Connect with us

Economy

Świetne pudełko z czystym dźwiękiem – nawet pod prysznicem

Published

on

Dzięki Roam, Sonos zaoferował dotychczas najbardziej przystępny cenowo, kompaktowy i przenośny soundbox. Jednak mała elektrownia kosztuje więcej niż większość jej konkurentów. Czy jest to warte dodatkowej opłaty? Egzamin.

Sonos Przez długi czas uważany był za lidera w dziedzinie transmisji na żywo i boxów multiroom, dzięki którym można było usłyszeć muzykę serwisów telewizyjnych rozprowadzanych w różnych pokojach Twojego prywatnego mieszkania.

Pod względem dźwięku i łatwości obsługi, sieciowe głośniki amerykańskiego producenta nadal przodują w segmencie cenowym – ale inteligentne głośniki Amazon i Google wyraźnie zastąpiły ich znaczenie. Pod względem dźwięku zwykle nie nadążały za Sonosami, ale były też znacznie tańsze.

Być może także po to, by odróżnić się od tej przytłaczającej konkurencji, firma w ostatnich latach wyróżniła swoje produkty: z jednej strony od tego czasu produkuje. Doskonałe systemy dźwiękowe do telewizorów A dzięki Sonos Move pierwszy Który może być zasilany nie tylko przez główne połączenie wokół domowej sieci WLAN, ale także przez baterię i połączenie Bluetooth w parku lub na plaży. Za około 400 euro Sonos Move jest nie tylko dość drogi, ale bogaty dźwięk i duża bateria w pudełku sprawiają, że urządzenie ma trzy kilogramy – więc nie jest nieskomplikowanym codziennym towarzyszem.

Właśnie tego chcę Sonos mit Roam (179 €) przybywa teraz. Wprowadzony w marcu – szczegóły techniczne można przeczytać tutaj. Urządzenie trafi do sprzedaży dopiero 20 kwietnia, ale udało nam się je wstępnie przetestować.

Sonos Roam może to zrobić

Na papierze ta mała i poręczna skrzynka głosowa oferuje wszystko, czego chcesz: nazwij to w domu WLAN I część każdego istniejącego urządzenia Sonos. Możesz też zrobić jedno i drugie Amazon Alexa Więc użyj na nim Asystenta Google jako asystenta głosowego. Mamy to z Amazonkami Alexa Spróbowałem i nie miałem żadnych problemów. Jeśli skrzynka nie ma nasłuchiwać, mikrofon zostanie wyłączony poprzez naciśnięcie przycisku u góry. za Prowadzić Pokazuje, czy pudełko nasłuchuje, czy nie.

READ  Oszustwa krążące: klienci DKB i Volksbank powinni zachować ostrożność

Aplikacja Sonos może być również używana do konfigurowania wszystkich ważnych usług strumieniowego przesyłania muzyki, a następnie korzystania z niej w roamingu, który teraz również działa Apple Music.

Dźwięk – większy niż się wydaje

Najważniejsze pytanie dotyczące telefonu komórkowego brzmi oczywiście: jak on wygląda? Sonos nigdy nie zawodzi w tym miejscu – i dotyczy to również najmłodszego i najmłodszego członka grupy: Jeśli postawisz Roama na półce, kredensie czy w rogu pokoju, to powinna Cię olśnić kompaktowa formuła, wyraźny bas, który wytwarza mały, trójkątny bęben.

Zwłaszcza w przypadku czystych popowych piosenek, takich jak piosenka Dua Lipa „Don’t Start Now”, Roam świeci: czysty, obecny, mocny, czysty bas – jeśli zamkniesz oczy, zobaczysz znacznie większą skrzynkę dźwiękową grającą w oku umysłu . To, co inżynierowie dźwięku wydobywają z głośnika niskotonowego i głośnika centralnego, jest imponujące.

Oczywiście nie potrafią zrobić magii – w zależności od nagrania dźwięki fortepianu mogą brzmieć nabrzmiałe, głośne, bardziej centralnie naciskane panele gitarowe, a powietrze ucieka w górnej środkowej części. Ale to cała krytyka na bardzo wysokim poziomie: jak na ten wolumen absolutnie nie ma na co narzekać na dźwięk.

Dotyczy to również faktu, że mikrofony są wbudowane w pudełko. Są nie tylko używane do odbierania poleceń głosowych Alexa lub Google Assistant, ale także zawsze słuchają odbić odtwarzania i dostosowują głośność w zależności od lokalizacji, na przykład jeśli bas może być gdzieś zbyt dudniący. Sonos nazywa „True Tone” – iw większości przypadków działa dobrze i jest również automatyczny.

Sztuczka w pomieszczeniu na zewnątrz: Spaceruj po łazience

Niezależnie od dźwięku Roam olśniewa jeszcze jedną cechą: pudełko jest wodoodporne. I nie mówimy tylko o ochronie przed zachlapaniem, która pomaga wytrzymać niewielki deszcz. Według firmy Sonos urządzenie spełnia wymogi klasy ochrony IP67 i może być zanurzane do głębokości jednego metra pod wodą do 30 minut. Oczywiście byłoby to bez znaczenia – ale to oznacza, że ​​nawet mimowolny prysznic w basenie prawdopodobnie nie ucierpi.

READ  Rewolucja planów banku dla milionów klientów: z kasy i oddziałów

Jednak podczas testów inna aplikacja okazała się prostsza: Roam gra fantastycznie w łazience: zamiast podkręcać muzykę poza kabiną prysznicową, aby nic nie było słychać, możesz po prostu zabrać ze sobą pudełko. w deszczu. A dzięki Truetone wygląda też znacznie lepiej w wyłożonej kafelkami kabinie prysznicowej niż wszystkie dotychczasowe alternatywy.

Ale Roam działa również dobrze na zewnątrz. Przede wszystkim liczy się tu wytrzymałość: bębny Powinien trwać do 10 godzin – choć zależy to również od użytej objętości. Naszym zdaniem informacje powinny być dobre w umiarkowanym rozmiarze – jeśli zawsze przesyłasz je w całości, powinieneś dostarczyć je trochę wcześniej. Jeśli nie jesteś na zewnątrz w swoim prywatnym ogrodzie, w domu również nie ma Wi-Fi. Tutaj kwadrat, a następnie klasyczny krzyż Bluetooth Nagrane z muzyką.

Wniosek: czysty dźwięk z pełnym wyposażeniem

Jeśli szukasz tylko skrzynki Bluetooth, którą od czasu do czasu zabrałbyś ze sobą do parku, nie musisz wydawać na to 180 euro. Dla takich okazjonalnych użytkowników potencjał jest Sonos Rom Ale to też zaginęło. Amerykański specjalista od audio właściwie umieścił w tym kompaktowym pudełku wszystko, czego możesz chcieć, jeśli chodzi o funkcjonalność – i nadało urządzeniu atrakcyjny dźwięk.

W ten sposób mały trójkąt dźwiękowy może stać się towarzyszem dźwięku 24/7: w domu, w podróży, a nawet pod prysznicem. Każdy, kto korzystał i docenia wszechstronność urządzenia, będzie mógł prześcignąć stosunkowo wysoką cenę malucha.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Więcej alkoholu, mniej dzieci – szef Pis Kaczyński wywołuje skandal
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Więcej alkoholu, mniej dzieci – szef Pis Kaczyński wywołuje skandal

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Gamescom 2023: Lista oficjalnych (nie)wystawców (aktualizacja)
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending