Connect with us

Economy

Podcast „I Learned Again”: Wunsiedel, Test Lab for Energy Transmission

Published

on

Przyszłość energii odnawialnej leży w Bawarii. Małe miasteczko Wunsiedel w Górnej Frankonii jest zasilane wyłącznie słońcem, wiatrem i biomasą. Najnowszy projekt: jeden z największych systemów magazynowania akumulatorów w Europie.

Wunsiedel znajduje się w północno-wschodniej Bawarii, w Fichtelgebirge. Miasto liczące 9000 mieszkańców jest wzorem do naśladowania dla ekspertów ds. energii z całego świata. Ponieważ miasto Górnej Frankonii czerpie ciepło i elektryczność wyłącznie z odnawialnych źródeł energii z regionu – słońca, wiatru i biomasy. „Od 2001 roku jesteśmy na dobrej drodze do przekształcenia naszych dostaw energii w odnawialne, odnawialne surowce”, wyjaśnia Marco Krasser, prezes Wunsiedeler Stadtwerke, w podkaście ntv „Something Else Learn”. Krasser był pionierem koncepcji energetycznej miasta 20 lat temu. Wunsiedel opiera się na zdecentralizowanym zaopatrzeniu w energię ze źródeł odnawialnych, czyli przy współpracy małych elektrowni.

Największy system magazynowania akumulatorów w Bawarii, z mocą 8,3 megawatów i wydajnością 10,3 megawatogodzin, znajduje się w kompleksie energetycznym Wunsiedel od trzech lat. „Odkryliśmy, że te systemy i stojące za nimi modele biznesowe działają bardzo dobrze”, mówi Krasser. Teraz zostanie dodany jego starszy brat. Siemens Chcesz go zbudować w przyszłym roku. Powinno mieć 5000 metrów kwadratowych, wielkości małego boiska do piłki nożnej. Z mocą produkcyjną 100 MW i pojemnością magazynową 200 MW, będzie to jeden z największych systemów magazynowania baterii w Europie. Może zasilać prądem całe Wunsiedel przez kilka godzin.

„Nic nie jest bardziej stabilne niż zmiana”, mówi Marco Krasser, dyrektor ds. biznesu komunalnego w Wunsiedel.

Krasser porównuje pamięć do kilku zespawanych ze sobą baterii telefonów komórkowych. „Podłączasz źródło zasilania, te komórki pobierają energię elektryczną, zatrzymują tę energię elektryczną i, jeśli to konieczne, umieszczają ją z powrotem w sieci”. Duży system magazynowania akumulatorów jest przeznaczony do przechowywania energii elektrycznej wytwarzanej w regionie, której w danym momencie nie potrzebujesz. „Duże elektrownie są zwykle elektrowniami przy obciążeniu podstawowym i nie mogą działać tak szybko. W ten sposób magazyn będzie absorbował przede wszystkim energię wytworzoną ze źródeł odnawialnych”, mówi Krasser. Jeśli potrzebujesz go ponownie, możesz go ponownie szybko i łatwo użyć.

READ  Faza nauki: Nowa polityka firmy Amazon dotycząca biura domowego: Liderzy zespołów indywidualnie regulują godziny pracy pracowników | biuletyn

Nie ma zachęt do budowy dużych magazynów baterii

Magazynowanie jest ważne dla energii słonecznej i wiatrowej. Ponieważ nie możesz ani włączać ani wyłączać słońca ani wiatru. Jeśli przez dłuższy czas było słonecznie lub od kilku dni mocno wiał wiatr, może być więcej energii elektrycznej, niż sieć może wchłonąć. Zazwyczaj systemy są wyłączone. Jednak przy przechowywaniu energia nie jest tracona. Marco Krasser: „Jeśli pod koniec dnia mamy słońce, wiatr i trochę biomasy lub połączone systemy ciepłownicze, musimy teraz przenieść nadmiar energii, zwłaszcza z fotowoltaiki, z dnia na noc i wiele więcej która przenosi więcej lata w zimę.”

W Niemczech jest coraz więcej systemów magazynowania energii na energię wiatrową i słoneczną, małych do użytku domowego i dużych systemów magazynowania energii, takich jak Wunsiedel. Przewaga nad innymi opcjami przechowywania: Możesz bardzo szybko wchłonąć bardzo duże ilości energii i ponownie ją uwolnić. Technologia przechowywania akumulatorów litowo-jonowych stała się w ostatnich latach wydajniejsza i tańsza. Jednak nie jest możliwe, aby producenci energii odnawialnej, na przykład operatorzy farm wiatrowych, budowali takie magazyny dla ich nadmiaru mocy. Z dopłatą EEG otrzymujesz stałą opłatę za energię elektryczną, bez względu na to, jak wysokie lub niskie jest zapotrzebowanie.

Obecnie jedynym sposobem na zarabianie pieniędzy przez operatorów na przechowywaniu baterii jest: stabilność sieci. Możesz pomóc operatorom sieci w utrzymaniu stabilności sieci energetycznej. W przypadku wahań w sieci energia elektryczna może być szybko doprowadzona lub ponownie „rozgałęziona” za pomocą systemu magazynowania. „System jest skonfigurowany tak, że mamy częstotliwość 50 Hz, która może dryfować tylko w zakresie na milę, aby systemy za nim nie wypadły z kroku” – wyjaśnia Crasser.

