzebna organizmowi do wytworzenia wystarczającej ilości witaminy D

MRI dostarcza wskazówek, ile słońca potrzeba latem, aby osiągnąć poziom witaminy D wynoszący 50 nmol/l w Niemczech. W związku z tym, w zależności od pory roku i rodzaju skóry, powinno wystarczyć od 5 do 25 minut ekspozycji na słońce w godzinach od 12:00 do 15:00. Ekspozycja na światło słoneczne może być podwojona rano i po południu, nawet w lecie. Oto przegląd:

READ  NASA Rover rozwiązuje długą nierozwiązaną zagadkę: znalezienie „skrzyni skarbów” na Marsie

Typ skóry I i II:

  • Od marca do maja: 10 do 20 minut
  • Od czerwca do sierpnia: 10 do 20 minut
  • Od września do października: 10 do 20 minut

Typ skóry III:

  • Od marca do maja: 15 do 25 minut
  • Od czerwca do sierpnia: 10 do 15 minut
  • Od września do października: 15 do 25 minut

W przypadku innych typów skóry, MRI Instrukcje Brak informacji na temat witaminy D. W miesiącach od października do marca promienie słoneczne w Niemczech nie są wystarczająco mocne, aby wytworzyć wystarczającą ilość witaminy D.

Witamina D: ile słońca potrzebuje organizm?

Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na ten temat, znajdziesz je w Szwajcarskim Federalnym Urzędzie Zdrowia Publicznego (BAG). W tym arkuszu informacyjnym pokazano, jak długo można przebywać na słońcu, aby wytworzyć łącznie 600 jednostek międzynarodowych (IU) witaminy D. Chociaż w Niemczech zaleca się 800 IU witaminy D dziennie, tabela nadal jest dobrą pomocą. Podczas klasyfikacji należy jednak wziąć pod uwagę kilka rzeczy:

  • Według doniesień w obliczeniach wzięto pod uwagę następujące kwestie torba Sytuacje codzienne. Zatem postawa jest wyprostowana. Na plaży lub na trawie wartości prawdopodobnie ulegną zmianie, ponieważ na skórę dociera więcej światła słonecznego.
  • Szwajcarscy badacze przyjęli, że średnia wysokość wynosi 500 metrów. Niemcy Ale nie jest aż tak wysoki Szwajcaria – Zależy gdzie jesteś. Ponieważ wskaźnik UV zależy również od wysokości, wymagania w tym kraju również mogą się nieco różnić.
  • Dodatkowo obliczenia dotyczą osoby 20-letniej. Według Szwajcarów torba W wieku 40 lat stanowi zaledwie trzy czwarte tej ilości przy tej samej ekspozycji na światło słoneczne.

Oto przegląd według rodzaju skóry:

witamina D dla osób z wrażliwością na promienie UV, o jasnej karnacji i dla dzieci

Późny ranek południe popołudnie
Styczeń i grudzień > 4 godziny 1,5 do 2,5 godziny Za mało słońca, żeby wystarczyło witamina d produkować
luty i listopad 2,5 do 3,5 godziny 30 minut do 1,5 godziny 2 do 3 godzin
Marzec i październik 1 do 2 godzin 15 minut do 30 minut 30 minut do 3 godzin
Kwiecień i wrzesień 30 do 45 minut 10 minut 15 do 30 minut
Maj i sierpień 15 do 30 minut 5 do 10 minut 10 do 15 minut
czerwiec i lipiec 15 do 20 minut 5 do 10 minut 10 do 15 minut
READ  Naukowcy poprawiają skuteczność nowego składnika aktywnego w malarii

witamina D dla osób wrażliwych na promienie UV i o średnio jasnej karnacji

Późny ranek południe popołudnie
Styczeń i grudzień > 5 godzin 2 do 7 godzin Za mało słońca, żeby wystarczyło witamina d produkować
luty i listopad 3 do 5 godzin Od 45 minut do 2,5 godziny Za mało słońca, żeby wystarczyło witamina d produkować
Marzec i październik 1 do 2 godzin 30 do 45 minut Od 45 minut do 2,5 godziny
Kwiecień i wrzesień 45 do 60 minut 10 do 20 minut 20 do 60 minut
Maj i sierpień 20 do 45 minut 10 do 15 minut 15 do 30 minut
czerwiec i lipiec 20 do 30 minut 10 do 15 minut 15 do 20 minut


witamina D dla osób o ciemnej karnacji, które nie są zbyt wrażliwe na promienie UV

