Connect with us

Economy

Aktywna: Kia EV6 – już siedząca

Published

on

zelektryzowany
Kia EV6 – już siedzi

Dzięki EV6 Kia chce zwiększyć mobilność elektryczną w firmie. Oprócz technologii 800 V, jak w modelach z wyższej półki, Koreańczycy oferują też kilka innych ciekawych innowacji w stosunku do innych samochodów elektronicznych.

Rozmowa o tym, że Kia już dawno przestała produkować samochody średniej klasy po niskich cenach, prawdopodobnie dotarła do większości osób zainteresowanych nowymi samochodami. Ale dzięki EV6 (ceny bazowe od 44 990 do 65 990 euro) Koreańczycy odważą się zrobić kolejny krok. Crossover klasy średniej, oparty na nowo opracowanej platformie grupowej dla pojazdów elektrycznych, sprawia, że ​​technologia 800-woltowa nadaje się do szerokiego zakresu zastosowań, wcześniej stosowanych tylko w droższych modelach wyższej klasy, takich jak Audi E-Tron GT. lub Porsche Taycan. Producent obiecuje, że będzie w stanie naładować baterię od dziesięciu do 80 procent w zaledwie 18 minut przy dużej mocy ładowania.

Z największym akumulatorem Kia EV6 powinna dostarczać 325 KM i osiągać prędkość maksymalną 260 km / h.

(Zdjęcie: Kia)

Duża liczba wariantów akumulatorów, napędu i mocy powinna dać klientom szeroki wachlarz opcji: debiutuje wersja 58 kWh z napędem na tylne koła i 169 KM. Więcej mocy dzięki akumulatorowi 77 kWh, który w połączeniu z napędem na tylne koła zapewnia 229 KM i zasięg 510 km według WLTP. Jeśli wolisz napęd na cztery koła, uzyskasz 235 KM w przypadku akumulatora 58 kWh i 325 KM w przypadku akumulatora 77 kWh. Najnowsza wersja wygląda dość sportowo z rekordową prędkością od 5,2 sekundy do 100 km / h. Ale zwieńczeniem auta jest potężny GT o mocy 585 KM, który rozpędza się do 100 km / hw 3,5 sekundy i rozwija prędkość 260 km / h.

Część rodziny marek, ale nowa

Z zewnątrz niedawno wprowadzona Kia jest rozpoznawalna jako członek rodziny marek, ale ma kilka innowacji. Ponieważ w samochodach z napędem akumulatorowym wymagana jest energia chłodzenia, przód może być bardziej płaski i nie potrzebujesz już tak dużych otworów do przepływu powietrza. Tak zwany „nos tygrysa” stał się cyfrowy, a tym samym częścią dynamicznego światła dziennego.

Kia_EV6_GT_01.jpg

Oczywiście Kia zapewnia również odpowiednie siedzenia w EV6 dla fanów sportu.

(Zdjęcie: Kia)

A propos światła: maleńka plamka w obszarze słupka C zapewnia jasność w ciemności – ładny chwyt projektowy, dzięki któremu EV6 wybucha. Cienkie paski podświetlenia LED pasują do listew progowych. Spadzista linia dachu wyznacza boczną linię warstwy środkowej o długości 4,70 m. Wrażenie to może wynikać przynajmniej z bujnego rozstawu osi 2,90 m. To z kolei jest wynikiem dobrego pakowania w samochody elektryczne na baterie.

Test pierwszego siedzenia EV6 w drugim rzędzie pokazuje, że nie zabraknie miejsca z tyłu – nawet wysocy ludzie będą wiedzieli, jak posortować swoje kolana bez uderzania w oparcia przednich siedzeń. Ale widza przyciąga pierwszy plan, ponieważ to tam można doświadczyć najlepszych nowych systemów informacyjno-rozrywkowych i ciekawie zaprojektowanej architektury Kia.

Rozległe połączenia

Kia_EV6_GT_03.jpg

Kia EV6 komunikuje się za pośrednictwem dwóch dużych ekranów.

(Zdjęcie: Kia)

Koreańczycy przekazują bogactwo informacji na dwóch dużych ekranach, a wszelkiego rodzaju okrągłe gadżety należą już do przeszłości. Praktyczną rzeczą jest pasek przycisków z możliwością dostosowania pod centralnymi nawiewami – technicznie rzecz biorąc, mały ekran dotykowy, aby tak rzec, w celu bezpośredniego sterowania codziennymi czynnościami, takimi jak regulacja klimatyzacji, bez konieczności wchodzenia na różne głębokości. Listy. Elegancka, „pływająca” konsola środkowa zawiera nie tylko miejsce do przechowywania, ale także kilka portów USB.

Inne zaawansowane technologicznie funkcje – takie jak wyświetlacz przezierny z elementami rzeczywistości rozszerzonej, asystent wysiadania, który ostrzega przed zbliżającymi się rowerzystami i zdalnie sterowane parkowanie – uzupełniają pokaz. Fakt, że nowa Kia EV6 ma również dwukierunkowe ładowanie (dzięki czemu może również wyprowadzać moc przez złącze ładowania) pasuje do obrazu. Tutaj e-rower można ładować tak, jak toster, który można uruchomić na pikniku. Na pokładzie jest też pompa ciepła, dzięki której – jak obiecuje producent – 80 proc. Pojemności akumulatora jest nadal dostępne dla silnika nawet przy temperaturach zewnętrznych poniżej siedmiu stopni. Dostawa EV6 rozpocznie się jesienią 2022 roku. Jednak w przypadku wyższego modelu GT potencjalni klienci będą musieli uzbroić się w cierpliwość jeszcze przez kilka miesięcy.

READ  Odra-Spree - Plac budowy Tesli jako koło ratunkowe dla placu budowy Tesli jako koło ratunkowe dla branży turystycznej
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Dlaczego świąteczna gęś jest droższa niż kiedykolwiek?
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Korki w Świnoujściu: wczasowicze na Uznamie chcą tanio tankować

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Analiza: Samochody elektryczne mają wyższe koszty utrzymania niż silniki spalinowe
Continue Reading

Trending