Wunsiedel buduje największą elektrownię wodorową w Bawarii

Innym sposobem przechowywania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii jest zielony wodór. Jest uważany za źródło energii przyszłości, ponieważ jest neutralny dla klimatu. W Wunsiedel oprócz systemu magazynowania baterii musi też być Największa elektrownia wodorowa w Bawarii Rozwijać. Zakład ma produkować do 1350 ton zielonego wodoru rocznie. Zielony, bo do tego celu wykorzystuje się wyłącznie energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. Zaopatruje on północną Bawarię, całą Turyngię i część Czech.

Podcast „Uczył się od nowa”

READ  TV Triumph: Lachette, Schulze i Burbock - Dwóch przeciwko jednemu

Podcast „Something Learned Again” dla ciekawskich: Czy Deutsche Bank odzyska pieniądze od Donalda Trumpa? Dlaczego niektórzy piloci komercyjni płacą za swoją pracę? Dlaczego piraci przenoszą się z Afryki Wschodniej do Afryki Zachodniej? Posłuchaj tego i bądź trochę mądrzejszy 3 razy w tygodniu.

Wszystkie odcinki znajdziesz w aplikacji ntv na dźwięk terazI Podcast Apple I spotify. „Znowu się nauczyłem” jest również z amazonka muzyka I podcast google Do dyspozycji. Kanału RSS można używać we wszystkich innych aplikacjach do podcastów. Skopiuj i wklej link do kanału i po prostu dodaj „Ponownie nauczony” do swoich subskrypcji podcastów.

Wodór jest wytwarzany przez elektrolizę. Kiedy to zrobisz, woda jest naelektryzowana. W rezultacie rozkłada się na wodór i tlen. Zużyta energia elektryczna jest magazynowana w wodorze. W Wunsiedel też nie ginie tlen. Znajduje zastosowanie w oczyszczalniach ścieków. „Ciepło jest następnie przekazywane do przemysłowej suszarni, a wodór, co jest interesujące, jest obecnie wykorzystywany w zastosowaniach przemysłowych” – mówi Krasser.

Wunsiedel jest, że tak powiem, laboratorium testowym, jak działa transmisja energii. Miasto stara się podłączyć wszystko do sieci i zawsze utrzymywać obieg energii. Na przykład pozostałości po produkcji drewna trafiają bezpośrednio do dużej elektrociepłowni na biomasę. Tam wytwarza się z niego prąd – a także pellet drzewny, którym ogrzewa się część miasta w innych elektrowniach. To połączenie regionalnych zasobów i nowych technologii wzbudza zainteresowanie także w innych krajach. Na przykład delegacje z Japonii i Polski już odwiedziły i zainspirowały się „Wunsiedler Weg”.

Sieci elektroenergetyczne nie są przystosowane do odnawialnych źródeł energii

sus-des-wunsiedel-wiatr-i-uklad-sloneczny-photopool-19.jpg

Ważne jest, aby przekonać ludzi o korzyściach i konieczności stosowania energii wiatrowej i systemów fotowoltaicznych, mówi Marco Krasser.

Prezes Stadtwerke zachęca inne miasta i gminy do spróbowania tego, jak również do polegania na odnawialnych źródłach energii. Pomyśl o strategii i po prostu zacznij, mówi Krasser. „Nie rysuj dużych wiórów, a potem po prostu zacznij, ale po prostu zacznij i pomaluj wióry, gdy skończysz. Fotowoltaika i turbiny wiatrowe, ale także elektrolizy to budynki. Musisz przekonać ludzi o konieczności i korzyściach. Dlatego radzimy zabrać ze sobą obywateli i aktywnie angażować obywateli, a następnie je realizować, ostatecznie jeden projekt po drugim.”

READ  18 października 2022 - Międzynarodowy komunikat prasowy

Wymaga to nie tylko przedsiębiorczości, ale także odpowiednich warunków. Baterie i elektrownie są ważnym elementem konstrukcyjnym. Eksperci domagają się Ale także rozbudowę sieci elektroenergetycznych, zarówno w Niemczech, jak iw Europie. Jesteś Niezaprojektowany z myślą o ogromnych przepływach energii ze źródeł odnawialnych. Marco Krasser chciałby, aby nowy rząd federalny wyraźnie zobowiązał się do energii odnawialnej i opracował kompleksową strategię. Powinno to nieco ułatwić podejmowanie decyzji inwestycyjnych.

Za około 25 lat możliwe jest zaopatrzenie Niemiec w całkowicie odnawialne źródła energii, mówi Centrum Badawcze Agora Energiewende. Ale żeby to zrobić, w ciągu najbliższych kilku lat trzeba będzie zbudować więcej turbin wiatrowych i systemów słonecznych, zwłaszcza na południu. W Bawarii, ze wszystkich miejsc, w których znajduje się również Wunsiedel, niewiele się dzieje, jeśli chodzi o energię wiatrową. Właśnie W całej Bawarii jest około 1200 turbin wiatrowych. Dla porównania: w Dolnej Saksonii jest ich pięć razy więcej – około 6400. W Wolnym Państwie jest tylko kilka rozsądnych lokalizacji elektrowni wiatrowych. Nie wynika to z niewystarczającej powierzchni, ale z dużej odległości osiedli, jaką muszą utrzymywać operatorzy energetyki wiatrowej. Dlatego wielu domaga się zniesienia tego rozporządzenia. Sam Wunsiedel nie będzie w stanie dokonać transformacji energetycznej w Bawarii.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Współpraca krajów V4 jest kluczowa dla powstrzymania unijnego federalizmu
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  18 października 2022 - Międzynarodowy komunikat prasowy

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  TV Triumph: Lachette, Schulze i Burbock - Dwóch przeciwko jednemu
Continue Reading

Trending