Późny ranek południe popołudnie
Styczeń i grudzień > 7 godzin Za mało słońca, żeby wystarczyło witamina d produkować Za mało słońca, żeby wystarczyło witamina d produkować
luty i listopad Od 4 do 8 godzin Od 1,5 godziny do 5 godzin Za mało słońca, żeby wystarczyło witamina d produkować
Marzec i październik 2 do 4 godzin Od 45 minut do 1,5 godziny Za mało słońca, żeby wystarczyło witamina d produkować
Kwiecień i wrzesień 60 do 120 minut 20 do 60 minut Od 45 minut do 3,5 godziny
Maj i sierpień 45 do 90 minut 20 do 30 minut 30 do 60 minut
czerwiec i lipiec 40 do 75 minut 20 do 30 minut 30 do 60 minut

Przy okazji: w oparciu o obecną wiedzę nie można do końca wyjaśnić, czy witamina D pomaga w leczeniu depresji. Jednak eksperci skrytykowali niektóre badania na dużą skalę. Pożywienie stanowi jedynie niewielką część zapotrzebowania na witaminę D. Bardzo ważne jest spędzanie czasu na świeżym powietrzu.

Continue Reading

science

Odkrycie tajemniczej galaktyki – „Przesuwanie granic zrozumienia”

Published

on

Odkrycie tajemniczej galaktyki – „Przesuwanie granic zrozumienia”
  1. Strona główna
  2. Dowiedzmy się

Naciska

Galaxy ZF-UDS-7329 jest nieoczekiwanie duży. © Politechnika w Swinburne

Nowo odkryta galaktyka zawiera zbyt wiele gwiazd jak na swój wiek. Naukowcy byli zaskoczeni, że galaktyka w rzeczywistości nie powinna istnieć.

MELBOURNE – Zespół badawczy wykorzystał Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba (JWST) do dokonania odkrycia, które wcześniej wydawało się niemożliwe: teleskop odkrył galaktykę we wczesnym Wszechświecie tak masywną, że w ogóle nie powinna była istnieć. Galaktyka ZF-UDS-7329 zawiera więcej gwiazd niż Droga Mleczna, mimo że powstała 800 milionów lat po Wielkim Wybuchu. Oznacza to, że powstały bez ciemnej materii, nawet jeśli standardowy model powstawania galaktyk mówi inaczej.

„Śledziliśmy tę konkretną galaktykę przez siedem lat, godzinami obserwując ją za pomocą dwóch największych teleskopów na Ziemi, aby ustalić jej wiek” – wspomina kierownik badania Karl Glazebrook (Uniwersytet Technologiczny w Swinburne). „Ale było zbyt czerwone i zbyt słabe i nie mogliśmy go zmierzyć. „Ostatecznie musieliśmy opuścić Ziemię i użyć Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba, aby potwierdzić jego naturę”. W czasopiśmie specjalistycznym Natura opublikowany.

Jak galaktyki powstały tak szybko i tak wcześnie we wszechświecie?

lekarz. „Wykraczamy teraz poza to, co było możliwe, aby potwierdzić istnienie najstarszych, uśpionych, masywnych potworów leżących głęboko we wszechświecie” – potwierdza Thymia Nanayakkara, która kierowała analizą spektroskopową danych z Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba. Nasza obecna wiedza na temat powstawania i ewolucji galaktyk. Głównym pytaniem jest teraz, w jaki sposób te galaktyki powstały tak szybko na tak wczesnym etapie Wszechświata i jakie tajemnicze mechanizmy spowodowały, że nagle przestały tworzyć gwiazdy, podczas gdy reszta wszechświata to zrobiła.

Nowo odkryta galaktyka dezorientuje badaczy, ponieważ jest sprzeczna z wcześniejszą teorią powstawania galaktyk. „Powstanie galaktyk zależy w dużej mierze od koncentracji ciemnej materii” – wyjaśnia współautorka Claudia Lagos w jednym z artykułów. ogłoszenie. „Fakt, że te niezwykle masywne galaktyki pojawiły się tak wcześnie we wszechświecie, stwarza poważne wyzwania dla naszego standardowego modelu kosmologii”.

READ  NASA Rover rozwiązuje długą nierozwiązaną zagadkę: znalezienie „skrzyni skarbów” na Marsie

Ciemna materia nie miała czasu uformować się tak wcześnie po Wielkim Wybuchu

Badania nie zakładają, że ciemna materia, która jest już potrzebna w przypadku tak masywnych galaktyk, miała wystarczająco dużo czasu, aby się uformować. Z tego powodu badacz podkreśla: „Potrzebujemy więcej obserwacji, aby zrozumieć, jak powszechne są te galaktyki i pomóc nam zrozumieć, jak naprawdę są one masywne”.

