Economy
Ambitne plany: po mieszanych liczbach kwartalnych: w ten sposób NEL ASA pozycjonuje się na przyszłość dzięki partnerstwu Wiadomość
Akcje NEL są pod presją po rozczarowujących wynikach kwartalnych
Partnerstwo z Aibel w zakresie złożonych projektów wodorowych
Współpraca z First Solar ma na celu obniżenie kosztów zielonego wodoru
Temat wodoru jako przyjaznego dla środowiska typu silnika przyszłości cieszy się w ostatnich latach dużym zainteresowaniem. Znalazło to również odzwierciedlenie w wynikach udziału ekspertów w dziedzinie wodoru, takich jak NEL ASA. Papieru Norwegian Hydrogen Company udało się w ciągu roku wzrosnąć o prawie 40 procent na krajowym rynku akcji w Oslo. Możliwe, że szczyt boomu wodorowego przypada teraz na styczeń 2021 r., Kiedy zapasy NEL wzrosły do rekordowego poziomu 35,15 NOK. Kilka innych firm produkujących wodór, takich jak Ballard Power, Plug Power czy FuelCell Energy, wkrótce potem osiągnęło nowy poziom. Od tego czasu euforia wokół specjalistów od wodoru nieco opadła, a ceny wróciły z najwyższych w historii.
NEL rozczarowujące wyniki pierwszego kwartału
W przypadku NEL ASA trend ten podążył za tym Prezentacja bilansu za I kwartał 2021 r Ponownie dokręć. Inwestorzy byli bardziej niż wściekli na wyniki pierwszego kwartału roku. NEL zgłosił stratę w wysokości 578,1 mln NOK, podczas gdy eksperci z góry przewidują stratę w wysokości 205,5 mln NOK. Sprzedaż była również poniżej szacunków, wynoszących 156,9 mln NOK.
Jednak pomimo tego niepowodzenia pionier wodoru nie powinien zostać całkowicie odpisany, ponieważ NEL nieustannie pracuje nad zwiększeniem wzrostu poprzez strategiczne partnerstwa i zwiększeniem zasięgu.
Strategiczne partnerstwo z Aibel
Kilka dni przed przedstawieniem liczb firma ogłosiła, że nawiązała strategiczne partnerstwo z norweskim dostawcą usług energetycznych Aibel AS. Aibel to wiodąca firma w branży naftowej, gazowej i morskiej, działająca nie tylko w Norwegii, ale także w Azji Południowo-Wschodniej. Firma posiada zakłady produkcyjne w Haugesund, Norwegii i Tajlandii, które mogą być wykorzystywane do prefabrykacji, modułów i konstrukcji. Aibel i NEL chcą teraz wspólnie wykorzystać swoje umiejętności w „wielkoskalowych, złożonych projektach dotyczących odnawialnego wodoru”, jak stwierdzono w odpowiednim komunikacie prasowym.
John Under Lkke, dyrektor generalny NEL, stwierdził również, że współpraca ma charakter „długoterminowy” i zostanie wykorzystana „do dalszego zwiększania naszej konkurencyjności” oraz „do dostarczania naszym klientom efektywnych, opłacalnych i przewidywalnych projektów”. Jak powiedział prezes i dyrektor generalny Aibel, Mads Andersen w komunikacie prasowym, ESP postrzega współpracę jako „znaczący kamień milowy”, który stanowi kolejny ważny krok dla firmy w jej „transformacji w kierunku sektora energii odnawialnej”.
Współpraca z First Solar
Krótko przed prezentacją bilansu NEL ogłosił dodatkową współpracę, w szczególności z wiodącym dostawcą energii słonecznej, firmą First Solar. Celem jest wspólny rozwój zintegrowanych fotowoltaicznych instalacji wodorowych. Aby obniżyć całkowite koszty wodoru i energii elektrycznej, specjaliści od energii chcą zoptymalizować architekturę sieci dla projektów hybrydowych fotowoltaiki i elektrolizerów. Chodzi o to, aby elektrownie wodorowe zasilać energią słoneczną, aby mogły produkować zielony wodór. Przy pomocy nowych technologii energia słoneczna musi stawać się coraz tańsza. Wreszcie, podczas prezentacji bilansu, Lkke potwierdził ambitny cel NEL, jakim jest dostarczenie 1 kilograma zielonego wodoru za 1,50 dolara do 2025 roku. Współpraca z First Solar jest ważnym krokiem w tym kierunku. First Solar prezentuje się tutaj jako partner, ponieważ specjalista w dziedzinie energii słonecznej polega na modułach fotowoltaicznych o niskiej zawartości węgla w przeciwieństwie do tradycyjnych krzemowych paneli fotowoltaicznych.
Szacunki udziału NEL
Okazuje się, że rurociąg NEL specjalizujący się w wodorze jest mocno obciążony projektami, które nadal wspierają norweską firmę na jej drodze do osiągnięcia długoterminowego celu, jakim jest zapewnienie niedrogiego, zielonego wodoru. Jednak dopiero się okaże, czy to wystarczy, aby akcje NEL miały tak silny wiatr, że można będzie przekroczyć dawne szczyty. Niemniej jednak szacunki FactSet dają powód do nadziei. W sumie 15 analityków, artykuł NEL uzyskał średni plus. Średnia cena docelowa wynosi 31 267 NOK, czyli około 78% powyżej aktualnej ceny akcji (stan na 6 maja 2021 r.).
Zespół redakcyjny Martina Khler / Finanzen.net
Więcej informacji o NEL ASA
Bildkelen: W Assa
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego
VW Caddy gebraucht: stabile Nachfrage sorgt für hohe Preise
Während wir bei seinen feineren Pkw-Geschwistern immer wieder kritisieren, dass es um Verarbeitung und Materialqualität schon einmal besser stand, kann sich der uneitler gestrickte Caddy zumindest teilweise mit seinen Nutzfahrzeug-Genen rechtfertigen: Wer spontan hart zupacken können soll, dem darf das Fehlen von Softlackoberflächen und empfindlichen Veloursteppichen nicht ernsthaft angekreidet werden.
Ausstattung: Mindestens „Life” ist empfehlenswert
Das hat er: Jako typowe dziecko Caddy odziedziczył wiele mocnych i słabych stron od swojego rodzeństwa w tym samym wieku. Praca z fotela kierowcy musi uwzględniać ogólne wysiłki firmy na rzecz cyfryzacji. Opcje wyświetlania i zakres funkcjonalności zależą od nabywcy nowego samochodu: cyfrowy zestaw wskaźników i rozwiązania nawigacyjne podlegają dodatkowej opłacie. Sterowanie różnymi funkcjami za pomocą struktur podmenu nie zapewnia żadnej wygodnej przewagi w porównaniu z poprzednią generacją.
Welche Ausstattung sollte es sein? Die Basis ist recht nackt, ein Life mit Touch-Infotainment, lackierten Stoßfängern, Alufelgen und Dachreling darf es schon sein. Nochmals nobler sind die gehobenen Varianten Move, Dark Label und Style. Je nach Konfiguration war der Caddy mit bis zu 19 Assistenzsystemen aufrüstbar.
Karosserieseitig glänzt der Lademeister mit seinen zwei leicht bedienbaren Schiebetüren. Am Heck gab es wahlweise eine große Klappe oder zwei asymmetrische Türen. Dank 350 Millimeter mehr Länge bietet die Maxi-Version spürbar mehr Raum an Bord (bis 3105 Liter Kofferraumvolumen) und eignet sich deutlich besser für Großfamilien und Campingprojekte.
Für den Gewerbeeinsatz gedacht und etliche Tausender billiger gehandelt werden Cargo-Versionen. Sündhaft teurer sind die Camper-Version California und die Crossover-Variante Panamericana. Gefragte Optionen wie LED-Scheinwerfer, eine dritte Sitzreihe mit zwei zusätzlichen Sitzplätzen oder das Panoramadach verursachen gebraucht empfindliche Aufschläge.
Der Caddy ist vor allem praktisch und wirtschaftlich
So fährt er: Puszka jest dzieckiem umysłu. Wiadomo to już po pierwszych kilku kilometrach. Maksymalna efektywność kosztowa była znacznie ważniejsza niż dynamika specyfikacji. Pod maską kryje się oszczędny 2.0 TDI (102 do 122 KM), żwawy benzyniak 1.5 TSI i dość dziwny 1.5 TGI z silnikiem na gaz ziemny. Nie ma wersji hybrydowych ani elektrycznych.
Der Haldex-Allrad 4Motion blieb ausschließlich dem 122 PS starken Top-TDI vorbehalten. Je nach Motorisierung gab es als Alternative zum manuellen Getriebe auch eine DSG-Version. Beim Fahrverhalten profitierte der gekonnt komfortabel abgestimmte Caddy spürbar von der Entscheidung, Starrachse samt Blattfedern in Rente zu schicken und stattdessen eine Verbundlenkerhinterachse mit Federbeinen zu verbauen. Besonders mit geringer Beladung steigert das den Fahrkomfort.
Stärken
- Vielseitig nutzbarer, enorm großer Innenraum
- Moderate Unterhaltskosten
- Vielfältige Ausstattungsoptionen
Słabości
- Basisausstattung sehr karg
- Recht zahlreiche Kinderkrankheiten
- Strammes Preisniveau
Vielfältige Probleme mindern den Qualitätseindruck
Das macht Ärger: Volkswagen oferuje dwuletnią gwarancję na nowy pojazd (lub dłuższą za dodatkową opłatą), trzyletnią gwarancję na lakier i dwunastoletnią gwarancję na korozję. Zwłaszcza wczesne modele cierpiały z powodu licznych mniejszych i większych błędów w obsłudze oraz problemów z oprogramowaniem, a wrażenie jakości było mieszane. Jednak VW głównie próbował wprowadzić ulepszenia.
Aus dem Feld gibt es dennoch vielfältige Problemmeldungen: Front Assist und Parksensoren sowie Fensterheber fallen aus, beim Bordinfotainment sind defekte Discover-Pro-Steuergeräte, System-Freeze, eine spinnende Navigationsfunktion, Störungen der Rückfahrkamera sowie Probleme mit Android Auto häufiger ein Thema. Bei den TDI-Motoren wurden früh als mangelhaft detektierte Glühkerzen moniert, die Schiebetüren neigen teils zu Klappergeräuschen.
Beim Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) sind Rückrufe wegen fehlerhaften Querlenkerhülsen, mangelhaften Sommerreifen und beschädigten Sicherheitsgurtbändern hinterlegt.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA połyka Hassela, Arco i Ilz.
Przejęcia po upadłości
Hussle, Arco i Els zostają połknięci przez gigantycznego Nougata Vibę
19 kwietnia 2024 o 21:43
Posłuchaj materiału
Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię
W lutym sieci sklepów cukierniczych Hussle, Arco i Ails ogłosiły upadłość. Tradycyjne marki mają teraz nową siedzibę w firmie cukierniczej Viba w Turyngii. Planowane jest utrzymanie około 160 oddziałów z 200 oddziałów.
Producent słodyczy Viba Sweets z Turyngii przejął sieci sprzedaży słodyczy Hussel, Arko i Eilles. Firma ogłosiła, że około 160 z obecnych 200 lokalizacji trzech marek, łącznie z franczyzobiorcami, zostanie zachowanych. Zwolnionych zostanie 600 stanowisk pracy. Arko GmbH w północnych Niemczech jako sprzedawca detaliczny kawy, Hussel GmbH jako firma cukiernicza oraz Eilles GmbH & CO. KG jako sprzedawców herbaty Deutsche Confiserie Holding i na początku lutego ogłosiła upadłość. Według raportu opublikowanego wówczas przez gazetę „Wirtschaftswoche”, w trzech firmach z siedzibą w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie pracowało ostatnio około 1200 pracowników.
Arco, Husel i Iles samodzielnie ogłosiły upadłość w 2021 r. w wyniku kryzysu koronowego i ostatecznie były w stanie się uratować. Arko wraz z Eillesem objęły kierownictwo nad Hussel we wrześniu 2018 r. Fuzja ta powinna stworzyć „atrakcyjne korzyści skali” i „podstawę wspólnego wzrostu”. Firma Arko została założona w 1948 roku w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie, a Hösel w 1949 roku w Hagen. Iles nabył Arko od JJ Darboven w 2016 roku.
Burzliwe czasy ze względu na ceny kakao
„Jeśli uda nam się sprawić, że zakupy w naszych oddziałach będą dla klientów doświadczeniem, mamy pewność, że nasze sklepy specjalistyczne ugruntują swoją pozycję na rynku i pozostaną cennym elementem w atrakcyjnych centrach miast” – wyjaśnił Karl-Heinz Einhauser, udziałowiec Viba Sweets GmbH. Oraz Holger Storch w oświadczeniu.
Przejęcie ma nastąpić 1 maja tego roku. Według własnych danych Viba Sweets wzrośnie z około 450 obecnych pracowników do ponad 1000 pracowników. Powiedziała, że do fuzji doszło w czasach niespokojnych gospodarczo, zwłaszcza w związku ze wzrostem cen ważnych surowców, takich jak kakao. „Zdajemy sobie sprawę, że wspólna podróż będzie trudna” – stwierdziła firma z siedzibą w Fluhse-Seligenthal w Turyngii. Słynie z produktów nugatowych marek Viba i Heilemann.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
Naciska
Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.
Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.
Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.
Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami
Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.
Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.
Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę
Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”
Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.
Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji
Co sprawia, że zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.
Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.
wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de