Kierownik badania Glazebrook jest zadowolony: „Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba znajduje coraz więcej dowodów na powstawanie masywnych galaktyk we wczesnych czasach. Wynik ten stanowi nowy rekord w tym zjawisku”, ale badacz podkreśla również: „Chociaż jest to bardzo zauważalny, to tylko jeden obiekt.” „Ale mamy nadzieję znaleźć więcej, a jeśli nam się to uda, wywróci to do góry nogami nasze wyobrażenia na temat powstawania galaktyk”. (niezapłacony rachunek)

Continue Reading

science

10 produktów spożywczych, które pomagają leczyć depresję

Published

on

10 produktów spożywczych, które pomagają leczyć depresję
  1. 24vita
  2. duch

Niektóre pokarmy mogą mieć pozytywny wpływ na metabolizm mózgu. Jest szczególnie odpowiedni dla pacjentów cierpiących na depresję, aby wesprzeć ich stan psychiczny.

Dzięki odpowiedniej diecie możesz nie tylko zmniejszyć ryzyko chorób takich jak rak czy udar i zaradzić naturalnemu procesowi starzenia: niektóre pokarmy mają również pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i zmniejszają ryzyko depresji. Zdrowa, zbilansowana dieta nie jest lekarstwem na cierpienia psychiczne. Jednak dobre nawyki żywieniowe mogą wspierać skuteczność leczenia farmakologicznego za pomocą leków przeciwdepresyjnych i psychoterapii osób dotkniętych tą chorobą. Dlatego też poniższe produkty powinny regularnie pojawiać się w jadłospisie pacjentów cierpiących na depresję.

Odżywianie w leczeniu depresji: Dziesięć pokarmów, które mogą wzmocnić duszę

W przeciwieństwie do mężczyzn, kobiety są dwa do trzech razy bardziej narażone na depresję w ciągu swojego życia. © Julia Combs/Imago
  1. Zdrowa dieta zawierająca żywność przeciwzapalną, mnóstwo składników odżywczych i dobrych tłuszczów ma kluczowe znaczenie dla pozytywnego wpływu na metabolizm mózgu i promowania równowagi substancji przekaźnikowych, takich jak noradrenalina, dopamina i serotonina. jabłka Zawiera elementy niezbędne do produkcji noradrenaliny, dzięki czemu przyczynia się do zdrowia psychicznego.
  2. Ananas Może pomóc w sytuacjach stresowych, zwiększając produkcję noradrenaliny i tym samym wspierając psychikę.
  3. OwiesMa niską zawartość glutenu i jest bogata w składniki odżywcze. Zapewnia elementy budulcowe do produkcji noradrenaliny, która może być pomocna w łagodzeniu depresji.
  4. banan Nie tylko zwiększa produkcję noradrenaliny, ale także dopaminy – „posłańca szczęścia”. Jego spożycie może leczyć niedobór tego hormonu, a tym samym powodować depresję.
  5. czerwona papryka Dzięki zawartości witaminy C może nie tylko wzmacniać układ odpornościowy, ale także stymulować produkcję dopaminy, a tym samym wspomagać depresję.
  6. marchewkaPodobnie jak banany i papryka, może zwiększyć produkcję dopaminy i wzmocnić układ odpornościowy.
  7. awokado Nie tylko są pyszne, ale mogą również wspierać produkcję dopaminy, a tym samym zapobiegać depresji.
  8. migdały Może zwiększać poziom serotoniny. Serotonina jest jedną z substancji przekaźnikowych regulujących nastrój i uczucie stresu.
  9. Gorzka czekolada Dzięki zawartości kakao wynoszącej ponad 80 procent ma pozytywny wpływ na poziom serotoniny, pozytywnie wpływa na układ sercowo-naczyniowy i jest odpowiedni także dla osób chcących schudnąć.
  10. Figa Należą również do pokarmów, które mogą zwiększać poziom serotoniny, a tym samym poprawiać nastrój.
READ  Ostatni superksiężyc w roku rozświetla nocne niebo w sierpniu 2022 r.

Więcej ekscytujących tematów zdrowotnych znajdziesz w naszym bezpłatnym biuletynie, na który możesz się zapisać tutaj.

Czy jesteś przygnębiony? Dzięki telefonicznej opiece duszpasterskiej pomoc można uzyskać przez całą dobę – każdego dnia w roku: dzwoniąc pod numer 0800 1110111 lub 0800 1110222. Połączenie jest bezpłatne. Twój numer telefonu nie zostanie wysłany i nie musisz podawać swojego imienia i nazwiska. Rozmowa trwa tak długo, jak to konieczne.

Artykuł ten zawiera jedynie ogólne informacje na dany temat zdrowotny i dlatego nie jest przeznaczony do autodiagnostyki, leczenia ani przyjmowania leków. W żadnym wypadku nie zastępuje to wizyty u lekarza. Nasz zespół redakcyjny nie ma prawa odpowiadać na indywidualne pytania dotyczące schorzeń.

Redaktorka napisała ten artykuł, a następnie wykorzystała model języka AI do ulepszenia według własnego uznania. Wszystkie informacje zostały dokładnie sprawdzone. Więcej informacji na temat naszych zasad dotyczących sztucznej inteligencji można znaleźć tutaj.

Continue Reading

Trending